Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
OSKRBA IN VZDRŽEVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 70 | 70 | |
| 2. | 140 | 140 | |
| 3. | 34 | 34 | |
| skupaj | 
 | 244 | 244 | 
Dijaki:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki: | Dijaki: | ||
| EKONOMIKA GOSPODINJSTEV | 
 
 
 
 | So odgovorni. | Izdelajo preglednico nakupov. Izdelajo seznam nakupov. | 
| EVIDENCE PRIHODKOV IN ODHODKOV | 
 
 
 | So odgovorni, dosledni. Privzgojijo si osebno odgovornost. | Samostojno in skupinsko vodenje evidenc, izpolnjevanje enostavnih obrazcev, | 
| GOSPODINJSKI APARATI IN STROJI | 
 
 
 
 | Razvijajo delovno zavest. | Ogled prodajalne z aparati in stroji. Ogled demonstracije delovanja. | 
| MALI GOSPODINJSKI APARATI | 
 
 
 
 | Razvijajo delovno, ekološko, estetsko in higiensko zavest. | Z aparati opravijo enostavne operacije (zmeljejo kavo, naredijo mlečni napitek, kremo, namaz, narežejo delikatese, ...). | 
| SESALEC ZA PRAH | 
 
 
 
 | Negujejo natančnost pri delu. | Uporabljajo sesalnik prahu v različnih prostorih, za različne predmete. | 
| APARATI ZA TOPLOTNO OBDELAVO JEDI | 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost. Upoštevajo načela varstva pri delu. | Pripravijo enostavne jedi. | 
| KUHALNA POSODA | 
 
 | Razvijajo delovno zavest, natančnost. | Čistijo različne materiale s primernimi čistilnimi sredstvi. | 
| JEDILNA IN SERVIRNA POSODA | 
 
 
 
 | Razvijajo delovno in ekološko zavest, natančnost. | Čistijo posodo iz različnih materialov. Zlagajo posodo. | 
| ČIŠČENJE PROSTOROV | 
 
 
 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost, delovno in ekološko odgovornost. | Zbirajo embalažo, izdelajo preglednice opravil in čistilnih sredstev. Čistijo in primerjajo različna sredstva. | 
| ČIŠČENJE KOPALNIC, STRANIŠČ IN KUHINJE 
 | 
 
 | Razvijajo natančnost, delovno in ekološko zavest. | Čiščenje šolske kuhinje. | 
| NEGA TALNIH IN STENSKIH OBLOG | 
 
 | Razvijajo ekološko, delovno in estetsko zavest. Zavedajo se pomena higiene. | Čistijo različne obloge z uporabo različnih čistil | 
| NEGA PREPROG, KOŽ IN OBLAZINJENEGA POHIŠTVA | 
 
 | Razvijajo higiensko, delovno, estetsko in ekološko zavest. | Čistijo in odstranjujejo madeže, stepajo. | 
| POMIVANJE OKEN | 
 | Razvijajo natančnost ter estetsko in delovno zavest. Upoštevajo pravila varnosti pri delu. | Pomijejo šolska okna do varnostno ustrezne višine. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| OSKRBA NA DOMU | 
 
 
 | Razvijajo čut odgovornsti, komunikativnost, strpnost ter spoštovanje. | Obisk doma ostarelih in zavoda oseb s posebnimi potrebami. | 
| VZDRŽEVANJE OSKRBOVANČEVEGA BIVALNEGA OKOLJA | 
 
 | Razvijajo delovno odgovornost. | Skrbijo za učilnico, za primerno temperaturo, vlago, jo prezračijo. | 
| POSTILJANJE POSTELJE | 
 
 | Razvijajo delovno odgovornost. | Preoblačijo in postiljajo posteljo v različnih situacijah. | 
| SHRANJEVANJE PERILA | 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost, delovno in estetsko odgovornost. | Zlagajo in shranjujejo različna oblačila in perilo. | 
| SKRB ZA OSEBNO HIGIENO | 
 
 
 
 
 
 
 
 | Razvijajo delovno odgovornost, zavedajo se pomena higiene. | Skrbijo za higienske pripomočke in sredstva. Vadijo nege oskrbovanca in pomoč pri oblačenju. Vadijo premikanje in premeščanje bolnika. | 
| PRVA POMOČ | 
 
 
 
 | Razvijajo socialni čut, skrb za sočloveka. Zavedajo se pomena higiene in natančnosti ob različnih poškodbah. | Vaje iz nudenja prve pomoči. | 
| PRIPRAVA HRANE ZA OSKRBOVANCA | 
 
 
 
 
 
 
 
 | Privzgojijo si čut moralne odgovornosti. Razvijajo zavest, da higiensko neoporečna, zdrava hrana vpliva na človekovo zdravje in počutje. | Pripravijo enostavne jedi za različne osebe z različnimi zdravstvenimi stanji. | 
| DRUŽABNO ŽIVLJENJE OSKRBOVANCA | 
 
 | Razvijajo socialni čut. Komunikativnost. | Izdelajo seznam razvedril za različne priložnosti. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| UREJANJE OKOLICE | 
 
 | Zavejo se pomena negovanega okolja na počutje ljudi. Razvijajo estetsko zavest. | Ogledi domačega kraja, botaničnega vrta ali drevesnice. Urejanje okolice šole. | 
| VRTOVI | 
 
 | Razvijajo estetski čut, kreativnost ter ekološko zavest. | Skrbijo za okrasni vrt ter za rastline v koritih. | 
| INTERIERNE RASTLINE | 
 
 | Razvijajo estetski čut, kreativnost in ekološko zavest. | Skrbijo za cvetlice na šoli (jih presadijo, zalivajo, razmnožujejo). Ogled cvetličarne. | 
| ZDRAVILNA ZELIŠČA | 
 
 
 | Zavejo se pomena lajšanja težav z naravnimi metodami. | Nabiranje nekaterih najbolj znanih, preizkušenih zelišč, sušenje. Priprava čajev, prevretkov in obkladkov. Obisk domače lekarne. | 
| OSNOVE VZDRŽEVANJA OBJEKTOV | 
 
 
 | Pridobijo si čut za odgovorno ravnanje z materiali in orodji. Krepijo delovne navade. Negujejo natančnost pri delu. | Ogled delavnice hišnika na šoli. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Vsebine tega predmeta se povezujejo z vsebinami naslednjih predmetov: gospodinjstvo, oskrba na domu, kuhanje in strežba, oblikovanje tekstilij in urejanje prostorov ter praksa kmetijske pridelave in reje.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Gospodinjstvo |  | 
|  | Ggospodinjstvo |  | 
|  | Gospodinjstvo |  | 
|  | Gospodinjstvo |  | 
|  | Oskrba na domu |  | 
|  | Oskrba na domu |  | 
|  | Kuhanje in strežba |  | 
|  | Oblikovanje tekstilij in urejanje prostora |  | 
|  | Praksa kmetijske pridelave in reje |  | 
|  | Praksa kmetijske pridelave in reje |  |