Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
PRAKSA - kmetijske pridelave in reje
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 70 | 70 | |
| 2. | 140 | 140 | |
| 3. | 34 | 34 | |
| skupaj | 
 | 244 | 244 | 
Dijaki:
1. letnik
VRTNARSTVO (70)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| OBDELAVA TAL | Dijaki: | Dijaki: | |
| 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo odgovornost do dela. Razvijajo odnos do zemlje in do orodja. Razvijajo čut za natančnost. | |
| SETEV IN SAJENJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. Razvijajo čut za ekonomičnost. Razvijajo čut za racionalno izkoriščanje prostora. Razvijajo odnos do rastlin kot živih bitij. | |
| OSKRBA POSEVKA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost. Razvijajo čut za ekonomičnost. Razvijajo čut za racionalno izkoriščanje prostora. Razvijajo odnos do rastlin kot živih bitij. | Ogled vrtnarije. | 
2. letnik
VRTNARSTVO (35 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SPRAVILO PRIDELKOV | Dijaki: | Dijaki: | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijo čut za natančnost opazovanja. Razvijajo čut za racionalno izkoriščanje prostora. Razvijajo odnos do rastlin kot živih bitij. | |
| UREJANJE IN VZDRŽEVANJE OKOLICE HIŠE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za čistočo. Razvijajo čut za estetiko. Razvijajo čut za doslednost in natančnost. | Ogled urejene kmetije. | 
ŽIVINOREJA (70 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| PRIREJA MLEKA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvijejo občutek za čistočo pri molži, za doslednost pri vseh fazah molže - kot pogoj za pridobivanje kvalitetnega mleka in ohranjanje zdravega vimena. | Sodeluje pri molži in čiščenju molznega stroja. | 
| OSKRBA GOVEDI | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 | 
 
 | Razvijejo čut za vzdrževanje higiene hleva in živali. Razvijati sposobnost prepoznavanja bolne živali in poskrbeti zanjo. | Sodeluje pri dnevni oskrbi goveda, higieni hleva, zatiranju zajedalcev, ugotavljanju zdravstvenega stanja živali in pomaga veterinarju pri zdravljenju. | 
| PREHRANA GOVEDI | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 | Razvijanje doslednosti pri krmljenju. | Sodeluje pri dnevnem krmljenju in ugotavljanju porabe krme pri posameznih kategorijah goveda. | 
| PERUTNINA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 | Razvijajo občutek za primerno oskrbo nesnic. Razvijajo potrpežljivost in doslednost. | Sodelujejo pri oskrbi nesnic. Pobirajo in sortirajo jajca. | 
| MESO | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Razvijejo občutek za čim hitrejše klanje in dober izplen. | Sodelujejo pri klanju in razkosavanju. | 
IZBIRNO: Sadjarstvo in vinogradništvo ali Poljedelstvo
SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (35 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki: | Dijaki: | ||
| OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE | 
 
 | Poznajo pomen posameznih delov vinske trte. Pridobijo sposobnost natančnega opazovanja. | |
| RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijejo pozitiven odnos do kvalitete sadilnega materiala. Pridobijo odgovoren odnos. Do natančnega dela. | |
| GOJITVENE OBLIKE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 
 | Prepoznajo gojitvene oblike. | |
| GROZDJE IN VINO V PREHRANI | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 
 | Se zavedajo kulturne ponudbe in uživanja vina. | |
| SPOZNAVANJE SADNIH RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Naučijo se natančno opazovati. | Zapisujejo začetek posameznih fenofaz za različne sadne vrste. | 
POLJEDELSTVO (35 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SPECIALNO POLJEDELSTVO | 
 | 
 | 
 | 
| ŽITA | 
 
 
 
 | Razvija odnos do pridelovanja krušnih in krmnih žit. Pridobiva spretnosti in znanje za pridelovanje žit. | Ogled žetve strnih žit. Ogled različnih vrst in sort žit. | 
| KROMPIR | 
 
 | Pridobijo znanja in spretnosti za pridelovanje krompirja. | Ogled sodobnega skladišča za krompir. | 
| OLJNICE | 
 
 
 
 
 | Razvija odnos do pravilne uporabe olj. Razvija spretnosti za pridelovanje oljnic. | Ogled oljarne. | 
3. letnik
ŽIVINOREJA (17 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Razvijejo sposobnost prepoznavanja spremenjenega obnašanja živali, potrpežljivega spremljanja poroda in nežnega ravnanja s pujski. | Sodelujejo pri ugotavljanju bukanja, osemenjevanju, prasitvi in oskrbi pujskov. | 
| PREHRANA PRAŠIČEV | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 | 
 | Razvijajo doslednosti pri krmljenju živali. | Sodelujejo pri dnevnem krmljenju in ugotavljanju porabe krme. | 
IZBIRNO: Sadjarstvo in vinogradništvo ali Poljedelstvo
SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (17 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Zavejo se pomena kvalitetnih sadik. | |
| GOJITVENE OBLIKE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 | Spoznajo pomen uravnavanja razmerja med rastjo in rodnostjo. | |
| OBIRANJE IN SHRANJEVANJE SADJA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 | 
 
 
 
 | Sodelujejo v skupini. Upoštevajo normative. | Pomagajo v hladilnici. | 
POLJEDELSTVO (17 ur)
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| STROČNICE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Spremeni prehranske navade Pridobijo znanja in spretnosti za pridelovanje stročnic. | Ogled kolekcijskega nasada stročnic. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
VRTNARSTVO
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz naslednjih predmetov: kmetijska predelava in reja (KPR - vrtnarstvo-teorija), gospodinjstvo, kuhanje in strežba.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | KPR vrtnarstvo |  | 
|  | KPR vrtnarstvo – teorija KPR sadjarstvo |  | 
|  | KPR vrtnarstvo – teorija |  | 
|  | KPR vrtnarstvo – teorija |  | 
|  | KPR vrtnarstvo – teorija |  | 
ŽIVINOREJA
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz naslednjih predmetov: živinoreja, poljedelstvo.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | KPR živinoreja - teorija |  | 
|  | KPR poljedelstvo |  | 
|  | KPR poljedelstvo |  | 
POLJEDELSTVO
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz naslednjih predmetov: gospodinjstvo, KPR vrtnarstvo in živinoreja - teorija, praktični pouk.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | KPR vrtnarstvo |  | 
|  | Gospodinjstvo |  | 
|  | KPR Živinoreja |  | 
|  | Praktični pouk |  |