Izobraževalni program: POMOČNIK PEKA IN SLAŠČIČARJA -KONDITORJA
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 420 | 420 | |
| 2. | 525 | 525 | |
| 3. | 375 | 375 | |
| skupaj | 
 | 1320 | 1320 | 
Dijaki:
1. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SEZNANITEVZ DELOM V PEKARSTVU IN SLAŠČIČARSTVU | Dijaki: | Dijaki: | |
| 
 | 
 
 | Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu. | Vaja: - določi sredstva za zaščito delavca. Vaja: - reševanje testa varstvo pri delu. | 
| 
 
 | 
 
 
 | Navajajo se na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo pomembnost le-teh. | Vaja: - pregled pravilnika o higienskem minimumu. | 
| 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo zavest o odgovornem ravnanju z opremo v delavnici. | Ogled delavnice. | 
| 
 | 
 
 | Vaja: - napišemo DELOVNO POROČILO | |
| UREJANJE DELOVNIH POVRŠIN | 
 | 
 | . | 
| 
 
 
 
 | 
 
 
 | Ravnajo v skladu s higienskimi predpisi. Pazljivo ravnajo s čistili in razkužili, da ne ogrožajo svojega zdravja in ne onesnažujejo okolje. | Vaja: - čiščenje in razkuževanje posode in orodja. Vaja: - čiščenje delovnih površin in delovnih sredstev. Vaja: - čiščenje talnih površin. | 
| DELOVNA SREDSTVA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost in spoštovanje pravil. | Vaja: - nastavitev kotla. Vaja: ogled delovanja mešalnih naprav in demonstracija delovnih strojev. | 
| 
 | 
 
 
 | Dojamejo pomen spoštovanja varstva pri delu. | Vaja: - čiščenje, mazanje, posipavanje pekača in modela. Vaja: čiščenje in priprava košaric. Vaja: - oblagaje pekača s papirjem. Vaja: - zavijanje tortnega obroča in tulca. | 
| SUROVINE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarno uporabo surovin. | Demonstracija: prikaz osnovnih surovin. | 
| 
 | 
 
 | Demonstracija: pregled pomožnih surovin in vizuelno ter organoleptično ločevanje | |
| PRIPRAVA SUROVIN | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Navajajo se na natančno pripravo surovin. | Vaja: - sejanje moke. | 
| 
 | 
 | Vaja: - mletje sladkorja. | |
| 
 | 
 | Razvijajo natančnost pri tehtanju in merjenju. | Vaja: - tehtanje moke. | 
| 
 | 
 | Razvijajo odnos do vestnega, natančnega in točnega dela. | Vaja: - lomljenje jajc. | 
| 
 | 
 | Vaja: - lupljenje jabolk. | |
| 
 | 
 | Vaja: - prebiranje orehov. | |
| OBDELAVA SUROVIN | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Vaja: - rezanje in ribanje sadja. | |
| 
 | 
 | Vaja: - pasiranje skute. | |
| 
 | 
 | Vaja: - blanširanje in praženje mandeljnov. | |
| 
 | 
 | ||
| RAVNANJE Z IZDELKI IN POLIZDELKI | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 
 
 | Razvijajo natančnost pri delu. | Vaja: praktični prikaz tehnološkega postopka tehtanja in odščipavanja ter praktični prikaz kroglanja, valjanja in zavijanja drobnega peciva. | 
| 
 | 
 
 | Razvijajo občutek estetskega oblikovanja | Vaja: - nalaganje izdelkov na pekač in nato na voziček | 
| 
 | 
 
 | Pazijo, da pri odstranjevanju ne pride do velikega števila poškodovanih ali lomljenih izdelkov. | Vaja: - odstranjevanje izdelkov iz pekača. | 
| SKLADIŠČENJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Upoštevajo higienske predpise. | Vaja: - urejanje skladišča za osnovne surovine v pekarstvu in slaščičarstvu. | 
| 
 | 
 
 | Razvijajo zavest o namenu in uporabi skladišč. | Vaja: - skladiščenje maslenega testa v zamrzovalnik. | 
| 
 | 
 | Vaja: - skladiščenje mehkega peciva v hladilnik. | |
| 
 | 
 | Znajo ravnati s pečenimi izdelki. | Vaja: skladiščenje izdelkov. | 
2. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| SPOZNAVANJE Z DELI V DELAVNICI | Dijaki: | Dijaki: | 
 | 
| 
 | 
 
 | Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu- | Vaja: - varstvo pri mešalnem stroju- | 
| 
 | 
 | Upoštevajo sanitetne predpise- | Vaja: - umivanje rok- | 
| 
 | 
 | ||
| OBDELAVA POLIZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Dojamejo pomen natančnosti in zanesljivosti pri delu. | Vaja: - polnjenje krofov pred pečenjem in po pečenju. Vaja: izrezovanje domačih keksov, medenjakov. Vaja: - vlečenje vlečenega testa. | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo zavest o pravilnem odnosu do strojev in polizdelka. Se zavedajo, da je koristno poznati več strojev. | Vaja: zavijanje, mešanje, valjanje testa, okroganje testa. Vaja: - deljenje testa. | 
| IZVAJANJE POMOŽNIH DEL | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: kroglanje testa. | 
| 
 | 
 
 | Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: - polnjenje krofov in vzhajancev. | 
| 
 | 
 
 | Razvijajo občutek za natančnost. Naučijo se opazovati. | Vaja: - posipavanje krofov in vzhajancev s sladkorjem. | 
| 
 | 
 
 
 | Upoštevajo higienske predpise. | Vaja: - umivanje sadja. Vaja: - nalaganje sadja na sadno torto. | 
| IZDELAVA TRAJNEGA PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo ročne sposobnosti. Razvijajo odnos do vestnega, in natančnega dela. | Vaja: - izdelava domačih keksov. Vaja: - izdelava huzarskih poljubčkov. Vaja: - izdelava vanili rogljičkov. Vaja: - izdelava marmeladnih žepkov. Vaja: - izdelava medenih kolačev. | 
| 
 | 
 | Razvijajo ročne spretnosti. | Vaja: izdelava čokoladne pertinkuš mase | 
| 
 | 
 
 
 
 
 
 | Razvijajo čut ekonomičnosti in gospodarnosti. Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu. | Oblikovanje, polnjenje, prelivanje. Vaja: - strojno brizganje in prelivanje. | 
3. letnik
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| IZDELAVA ENOSTAVNIH IZDELKOV | Dijaki | Dijaki | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo čut ekonomičnosti in gospodarnosti. Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela. | Vaja: - priprava sadne kupe. | 
| 
 | 
 
 
 
 
 | Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela. | Vaja: - izdelava skutinega in jabolčnega zavitka. | 
| 
 | 
 | Razvijajo natančnost pri delu. | Vaja: - kroglanje testa. | 
| 
 | 
 | Vaja: - izdelava palčk in prest. | |
| 
 | 
 | Vaja: - izdelava pizze. | |
| VZHAJANJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela. | Vaja. – nalaganje izdelkov na pekač. | 
| PEČENJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo odnos do vestnega, natančnega in točnega dela. | Vaja: premazovanje, zarezovanje in prebadanje testa. | 
| 
 | 
 
 | Dojamejo pomen zanesljivosti in osebne odgovornosti. | Vaja: delo pri peči. | 
| MLETJE | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 | Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu. | Vaja: - strojni razrez in mletje. | 
| PAKIRANJE PECIVA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 
 
 
 | Spoznajo pravilno izpolnjevanje deklaracijskega lista. | Vaja: - ročno pakiranje peciva. | 
| 
 | 
 
 | Dojamejo pomen natančnosti pri delu. | Vaja: strojno pakiranje v vakumskem pakirnem stroju. | 
| 
 | 
 
 
 | Vaja: nalaganje pakiranih izdelkov v transportno embalažo. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Vsebine predmeta praktični pouk se vsestransko povezujejo z vsebinami predmeta tehnologija.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Ekonomika |  | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Ekonomika |  | 
|  | Ekonomika |  | 
|  | Naravoslovje |  | 
|  | Ekonomika |  |