Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA
TEHNOLOGIJA V STEKLARSTVU
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 50 | 20 | 70 | 
| 2. | 55 | 15 | 70 | 
| 3. | 34 | 34 | |
| skupaj | 139 | 35 | 174 | 
Dijaki:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Dijaki | Dijaki | ||
| Snovi in njene spremembe | 
 | Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in narave. | Vaja: ločevanje snovi. | 
| Zgradba atomov in periodni sistem | 
 
 
 | ||
| Agregatna stanja | 
 | ||
| Raztopine , lastnosti raztopin | 
 | Vaja: raztapljanje snovi v različnih topilih. Vaja: prevodnost snovi. | |
| Kemijska reakcija | 
 
 
 | Vaja: primeri kemijskih reakcij; energija pri kemijskih reakcijah. | |
| Kisline, baze, soli | 
 | Vaja: identifikacija kislin in baz s pomočjo indikatorjev. Vaja: Nevtralizacija kislin in baz. | |
| Redoks reakcije | 
 | Vaja: galvanski člen, primer elektrolize. Vaja: raztapljanje kovin v kislinah. | |
| Kovine | 
 | ||
| Korozija kovin, protikorozijska zaščita | 
 | ||
| Goriva | 
 | Razvijajo ekološko zavest in odgovornost za smotrno uporabo energijskih virov. | |
| Abrazivne snovi | 
 | Demonstracija korunda, karborunda, diamantnih brusnih plošč. | |
| Ogljikovodiki | 
 
 | Razvijajo ekološko zavest. | |
| Topila in razredčila | 
 | Vaja: spoznavanje lastnosti topil | |
| Polimeri | 
 
 | Zavedajo se škodljivosti in ekološke obremenjenosti narave s polimernimi materiali. | Demonstracija značilnih polimerov. | 
| OSNOVNE IN POMOŽNE SUROVINE | |||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 | Spoznajo delovno okolje. Razvijajo zavest o osebni odgovornosti za kvaliteto del. Razumejo zahteve po kvalitetnem delu. | Vzorci surovin, barv in barvnih stekel. | 
| STEKLENA TALINA IN STEKLO | |||
| 
 
 | 
 
 
 | Razvijajo odnos do odpadkov Znajo ceniti odpadno steklo kot surovino. | Ogled peči, loncev v različnih steklarnah. Prospekti peči. | 
| FIZIKALNE LASTNOSTI STEKLA | 
 
 
 | Tabela gostot različnih stekel. Primerjalna tabela razteznostnih koeficientov znanih materialov. | |
| NAPAKE STEKLA | |||
| vrsta napak | 
 
 
 | Razvijajo soodgovornost za kvaliteto izdelka. | Demonstracije vzorcev izdelkov z napakami. | 
| OHLAJEVANJE STEKLA | |||
| 
 | 
 
 | Prilagajajo se skupinskemu delu. | Ogled video filma. | 
| OBLIKOVANJE STEKLA | |||
| 
 
 
 | 
 
 
 | Pridobljeno znanje jim dviga samozavest. Omogoča jim poklicno napredovanje. | |
| STROJI V PROIZVODNJI STEKLA | |||
| 
 
 
 | 
 
 | Postajajo inovativni in iniciativni. Razvijajo odnos do drugih poklicev v steklarstvu. | |
| OPLEMENITENJE IZDELKOV | |||
| s/z 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo medsebojne odnose. Znajo ceniti vsa dela in naloge. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| Kisline, baze, soli Topila in razredčila | Praktični pouk slikanja | Fluoridi, HF kislina. Priprava barv. | 
| Kovine, Fe, Al | Praktični pouk steklopihaštva | Priprava modelov. | 
| Abrazivne snovi | Praktični pouk brušenja | Brušenje. Rezanje. Poliranje. | 
| Ohlajevanje stekla | Praktični pouk (stekloslikarstva, brušenja in steklopihaštva) | Napetosti v steklu. |