Izobraževalni program: POMOČNIK V ŽIVILSTVU
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 160 | 50 | 210 | 
| 2. | 160 | 50 | 210 | 
| 3. | 70 | 15 | 85 | 
| skupaj | 390 | 115 | 505 | 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| PROIZVODNJA IN PROIZVODNI PROCESI | Dijaki | Dijaki | |
|  |  | Si pridobivajo občutek poklicne pripadnosti. Razvijejo občutek za urejenost delovnega prostora. | Ogled šolskih delavnic. Slike in sheme proizvodnih prostorov. | 
| VARSTVO PRI DELU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu. Pridobijo občutek za varno delo in za zavest o pomenu zmanjševanja nesreč. Naučijo se temeljev za varno delo z ročnim orodjem. Zavejo se pomena varovanja lastnega zdravja in zdravja sodelavcev. Zavejo se pomena pravilne uporabe osebnih zaščitnih sredstev. | Vaja: prikaz nekaterih sredstev za zaščito delavca pri različnih opravilih. | 
| VARSTVO PRED POŽARI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo odgovornost za preprečevanje požarov in s tem za varovanje ljudi in premoženja | |
| EKOLOŠKI VPLIVI INDUSTRIJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo lastno odgovornost za varovanje okolja. Sprejemajo “zeleno zavest”. Sprejemajo potrebo po racionalni porabi naravnih virov. | |
| OSNOVE HIGIENSKEGA MINIMUMA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navajajo se na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo njihovo pomembnost. | Vaja: nadzor osebne higiene z brisi. | 
| MIKROORGANIZMI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo potrebo po upoštevanju navodil in predpisov. Sprejemajo osebno odgovornost pri pripravi živil in se navajajo na vlogo živilca kot delavca, ki varuje zdravje tudi drugih ljudi. | |
| MERJENJE FIZIKALNIH KOLIČIN IN MERILNE NAPRAVE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo natančnost pri merjenju. Razvijajo tehnološko disciplino glede razmer v skladišču in pomena upoštevanja navodil za delo. | Merjenje temperatur z različnimi termometri. Merjenje zračnega tlaka v prostoru in na prostem. Tehtanje. Pregled tabel različnih relativnih vlag pri konzerviranju različnih živil. | 
| TRANSPORT SNOVI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo občutek za primeren transport posameznih živil. | Ogled vodokaznega stekla in plovca za merjenje nivoja. Ogled transportnih sredstev. | 
| EMBALAŽA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo pomembnost embalaže z vidika trženja, ekologije, tehnoloških zahtev. | Vaje: demonstracija embalažnih materialov. | 
| SKLADIŠČENJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavejo se posledic nepravilnega skladiščenja. | Ogled skladišč za različna živila. | 
| ŽIVILA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| KONZERVIRANJE ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo tehnološko disciplino in se navajajo na delo. Razvijajo tehnološko zavest. Razvijajo varčnost in ekološko zavest. | Ogled naprav za hlajenje in zamrzovanje. | 
| TOPLOTNA OBDELAVA ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo odgovornost za kakovost izdelkov. | Ogled naprav za toplotno obdelavo. | 
| DEHIDRIRANJE ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| KEMIČNI NAČINI KONZERVIRANJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo odgovornost za zdravje porabnikov. Razvijajo natančnost. | Demonstracija kemičnih konzervansov. | 
| PROCESNA TEHNIKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja v laboratoriju: demonstracija filtrnih sredstev. Ogled shem destilacije. Slike mešal. | 
2. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| MLEKARSTVO | Dijaki | Dijaki | 
 | 
|  |  | Pridobivajo občutek poklicne indentitete. | |
| SIRI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobivajo si poklicna znanja in veščine. Razvijajo natančnost. Sprejemajo kakovostne zahteve za izdelke. | Ogled mlekarne. Miselni vzorci: siri. Vzorci različnih pakiranj mlečnih izdelkov. | 
| RIBE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Voljni so odkrivati nova znanja in izkušnje. | Slike rib, mehkužcev, rakov, školjk. Ogled ribarnice. | 
| OLJARSTVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo zavest o poklicni odgovornosti. Razvijajo občutek za kakovosten izdelek. Razvijajo lastno odgovornost in ekološko zavest. | Vzorci olj in surovin za olja. Sheme predelave. Plakati oljnic. Vzorci maščob. | 
|  | |||
| TESTENINE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavejo se pomena kmetijstva. | Vzorci testenin. Plakati, prospekti, miselni vzorci testenin. | 
| ZELENJAVA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo vlogo živilca za varovanje zdravja ljudi. | Vzorci in slike različnih vrst zelenjave. | 
|  |  | Razvijajo smisel za ustrezno izbiro predelovalnih postopkov za ohranjanje hranljivih snovi v izdelku. | |
|  |  | Vzorci različnih kisov. | |
|  |  | Želijo varovati sebe in premoženje pri delu. | Vzorci, slike zelišč in začimb. | 
| SADJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zavedajo se pomena zdrave prehrane za porabnika. Sprejemajo pravne zahteve za živila. Sprejemajo potrebo po preudarni porabi energije in drugih naravnih virov. | Vzorci, plakati, slike sadja. Vzorci sadnih živil. | 
3. letnik
| VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| PIJAČE | Dijaki | Dijaki | 
 | 
|  |  | Sledijo spremembam in težnjam na tržišču. Razvijajo sposobnost opazovanja. | Vzorci embalaže za pijače in brezalkoholnih pijač. | 
| ALKOHOLNE PIJAČE | 
 | 
 | 
 | 
| VINO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Slike, primeri grozdnih sort. Zemljevid Slovenije vinorodne dežele in okoliši. | |
| PIVO | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Želijo si zagotavljati in izboljševati kakovost izdelkov. Zavedajo se potrebe po kulturi pitja alkoholnih pijač. Prizadevajo si za urejen videz pri delu. | Vzorci ječmena, slada, hmelja. Slike pivovarn in opreme. | 
| MOČNE ALKOHOLNE PIJAČ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Sprejemajo zahteve po nadzoru nad alkoholnimi pijačami. Zavedajo se problemov alkoholizma. Razvijajo natančnost in zanesljivost pri delu. | Sheme delitve močne alkoholne pijače. Določanje % alkohola (alkoholmetri). | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezujejo s predmeti: praktični pouk, naravoslovje in osnove ekonomike.
Konkretno
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Praktični pouk Osnove ekonomike |  | 
|  | Praktični pouk Naravoslovje |  | 
|  | Osnove ekonomike |  | 
|  | Praktični pouk |  |