Izobraževalni program: TESAR OPAŽEV
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 70 | 70 | 140 | 
| 2. | 140 | 140 | |
| 3. | 171 | 171 | |
| skupaj | 381 | 70 | 451 | 
Dijaki zna:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| OSNOVE TEHNIČNEGA RISANJA | Dijak: | Dijak: | |
| 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Razvija občutek za potrebo po uporabi načrtov v gradbeništvu. | |
| gradbeništvo kot gospodarska panoga | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 
 | ||
| 
 | Oblikuje odnos do pomena svojega poklica znotraj gradbeništva. | ||
| 
 
 
 | |||
| 
 
 
 | |||
| 
 | |||
| 
 | |||
| ELEMENTI ZGRADB | 
 | Pridobiva poklicno identifikacijo, spoznava povezavo med različnimi gradbenimi poklici. | 
 | 
| nosilni elementi zgradb | 
 | ||
| nenosilni elementi zgradb | 
 | ||
| primeri elementov zgradb: | 
 | ||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 | 
 | |
| konstrukcijski sistemi: | 
 | ||
| 
 | 
 | 
 | |
| obremenitve konstrukcij: | |||
| 
 
 
 | 
 | ||
| TESARSKA DELA | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 | 
 | Razvija sposobnost razumevanja pravilne izbire in uporabe orodja in materiala, da svoje delo lahko opravi smotrno in gospodarno. Razvija ekološko zavest glede uporabe in obnavljanja lesa. | Vzorci, prospekti, modeli obisk in demonstracije v delavnici in na gradbišču, teren in vaje v skupinah. | 
| 
 | |||
| 
 
 
 
 
 
 
 | 
 | Spozna pomen detajla za pravilno funkcioniranje celote, razvija občutek za natančno delo | |
| OPAŽI BETONSKIH IN ARMIRANOBETONSKIH KONSTRUKCIJ | 
 | 
 | 
 | 
| beton | 
 
 
 | Razvije občutek odgovornosti do natančne izdelave detjlov, da bi dosegel kvaliteto celotne konstrukcije | |
| armatura | 
 | Spozna povezavo med poklici zidar, tesar, železokrivec in medsebojno odgovornost glede kvalitete dela in rokov | |
| opaži - klasični, sodobni | 
 
 | ||
| elementi opažev in opažnih odrov: | |||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 | Razvija poklicno identifikacijo, spozna namen gospodarne uporabe materiala, razvija ekološko zavest | |
| primeri opažev betonskih in armiranobetonskih konstrukcij: klasični in sodobni | |||
| 1. temelji, 2. zidovi, 3. stebri, 4. nosilci, 5. preklade, 6. stropi, 7. zidne vezi, 8. okrasni venci in profili, 9. stopnice, 10. loki. | 
 | Programi klasičnih opažev različnih konstrukcij | |
| OPAŽI ZIDANIH KONSTRUKCIJ | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 
 | Razvija sposobnost natančnega dela. | |
| ODRI | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 | 
 | Razvija občutek za varno in odgovorno dela. | Program opaž polkrožnega, segmentnega ali ravnega zidanega loka vaje v skupinah ogledi konstrukcij na terenu. Obisk gradbišča. | 
| LESENE KONSTRUKCIJE | 
 | 
 | 
 | 
| primeri enostavnih lesenih konstrukcij: | |||
| 1. stene, 2. ograje, 3. stropi, 4. ostrešje, 5. stopnice, 6. obloge, 7. kritine. | 
 | Razume zgodovinski razvoj tesarstva in lesenih konstrukcij, stavbno dediščino in njeno varstvo, spozna tradicijo glede uporabe materiala in oblikovanja. | Vaje v skupinah tipični detajli lesnih zvez za povezavo lesenih konstrukcij. | 
| DELA IZ PODROČJA DRUGIH POKLICEV | 
 | Spozna gospodarnost pri uporabi materiala, razvija ekološko zavest. Zaveda se potrebe po skupinskem delu in povezave gradbenih poklicev. | Obiski delavnic drugih poklicev. | 
| zidarska dela: | 
 | 
 | 
 | 
| 1. materiali za zidanje, 2. faze dela, 3. pravila zidanja, 4. zasnove zidov za zidanje z opeko NF in modularnimi bloki, 5. predelne stene iz različnih materialov, 6. loki. | 
 | ||
| betoniranje | 
 | ||
| železokrivska dela | |||
| ometavanje | 
 
 | ||
| izolaterska dela | 
 | ||
| kanalizacija – javna, hišna kanalizacija, drenaža: 
 
 
 | 
 | Razvija ekološko zavest (zmanjšana poraba energetskih virov, manjša onesnaženost okolja). | Teren, gradbišče, gradbeni center prospekti, vzorci. | 
| tehnična dokumentacija – funkcija in vrste projektov, gradbeni dnevnik | 
 | Spozna potrebo po dokumentiranju dela. | Primeri tehnične dokumentaicje. | 
| OSNOVE VARSTVA PRI DELU | 
 | 
 | 
 | 
| 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Razvija čut odgovornosti Zaveda se pomembnosti zavarovanja pri delu Razvija zavest pomembnosti varstva pri delu za sebe in do delovnega okolja. | Ogled gradbišč, predpisi, prospekti. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
| 
 | Materiali | 
 | 
| 
 | Praktični pouk | 
 |