SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNAR (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 25.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

SPLOŠNO VRTNARSTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

147

63

210

2.

73

32

105

3.

47

21

68

skupaj

267

116

383

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

  • spozna osnove kemičnih procesov,

  • usvoji temeljna znanja s področja kemije,

  • spozna snovi, s katerimi se srečuje vsak dan in imajo pomembno vlogo za življenje rastlin, človeka in živali,

  • dograjuje razumevanje kemijskih pojmov in zakonitosti,

  • usvoji temeljna znanja s področja rastlinske pridelave,

  • oceni glavne dejavnike za rast rastlin in primerja pomembnost le-teh,

  • prepozna in vrednoti pomen gnojenja, obdelave tal in kolobarjenja,

  • usvoji temeljna znanja s področja izbire sort, kakovosti semena, načina setve,

  • usvoji temeljna znanja s področja botanike,

  • analizira zgradbo celice, tkiv, rastlinskih organov,

  • spozna procese, ki potekajo v rastlinah

  • razvrsti rastline v sistematske enote,

  • definira zgradbo ekosistema in poudari onesnaževanje le-tega,

  • usvoji temeljna znanja s področja varstva rastlin,

  • prepozna najpogostejše bolezni in škodljivce in izbere načine zatiranja le-teh,

  • se usposobi za varno delo s kemičnimi pripravki,

  • se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje,

  • določa povezave med posameznimi načini varstva rastlin,

  • prepozna in razlikuje različne vrste zelenjadnic,

  • določi in ovrednoti tehnologijo pridelovanja, oskrbe, spravila in skladiščenja zelenjadnic.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik (kemija - 30 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    SNOVI

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna elemente (periodni sistem elementov)

  • pozna čiste snovi in zmesi

  • pozna atome in molekule (zgradba)

  • prepoznava snovi, s katerimi se srečuje vsak dan

  • loči zmes od čiste snovi

  • se seznani s periodnim sistemom elementov

  • Razvija sposobnost razlikovanja med različnimi snovmi.

    Demonstracija: prikaz čistih snovi in zmesi.

    KEMIJSKA REAKCIJA

     

     

     

  • zna kemične enačbe

  • uredi osnovne kemijske enačbe

  • našteje reakcije, ki potekajo v naravi

  • Razvija čut za opazovanje.

    Vaja: urejanje osnovnih kemijskih enačb.

    RAZTOPINE

     

     

     

  • pozna vrste raztopin

  • zna računati odstotno koncentracijo raztopin

  • prepozna različne vrste raztopin in osvoji računanje odstotne koncentracije raztopin

  • Razvija natančnost.

    Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin.

    ELEKTROLITI

     

     

     

  • pozna kisline, baze, soli

  • pozna pH vrednost

  • imenuje elektrolite in definira pH vrednost

  • Razvija natančnost.

     

    ORGANSKE SPOJINE

     

     

     

  • pozna sestavo organskih spojin

  • pozna ogljikovodike in organske kisikove spojine

  • imenuje in predvideva elemente, potrebne za rast rastlin

  • Rastline obravnava kot živa bitja s svojimi potrebami.

    Samostojno delo: predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin.

    ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN

     

     

     

  • definira prave in neprave maščobe

  • pozna beljakovine, ogljikove hidrate

  • pozna nukleinske kisline in vitamine

  • imenuje in prepozna sestavo organskih spojin

  • ugotavlja razlike med anorganskimi in organskimi spojinami

  • prepozna naravne spojine

  • poudari njihov pomen, predvsem v življenju rastlin

  • Razvije sposobnost opazovanja in razlikovanja v kemijski sestavi živih bitij.

    Vaja: dijak imenuje organske spojine, ki jih največkrat zaužije s hrano.

     

    1. letnik (rastlinska proizvodnja - 93 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna pomen svetlobe

  • pozna pomen toplote

  • pozna vrste padavin

  • pozna zrak kot dejavnik rasti

  • pozna najpogostejše onesnaževalce zraka pri nas

  • razloži in oceni pomen svetlobe in toplote za rast rastlin

  • ugotavlja znake na rastlini ob pomanjkanju svetlobe

  • analizira odziv rastlin na dolžino dneva

  • razlikuje vrste padavin, vrste oblakov in ugotavlja razliko med meglo in oblaki

  • analizira najpogostejše vire onesnaževanja v svojem kraju in njihov vpliv na rastline in tla

  • Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja.

    Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja.

    Vaja: ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena oziroma vremenskih kart.

    TLA

     

     

     

  • pozna nastanek tal

  • pozna sestavine tal

  • pozna fizikalne, kemične in biološke lastnosti tal

  • opiše pedogenetske dejavnike in razčleni procese, ki vplivajo na nastanek tal

  • opiše in razčleni fizikalne, biološke in kemične lastnosti tal

  • loči osnovne horizonte tal

  • Razvija pravilen odnos do tal oziroma Do pravilne izrabe tal..

    Vaja:

  • določitev strukture tal in teksture tal,

  • izkop pedološke jame in opazovanje horizontov tal,

  • določitev ph vrednosti tal s ph metri.

  • GNOJENJE

     

     

     

  • pozna rastlinska hranila in gibanje hranil v tleh

  • pozna vrste gnojil (organska, mineralna)

  • obvlada pomen gnojenja

  • razume kemično analizo tal

  • razvršča rastlinska hranila po pomembnosti za rast rastlin

  • se seznani z zakoni o prehrani rastlin

  • zagovarja pomen posameznih vrst gnojil

  • zagovarja pomen gnojenja, uporabo in količino gnojil

  • razloži pomen kemične analize tal

  • Pazljivo izbira gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita.

    Išče povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja.

    Ogled vrtnarskih centrov, ki prodajajo različne vrste gnojil

    Vaja:

  • računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline,

  • odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza.

  • SUBSTRATI

     

     

     

  • pozna vrste in sestavo substratov

  • zagovarja različne vrste substratov

  • prepozna njihovo trgovsko ime in uporabo

  • Krepi čut za opazovanje in razlikovanje.

    Vaja: ogled substratov v vrtnarskih centrih.

    OBDELOVANJE TAL

     

     

     

  • razume pomen obdelovanja tal

  • pozna razlike med jesensko, spomladansko in poletno obdelavo vrtnin

  • zagovarja pomen obdelovanja razlikuje obdelavo in oskrbo vrtnin v jesenskem, spomladanskem in poletnem času

  • Razvija sposobnost opazovanja.

    Ogled obdelave in oskrbe vrtnin na bližnji vrtnariji.

    KOLOBAR

     

     

     

  • razume pomen kolobarjenja

  • zagovarja pomen kolobarjenja in razdeli pridelovalno površino na tri poljine in izločino

  •  Razvije sposobnost opazovanja.

    Vaja: izdelava primera dvopolnega kolobarja.

    SEME

     

     

     

  • pozna načine razmnoževanje rastlin (generativno in vegetativno)

  • pozna izbiro sort

  • pozna lastnosti semena

  • navede različne načine razmnoževanja rastlin

  • spozna, kaj upoštevamo pri izboru sort vrtnin

  • razlikuje zunanje in notranje lastnosti semena

  • Razvija si občutek za natančnost.

    Razvija pravilen odnos do semena domačih sort.

    Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena.

    Ogled deklaracijskih listov in semenskih vrečk.

    Uporaba interneta.

    NEPOSREDNA SETEV

     

     

     

  • pozna izračun količine potrebnega semena za setev

  • pozna dejavnike setve kot so čas setve, način, globina setve in količina semena za setev

  • primerja dejavnike setve in predstavi izračun potrebne količine semena za setev

  • Razvija sposobnost opazovanja.

    Ogled različnih načinov setve.

    Vaja: izračunavanje potrebne količine semena za setev

    PRIDELOVANJE SADIK

     

     

     

  • pozna pomen pridelovanja vrtnin iz sadik

  • pozna način pridelovanja sadik

  • zagovarja pomen pridelovanja sadik

  • prepozna prostor in način pridelovanja sadik

  • Krepi čut opazovanje.

    Vaja: ogled različnih lončkov za pridelovanje sadik.

    PLEVELI

     

     

     

  • pozna škodljiv vpliv plevela na pridelavo vrtnin

  • razloži škodljiv vpliv plevela na pridelovanje kulturnih rastlin

  • loči plevele po življenjski dobi, načinu razmnoževanja

  • Razvija sposobnost opazovanja.

    Vaja: prepoznavanje najpogostejših plevelov.

     

    1. letnik (botanika - 87 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    RASTLINSKA CELICA

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna zgradbo celice

  • analizira zgradbo celice

  • našteje dele celice in njihove naloge

  • ugotovi pomen genov ter razlike med spolnimi in telesnimi celicami

  • spozna gene

  • Spozna rastline kot živa bitja in tako ravna z njimi.

     

    RASTLINSKA TKIVA

     

     

     

  • pozna zarodna tkiva

  • pozna trajna tkiva in procese, ki potekajo v njih

  • razlikuje posamezne vrste tkiv med seboj, primerja njihove naloge

  • usvoji procese, pomembne za razvoj rastlin

  • ugotovi, v katerih delih rastline se posamezno tkivo nahaja

  • Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja.

    Spozna pomen rastlin za druga živa bitja.

    Delo v skupini: ugotavljanje, katera tkiva se nahajajo v posameznih rastlinskih organih.

    RASTLINSKI ORGANI

     

     

     

  • pozna seme

  • pozna korenine

  • pozna steblo

  • pozna list

  • pozna cvet

  • pozna plod

  • razlikuje posamezne organe med seboj

  • analizira naloge, pomen, zgradbo rastlinskih organov

  • na posameznih rastlinah prepozna različne oblike organov

  • določa oblike in pomen preobraženih organov in ugotavlja, katere rastline jih imajo

  • Razvija čut za opazovanje rastlin in njihovo lepoto.

    Krepi pravilen odnos do rastlin.

    Ugotovi uporabo posameznih rastlinskih organov v prehrani in v okrasne namene.

    Vaje: oblike rastlinskih organov.

    Samostojno delo: na posameznih rastlinah razlikuje rastlinske organe in določi njihovo obliko.

    RAZMNOŽEVANJE RASTLIN

     

     

     

  • pozna generativno razmnoževanje

  • pozna vegetativno razmnoževanje

  • usvoji različne načine razmnoževanja

  • analizira značilnosti posameznih načinov razmnoževanja in njihovo uporabo

  • Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala.

    Prikaz posameznih načinov razmnoževanja.

    Vaje: navajanje načinov razmnoževanja, ki so primerni za posamezne rastline.

    SISTEMATIKA RASTLIN

     

     

     

  • pozna rastlinsko imenoslovje

  • pozna cepljivke

  • pozna alge

  • pozna glive in lišaje

  • pozna mahove

  • pozna praproti

  • pozna semenovke

  • usvoji osnovne zakonitosti pri imenovanju rastlin

  • razlikuje pojme: razred, red, družina, rod, vrsta, sorta

  • razvrsti rastline v posamezne skupine in spozna njihove značilnosti

  • podrobno spozna semenovke, njihove značilnosti in pomen

  • usvoji značilnosti golosemenk in prepozna najpomembnejše predstavnike

  • definira kritosemenke, razlikuje enokaličnice in dvokaličnice ter prepozna najpomembnejše predstavnike

  • Razvija natančnost in zanesljivost.

    Spozna pomen posameznih rastlin.

    Ogled posameznih rastlin v gozdu, šolskem parku.

    Izdelava programa: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine.

    Samostojno delo: razpoznavanje in razvrščanje rastlin.

    Uporaba interneta.

    EKOLOGIJA

     

     

     

  • pozna zgradbo ekosistemov

  • zna razlikovati vrste ekosistemov

  • razume vpliv rastlin na okolje

  • pozna povzročitelje in posledice onesnaževanja

  • usvoji posamezne dejavnike ekosistema in njihov medsebojni vpliv

  • razlikuje vrste ekosistemov, njihove značilnosti in mesto rastlin v njih

  • analizira posledice onesnaževanja posameznih ekosistemov in ugotavlja povzročitelje

  • Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja.

    Ugotovi, kaj lahko sam prispeva za varstvo okolja.

    Referati: opiše posamezne vrste ekosistemov okrog svojega doma.

     

    2. letnik (varstvo rastlin in okolja – 105 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna pomen varstva rastlin

  • se seznani s posledicami izgube pridelka zaradi bolezni in škodljivcev

  • seznani se s pojmom gospodarski prag škode

  • Razume varstvo rastlin kot reševanje problema lakote v svetu.

    Razprava

    POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH

     

     

     

  • zna našteti povzročitelje nežive in žive narave

  • zna definirati bolezen

  • pozna razvojne stopnje bolezni

  • pozna pogoje za nastanek bolezni

  • razvrsti povzročitelje bolezni in poškodb na rastlinah

  • razvrsti posamezne vzroke za slabo rast rastlin (talni, atmosferski)

  • definira pojem bolezen

  • pozna razvojne stopnje bolezni in pogoje za nastanek

  • bolezni

  • Kritično ocenjuje človekove posege v tla in v atmosfero.

    Razvija sposobnost opazovanja narave.

    Vaja:

  • prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin,

  • razvojne stopnje bolezni.

  • NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV

     

     

     

  • pozna posredne načine zatiranja

  • pozna neposredne načine zatiranja

  • se seznani z načini varstva rastlin

  • primerja posredne načine z neposrednimi

  • Razvija odnos do okolju prijaznih načinov varstva rastlin.

     

    PRIPRAVKI

     

     

     

  • pozna lastnosti pripravkov

  • pozna sestavo pripravka

  • pozna oblike pripravkov

  • pozna oznake na pripravkih

  • pozna delovanje pripravkov

  • zna opredeliti pojma koncentracija in dozacija

  • se seznani s pripravki po namenu in načinu delovanja

  • definira lastnosti pripravkov

  • se seznani s sestavo pripravka

  • primerja pripravke po obliki

  • prepoznava oznake na pripravkih

  • razlikuje delovanje kontaktnih pripravkov in sistemikov

  • usvoji pravila varnega škropljenja

  • Krepi čut za natančnost.

    Razvija čut za odgovornost do dela.

     se zaveda posledic svojega dela.

    Razvije sposobnost opazovanja in ocenjevanja.

    Razvije odnos do varnosti pri delu.

    Razvije občutek pomembnosti naloge za celoto.

    Demonstracija: ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak.

    Ogled oblik pripravkov.

    Vaja: izračun koncentracije in dozacije.

    PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE

     

     

     

  • pozna povzročitelje rastlinskih bolezni (glive, bakterije,viruse)

  • pozna parazitske cvetnice

  • pozna vrste fitofarmacevtskih pripravkov za zatiranje bolezni

  • prepoznava najpogostejše glivične, bakterijske in virusne bolezni ter parazitske cvetnice

  • se seznani z ustreznim načinom zatiranja bolezni

  • prepoznava najpogostejše fungicide, baktericide

  • pozna načine zatiranja parazitskih cvetnic

  • Se nauči opazovati naravo in primerjati.

    Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje in ugotavlja gospodarski prag škode.

    Razume škropljenje kot reševanje problema lakote.

    Razvije čut za natančnost.

    Demonstracija: ogled značilnih bolezenskih znamenj.

    Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala.

    PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE

     

     

     

  • pozna vrste škodljivcev (žuželke, pršice, ogorčice, glodalce, polže, divjad)

  • pozna vrste pripravkov (skupine insekticidov, akaricide, nematocide, rodenticide, limacide, repelente)

  • se seznani z osnovami anatomije in razmnoževanja žuželk

  • prepoznava najpogostejše škodljivce in njihovo škodo

  • oceni načine zatiranja škodljivcev

  • se seznani z uporabo najpogostejših insekticidov, akaricidov, rodenticidov, limacidov in repelentov

  • Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi.

    Izbira tiste kemične pripravke, ki so okolju prijaznejši.

    Se zaveda pomena škropljenja kot prispevka za zmanjševanje lakote.

    Razvija čut za natančno in varno delo s škropivi.

    Demonstracija: ogled značilnih škodljivcev in poškodb, ki jih povzročajo.

    Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala.

    Uporaba interneta.

    OSTALE SKUPINE PRIPRAVKOV

     

     

     

  • pozna skupine herbicidov

  • pozna pojem fiziotrop

  • pozna pojem feromon

  • pozna pomen dodatkov v pripravkih

  • izbere ustrezno skupino herbicidov

  • razloži delovanje herbicidov

  • deli herbicide po različnih kriterijih

  • seznani se z delovanjem fiziotropov in feromonov

  • spozna pomen dodatkov

  • Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja.

    Krepi pravilen odnos do varstva rastlin.

    Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala.

    Ogled feromonske vabe.

    RAZKUŽEVANJE

     

     

     

  • pozna razkuževanje semena, sadik, čebulic

  • pozna razkuževanje zemlje

  • spozna načine razkuževanja in jih primerja med seboj

  • Se zaveda pomena natančnosti pri delu.

    Se zaveda pomena pravočasnosti.

    Ogled razkuževanja zemlje v šolskem plastenjaku.

    POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV

     

     

     

  • pozna posledice kemičnega zatiranja

  • spozna posledice kemičnega zatiranja

  • razloži pojme: porušeno ravnotežje, odpornost, nepovratni posegi

  • Se zaveda posledic kemičnega varstva rastlin.

    Izdelava seminarskih nalog.

     

    3. letnik (zelenjadarstvo - 70 ur)

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ZNAČILNOSTI ZELENJADARSTVA

    Dijak

    Dijak

     

  • pozna značilnosti zelenjadarstva

  • usvoji značilnosti zelenjadarstva

  • Razvija odnos do poklica.

    Pogovor

    GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN

     

     

     

  • spozna gospodarski pomen pridelovanja vrtnin

  • se seznani z gospodarskim pomenom zelenjadarstva v Sloveniji

  • razišče ponudbo vrtnin na slovenskem trgu

  • Razvija komunikativnost.

    Vaja: ponudba vrtnin na tržnici.

    IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN

     

     

     

  • pozna lego, podnebne in talne razmere

  • se seznani s primerno izbiro prostora za pridelovanje vrtnin

  • razlikuje med pridelovanjem na vrtu in na velikih površinah

  • Razvija komunikativnost, odločnost, strpnost, sposobnost reševanja konfliktov.

    Se osebnostno razvija.

    Skupinsko delo.

    KOLOBAR

     

     

     

  • spozna prednosti in pravila kolobarjenja

  • seznani se s prednostmi in pravili kolobarjenja

  • oceni pravilno vrstenje vrtnin

  • Razvija osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja.

    Se nauči ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja.

     

    NABAVA SEMENSKEGA BLAGA

     

     

     

  • pozna embalažo za shranjevanje semen

  • pozna deklaracijo

  • zna izračunati količino semenskega blaga za setev

  • loči embalažo za

  • semena zelenjadnic

  • razume pomen in vsebino deklaracije

  • izračuna količino semenskega blaga glede na sklop rastlin

  • Razvija samostojnost, odločnost, samozavest, razgledanost.

    Individualno in skupinsko delo.

    Raziskava ponudbe embalaže semena v semenarnah in ogled deklaracij.

    Vaja: izračun količine semena za setev.

    PRIDELOVANJE SADIK ZELENJADNIC

     

     

     

  • zna pridelati sadike zelenjadnic

  • razlikuje med sadikami s koreninsko grudo in brez nje

  • spozna pridelovanje sadik v setvenih ploščah

  • spozna primerne klimatske in talne pogoje v različnih razvojnih fazah sadike

  • Razvija ekonomičnost.

    Vaja: ogled setvenih plošč, sejancev in sadik s koreninsko grudo in brez nje.

    PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO SKUPINAH

     

     

     

  • pozna vrtnine in jih zna pridelati

  • spozna načine in pogoje skladiščenja vrtnin:

  • kapusnice

  • korenovke

  • čebulnice

  • stročnice

  • plodovke

  • solatnice

  • špinačnice

  • trajne vrtnine

  • prepozna in razlikuje posamezne vrtnine in njihove uporabne dele

  • poimenuje vrtnine in jih uvrsti v rastlinski sistem

  • grupira vrtnine po sorodnosti

  • določi primerne talne in klimatske pogoje, ki vplivajo na rast zelenjadnic

  • določi in ovrednoti tehnologijo pridelovanja

  • zagovarja primerno oskrbo vrtnin glede na morfologijo, talne in klimatske dejavnike

  • ponovi najpogostejše bolezni in škodljivce posameznih zelenjadnic

  • določi tehnološko in botanično zrelost posamezne vrtnine

  • določi način in pogoje skladiščenja

  • primerja značilnosti in lastnosti kultivarjev

  • Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja.

    Se osebnostno razvija.

    Krepi poklicno socializacijo.

    Razvija odgovornost do dela.

    Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij.

    Razvija ekonomičnost.

    Razvija komunikativnost, strpnost.

    Referati

    Skupinsko in individualno delo.

    Vaja: ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah.

    Razstave.

    Uporaba različne literature in katalogov.

    Zbirka semen in slik.

    Vaja: prepoznavanje semen vrtnin.

    Uporaba interneta.

    DIŠAVNICE

     

     

     

  • pozna pomembnejše dišavnice in in njihovo pridelovanje

  • prepozna važnejše dišavnice in njihove uporabne dele

  • spozna pridelovanje pomembnejših dišavnic

  • Razvija odnos do dišavnic kot zdravilnih rastlin.

    Vaja: ogled dišavnic.

    GOBE

     

     

     

  • pozna različne vrste gojenih gob in njihovo pridelovanje

  • prepozna in razlikuje različne vrste gojenih gob

  • zagovarja različne načine gojenja gob

  • določi tehnološko zrelost gob

  • Razvija odnos do gob.

    Ogled pridelovanja gob pri gojiteljih.

    GOJENJE VRTNIN POD STEKLOM IN FOLIJO

     

     

     

  • zna izbrati lego zavarovanega prostora

  • pozna lastnosti folij in načine prekrivanja vrtnin s folijo

  • oceni primernost gojenja vrtnin pod steklom

  • oceni primernost uporabe folije

  • Razvija odgovornost do dela.

    Razvija ekonomičnost.

    Oblikuje odnos do rastlin kot živih bitij.

    Vaja: izdelava štiriletnega kolobarja v zavarovanem prostoru ali na prostem z uporabo folije.

    HIDROPONSKO PRIDELOVANJE VRTNIN

     

     

     

  • pozna značilnosti hidroponike

  • pozna vrste hidroponike

  • razloži značilnosti in posebnosti hidroponskega pridelovanja

  • Povezuje in ocenjuje primeren način pridelovanja.

    Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja.

     

    BIOVRTNARJENJE

     

     

     

  • pozna značilnosti bio vrtnarjenja

  • razloži značilnosti in posebnosti biovrtnarjenja

  • izbere primeren način pridelovanja

  • Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja.

    Vaja: primeri mešanih posevkov.

    INTEGRIRANO PRIDELOVANJE

     

     

     

  • pozna značilnosti integriranega pridelovanja vrtnin

  • oceni primeren način oskrbe vrtnin glede na dejavnike rasti

  • Ocenjuje primeren način okolju prijaznega pridelovanja.

    Izbere najprimernejše pesticide, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    kemija

       

  • snovi

  • kemijska reakcija

  • raztopine

  • ph vrednost

  • elementi, potrebni za rast rastlin

  • Vrtnarski stroji in naprave

    Matematika

    Praktični pouk

  • gradiva

  • osnovne računske operacije

  • odstotni račun

  • določanje pH vrednosti tal

  • prehrana rastlin

  • rastlinska proizvodnja

     

     

  • podnebni dejavniki rasti

  • Dendrologija

    Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • zavarovani prostori

  • vremenska hišica

  • tla

  • Okrasne zelnate rastline

    Praktični pouk

  • lastnosti tal

  • horizonti tal

  • oskrba rastlin

  • gnojenje

  • Matematika

    Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • gnojila in tehnika gnojenja

  • stroji za gnojenje

  • odstotni račun

  • obdelovanje tal

  • Praktični pouk

  • stroji za obdelovanje tal

  • obdelava tal

  • seme

  • Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

  • semena

  • generativno razmnoževanje

  • sejalnice, sadilniki, setvene linije

  • seme

  • setev

  • Vrtnarski stroji in naprave

  • stroji za setev, vzgoja sadik

  • načini setve

  • sadika

  • Dendrologija

    Praktični pouk

  • vzgoja sadik

  • substrati

  • Okrasne zelnate rastline

    Praktični pouk

  • vrste substratov

  • pleveli

  • Praktični pouk

  • vrste plevelov in načini zatiranja

  • botanika

     

     

  • rastlinski organi

  • Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Praktični pouk

  • rastlinski organi

  • enoletnice, dvoletnice, trajnice, lončnice, čebulnice, gomoljnice

  • spoznavanje drevnin

  • uporaba drevnin

  • razmnoževanje rastlin

  • Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Praktični pouk

  • razmnoževanje in razvoj okrasnih zelnatih rastlin

  • razmnoževanje drevnin

  • razmnoževanje rastlin

  • sistematika

  • Dendrologija

  • binarna nomenklatura, razvrščanje okrasnih-zelnatih rastlin v sistem

  • dvojno poimenovanje drevnin

  • ekologija

  • Praktični pouk

  • spoznavanje različnih ekosistemov

  • vpliv rastlin na okolje

  • varstvo rastlin

     

     

  • povzročitelji bolezni in poškodb na rastlinah

  • načini zatiranja bolezni in škodljivcev

  • pripravki - značilnosti

  • Matematika

    Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • bolezni in poškodbe rastlin

  • stroji za varstvo rastlin

  • mešanje škropiv, varstvo pri delu s škropivi, škropljenje

  • odstotni račun

  • pregled bolezni in pripravkov

  • Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Praktični pouk

  • bolezni drevnin

  • bolezni okrasnih zelnatih rastlin

  • bolezni drevnin, okrasnih zelnatih rastlin in vrtnin

  • pregled škodljivcev in pripravkov

  • Okrasne zelnate rastline

  • škodljivci na okrasnih rastlinah

  • škodljivci na drevnini

  • škodljivci na okrasnih rastlinah, drevnini in vrtninah

  • razkuževanje

  • Dendrologija

    Praktični pouk

  • razkuževanje zemlje, lončkov, semena, sadik

  • posledice kemičnega zatiranja

  • Praktični pouk

  • posledice kemičnega varstva, biološki način zatiranja bolezni in škodljivcev - naravni sovražniki

  • zelenjadarstvo

     

     

  • gospodarski pomen pridelovanja vrtnin

  • Gospodarsko poslovanje

  • trg, zakon ponudbe in povpraševanja

  • izbira prostora za pridelovanje vrtnin

  • Praktični pouk

  • dejavniki rasti

  • zavarovani prostori

  • kolobar

  • Matematika

    Gospodarsko poslovanje

    Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • ekonomičnost

  • načrtovanje

  • sklepni račun

  • setvene linije

  • substrati, seme, sejanec, sadika

  • gospodarnost

  • nabava semenskega blaga

  • pridelovanje sadik zelenjadnic

  • Gospodarsko poslovanje

  • stroji, orodja, naprave, zavarovani prostori

  • pridelovanje posameznih vrtnin

  • Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • obdelovanje tal, setev, oskrba vrtnin, spravilo, skladiščenje

  • zasaditev okrasnih gredic

  • ekonomičnost

  • gojenje vrtnin pod steklom in folijo

  • Krajinsko vrtnarstvo

    Gospodarsko poslovanje

  • zavarovani prostori, folije

  • pridelovanje v rastlinjaku

  • hidroponsko pridelovanje vrtnin

  • Vrtnarski stroji in naprave

    Praktični pouk

  • ekonomičnost

  • hranila

  • biovrtnarjenje

  • Gospodarsko poslovanje

    Praktični pouk

  • biovrtnarjenje

  • integrirano pridelovanje

  • Gospodarsko poslovanje

    Praktični pouk

  • gospodarnost

  • ekološko pridelovanje

  • gospodarnost