Izobraževalni program: AVTOLIČAR
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003.
Vsebine predmeta so povezane s strokovnoteoretičnimi predmeti:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
198 |
198 |
|
2. |
462 |
462 |
|
3. |
224 |
224 |
|
Skupaj |
884 |
884 |
Praktično izobraževanje uvaja dijake v delo in praktično usposablja za poklic avtoličarja, pomaga razvijati ustvarjalne sposobnosti in delovne navade v povezavi s teoretičnostrokovnimi in splošnoizobraževalnimi predmeti. Dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod: |
|||
|
Dijaki se seznanijo s hišnim redom. Spoznajo delovno okolje in poklic. Znajo se primerno vesti na delovnem mestu. Opišejo najbolj pogoste nesreče in vzroke zanje. Upoštevajo varnostne predpise. Naštejejo in opišejo vzroke požarov ter način ukrepanja ob nastanku požara in gasilna sredstva. Opišejo vire, posledice in načine preprečevanja onesnaževanja okolice. Opišejo postopke ravnanja z industrijskimi in komunalnimi odplakami. Naučijo se pravilnega urejanja in izpolnjevanja delavniških poročil – dnevnika.
|
Razvijajo osebno in delovno odgovornost ter pravilen, odgovoren odnos do soljudi in okolja. Naučijo se sodelovanja s sodelavci, sporazumevanja, solidarnosti in znajo reševati konfliktne situacije. Naučijo se inovativnosti pri delu, kar jim omogoča lažje opravljanje poklica. |
Vaje - primeri iz prakse:
|
merjenje: |
|||
|
Poznajo različna, tudi zahtevnejša orodja za merjenje in jih znajo pravilno uporabiti ter izvesti meritve dolžin in kotov. Pridobijo risarske spretnosti, natančnost in potrpežljivost. |
Razvijajo občutek za točnost in natančnost ter tako dobivajo občutek odgovornosti za opravljeno delo. |
Vaje:
|
zarisovanje na kovinske predmete in žigosanje: |
|||
|
Poznajo različna orodja za zarisovanje kovin. Znajo pravilno uporabiti zarisovalna orodjatertočno zarisati in zatočkati določeno vajo. |
Razvijajo občutek za red, urejenost in natančnost. |
Vaje:
|
ročna obdelava kovin - piljenje: |
|||
|
Poznajo vrste pil in jih znajo razvrstiti. Znajo izbrati ustrezno pilo glede na materia, obdelovati določen material s pilami in obvladajo kontroliranje ravnosti ter kotnosti. |
Razvijajo občutek za natančnost in estetiko, odgovornost za opravljeno delo, odnos do strokovnih standardov, zavest o potrebi po kvaliteti idr. |
Vaje:
|
vrtanje kovin: |
|||
|
Poznajo različne vrtalne stroje in njihovo delovanje. Znajo ostriti svedre in nastaviti ustrezno vrtalno hitrost. Poznajo nevarnosti pri delu z vrtalnim strojem ter obvladajo zaščito in ukrepe (prvo pomoč) ob morebitnih nesrečah.
|
Razvijajo čut za opravljeno delo in odgovoren odnos do delovnih sredstev. |
Vaje:
|
rezanje navojev: |
|||
|
Znajo izbrati premer izvrtine za rezanje notranjih navojev, rezati notranje in zunanje navoje ter izmeriti korak navoja. |
Vaje:
|
|
preoblikovanje tankih pločevin: |
|||
|
Znajo preoblikovati tanke pločevine. |
||
nega vozila: |
|||
|
Znajo pravilno pripraviti šampon in pripomočke za pranje avtomobila Obvladajo pravilno pranje in čiščenje vozila. Znajo uporabiti osebna zaščitna sredstva pri opravljanju dela. |
Pridobijo občutek za odgovorno delo v skupini in medsebojno sodelovanje. Zavedajo se pomena stalne uporabe zaščitnih sredstev pri svojem delu. |
Vaje:
|
priprava vozila: |
|||
|
Poznajo električno napeljavo vozila, svetlobna telesa in ostalo opremo ter pomen temeljite zaščite nebarvanih delov pred začetkom ličarskih del. |
Pridobijo občutek za odgovorno delo, razvijajo primeren odnos do sodelavcev, strank in tuje lastnine. |
Vaje:
|
odstranjevanje poškodovanega naliča in rje: |
|||
|
poznajo vrstni red postopka in ga upoštevajo pri svojem delu. Pridobijo občutek za primerno moč pritiska na strugalo in pravilno držo strugala. Pridobijo občutek za primerno držo brusilke in vpenjanje brusilnih sredstev na brusilko. |
Pridobivjo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike. |
Vaje: odstranjevanje poškodovanega naliča in rje s strgalom ter brusilko. |
suho ročno brušenje naliča in rje: |
|||
|
Znajo zgladiti in izravnati površine z uporabo brusnih sredstev in blokov za izravnavanje. |
Pridobijo občutek za natančnost pri delu. |
Vaje: suho ročno brušenje naliča in rje. |
izpihovanje in brisanje površin po odstranjevanju naliča in rje: |
|||
|
Znajo uporabiti zračno izpihovalko in različne čistilne krpe. |
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri delu. |
Vaje:
|
razmaščevanje: |
|||
|
Poznajo postopek razmaščevanja in znajo pravilno izbrati ustrezno topilo. |
Razvijajo ekološko zavest in odgovorno ravnajo s topili. |
Vaje:
|
2. letnik
Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi |
kitanje: |
|||
|
Dijaki znajo pravilno pripraviti poliestrski kit Pridobijo občutek za mešalno razmerje (kit : trdilec) in za količino potrebnega pripravka. Kit znajo pravilno nanesti z ustrezno lopatico na površino. |
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri delu. |
Vaje:
|
suho ročno in strojno brušenje kita: |
|||
|
Poznajo vrste brusnih sredstev in brusilk. Znajo pravilno vpeti brusilni papir na brusilko in uporabljati brusilni blok iter brusilko pri svojem delu. |
Vaje:
|
|
priprava površine za brizganje temeljne barve in kita za brizganje: |
|||
|
Znajo pravilno uporabiti zračno izpihovalko in različne čistilne krpe. Znajo pravilno zakriti površine vozila pred nanašanjem temeljne barve in izbrati ustrezno topilo in krpice. Znajo razmastiti in odstraniti prašne delce s površin.
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri delu. Razvijajo ekološko zavest in odgovorno ravnajo s topili in z odpadki po opravljenem delu. |
Vaje:
|
nanašanje temeljne barve z brizgalko: |
|||
|
|
Razvijajo ekološko zavest in odgovorno ravnajo s topili, z barvami in odpadki. Po opravljenem delu razvrščajo odpadke, očistijo, pospravijo orodja in naprave. |
Vaje:
|
nanašanje kita za brizganje: |
|||
|
Poznajo vrste kitov za brizganje. Znajo pravilno pripraviti kit za brizganje in ga pravilno nanašati z brizgalko. |
Zavedajo se pomena stalne uporabe zaščitnih sredstev pri svojem delu. |
Vaje:
|
preizkus suhega ročnega in strojnega brušenje kita za brizganje: |
|||
|
Poznajo vrste brusilnih papirjev in podložnih blokov. Znajo uporabiti vibracijsko-rotacijsko brusilko pri brušenj brizgalnega kita na površini in očistiti površino po brušenju. |
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri svojem delu. |
Vaje:
|
3. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
priprava – mešanje avtolakov: |
|||
|
Dijaki znajo poiskati barvno kodo na vozilu in jo odčitati. Obvlada odčitavanje recepture z mikrofilma. Poznajo odčitavanje recepture z računalnikom. Obvladajo tehtanje barve z mikrotehtnico po recepturi. |
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri svojem delu. |
Vaje:
|
brizganje avtolakov: |
|||
|
Poznajo zgradbo, delovanje in uporabo brizgalno-sušilne komore. Znajo pripraviti dvokomponentni in kovinski lak z merilno palico. Znajo pravilno nanesti lak z brizgalko. |
Razvijajo ekološko zavest, varčnost in osebno odgovornost za dobro opravljeno delo ter pravilno ravnajo z odpadki po končanem delu. |
Vaje:
|
poznavanje sušenja lakov: |
|||
|
Poznajo postopek sušenja v komori in z ir-sušilcem. |
Strokovno in odgovorno opravijo delo ter razvijajo ekonomičen odnos do uporabe električne energije in goriv. |
Vaje:
|
popravila napak po brizganju in sušenju: |
|||
|
Poznajo brusna sredstva za odpravljanje napak po lakiranju in sušenju ter jih znajo (po potrebi) uporabiti. Poznajo polirna sredstva za odpravljanje napak po brušenju in jih znajo (po potrebi) uporabiti. Poznajo osnove avtokozmetike (avtošamponi, paste in tekočine za poliranje, zaščitni voski za lak, sredstva za nego plastike in gume, sredstva za čiščenje stekel) in jih znajo uporabiti pri svojem delu. Zaključijo delo s temeljitim čiščenjem vozila. |
Vaje:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se preverja znanje in ocenjuje:
Znanje |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanje |
|
merjenje |
Osnove strojništva |
merske napake |
ročna obdelava kovin vrtanje kovin rezanje navojev |
Osnove strojništva Gradiva Tehnologija ličarstva |
branje tehniških risb, strojni elementi kovine mehanske in tehnološke lastnosti gradiv, predobdelava površine kovin |
priprava površine |
Gradiva Tehnologija ličarstva Osnove strojništva |
snovi in njene spremembe poznavanje kovinskih in nekovinskih materialov teoretične osnove o mehanskem in kemičnem čiščenju površine, o napravah, strojih in orodjih vrste kitov in kitanje varstvo pri delu, varstvo okolja orodja in stroji |
priprava premaznih sredstev |
Osnove strojništva Osnove risanja in oblikovanja Gradiva Tehnologija ličarstva |
uporaba računalnika za mešanje barv teorija barv, barvna občutljivost surovine za premaze, kemijska reakcija, vrste premazov postopki nanašanja premazov glede na premazna sredstva, tehnike dela pri lakiranju varstvo pri delu, varstvo okolja in varnost v lakirnicah spremembe in napake premazov |
nanos premaznih sredstev |
Osnove risanja in oblikovanja Gradiva Tehnologija ličarstva Osnove strojništva |
ročne spretnosti barvna občutljivost kemijska reakcija postopki nanašanja premazov, industrijska in ročna obdelava lakirne komore in naprave za lakiranje varnost v lakirnici, varstvo okolja pnevmatika, stroji in naprave, energija |
sušenje premazov popravila napak |
Gradiva Tehnologija ličarstva |
fizikalne in kemijske spremembe snovi postopki in naprave za sušenje uporaba teorije o gradivih kontrola kvalitete premaznih sredstev spremembe in napake premazov |