Izobraževalni program: AVTOMEHANIK (ds)
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
84 |
84 |
|
2. |
48 |
48 |
|
3. |
64 |
64 |
|
Skupaj |
196 |
196 |
Predmet nudi poleg osnovnih znanj poglobljeno razumevanje stroke ter širi sposobnost tehniškega komuniciranja. Dijaki pridobijo osnovna znanja o lastnostih in vrstah osnovnih materialov. Spoznajo njihovo označevanje, uporabo in predelovanje. Poudarjena so zlasti kovinska in nekovinska gradiva, karbidne trdnine, kompoziti, keramika in umetne snovi. Predmet gradi tehniško kulturo, identifikacijo s poklicem, pozitiven odnos do novih tehnologij in navaja dijake na natančnost in zanesljivost pri reševanju problemov.
Dijak:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZGRADBA SNOVI |
Dijak: |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Razlikovanje element –spojina |
|
|
|
||
kovine in zlitine |
|||
|
|
Utrjevanje strokovnosti |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Razvijanje ekološke zavesti |
|
|
|
Utrjevanje natančnosti in zanesljivosti |
Vaja:
|
|
|
Razvijanje strokovnosti |
|
|
|
||
|
|
Vaja:
|
|
druge kovine |
|||
|
|
||
preizkušanje kovinskih gradiv |
|||
|
|
Vaja:
|
|
|
|
Razvijanje natančnosti, skrbnosti in strokovnosti |
Vaja:
|
|
|
Utrjevanje natančnosti, skrbnosti in strokovnosti |
Vaja:
|
|
|
Razvijanje občutka za propadanje kovin, zaznavanje škode, ki pri tem nastane. Poudarjanje ekološke zavesti. |
|
|
|
||
|
|
Razvijanje ekološke zavesti in odgovornosti za pravilno ravnanje s polimeri |
Vaja:
|
|
|
||
|
|
Razvijanje pravilnega odnosa do energijskih virov in opazovanje negativnih vplivov na okolje |
Vaja:
katalogih |
|
|
||
|
|
Oblikovanje odnosa do tega napornega in nevarnega postopka |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Razvijajnje strokovnosti, natančnosti, ustvarjalnosti |
|
|
|
Zavedanje odgovornosti |
|
varjenje |
|||
|
|
Oblikovanje odnosa do tega napornega in nevarnega postopka |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
Razvijanje strokovnosti, natančnosti, ustvarjalnosti |
|
|
|
Zavedanje odgovornosti |
2. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uvod v motorna vozila |
DIJAK: |
||
|
|
Pridobiva motivacijo za poklic, spoznava relacije človek – tehnika – delo, razvija možnosti za poklicno kariero. |
Snov obravnavamo informativno. Pozneje postopno obravnavamo posamezne sklope in jih podrobno obdelamo glede na pomembnost, sestavo in delovanje. |
Izvedbe pogonov |
|||
|
|
Pridobiva poklicno identifikacijo, razvija odnos do strokovnih standardov. |
Uporabimo prospekte proizvajalcev avtomobilov. |
Okvir vozila |
|||
|
|
Snov povežemo z mehaniko in trdnostjo. |
|
Preme |
|||
|
|
Pri podajanju snovi in demonstraciji uporabimo model toge in nihalne preme. |
|
Naprava za upravljanje vozila |
|||
|
|
Povezujemo s strojnimi elementi. |
|
Geometrija upravljanja |
|||
|
|
Demonstracija optične in računalniške nastavitve geometrije podvozja |
|
Vzmetenje |
|||
|
|
Povezujemo s strojnimi elementi – vzmeti. Demonstriramo nadzor delovanja amortizerjev na preizkusni stezi. |
|
Zavorni sistemi |
|||
|
|
|
Povezujemo s fiziko – tlak v tekočinah, pojemek, vzvod. Povezujemo s TMV – kompresorji. Demonstriramo nadzor zavor na zavornih valjih. |
Sklopka |
|||
|
|
Pri vajah izmerimo in izračunamo radius lamele, moment prenosa, tlak na lamelo in na osnovi teh pojasnimo, zakaj sklopka spodrsuje. |
|
Menjalnik |
|||
|
|
Povezujemo s strojnimi elementi – zobniki. Pri vajah izračunamo prestavno razmerje menjalnika. |
|
Prenosna naprava |
|||
|
|
Povezujemo s strojnimi elementi in mehaniko – gredi, vrsta ozobljenja, vrtilni moment. Pri vajah uporabiti modele ali vozilo. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
MOTORJI
|
Dijak:
|
Dijaki razvijajo pozitiven odnos do tehnike in tehnologije, sposobnost reševanja problemov, odnos do varovanja okolja, občutek odgovornosti, potrebo po kakovostno opravljenem delu. |
Snov povezujemo s fiziko. Z modeli simuliramo delovanje dvo- in štiri- taktnega motorja. Pri vajah uporabimo modele in na njih izmerimo hod in premer bata ter z računskimi primeri ugotovimo razlike v volumnih glede na konstrukcijo motorja. |
KARAKTERISTIKE motorja |
|
||
Rotacijski Wanklov motor |
|
Z modelom predstavimo Wanklov motor. |
|
Motorji s polnilci |
|
Pokažemo model turbokompresorja. |
|
Mirujoči deli motorja |
|||
|
|
Snov povezujemo z gradivi. Pri vajah opravimo meritve obrabe valja, ugotovimo normalno in nenormalno obrabo ter vzroke za to, z datoteko določimo specialnost brušenja valjev. |
|
Ročični mehanizem |
|||
|
|
||
KRMILNI MEHANIZEM |
|||
|
|
Pri vajah demostriramo vgradnjo ventilov in obnovo ventilskih sedežev ter brušenje ventilov. |
|
Naprave za dovod svežih in odvod izgorelih plinov |
|||
|
|
Povezujemo s fiziko – kaj je zvok, frekvenca zvoka, trenje zračnega toka v sesalni cevi. |
|
Gorivo |
|
Povezujemo z gradivi – nafta in naftni derivati. |
|
Naprave za dovod goriva pri OttoVIH motorjih |
|||
|
|
Pri vajah demonstriramo sestavo uplinjača oziroma posameznih sestavnih delov. Poseben poudarek je na varstvu pri delu. |
|
Vbrizgavanje goriva pri OttoVIH motorjih |
|||
|
|
Povezujemo s TMV –elektroniko. Pri vajah merimo sestavo izpušnih plinov pri različnih obremenitvah motorja pred katalizatorjem in po njem. |
|
Naprave za dovod goriva pri Dizel motorjih |
|||
|
|
Ogled specializirane delavnice za popravilo D-tlačilk. |
|
Mazanje motorja |
|||
|
|
Povezujemo: s fiziko vrste tren in, z gradivi mineralna olja |
|
Hlajenje motorja |
|||
|
|
. |
Vaje:
|
Električno vžiganje zmesi pri Ottovih motorjih |
|||
|
|
Vaje:
|
|
Električni generator |
|||
|
|
|
|
Električni zaganjalnik |
|||
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Predmet je povezan z vsemi strokovnimi predmeti in s praktičnim poukom, saj daje potrebno osnovo za dopolnjevanje in nadgradnjo znanj. Vsebine s področja odrezavanja, merjenja in varstva pri delu in varstva okolja so vključena v praktični pouk.