Izobraževalna programa: KUHAR (ds), NATAKAR (ds)
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003.
Po letnikih in oblikah izobraževalnega dela:
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
84 |
24 |
60 |
2. |
48 |
18 |
30 |
3. |
64 |
14 |
50 |
skupaj |
196 |
56 |
140 |
OPERATIVNI CILJI |
Dijaki znajo: |
Dijaki: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
||
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
Komunikacija |
Dijak:
|
Dijak: – razvija odnos do sebe za komunikacijo z drugimi ljudmi – razvija osebno odgovornost do komuniciranja z drugimi – spontano razvija strpnost, spoštovanje in iskrenost v komunikaciji – prizadeva si ohraniti zaupanje, čuststveno stanje sproščenosti, sprejetosti sogovornika |
– Predavanja in učne delavnice, ki se prepletajo s samostojnim delom v manjših skupinah – Komunikacija z učiteljem in komunikacija s posamezniki in v delovni skupini – Komunikacija s celim razredom |
|||
Vrste poslovnega komuniciranja |
|
– se nauči poslovno vesti s strankami – usposobi se za sporazumevanje in dogovarjanje s stranko – razvija samokritičnost, je pripravljen odpraviti napake in izboljšati svoje nastope – razvija sposobnost in spretnost za učinkovito sporazumevanje s stranko |
||||
Vodenje poslovnega razgovora |
|
– razvija sposobnost prepoznavanja ključnih elementov za uspešno delo vodje – usposablja se za ocenjevanje sodelavcev in načrtovanje razvoja lastne kariere in kariere sodelavcev |
Vaja: – na primerih |
|||
Spodbude in ovire pri uspešnem poslovnem komuniciranju |
|
– razume lastno vedenje in vedenje sgovornika v konfliktnih situacijah ter motive za konkretno obnašanje sogovornika in svoje lastno, bolj razume, kako zadovoljiti posamene motive gosta |
Vaja: – na primerih |
|||
Pisno poslovno komuniciranje |
|
– se zaveda pomena pravilnega naslavljanja oseb in pomena dopisov brez napak |
Vaja:
|
|||
Poslovni sestanek |
|
– spozna pomen ustrezno pripravljenega poslovnega srečanja in vrednost dobro pripravljenega poslovnega sestanka, ki nudi možnost boljšega poslovnega sodelovanja |
Vaja: – izvedba sestanka |
|||
Urejenost in vedenje na promocijskih aktivnostih |
|
– dojame pomen ustrezne urejenosti, javnega predstavljanja in aktivno vlogo posameznika v teh aktivnostih |
Vaja: – na primeru |
|||
Urejenost in vedenje na delovnem mestu |
|
– razvije spoštovanje do osebnosti drugih, visoko delovno kulturo in uglajeno obnašanje – identificira se s skladno in glede na priložnost ustrezno oblečeno in naličeno osebo – oblikuje ustrezen odnos do obeh spolov na delovnem mestu in spozna pomen profesionalnosti ne glede na pripadnost spolu |
|
|||
Poslovni obed |
|
– identificira se z gostiteljem, ki pripravlja poslovni obed – pridobi samozavest s poznavanjem protokola – vrednoti poslovni obed kot del poslovnega komuniciranja v drugem prostoru, kjer je upoštevanje pravil ustreznega obnašanja še pomembnejše |
Vaja: – poslovni obed |
|||
Komunikacija in svetovne kulture |
|
– spoštuje različne kulture narodov, prilagodijo svoje vedenje in razvijajo strpnost do drugačnih |
|
|||
Informatika |
|
– je pridobil potrebne informacije za razumevanje in strokovnost pri uporabi informacijske tehnologije – znane pojme začne pravilno uporabljati – sprejema delovno in osebno odgovornost do industrijske lastnine |
Stalna demonstracija z uporabo računalnika in dobro prezentacijsko opremo. Izbrane vaje morajo preizkusiti samostojno v računalniški učilnici z računalniki, povezanimi v mrežo, in z dostopom do internet omrežja. |
|||
Računalnik, sestavni deli in periferne enote |
|
– računalnika ne pojmuje kot misleči stroj, ampak kot orodje za obdelavo podatkov s spreminjanjem različnih oblik informacij v električne signale na vhodu računalnika pa tudi za vodenje, nadzor in kontrolo procesov po vnaprej določenem pravilu – programu |
||||
Programska oprema |
|
|||||
Naloga operacijskega sistema |
|
– razume filozofijo dela računalnika, se zaveda, da je za izvršitev najenostavnejšega ukaza potrebno programsko ozadje |
||||
Osnovne operacije v okolju windows |
|
– razvija natančnost in sistematičnost v množici podatkov, in sicer z racionalno uporabo sodobnega orodja za večanje učinkovitosti dela |
||||
Pomožna orodja v operacijskem sistemu |
|
– razvija inovativnost z najrazličnejšo uporabo pripomočkov in njihovih kombinacij |
||||
Urejevalnik besedila |
|
– razvija inovativnost, estetiko pri oblikovanju dokumentov, išče nove možnosti za oblikovanje besedila in številčnih podatkov v različne ustrezne in estetske oblike – spreminja odnos do estetskega oblikovanja gradiv, ki jih sprejema in posreduje drugim –išče vedno nove možnosti |
||||
Urejanje preglednic |
|
|||||
Mrežna povezava računalnika, elektronska pošta in internet |
|
– čuti vse večjo potrebo po uporabi novih načinov komuniciranja zaradi neverjetnih možnosti in razvija inovativnost na najširšem področju – razvija ustvarjalnost na osnovi novih virov podatkov in jih vse bolj uporablja |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje ustno preverja in ocenjuje.
Opomba:
Ure v odprtem kurikulu so po predlogu takole razdeljene:
1. letnik: 56 UR INFORMATIKA + 28 POSLOVNA KOMUNIKACIJA
2. letnik: 32 NEMŠČINA + 16 POSLOVNA KOMUNIKACIJA
3. letnik: 64 NEMŠČINA
Skupaj: 196 UR