A. SPLOŠNI DEL
Izobraževalni program: PEČAR-KERAMIK
(Izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju)
Naziv poklicne izobrazbe: pečar-keramik / pečarka-keramičarka
Trajanje izobraževanja: tri leta (dualna organizacija)
Posebni vpisni pogoji : zdravniško potrdilo, s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po programu.
Cilji izobraževalnega programa
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja v izobraževalnem program vajencem omogoča, da:
- si razvijejo sposobnosti za povezovanje strokovnega teoretičnega znanja s praktičnim,
- spoznajo uporabo arhitektonskih in gradbenih načrtov,
- spoznajo pomen razvoja tehnologije in industrijske proizvodnje svojega poklica,
- si pridobijo poklicno identifikacijo in razvijejo odnos do drugih poklicev v gradbeni stroki,
- urijo poklicne spretnosti,
- znajo odgovorno reševati poklicne naloge,
- ekonomično uporabljajo keramične izdelke, pomožne materiale, delovna sredstva in delovni čas
- razvijajo občutek za estetsko delo,
- si razvijajo odnos do kulturne dediščine,
- si razvijajo čut in odgovornost za ohranjanje tradicije klasičnega pečarskega dela,
- si razvijajo sposobnost analiziranja od celote do detajla,
- dosledno izvajajo predpise varstva in zdravja pri delu,
- si razvijajo čut za delo v skupini.
Posebni cilji:
- si razvijajo sporazumevalno zmožnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- si razvijajo vedenje o naravni, kulturno zgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter spodbujajo razvoj lastne kulturne tradicije,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Predmeti |
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja |
Gradbeništvo |
ustno |
Izbirne strokovne vsebine |
ustno |
Praktični pouk s strokovno teorijo |
dnevnik praktičnega pouka, storitev ali izdelek in zagovor |
Vsebina zaključnega izpita
Teoretični del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- pisni in ustni izpit iz vsebin tehnologije.
Praktični del:
- izdelek oziroma storitev in zagovor.