SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PEK (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

118

47

165

2.

99

25

99

3.

102

25

102

skupaj

269

97

366

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu vajenci:

  • spoznajo temeljne osnove in pomen varstva pri delu,

  •  naučijo se osnov higienskega minimuma,

  • spoznajo surovine za proizvodnjo v pekarstvu in dejavnike, ki vplivajo na kakovost surovin,

  • spoznajo proizvodne procese, tehnološke postopke, transport, embaliranje in skladiščenje v pekarstvu,

  • spoznajo opremo, stroje in naprave v pekarstvu, njihove značilnosti in delovanje,

  • spoznajo osnove oblikovanja izdelkov v pekarstvu,

  • spoznajo dejavnike, ki vplivajo na kakovost končnih izdelkov,

  • razvijajo poklicno identiteto in zavest o poklicni odgovornosti,

  • zavedajo se pomena natančnosti, zanesljivosti in osebne odgovornosti pri opravljanju nalog,

  • pridobivajo spretnost, natančnost, točnost, in zanesljivost pri delu,

  • razvijajo komunikativnost in sposobnost dela v skupini,

  • razvijajo sposobnost za uporabo in povezovanje znanja,

  • razvijajo sposobnosti natančnega opazovanja in kritičnega ocenjevanja.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    OSNOVE FIZIKE

    VajencI

    VajencI

     

  • seznani se s pojmom energije;

  • pozna pojme: gibanje, sile, tlak, elektrika;

  • razlikujejo osnovne oblike energije;

  • prepoznajo razlike med vrstami energije;

  • primerjajo različne načine gibanja teles;

  • razumejo vpliv delovanja sile na telo;

  • razumejo fizikalne zakonitosti tlaka;

  • prepozna enote za merjenje;

  • razumejo njegov pomen za delovanje naprav;

  • razumejo osnovne zakonitosti električnega toka;

  • Spoznajo sile, ki delujejo v okolju;

    Naučijo se razlikovati med navorom in močjo;

    Dobijo pregled nad napravami, povezanimi s tlakom;

    Naučijo se, da lahko s pomočjo električne energije uravnavamo različne parametre v živilstvu;

     

    PROIZVODNJA IN PROIZVODNI PROCESI

     

     

     

  • proizvodnja, tehnika, tehnologija, spoznajo pojme;

  • razložijo pomen pojmov proizvodnja tehnika in tehnologija;

  • Razvijejo tehnološko zavest.

    Shema: povezava proizvodnje tehnike in tehnologije.

  • proizvodni sistemi;

  • definirajo proizvodne sisteme;

  • spoznajo pomen proizvodnega sistema;

  • razdelijo proizvodni sistem na bistvene elemente;

  •  

    Shema: prikaz določenega tehnološkega procesa v pekarski industriji.

  • proizvodni proces v pekarstvu, spozna proizvodni proces v pekarstvu;

  • spoznajo posamezne faze pekarske proizvodnje (priprava surovin,, mešanje, vmesno vzhajanje, deljenje, okrogljenje, oblikovanje, vzhajanje, priprava izdelkov na pečenje, pečenje, skladiščenje);

  • razumejo pomen posameznih faz proizvodnje;

  • Razvijajo občutek poklicne identitete.

    Ogled šolske delavnice in pekarne.

  • varstvo pri delu;

  • spozna pomen varstva pri delu;

  • spoznajo pomen preventive pri delu in poškodb pri delu;

  • Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu.

    Vaja: določi sredstva za zaščito delavca pri različnih poklicih.

    OSNOVE HIGIENSKEGA MINIMUMA

     

     

     

  • higiena v pekarni, spoznajo pomen higiene;

  • osebna higiena, spoznajo pomen osebne higiene;

  • koristni in nekoristni mikroorganizmi v živilstvu, spoznajo vrste mikroorganizmov;

  • spoznajo pomen vzdrževanja higiene prostorov, naučijo se vzdrževati čistočo strojev;

  • razložijo pomen osebne higiene pri delu z živili, spoznajo kaj zajema;

  • spoznajo in opišejo delovanje mikroorganizmov, razumejo posledice njihovega delovanja;

  • spoznajo vse vsebine, ki se zahtevajo po pravilniku o higienskem minimumu;

  • Navajajo se na upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo njihov pomen.

    Dojamejo prisotnost mikroorganizmov kljub nevidnosti.

    Zavedajo se gospodarske škode, ki jo lahko povzročijo mikroorganizmi.

    Obravnava pravilnika o higienskem minimumu.

    GRADIVA

     

     

     

  • delitev in lastnosti gradiv;

  • naštejejo gradiva;

  • kovine in pridobivanje železa;

  • spoznajo kovine;

  • spoznajo pomen gradiv, jih razdelijo na skupine in opišejo posamezne lastnosti gradiv;

  • spoznajo načine pridobivanja železa in jekla, njune lastnosti;

  • Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarnost.

    Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu.

    Slikovni material gradiv.

    Shema: pridobivanje železa in jekla.

  • neželezne zlitine;

  • definirajo neželezne litine;

  • pojasnijo lastnosti neželeznih zlitin in njihovo uporabo;

  •  

    Delo v laboratoriju: ugotavljanje lastnosti raznih zlitin.

    STROJI IN NAPRAVE

     

     

     

  • razvrstitev strojev in naprav;

  • naštejejo in spoznajo stroje in naprave;

  • razdelijo stroje na pogonske in delovne;

  • spoznajo pomen toplotnih strojev;

  • spoznajo delovanje različnih delovnih strojev;

  •  

    Sheme pogonskih in delovnih strojev.

  • razvrstitev strojev in naprav v pekarstvu;

  • naštejejo in spoznajo stroje v pekarstvu;

  • spoznajo vrste in pomen strojev v posameznih fazah pekarske proizvodnje;

  • razumejo razlike v delovanju posameznih strojev;

  • Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu.

    Razvijajo tehnološko zavest o uporabi opreme.

    Pridobijo občutek poklicne identitete.

    Sheme in prospekti strojev.

    Ogled strojev v šolski delavnici in pekarni.

    EMBALAŽA, SKLADIŠČENJE ŽIVIL

     

     

     

  • vrste embalaže in embalažnih materialov, spoznajo vrste embalaže;

  • deklaracija, definirajo deklaracijo;

  • vrste skladišč, pogoji skladiščenja, spoznajo vrste skladišč in pogoje;

  • spremembe med skladiščenjem, definirajo spremembe;

  • spoznajo različne vrste embalaže in pomen, prepoznajo različne embalažne materiale;

  • spoznajo pomen deklaracije;

  • spoznajo pomen skladiščenja in vrste skladišč za različna živila;

  • spoznajo pozitivne in negativne spremembe med skladiščenjem;

  • Razvijajo občutek za ekonomičnost.

    Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela.

    Vzorci različnih embalažnih materialov.

    Vzorci različno embaliranih živil z deklaracijo.

    MERILNE NAPRAVE

     

     

     

  • merjenje temperature;

  • spoznajo merilce temperature;

  • seznanijo se z merilci temperature;

  • Razvijajo natančnost pri merjenju.

    Merjenje temperatur z različnimi napravami v različnih medijih.

  • merjenje tlaka;

  • spoznajo merilce tlaka

  • opišejo delovanje merilca tlaka;

  •  

    Merjenje zračnega tlaka v prostoru in na prostem.

  • merjenje relativne vlažnosti;

  • spoznajo merilce relativne vlažnosti;

  • spoznajo načine merjenja relativne vlažnosti;

  • Razvijajo tehnološko disciplino glede pogojev v skladišču in pomena upoštevanja navodil za delo.

     

  • merjenje pretoka;

  • spoznajo delovanje merilca pretoka;

  • razložijo delovanje merilca pretoka;

  •    

    TRANSPORTNE NAPRAVE

     

     

     

  • dvigala;

  • prenašala;

  • transporterji;

  • vozički;

  • spoznajo delovanje posameznih naprav;

  • razložijo delovanje posameznih naprav

  • spoznajo namen uporabe posameznih naprav

  •  

    Slikovni material transportnih naprav.

    KONZERVIRANJE ŽIVIL

     

     

     

  • hlajenje, zmrzovanje in tajanje živil;

  • spoznajo postopke in naprave hlajenja, zmrzovanja in tajanja živil;

  • seznanijo se z delovanjem hladilne naprave;

  • pojasnijo pomen posameznih pogojev in predvidijo negativne spremembe na živilih;

  • naštejejo in razložijo prednosti in slabosti posameznih hladilnih sredstev;

  • spoznajo načine hlajenja posameznih živil ter jih znajo izbrati;

  • razložijo načine zmrzovanja in pojasnijo spremembe na živilih zaradi nizkih temperatur;

  • opišejo možne povezave med zmrzovanjem in drugimi postopki;

  • opišejo delovanje naprav za zamrzovanje;

  • seznanijo se z načini in posledicami tajanja;

  • Razvijajo tehnološko disciplino in se navajajo na delo.

    Razvijajo tehnološko zavest.

    Razvijajo varčnost in ekološko zavest pri uporabi hladilnih sredstev.

    Razvijajo tehnološko zavest o pomenu zamrzovanja in kvaliteti živil.

    Slikovni material hladilnih naprav v različnih tehnologijah.

    Ogled posameznih delov hladilne naprave.

    Ogled zamrzovalnika v učni delavnici.

  • dehidriranje živil (postopki, naprave);

  • spoznajo postopke in naprave dehidriranja živil;

  • spoznajo pomen dehidriranja;

  • opišejo pogoje za dehidracijo;

  • razložijo pomen sušenja živil;

  • opišejo naprave za sušenje kjer se material obrača in kjer se material ne obrača;

  •  

    Vaja: sušenje sadja.

  • liofilizacija;

  • spoznajo pomen liofilizacije;

  • razložijo pomen liofilizacije;

  •  

  •  

     

  • koncentriranje živil (naprave, postopki);

  • spoznajo postopke in naprave koncentriranja živil;

  • spoznajo pomen koncentriranja

  • opišejo postopke koncentriranja

  • seznanijo se s tipi izparilnikov in razložijo njihovo delovanje

  •  

    Vaje v laboratoriju: z uporabo različnih kemičnih sredstev.

    Konzervirajo različna živila.

  • kemični načini konzerviranja;

  • naštejejo kemične načine konzerviranja;

  • naštejejo in opišejo kemične načine konzerviranja,

  •    

    SPECIFIČNI KEMIJSKO-TEHNOLOŠKI PROCESI V ŽIVILSKI INDUSTRIJI

     

     

     

  • mešanje;

  • spoznajo postopek mešanja in naprave;

  • mletje, spoznajo postopek mletja;

  • spoznajo naprave za mešanje;

  • pojasnijo potek mešanja;

  • razložijo delovanje različnih mešal in spoznajo načine mešanja;

  • spoznajo pomen mletja;

  •  

    Šolska delavnica - ogled delovanja mešalnih naprav v pekarstvu (določijo mešalne naprave in načine mešanja).

  • filtriranje;

  • spoznajo postopke filtriranja in naprave;

  • spoznajo postopke filtriranja;

  • razložijo delovanje naprav za filtriranje;

  •  

    Vaja:pripravijo filtrirno sredstvo in izvedejo filtracijo.

    DELITEV ŽIT

     

     

     

  • delitev žit glede na uporabo v pekarstvu in na čas setve;

  • spoznajo žita glede na uporabo;

  • vrste žit;

  • spoznajo posamezne vrste žit;

  • vrste pšenice, definirajo vrste pšenice;

  • opredelijo in naštejejo krušna in nekrušna žita, jara in ozimna žita, razložijo razlike med njimi;

  • naštejejo vrste žit, jih opišejo, se seznanijo z njihovo uporabo, opazujejo razlike med njimi;

  • spoznajo vrste pšenice, razlike med njimi in uporabo posamezne vrste;

  • Zavejo se pomena poznavanja osnovnih surovin.

    Slikovni material in vzorci različnih vrst žit (zrna in rastline).

    ZGRADBA ŽITNEGA ZRNA

     

     

     

  • deli žitnega zrna, spoznajo dele žitnega zrna;

  • hranilne snovi v žitu, naštejejo hranilne snovi v žitu;

  • encimi v žitu, spoznajo encime v žitu;

  • opredelijo dele žitnega zrna in pojasnijo pomen posameznih delov;

  • spoznajo vrste hranilnih snovi v žitu, njihov pomen in opredelijo del zrna, kjer se nahajajo;

  • opredelijo skupine encimov, razložijo njihovo delovanje, pojasnijo razlike med delovanjem;

  •  

    Shema zgradbe žitnega zrna.

    ANALIZE ŽITA

     

     

     

  • vzorčenje žita, spoznajo postopek vzorčenja žita;

  • organoleptične analize žita, spoznajo vrste in potek analiz;

  • laboratorijske analize žita, spoznajo vrste in potek analiz;

  • bolezni, škodljivci in pleveli žit spoznajo vrste bolezni, škodljivcev in pleveli žit;

  • spoznajo pomen in postopke vzorčenja, pripomočke za vzorčenje, priprava vzorca za analizo;

  • naštejejo organoleptične analize, pojasnijo pomen in potek analiz;

  • naštejejo laboratorijske analize, pojasnijo pomen in potek analiz;

  • spoznajo vrste bolezni, škodljivcev in pleveli žit, načine zatiranja škodljivcev, razumejo pomen pravočasnega odkrivanja škodljivcev;

  • Razvijajo odgovoren odnos do dela.

    Razvijajo občutek za ocenjevanje.

    Razvijajo občutek za natančnost

    Zavedajo se gospodarske škode, ki jo škodljivci lahko povzročijo.

    Prikaz uporabe vzorčne sonde, pravilnik o kvaliteti žit.

    Vaja:

  • izvedba organoleptičnih analiz,

  • izvedba laboratorijskih analiz.

    Slikovni material bolezni, škodljivcev in pleveli žit.

  • SUŠENJE ŽITA

     

     

     

  • postopek sušenja žita, spoznajo postopke sušenja;

  • načini sušenja, spoznajo načine sušenja;

  • spoznajo pomen in postopek sušenja;

  • seznanijo se z načini sušenja in razumejo razlike med načini sušenja;

  • Razvijajo odgovoren odnos do dela.

     

    SKLADIŠČENJE ŽITA

     

     

     

  • vrste skladišč

  • definirajo vrste skladišč

  • pogoji kvalitetnega skladiščenja

  • definirajo pogoje kvalitetnega skladiščenja

  • opredelijo vrste in značilnosti skladišč, spoznajo razlike med skladišči;

  • opišejo pogoje kvalitetnega skladiščenja, naštejejo dejavnike, razumejo pomen pravilnega skladiščenja;

  • Zavedajo se gospodarske škode, ki lahko nastane pri nepravilnem skladiščenju.

     

     

    2. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    PRIPRAVA ŽITA NA MLETJE

    Vajenci

    Vajenci

     

  • priprava žitne mešanice, čiščenje žita, vlaženje žit, spoznajo postopke priprave žita na mletje;

  • spoznajo pomen postopkov, seznanijo se z napravami;

  • Zavedajo se kvalitetno opravljenega dela.

    Slikovni material naprav.

    MLETJE ŽITA

     

     

     

  • načini meljave, spoznajo načine meljave;

  • tehnološki postopek industrijske meljave, spoznajo faze postopka;

  • mlevski izdelki glede na vrsto žit, naštejejo mlevske izdelke;

  • skladiščenje mlevskih izdelkov, spoznajo vrste skladišč;

  • pogoji kvalitetnega skladiščenja, naštejejo parametre kvalitetnega skladiščenja;

  • spoznajo načine meljave, ugotovijo razlike med njimi;

  • spoznajo posamezne faze postopka, razumejo pomen faz;

  • naštejejo mlevske izdelke, spoznajo uporabo in značilnosti mlevskih izdelkov;

  • spoznajo vrste in značilnosti skladišč, razložijo razlike med njimi;

  • naštejejo in opišejo parametre, ki vplivajo na kvalitetno skladiščenje, primerjajo parametre skladiščenja žita s parametri skladiščenja moke;

  • Razvijajo tehnološko zavest.

    Vaja: mletje žita, sejanje moke.

    Vzorci različnih mlevskih izdelkov.

    MOKA

     

     

     

  • spremembe med skladiščenjem, definirajo spremembe med skladiščenjem;

  • škodljivci v moki, zatiranje le-teh, naštejejo škodljivce v moki;

  • hranilna sestava različnih tipov moke, spoznajo hranilne snovi v moki;

  • organoleptične analize moke, spoznajo vrste in potek analiz;

  • kemične analize moke, spoznajo vrste in potek analiz, specialne analize moke, spoznajo vrste in potek analiz;

  • opredelijo vrste sprememb, pojasnijo vzroke za spremembe in njihov vpliv na kvaliteto mlevskih izdelkov;

  • naštejejo škodljivce v moki, jih opišejo, razložijo posledice delovanja in postopke zatiranja škodljivcev;

  • spoznajo vrste hranilnih snovi v moki in pomen le-teh za človekovo telo, ugotovijo povezavo med tipom moke in hranilno vrednostjo moke;

  • naštejejo organoleptične analize, opišejo potek posamezne analize, razložijo pomen analiz;

  • naštejejo analize, opišejo potek posamezne analize, razložijo pomen;

  • naštejejo specialne analize moke, opišejo naprave za izvedbo analiz, spoznajo potek posameznih analiz in razumejo povezavo med rezultati analiz in kvaliteto moke;

  • Razvijajo zavest o zdravem načinu prehranjevanja.

    Razvijajo občutek za ocenjevanje.

    Razvijajo občutek za natančnost.

    Slikovni material škodljivcev v moki.

    Vaja:

  • izvedba organoleptičnih analiz moke.

  • izvedba kemijskih analiz mok.

  • izvedba specialnih analiz moke.

  • SUROVINE V PEKARSTVU

     

     

     

  • razdelitev surovin, naštejejo surovine v pekarstvu;

  • glavne surovine in pomožne surovine, naštejejo glavne in pomožne surovine;

  • skladišča surovin, spoznajo vrste skladišč za surovine;

  • opredelijo glavne in pomožne surovine v pekarstvu;

  • razložijo pomen glavnih in pomožnih surovin v pekarstvu in njihove lastnosti;

  • opredelijo najmanjšo in največjo dozacijo pomožnih surovin in probleme pri preveliki dozaciji;

  • spoznajo vrste skladišč za surovine in primerne pogoje skladiščenja;

  • Pridobijo občutek poklicne identitete.

    Zavedajo se pomena kakovosti surovin za končni izdelek.

    Znajo ohraniti kakovost surovin.

    Vaja: aktivnost pecilnega praška in kvasa.

    Vzorci različnih vrst surovin.

    PRIPRAVA SUROVIN NA MEŠANJE

     

     

     

  • priprava moke, spoznajo načine priprave moke;

  • priprava vode, spoznajo postopke priprave vode;

  • spoznajo namen sejanja moke, seznanijo se z sejalnimi napravami, razumejo razlike med delovanjem sejalnih naprav;

  • spoznajo postopke priprave vode, razložijo določanje temperature vode, opišejo delovanje dozatorjev;

  • Razvijajo odgovoren odnos do dela.

    Ogled sejalne naprave v šolski delavnici, prospekti sejalnih naprav.

    Ogled dozatorja v šolski delavnici.

    TEHNIKE MEŠANJA

     

     

     

  • stepanje, spoznajo pomen stepanja;

  • mešanje, spoznajo pomen mešanja;

  • gnetenje, spoznajo pomen gnetenja;

  • spoznajo pomen stepanja in značilnosti postopka;

  • spoznajo pomen mešanja, opišejo faze mešanja, razumejo razlike med njimi;

  • spoznajo pomen gnetenja in značilnosti postopka;

  • Pridobivajo občutek poklicne identitete.

     

    3. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    MESILNI STROJI IN PREKUCNIKI

    Vajenci

    Vajenci

     

  • klasični mesilni stroji;

  • hitri mesilni stroji;

  • mikserji;

  • prekucniki, spoznajo pomen posameznih vrst strojev;

  • spoznajo pomen posameznih vrst strojev;

  • opišejo princip delovanja strojev;

  • naštejejo tipe posameznih skupin strojev;

  • razumejo razlike v delovanju strojev;

  • Razvijajo tehnološko zavest o namenu in uporabi opreme.

    Zavedajo se pomena o osveščenosti delavca o varnem delu.

    Prospekti mesilnih strojev različnih proizvajalcev.

    MESITEV TESTA

     

     

     

  • direktne mesitve in indirektne mesitve;

  • randman testa, randman kruha, upeka, spoznajo se s pojmi;

  • recepture za različne vrste testa, definira recepture;

  • računanje po recepturah;

  • opredelijo direktne in indirektne mesitve, spoznajo razlike med njimi, jih opišejo;

  • opredelijo pomen parametrov, naštejejo dejavnike, ki vplivajo nanje, računajo parametre;

  • razložijo recepture za različne vrste belega testa, mešano, črno in rženo testo;

  • računajo količine surovin glede na recepture;

  • Razvijajo zavest o natančnosti in občutek za količine.

    Računske naloge.

    Izdelava kislega testa.

    OBLIKOVANJE TESTA

     

     

     

  • delilni stroji;

  • stroji za okrogljenje;

  • intermedialna komora;

  • stroji za oblikovanje štruc;

  • avtomatske linije za oblikovanje, obrtni način proizvodnje;

  •  spozna posamezne vrste strojev;

  • spoznajo princip delovanja posameznih skupin strojev;

  • spoznajo tipe strojev, proizvajalce;

  • spoznajo avtomatske linije za različne izdelke, opišejo značilnosti in razumejo razliko med linijsko proizvodnjo in obrtnim načinom proizvodnje;

  • Spoznajo pomen osebne odgovornosti pri upravljanju z različnimi stroji.

    Prospekti strojev različnih proizvajalcev.

    Shema linije za proizvodnjo štruc in žemelj.

    VZHAJANJE TESTA

     

     

     

  • dejavniki vzhajanja, definira dejavnike vzhajanja;

  • vzhajalne komore, spoznajo vrste vzhajalnih komor;

  • zavirana in prekinjena fermentacija, spoznajo pomen obeh fermentacij;

  • naštejejo dejavnike, ki vplivajo na vzhajanje, jih opišejo in opredelijo parametre pri vzhajanju;

  • spoznajo vrste vzhajalnih komor in princip delovanja;

  • spoznajo pomen zavirane in prekinjene fermentacije, njuno uporabo in razlike;

  • Dojamejo pojem zanesljivosti pri delu.

    Merjenje temperature testa med vzhajanjem.

    Prospekti vzhajalnih komor različnih proizvajalcev.

    PRIPRAVA IZDELKOV NA PEČENJE

     

     

     

  • postopki priprave izdelkov na pečenje, spoznajo postopek pečenja;

  • naučijo se ravnati z izdelki pred pečenjem in polniti peči, spoznajo pomen postopkov priprave;

  • Razvijajo tehnološko disciplino pri pripravi izdelkov na pečenje.

     

    PEČENJE IZDELKOV

     

     

     

  • spremembe med pečenjem;

  •  definirajo spremembe med pečenjem;

  • vrste peči, naštejejo vrste peči;

  • spoznajo procese, ki potekajo v testu z naraščanjem temperature in njihov pomen;

  • naštejejo vrste peči, razložijo delovanje različnih vrst peči in uporabo, načine segrevanja;

  • Dojamejo pomen spoštovanja pravil varstva pri delu.

    Prospekti peči različnih proizvajalcev.

    POSTOPKI PO PEČENJU IZDELKOV

     

     

     

  • ohlajanje izdelkov, spoznajo pomen ohlajanja;

  • skladiščenje izdelkov, definirajo vrste skladišč;

  • staranje izdelkov, spoznajo procese med staranjem;

  • spoznajo pomen ohlajanja izdelkov, opredelijo pravilne pogoje in postopek ohlajanja, razumejo procese med ohlajanjem;

  • opredelijo vrste skladišč, spoznajo pomen in pogoje skladiščenja;

  • seznanijo se s procesi med staranjem, pojasnijo vzrok staranja, naštejejo dejavnike, ki vplivajo na staranje;

  • Presojajo ekonomičnost pri različnih vrstah skladiščenja.

    Ogled skladišča v šolski delavnici.

    BOLEZNI IN NAPAKE IZDELKOV

     

     

     

  • nitavost in plesnivost, spoznajo vrste bolezni;

  • napake izdelkov, naštejejo napake izdelkov;

  • spoznajo vrste bolezni in vzroke za nastanek, opišejo znake bolezni;

  • opredelijo pravilen zunanji izgled kruha, izgled skorje in sredice, poroznost in elastičnost sredice, opišejo napake in spoznajo vzroke napak;

  • Razvijajo odnos do vestno opravljenega dela.

    Vaja: opazovanje vzorca kruha, starega nekaj dni.

    Primeri napak na kruhu.

    ANALIZE IZDELKOV

     

     

     

  • organoleptične analize, spoznajo pomen analiz;

  • kemične analize, spoznajo pomen analiz;

  • spoznajo pomen analize, vrste analiz in potek izvedbe;

  • Razvijajo občutek za ocenjevanje in estetiko.

    Razvijajo občutek za natančnost pri delu.

    Vaja: organoleptična ocena kruha po pravilniku o ocenjevanju kruha.

    Vaja: določanje kislinske stopnje,vlage, maščob, in beljakovin v kruhu.

    VRSTE KRUHA IN PECIVA

     

     

     

  • vrste kruha in peciva po pravilniku;

  • posebne vrste izdelkov, spoznajo vrste izdelkov;

  • seznanijo se s pravilnikom, ki opredeljuje vrste kruha in peciva, spoznajo surovine za posamezne vrste;

  • Navajajo se na upoštevanje predpisov in dojamejo njihovo pravilnost.

    Pravilnik

    PAKIRANJE

     

     

     

  • embalažni materiali, spoznajo vrste embalažnih materialov;

  • načini pakiranja, definirajo načine pakiranja;

  • spoznajo pomen pakiranja kruha in vrste embalažnih materialov;

  • opredelijo načine pakiranja, spoznajo postopek strojnega pakiranja;

  • Spoznajo pomen zanesljivosti pri delu.

    Spoznajo pomen vzdrževanja osebne higiene.

    Vzorci različnih vrst embalaže za pekarske izdelke.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • delovni prostor, proizvodni obrat in procesi v njem

  • Ekonomika

  • podjetje, osnovni pojmi gospodarjenja;

  • živila in njihova sestava

  • Prehrana z mikrobiologijo živil

  • hranilne snovi, zdrava prehrana;

  • mikroorganizmi

  • Prehrana z mikrobiologijo živil

  • vrste mikroorganizmov v pekarstvu;

  • osnovne in pomožne surovine

  • stroji in naprave

  • vrste testa in pekarski izdelki

  • faze proizvodnje

  • Praktični pouk

  • spoznavanje osnovnih in pomožnih surovin v pekarstvu;

  • vrste strojev v posameznih fazah pekarske proizvodnje;

  • recepture, računanje surovin, vrste kruha in pekovskega peciva;

  • faze proizvodnje v pekarstvu;