SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

NEMŠČINA KOT 2. TUJI JEZIK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

44

 

44

2.

44

 

44

3.

48

 

48

skupaj

136

 

136

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenec:

a) razume sporočilo v tujem jeziku

  • sprejema in razume informacije

  • vrednoti in primerja posredovane podatke

  • se nauči nove besede in pojme

  • spoznava kulturo in običaje drugih narodov

  • razume napisano besedilo, na primer časopisni članek, reklamni plakat, besedilo popevke, …

    b) uspešno uporablja jezik pri komuniciranju s tujci

  • zna povedati kaj o sebi, se predstaviti, postaviti preprosta vprašanja

  • zna izraziti svoje mnenje in kritiko

  • zna reagirati v vsakdanjih situacijah (pokaže pot, vpraša za ceno, zna kupiti vozovnico, se znajde v hotelu ali restavraciji, …)

    c)   uspešno uporablja jezik v svojem poklicu

  • zna vljudno pozdraviti stranko in ji predstaviti trgovino

  • zna ponuditi izdelek

  • opiše izdelek in kvaliteto izdelka

  • zna usmeriti stranko na pravo mesto in se ji zahvaliti za nakup

  • se nauči navezovati poslovne stike

    d) uspešno uporablja jezik v pisni obliki

  • zna napisati preprosto pismo, razglednico, sestavi napis ali pesmico

    e) širi svoje znanje in razvija pozitivne osebnostne lastnosti

  • razvija svoje intelektualne sposobnosti

  • pridobiva zgovornost in komunikativnost

  • pridobi splošno in strokovno razgledanost

  • postane kreativen in samozavesten pri svojem delu

  • spoznava bonton in moralne ter etične osnove medčloveških stikov

  • dobi željo po nadaljnjem učenju in znanju ter izvirnejšem delu.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    POZDRAVLJANJE

    Vajenec

    Vajenec

     

  • spozna izraze za pozdrav

  • načine pozdravljanja v vseh treh nemško govorečih deželah

  • izražanje počutja

  • zna pozdraviti tako, kot pozdravljajo v vseh treh nemško govorečih deželah

  • ponazori tuje običaje in navade

  • je sposoben pozdraviti tujca in reagirati na pozdrav

  • zna vprašati po počutju in odgovoriti na vprašanje

  • Se nauči osnov komuniciranja.

    Zna reagirati v novi situaciji.

    Se uči, kako biti vljuden in strpen.

    Pri igranju vlog zna pozdraviti in reagirati na pozdrav.

    IZRAZI: Guten Morgen/Tag,, wie geht es dir/ Ihnen,…

         

    STRUKTURE: osebni zaimki v 1. sklonu

       

     

    PREDSTAVITEV

     

     

     

  • nauči se predstaviti sebe ali drugo osebo

  • našteje in predstavi svoje sorodnike

  • spozna števila do 20

  • samostojno predstavi sebe ali drugega z najpomembnejšimi podatki (ime in priimek, naslov, starost, državljanstvo, država, …)

  • predstavi svojo družino

  • sposoben je povezati nove izraze in jih uporabiti v različnih situacijah

  • Razvija osebno odgovornost, komunikativnost in zanimanje za druge.

    Izpolni obrazec z osebnimi podatki.

    IZRAZI: Ich bin…, Das ist …, Sie kommt aus …,

         

    STRUKTURE: glagoli sein, haben, wohnen, kommen, haißen, pravilna postavitev glagola v stavku, svojilni zaimki v 1. sklonu

         

    ZEMLJEVID

     

     

     

  • spozna strani neba, kontinente, države v Evropi z glavnimi mesti, narodi in jeziki

  • opiše lego kontinentov, držav in glavnih mest – uporabi strani neba

  • prepozna narode in jezike v Evropi

  • zna postaviti informativna vprašanja in odgovoriti na njih

  • Širi svojo splošno razgledanost.

    Razvija narodno pripadnost.

    Na prazen zemljevid Evrope vnese imena držav in glavnih mest v nemškem jeziku.

    IZRAZI: das Land, Deutschland, Deutscher, Süd, Nord, westllich, …

         

    STRUKTURE: tvorba vprašanj, glagolsko vprašanje, tvorba vprašanj z vprašalnicami

         

    ŠTEVILA

     

     

     

  • spozna števila od 20 do 1 000 000

  • spozna tuja plačilna sredstva

  • zna vprašati po razdalji

  • pridobi rutino uporabe števil od 1 do 1.000,000

  • pozna in je sposoben uporabiti tuje plačilno sredstvo

  • zna vprašati po oddaljenosti mest

  • Širi splošno razgledanost.

    Razvija poklicno odgovornost.

    Pri igranju vlog zna vprašati po ceni in jo navesti tudi v tujih plačilnih sredstvih.

    IZRAZI: Wie weit ist es …,

         

    STRUKTURE: glavni števniki, množina samostalnika

         

    ORIENTACIJA V MESTU

     

     

     

  • spozna stavbe v mestu

  • nauči se vprašati za pot in opisati pot

  • je sposoben poimenovati stavbe v mestu

  • opiše znamenitosti svojega mesta

  • je sposoben orientacije v tujem mestu

  • vpraša za pot in jo opiše

  • vpraša po hotelu

  • rezervira sobo in črkuje svoje ime

  • Razvija komunikativnost in samozavest.

    Zna reagirati v novi situaciji.

    Tujcu predstavi mesto (izdela turistično karto mesta).

    IZRAZI: links, rechts, geradeaus, die Post, das Hotel, ….

         

    STRUKTURE: glagoli, ki se v 2. in 3. Osebi preglasijo (fahren, wissen, essen,…), modalni glagoli (können, dürfen, müssen)

         

    POD STREHO

     

     

     

  • spozna prostore v stanovanju

  • spozna predmete in pohištvo v razredu, otroški sobi in drugih prostorih

  • poimenuje prostore v svojem stanovanju/hiši

  • opiše razred, svojo sobo in druge prostore

  • daje informacije v svojem delovnem okolju

  • predstavi svoje bivalne prostore

  • išče sobo/stanovanje in jo/ga oddaja

  • Razvija osebno in poklicno odgovornost.

    Razvija kreativnost (igranje vlog in samostojno opisovanje).

    Napiše časopisni oglas (oddaja ali iskanje stanovanja).

    IZRAZI: die Klasse, das Haus, das Wohnzimmer, die Küche, der Tisch, der Stuhl,…

         

    STRUKTURE: sklanjatev samostalnikov, 1., 3. in 4. sklon

         

     

    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ČAS

    Vajenec

    Vajenec

     

  • nauči se navesti čas in datum ter se po tem vprašati

  • spozna izraze za dneve v tednu, mesece, letne čase

  • navaja čas in datum

  • poimenuje dneve v tednu, mesece in letne čase

  • nekoga povabi na zmenek, se odzove povabilu ali ga odkloni

  • opiše svoj delavnik (časovna opredeljenost)

  • Razvija kreativnost (pisanje vabil).

    Razvija svojo komunikativnost in samozavest.

    Razvija sposobnost ustnega sporočanja.

    Izdela povabilo na rojstni dan.

    Pri igranju vlog zna povabiti in reagirati na povabilo.

    IZRAZI: Es ist der…, wie spät ist es, die Woche, der Monat, das Jahr, …

         

    STRUKTURE: vrstilni števniki, predlogi an, in, um, enostavni preteklik

         

    OBISK LOKALA

     

     

     

  • spozna jedi in pijače v lokalu

  • se nauči naročiti, navesti količino in postreči gosta

  • navede količino (skodelica kave, …)

  • igra vlogo gosta v restavraciji

  • igra vlogo natakarja

  • našteje svoje najljubše jedi

  • opiše jedilni list

  • Razvija sposobnost komuniciranja.

    Razvija pozitivne osebnostne lastnosti: strpnost, osebno in poklicno odgovornost, zanesljivost in vztrajnost.

    Izdela jedilni list.

    IZRAZI: das Restaurant, bestellen, der Kellner,

         

    STRUKTURE: velelnik, modalni glagol möchten

       

     

    NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z ŽIVILI

     

     

     

  • spozna vrste trgovin

  • spozna prehrambene izdelke

  • nauči se navesti količino

  • našteje in prepozna različne vrste trgovin

  • poimenuje in predstavi živila (mlečni izdelki, sadje, zelenjava)

  • navede količino (pol kilograma, …)

  • Razvija osebno in poklicno odgovornost.

    Razvija komunikativnost in samozavest.

    Razvija kreativnost.

    Izdela reklamni oglas za nek izdelek.

    IZRAZI: das Geschäft, der Laden, die Lebensmittel, bezahlen,

         

    STRUKTURE: ločljivo sestavljeni glagoli (einkaufen, …)

         

     

    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z OBLAČILI IN OBUTVIJO

    Vajenec

    Vajenec

     

  • spozna razvoj trgovine

  • zna opisati dele oblačil

  • našteje, kaj nosi in kaj nosijo drugi

  • opiše, kaj nosijo ljudje drugod po svetu

  • spozna izraze za barve

  • primerja trgovino nekoč in danes

  • poimenuje in predstavi oblačila

  • razlikuje sezonska, športna, oblačila

  • zna zaigrati preprosto vlogo prodajalca

  • primerja svoja oblačila z oblačili sošolcev

  • izrazi svoje mnenje o modi in navadah drugih

  • Razvija komunikativnost in zanimanje za tuje običaje.

    Razvija komunikativnost in inovativnost .

    Razvija poklicno odgovornost (igranje vlog).

    Opiše sliko manekenke , izrazi svoje mnenje o njej in trenutni modi.

    Izdela referat (predstavi modne stile oblačenja ali pripoveduje o vlogi oblačil, npr. “Kleider machen Leute”).

    IZRAZI: die Kleider, die Mode, das Hemd, die Hose, teuer/billig, …

         

    STRUKTURE: vprašanja „welch__?“ , „was für ein?“, modalni glagoli: wollen, sollen

         

    PROSTI ČAS

     

     

     

  • spozna in opiše aktivnosti prostega časa

  • izrazi željo ali nasvet prijateljem, kaj bi počeli

  • zna opisati, kaj je počel prejšnji dan

  • predstavi svoje konjičke in konjičke svojih prijateljev

  • izrazi svoje mnenje o glasbi in filmu pri nas

  • igra vlogo gostitelja, ki družbi predlaga, kaj vse bi lahko počeli

  • govori o organizaciji in vsebini svojega prostega časa (v sedanjem in preteklem času)

  • Razvija sposobnost komuniciranja in kreativnost

    Se zave vloge prostega časa v svojem življenju in vloge, ki jo imajo v našem življenju prijatelji

    Sestavi vabilo na zabavo in napiše program.

    IZRAZI: meine Hobbys, die Freizeit, die Musik, das Kino, …

         

    STRUKTURE: sestavljeni pretekli čas

         

    POTOVANJE

     

     

     

  • spozna prevozna sredstva in možnosti potovanja

  • nauči se opisati potovanje

  • zna opisati vozni red

  • se dobro znajde na avtobusni ali železniški postaji

  • pozna možnosti potovanja

  • poimenuje javna in privatna prometna sredstva

  • razloži vozni red ter odhode vlakov in avtobusov

  • pripoveduje o načrtovanjih potovanj (s pomočjo prospektov)

  • pripoveduje o svojem potovanju

  • igra vlogo nebogljenega potnika, ki prosi za pomoč

  • igra vlogo uslužbenca na železniški ali avtobusni postaji

  • Razvija komunikativnost in zanimanje za druge in pripravljenost pomagati drugim

    Razvija delovno odgovornost

    Razvija ustvarjalnost

    Prijatelju napiše razglednico s potovanja.

    Napiše in razloži vozni red avtobusa oziroma vlaka, ki ga pripelje v šolo.

    IZRAZI: der Zug, der Bus, die Fahrkarte, reisen, ….

         

    STRUKTURE: osebni zaimki v 1., 3. in 4. sklonu, ponovitev sestavljenega preteklega časa

         

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno,

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • zemljevid

  • potovanja

  • Geografija

  • zemljevid Evrope

  • orientacija

  • predstavitev potovanja s prospekti in zemljevidom

  • števila

  • Matematika

    Gospodarsko poslovanje

  • števila in osnovne računske operacije

  • tuja plačilna sredstva

  • orientacija v mestu

  • Geografija

    Zgodovina

  • mesto in njegova zgodovina

  • uporaba karte mesta

  • pod streho

  • obisk lokala

  • nakupovanje v trgovini z živili

  • nakupovanje v trgovini z oblačili in obutvijo

  • Poznavanje blaga

  • stanovanjsko pohištvo

  • oprema

  • jedi (sestavine) in pijača

  • prehrambeni izdelki

  • vrste blaga, oblačil in obutve

  • prosti čas

  • Športna vzgoja, umetnost, slovenski jezik

  • športne aktivnosti

  • glasbena in likovna umetnost

  • besedna umetnost