SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: SLAŠČIČAR-KONDITOR (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999

1. IME PREDMETA

RAČUNALNIŠTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

16

52

68

2.

   

 

3.

   

 

skupaj

16

52

68

*  T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu vajenci:

  • spoznavajo osnove računalništva ter vlogo in pomen informacije in informacijske tehnologije v sodobni družbi;

  • spremljajo razvoj informacijske tehnologije in se seznanjajo s spremembami, ki jih le-ta povzroča v družbi (zdravstveni, ekonomski, socialni in drugi vplivi);

  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijske tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih informacijskih potreb;

  • razvijajo komunikacijske zmožnosti;

  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje in vrednotenje lepega;

  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje in posredovanje informacij;

  • razvijajo sposobnosti učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe aktualnih podatkov;

  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo;

  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov);

  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Osnove informatike

    Vajenci

    Vajenci

     

  • informatika;

  • informacija, podatek;

  • kod, kodiranje;

  • diskretni, zvezni način;

  • bit, byte;

  • informacijski sistem;

  • informacijska tehnologija;

  • informacijska pismenost;

  • razložijo vlogo in pomen informacije v sodobni družbi;

  • razlikujejo med informacijo in podatkom;

  • razlikujejo zvezno in diskretno kodiranje podatkov;

  • razložijo, kako so kodirani podatki v računalniku;

  • analizirajo uporabnost informacijskih sistemov;

  • poznajo pomen informacijske tehnologije;

  • opredelijo informacijsko pismenost;

  • Razumevajo pomen informacije v sodobni družbi.

    Spoznajo, da je učinkovitost in uspešnost odvisna od razpoložljivih informacij.

    Spoznajo, da je razumljivost predstavljene informacije odvisna od uporabljenih podatkov.

    Spoznajo, da je človekov vsakdan močno odvisen od informacij in informacijske tehnologije.

     

    Informacijska tehnologija

     

     

     

  • spoznajo računalnik, računalništvo; (razvoj računalništva);

  • opišejo von Neumannov model računalnika;

  • spoznajo programsko in strojno opremo računalnika;

  • razlikujejo vhodne, izhodne, pomnilne enote in centralno procesno enoto;

  • poznajo prikazovalnik, tiskalnik, zvočnik;

  • spoznajo mikroprocesor;

  • razlikujejo delovni (RAM), bralni (ROM) pomnilnik;

  • spoznajo disk, disketa, zgoščenka;

  •  poznajo tipkovnico, miško, mikrofon;

  • spoznajo program, licenca;

  • opišejo operacijski sistem;

  • spoznavajo razvoj informacijske tehnologije s poudarkom na razvoju računalništva;

  • razlikujejo programsko in strojno opremo računalnika;

  • razložijo von Neumannov model računalnika;

  • razložijo delovanje računalnika;

  • opredelijo enote računalnika;

  • razložijo funkcije posameznih enot računalnika;

  • razložijo načine kodiranja podatkov v računalniku; (znakov 0 in 1);

  • poznajo vrste računalniške programske opreme in razložijo njihove naloge;

  • Utrjujejo povezavo človek-informacija-tehnika.

    Spoznajo pomen računalnika kot pripomočka pri reševanju informacijskih problemov v družbi.

     

    Naloga: pisna predstavitev informacije

     

     

     

  • posamezno izdelajo pisni izdelek s področja strokovnega izobraževanja;

  • v dokument vključujejo rezultate obdelav s programi zanimivih v področju strokovnega izobraževanja (npr. preglednice ipd.).

  • brez večjih napak napišejo besedilo v računalnik;

  • v omrežju Internet in drugih virih poiščejo podatke (slike, grafe, vire itd.) in jih uporabijo pri predstavitvi informacije;

  • se odločajo za uporabo ustreznih podatkov;

  • v besedilo vrinejo grafične dopolnitve, in/ali grafe;

  • samostojno oblikujejo dokument in obrazložijo uporabljene oblike;

  • ovrednotijo oblikovanje dokumenta.

  • Razumejo pomen urejanja besedila za kasnejše razumevanje posredovane informacije.

    Se motivirajo za iskanje informacij in samoizobraževanje;

    Krepijo odgovornost sodelovanja v skupini.

    Razumevajo pomen pisnega komuniciranja.

    Pridobivajo sposobnost za ocenjevanje in vrednotenje lepega.

    Se motivirajo za izdelavo oblikovno dovršenih sporočil z računalniki.

    Delajo v skupinah.

    Vsak uporablja svoj računalnik.

    Izvedejo predstavitev pred celotnim razredom.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (izdelki pri vajah),

  • ustno.

    Pri pisni oceni naloge oziroma projekta ocenjujemo izvirnost izbranega problema, razumljivost in jasnost opredelitve problema in prikazanih rešitev, pestrost uporabljenih virov in medijev, kvaliteto in aktualnost pridobljenih podatkov, organiziranost naloge v skladu z zahtevami, širino predstavljene informacije, bogastvo in ustreznost besedišča, tehnično in oblikovno dovršenost izdelka.

    Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti Informatike. To ocenjevanje izvedemo z razgovorom neposredno med izdelavo izdelka.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • informacijski sistem;

  • Gospodarsko poslovanje

    Tehnologija

  • knjigovodski in drugi programi;

  • recepture, programi za napovedovanje instrumentaloških in reolških lastnosti materialov;

  • informacijska tehnologija;

  • Tehnologija

    Praktični pouk

    Matematika

  • računalniško vodeni stroji;

  • računalniško vodeni stroji;

  • številski sistemi;

  • internet;

  • Angleški jezik

    Nemški jezik

    Tehnologija

  • bogatenje besednega zaklada;

  • bogatenje besednega zaklada;

  • strokovna gesla, recepture;

  • pisni izdelek.

  • Slovenski jezik

    Oblikovanje

    Umetnost

  • besedila;

  • slike, grafi, tabele;

  • skeniranje reprodukcij.