SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

100

35

135

2.

115

20

135

3.

195

 

195

skupaj

410

55

465


* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...

3. USMERJEVALNI CILJI

Tehnologija posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.

Vajenci:

  • seznanijo se z zgodovinskim razvojem stanovanjske kulture in razvojem blazinjenega pohištva;

  • prepoznavajo osnovne in pomožne materiale za ogrodja, polnila, vzmetne materiale in tekstilije ter spoznavajo njihove tehnološke lastnosti;

  • uporabljajo merske in kakovostne standarde za naštete materiale;

  • razvijajo sposobnost za oceno estetske vrednosti izdelka, uporabnost in okolju prijazne izdelke;

  • razvijajo sposobnost za sistematično samostojno opazovanje, primerjanje in razločevanje;

  • nabirajo ekološko znanje in razvijajo ekološko zavest;

  • osvojijo temeljno strokovno znanje o tehnoloških postopkih za oblaganje in blazinjenje izdelkov;

  • povezujejo tehnološke postopke v procese za izdelavo izdelkov;

  • se učijo gospodarnega odnosa do sestavin delovnega procesa;

  • spoznajo ročna orodja in strojčke, stroje in naprave ter se ob uporabi seznanijo z njihovimi tehnološkimi lastnostmi;

  • naučijo se splošnih in posebnih pravil za varno delo in varovanje okolja;

  • razvijajo ustvarjalnost in gospodaren odnos do sestavin delovnega procesa.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    BIVALNA KULTURA

    Vajenec

    Vajenec

     

    Zgodovinski razvoj stanovanjske opreme

    Kultura bivanja

    Sedežno in ležalno pohištvo

  • opiše glavne značilnosti stila določenega obdobja;

  • opredeli potrebe posameznika, družine, skupnosti po humanem bivanju skozi življenjsko obdobje;

  • loči vrste blazinjenega pohištva glede na namen uporabe;

  • Razvija pozitiven odnos do zgodovine.

    Gradi human odnos do posameznika, ožjega in širšega okolja.

    Razvija sposobnost opazovanja in spoznavanja.

    Vajenci si ogledajo film o stilnih značilnostih pohištva.

    Ekskurzija v mestni muzej.

    Slikovno gradivo strokovnih revij.

    ERGONOMIJA BLAZIN-JENEGA POHIŠTVA

     

     

     

    Mere, potrebe in lastnosti človeka

    Mere blazinjenega pohištva za sedenje, ležanje, počitek, delo

  • pozna mere in lastnosti človeka, ki vplivajo na mere, obliko in lastnosti blazinjenih izdelkov;

  • zna poiskati osnovne standardne mere izdelkov;

  • dimenzionira delovni in jedilniški stol, klubski fotelj in počivalnik, sedežne garniture, zofe in posteljne vložke;

  • Spozna pomen standardov za gospodarno delo in uspešno prodajo.

    Se seznani s standardi.

    Standardi za blazinjeno pohištvo.

    Usklajenost blazinjenega pohištva s prostorom in ostalo opremo

    Estetika blazinjenega pohištva in vpliv na počutje

  • spozna potrebo po usklajevanju blazinjenih izdelkov z ostalo opremo v prostoru;

  • spozna skladnost oblike, dimenzij, zlati rez;

  • našteje estetske lastnosti, ki vplivajo na videz izdelka;

  • pojasni pomen barve, teksture;

  • Dobi informacijo o razsežnosti in pomenu problematike oblikovanja prostora.

    Razvija sposobnost opazovanja, primerjanja in usklajevanja.

    Razvija smisel za estetiko.

    Razvija sposobnost razpoznavanja.

     

    MASIVNI LES IN LESNE PLOŠČE

     

     

     

    Masivni les - konstrukcijski material

    Domače drevesne vrste

    Fizikalne, mehanske in kemijske lastnosti masivnega lesa

    Napake v lesu

    Standardi za žagan les

    Krivljen les

  • določa vrste lesa v zbirki domačih drevesnih vrst;

  • opiše osnovne fizikalne in mehanske lastnosti lesa kot konstrukcijskega materiala;

  • primerja les z ostalimi konstrukcijskimi materiali;

  • pojasni pomen ravnovesne vlažnosti, krčenja in nabrekanja lesa;

  • razpozna napake v lesu in pojasni vpliv teh na uporabno vrednost;

  • pozna standarde za žaganice po dimenzijah in kvaliteti;

  • opiše krivljen les in njegove značilnosti;

  • Pravilno vrednoti uporabnost lesa za konstrukcije in ogrodja.

    Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja.

    Povezuje in dopolnjuje kemijska in fizikalna znanja.

    Zbirka lesov domačih drevesnih vrst.

    Merjenje vlažnosti lesa z električnim vlagomerom.

    Merjenje krčenja in nabrekanja lesa.

    Zbirka napak v lesu.

    Standardi za žagan les.

    Plošče

  • razpozna in imenuje vrste plošč (iverna plošča, vezana, panel in vlaknena plošča);

  • kratko opiše zgradbo plošče;

  • primerja lastnosti in uporabo plošč med seboj in z masivnim lesom;

  • Pravilno vrednoti lesne plošče za konstrukcijske materiale.

    Povezuje kemijska znanja (pozna pomen razvoja proizvodnje plošč za stroko ) s kvaliteto končnih izdelkov.

    Zbirka lesnih plošč.

    Vaje (delitev v skupine - 35 ur):

  • Izdelava osnovnih konstrukcijskih vezi iz masivnega lesa in plošč.

  • KOVINSKI MATERIALI

     

     

     

    Kovina v tapetništvu

    Korozija in zaščita

    Kovinska ogrodja

  • opredeli pomen kovin in področja uporabe pri blazinjenih izdelkih;

  • opiše vrste korozije, vzroke in preprečevanje njenega nastajanja;

  • pozna kovinske konstrukcije in opiše značilnosti teh v primerjavi z lesenimi;

  • Navaja se na natančnost izražanja.

    Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov.

    Zbirka kovinskih materialov.

    Katalogi sodobnih kovinskih materialov.

    Vzmeti, vzmetni sistemi

    Žičniki, vijaki, sponke in drugi drobni kovinski materiali

    Mehanizmi za sedežno in ležalno pohištvo

  • razloži dejavnike, ki vplivajo na sposobnost vzmetenja;

  • našteje vrste vzmeti, opiše njihove značilnosti in namen uporabe;

  • določi ustrezno uporabo vzmeti glede na zahteve izdelka;

  • navede vrste, definira dele in pojasni njihovo vlogo;

  • pozna uporabo kovinskih materialov;

  • opiše mehanizem;

  • razume delovanje in pozna uporabo;

  • Navaja se na uporabo katalogov.

    Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja;

    Navaja se na uporabo tehničnih navodil za uporabo.

    Uči se opisovati po danih kriterijih.

    Tehnična navodila za uporabo (montažo).

    UMETNE SNOVI

     

     

     

    Umetne snovi v tapetništvu

  • navede skupne značilnosti umetnih snovi in področja uporabe;

  • pozna oznake in lastnosti najpogosteje uporabljenih umetnih snovi;

  • Razvija ekološko zavest.

     

    Lepila

  • našteje oblike lepil in opiše načine priprave;

  • pozna značilnosti lepil za lepljenje različnih materialov;

  • utemelji pomen varnega in pravilnega skladiščenja lepil;

  • Spozna, da so strupene snovi v nekaterih lepilih škodljive za človeka in okolje.

    Zaveda se pomena razvoja kemijske stroke za boljšo kakovost in varnejšo uporabo lepil.

    Katalogi proizvajalcev lepil.

    Pene

  • opiše postopke proizvodnje pen;

  • navede vrste pen glede na surovinsko sestavo in lastnosti;

  • opiše varovalne ukrepe pri skladiščenju in manipulaciji;

  •  

    Vzorci pen.

    TEKSTILIJE

     

     

     

    Naravna vlakna

  • opiše osnovne značilnosti naravnih vlaken;

  • loči posamezne vrste vlaken po videzu, lastnostih in namenu uporabe;

  • Razvija sposobnost opazovanja.

    Zbirka naravnih vlaken.

    Umetno pridobljena vlakna

  • navede postopke pridobivanja vlaken, preje, niti;

  • pozna lastnosti in namen uporabe;

  • določi vrsto vlakna na osnovi preizkusa;

  • definira finost vlakna;

  • pozna pomembnejše oznake naravnih in umetnih vlaken kot surovinsko sestavo tekstilij;

  • Razpoznava blago iz naravnih in umetnih vlaken.

    Vzorci tkanin iz naravnih in umetnih vlaken.

    Sukanci, vrvice, motvozi

  • pozna surovinsko sestavo, lastnosti in namen uporabe;

  • opiše zgradbo sukanca, oblike in številčno finost;

  •  

    Katalog proizvajalcev sukancev.

    Ploske tekstilije

  • loči tkanine, pletenine in ostale tekstilije glede na način izdelave in lastnosti;

  • opiše tri najpomembnejše vezave tkanin;

  • našteje plišaste in gladke tkanine, opiše njihove značilnosti in namen uporabe;

  • nauči se pravil nege, dobrega vzdrževanja blaga in čiščenja madežev;

  • opiše netkane ploske tekstilije, pridobivanje, lastnosti in uporabo;

  •  

    Zbirka tekstilnih vzorcev.

    Umetno usnje

  • pozna zgradbo, surovinsko sestavo, lastnosti in namen uporabe;

  • utemelji pomen pravilnega skladiščenja;

  •  

    Vzorci umetnega usnja.

    USNJE

  • našteje vrste usnja;

  • loči ga po videzu, kakovosti;

  • opiše lastnosti in določi namen uporabe;

  • opiše način shranjevanja usnja in pomen le-tega;

  • Razvija sposobnost ocenjevanja uporabnosti po estetskih lastnostih.

    Razvija skrben odnos do materialov.

    Vzorci naravnega usnja:

    LEPENKA

  • pozna zgradbo lepenke, njene lastnosti in namen uporabe;

  •  

    Vzorec lepenke.

    VARNO DELO

     

     

     

    Pomen varnega dela

    Navodila za varno delo s stroji in napravami

    Škodljivi vplivi v delovnem okolju

    Ukrepi za preprečevanje škodljivih vplivov

  • razloži pomen varstva pri delu;

  • našteje ukrepe za varno delo z lepili, pri proizvodnji in delu s poliuretanskimi penami;

  • upošteva navodila za varno delo z orodji in stroji;

  • opiše nevarnosti in škodljive vplive pri delu;

  • našteje in razloži ukrepe za preprečevanje škodljivih vplivov;

  • Razvija odgovornost do dela, sebe in sodelavcev.

    Pravilnik o varstvu pri delu.

    Nezgoda pri delu

    Poklicne bolezni

  • obravnava vzroke in razloži posledice nezgod pri delu z obdelovalnimi stroji in napravami;

  • seznani se s poklicnimi delovnimi nezgodami in pravilniki o varnem delu;

  • Povezuje vzrok in posledico.

     

    POŽARNA VARNOST

     

     

     

    Vzroki za nastanek požara

    Pravilniki o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varovanju okolja

    Ukrepi za preprečevanje požara

  • pojasni vzroke za nastanek požara in mesta večje nevarnosti;

  • opiše ukrepe za preprečevanje požarne nevarnosti;

  • navede ukrepe ob nastanku požara;

  • Spozna pomen varovanja okolja.

    Razume pomen upoštevanja navodil in pravilnikov.

    Osvoji pravila vedenja v delovnem okolju v skladu s požarnim redom.

    Časopisni članki o ekološki problematiki.

    Video filmi o gašenju požara.

    VAROVANJE OKOLJA

     

     

     

    Ekologija

    Odpadki

    Drugi onesnaževalci okolja

    Ukrepi za zmanjševanje onesnaženosti okolja

  • razloži, katera področja obravnava ekologija;

  • pojasni, kaj so odpadki, posebni odpadki in pravila ravnanja z njimi in shranjevanja;

  • našteje ukrepe za zmanjševanje škodljivih vplivov;

  • Vzgaja se za pravilno ravnanje z odpadki ( predelava, shranjevanje in skladiščenje).

    Razvija razumevanje za kemijske spremembe kot energijske in snovne spremembe za dobrobit človeka in okolja.

     

    ORODJA, ROČNI STROIČKI

     

     

     

    Ročna orodja in pripomočki

    Ročni strojčki

    Shranjevanje in vzdrževanje

  • našteje ročna orodja po sklopih glede na namen uporabe (za šivanje, zabijanje, rezanje...) in jih na kratko opiše;

  • pravilno uporablja posamezna ročna orodja in strojčke;

  • navede ukrepe za pravilno shranjevanje, čiščenje, mazanje;

  • Navaja se na uporabo tehničnih navodil in predpisov.

    Navaja se na odgovornost pri delu.

    Katalogi za orodja in ročne strojčke.

    RAZREZ MATERIALOV

     

     

     

    Princip rezanja in striženja

    Razrez pen

  • opiše princip rezanja in striženja in pozna njihovo vlogo pri orodjih in strojih;

  • pozna pripravo na razrez pen;

  • razloži postopek zarisovanja;

  • opiše tehnike dela z ročnim tračnim strojčkom, na stroju s tračnim nožem, na formatnem stroju, s štancami , rezkarji, stroji za profiliranje in kosmičenje

  • spozna osnovna načela varnega dela in zaščite;

  • Razvija pozitiven odnos do strojev in dela.

    Navaja se na upoštevanje varnostnih predpisov.

    Ekskurzija v podjetje: ogled proizvodnje in strojev.

    Vaje (delitev v skupine - 20 ur) delo s strojčki:

  • razrez,

  • varjenje,

  • lepljenje,

  • šivanje,

  • pritrjevanje,

  • krojenje.

  • Razrez tekstilij

  • opiše tehnike razreza tekstilnih materialov za polnila in blaga za prevleke;

  • pozna in primerja način razreza tekstilij v naložku in posamično blago;

  • opiše značilnosti ročno vodenih strojčkov z okroglo rezilno ploščo, z ali brez protinoža, s tračnim nožem in jih primerja, spozna značilnosti štanc;

  • Razvija odnos do odpadkov in njihove uporabe.

     

    Razrez drugih materialov

  • razloži značilnosti razreza umetnega usnja ,usnja in lepenke;

  •    

    KROJENJE PREVLEK

  • navede posebnosti krojenja glede na vrsto tekstilije, vzorec, raztezanje, smer vzdolžne niti;

  • razloži posebnosti krojenja umetnega in naravnega usnja;

  • opiše izdelavo krojnega načrta;

  • Razvija odnos do kvalitete in racionalnosti dela.

     

    VARJENJE TEKSTILIJ

  • razloži princip varjenja in spajkanja termoplastičnih materialov;

  • opiše postopek dela s spajkalno napravo in zvisokofrekven-čnim varilnim strojem;

  •  seznani se z delovno zaščito;

  • razloži značilnosti spajanja materialov, ki niso termoplastični;

  • Se zave pomena varovanja zdravja delavcev;

     

    LEPLJENJE

     

     

     

    Strjevanje in vezanje

    Kakovost lepljenja

    Nanos lepila

    Varnost pri lepljenju

  • razloži procese strjevanja in vezanja;

  • razloži vpliv kakovosti površine na nanos lepila;

  • opiše napake in našteje vzroke zanje;

  • opiše načine nanašanja lepila;

  • opiše nevarnosti in varno ravnanje z lepili;

  • Razvija sposobnosti opazovanja in opisovanja kemijskih sprememb ter posredovanja zaznav.

    Zaveda se pomena varovanja zdravja človeka in okolja.

     

    Lepljenje pen

    Oblike spojev

    Lepljenje tekstilij

  • opiše posebnosti lepljenja pen;

  • nariše oblike spojev (čelno, pravokotno, z zaokroženimi robovi, upognjene okrogline);

  • opiše posebnosti lepljenja tekstilij;

  • navede najpogostejše napake, razloži vzroke za nastanek in postopke za odpravo;

  •    

    ŠIVANJE

     

     

     

    Ročno šivanje

  • skicira ročne šive in opredeli njihovo uporabo;

  • našteje pogoje za kvaliteten šiv;

  • Vzgaja se v natančnosti dela.

     

    Šivalni stroj

    Dodatna oprema

    Vzdrževanje šivalnega stroja

  • pozna najpomembnejše sestavne dele šivalnega stroja;

  • razloži uporabo šivalnega stroja z enojnim in dvojnim spodnjim transporterjem, diferencialnim in igelnim transporterjem;

  • pozna dodatno opremo in namen uporabe;

  • našteje ukrepe za vzdrževanje (nega, čiščenje, mazanje);

  • Razvija pozitiven odnos do strojev.

    Zaveda se pomena slediti novostim na področju strojne opreme in vpliva na kakovost šivanja.

    Katalogi proizvajalcev šivalnih strojev.

    Ogled šivalnega stroja v delavnici.

    Šivanka

    Sukanec

  • utemelji pomembnost izbire ustrezne šivanke( tip, debelina, oblika konice) in sukanca

  • utemelji izbiro sukanca po surovinski sestavi, debelini, tipu in barvi;

  • pozna oznake tipov in debelin za iglo in sukance;

  •  

    Tabele.

    Šivanje

  • našteje dela, ki sodijo v pripravo na šivanje in jih utemelji;

  • izbere ustrezno iglo in sukanec za določeno blago;

  • opiše osnovna pravila pri šivanju;

  • našteje najpogostejše motnje pri šivanju, vzroke in jih zna odpraviti;

  • našteje vrste strojnih šivov in njihovo uporabo;

  • navede posebnosti šivanja umetnega usnja in usnja;

  • izbere blagu ustrezno tehniko šivanja;

  • pozna pravila za varno delo s šivalnimi stroji;

  • Navaja se na natančnost izražanja.

    Razvija odnos do kvalitete dela.

     

    PRITRJEVANJE

     

     

     

    Pritrjevanje z žičniki

  • izbere za določen primer pritrjevanja ustrezno kladivo in žičnike;

  • našteje možnosti povečanja oprijemne površine;

  • Navaja se na samostojno odločanje.

     

    Pritrjevanje s sponkami

  • utemelji prednosti pritrjevanja s sponkami;

  • zna izbrati ustrezno dolžino in tip sponk glede na trdoto lesa in material, ki ga pritrjuje;

  • Zaveda se prednosti dela s pomočjo strojev.

     

    Pištola za pritrjevanje s sponkami

  • na skici poimenuje sestavne dele pištole;

  • opiše delovanje;

  • navede pravila oskrbovanja in vzdrževanja pištole;

  • opredeli namestitev enote za pripravo zraka;

  • pravilno in varno ravna s pištolo;

  • Navaja se na previdnost in varno delo.

     

    PREVLAČENJE

     

     

     

    Pravila prevlačenja

  • opiše osnovna pravila prevlačenja s tkaninami, pleteninami, vzorčastim in progastim blagom, plišem,

  • Razvija pozitiven odnos do dela.

    Razvija osebno odgovornost.

    Razvija kritičnost in natančnost.

    Folije, didaktični pripomočki.

    Ročno prevlačenje

    Strojno prevlačenje

    Vrste prevlačenja

  • seznani se z tehniko ročnega prevlačenja;

  • opiše pnevmatsko napravo- stiskalnico za prevlačenje;

  • spozna in opiše prevlačenje z uporabo prekrivnega kosa, prevleko v obliki kape, ogrinjala, prevlačenje prostih blazin;

  • Razvija estetski čut, sposobnost opazovanja in primerjanja.

     

    Prevlačenje vogalov in okroglin

  • razloži in našteje možnosti prevlačenja vogalov in okroglin;

  •    

    Razdeljevanje blazinjenih površin pri prevlačenju

  • našteje možnosti razdeljevanja površin;

  • opiše zakonitosti, ki veljajo pri razdeljevanju površine z gumbi, obšitki, rebri, pripenjanjem;

  • izdela skice z določanjem nadmere za pripenjanje;

  •    

    Prevlačenje z umetnim usnjem

    Prevlačenje z usnjem

  • pojasni potrebo po zaščiti šiva;

  • našteje vrste kedrov, jih opiše in razloži uporabo;

  • seznani se s tehniko prevlačenja z usnjem;

  •    

    BLAZINJENJE

     

     

     

    Osnove pri nizkih blazinah

    Vrste nizkih blazin glede na konstrukcijo

    Nizko blazinjen stol s trdo osnovo in naloženo blazino

    Nizko blazinjen stol z osnovo iz oprt

    Visoko blazinjenje

    Garniranje

  • opiše trde, tekstilne in vzmetne osnove;

  • opiše značilnosti vstavljene, naložene in direktno na ogrodje pritrjene blazine;

  • določi in opiše tehnološki postopek, določi materiale in izračuna njihovo porabo;

  • izdela kroj za prevleko;

  • opiše tehnološki postopek, določi materiale, izračuna porabo;

  • nariše načrt razporeditve oprt;

  • opiše tehniko napenjanja oprt;

  • pozna možnosti izbora osnov, vzmetnih materialov in polnil;

  • razloži funkcijo vzmetne podloge;

  • utemelji pomembnost pravilnega izbora polnila;

  • opiše postopek garniranja;

  • utemelji uporabo garnirnih šivov;

  • Zaveda se pomena restavriranja blazinjenega pohištva.

     

    IZDELAVA PENASTIH POLNIL

  • opiše proizvodnjo pen v bloku in oblikovane pene iz kalupov;

  • pozna standardne mere pen in gostote, pene za posebne zahteve požarne varnosti, za bolnice;

  • navede prednosti in slabe strani polnil iz oblikovane pene za blazinjene izdelke;

  • našteje pravila ustreznega skladiščenja ulitkov;

  • Razvija ekološko zavest.

    Se zave škodljivosti nekaterih nevarnih snovi.

    Se zave pomena varovanja zdravja ljudi in okolja.

    Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja kemijske spremembe.

    Vzorci.

    Ogled proizvodnje.

    SEDEŽNO IN LEŽALNO BLAZINJENO POHIŠTVO

  • našteje in opiše vrste blazinjenih izdelkov;

  • razlikuje blazinjene stole glede na uporabo in konstrukcijo;

  • pozna osnovne mere sedeža in ležišča;

  • spozna telesu ustrezne oblike hrbtnih naslonov pri stolu, klubskem fotelju in naslanjaču;

  • nauči se posneti mere blazinjenih izdelkov;

  • Zaveda se pomena dobro oblikovanega izdelka.

    Razvija sposobnost opazovanja;

    Spozna ergonomske vplive na oblikovanje izdelka.

    Slikovno gradivo, načrti.

    OGRODJA

  • na skici poimenuje osnovne konstrukcijske elemente, ki sestavljajo ogrodje;

  • našteje najpogostejše vezi, ki se uporabljajo pri sedežnem pohištvu;

  • pozna osnovne standarde;

  • skicira ogrodne vezave;

  • pozna ogrodja iz masivnega lesa, v kombinaciji s ploščami in kovinskim ogrodjem;

  • Pridobiva sposobnost komuniciranja v tehnični stroki preko skic, načrtov.

    Slikovno gradivo, načrti.

    PROSTE BLAZINE

  • navede prednosti izdelave sedežnega pohištva s prostimi blazinami;

  • nariše najmanj 5 osnovnih oblik blazin;

  • izbere primerno polnilo glede na zahteve izdelka;

  •    

    POSTELJNI VLOŽKI

  • našteje osnovne materiale za izdelavo;

  • razvrsti posteljne vložke po zgradbi in merah;

  • opiše postopek izdelave;

  • nariše v prerezu plasti polnil;

  • pozna merske standarde;

  • Zaveda se pomena dobrega počitka in spanja.

    Slikovno gradivo

    PRIPRAVA IZDELKA

  •  

  •  

     

    Konstrukcijska priprava izdelka

    Operativna priprava izdelka

    Predkalkulacija

  • nariše skico, načrt;

  • izbere ustrezne materiale za izdelek;

  • izdela krojne dele in krojni list za prevleko;

  • izračuna porabo glavnih in pomožnih materialov in upošteva izkoristek materialov;

  • oceni čas izdelave;

  • poišče cene na tržišču;

  • izračuna stroške izdelave in prodajno ceno izdelka;

  • Razvija sposobnost načrtovanja;

    Razvija osebno odgovornost.

    Spozna pomen iskanja najugodnejših dobaviteljev.

    Vajenec uporabi določeno obliko obrazcev.

    RESTAVRIRANJE BLAZINJENIH IZDELKOV

  • pozna zahteve pri obnovi in restavriranju;

  • seznani se z osnovnimi načeli restavratorstva;

  • pozna značilnosti izdelkov iz obdobja klasicizma, bidermajerja, secesije;

  • Seznani se z restavratorstvom.

    Seznani se s pomenom ohranjanja kulturne dediščine.

    Strokovna literatura.

    OBLAGANJE STEN IN TAL

     

     

     

    Dekoriranje

    Oblaganje sten in tal

  • opredeli cilje dekoriranja;

  • opiše značilnosti gardin, prekrivnih zaves, rolojev, panelnih in lamelnih zaves;

  • pozna značilnosti tekstilnih materialov za zavese;

  • seznani se z vrstami talnih oblog;

  • loči materiale za oblaganje po namenu uporabe;

  • Razvija smisel za estetiko.

    Razvija sposobnost opazovanja.

    Vzorci , katalogi.

    AVTOMOBILSKE PREVLEKE

  • opiše zahteve za prevleke avtomobilskih sedežev;

  • pozna raznolikost tipov;

  • definira postopek snemanja mer in izdelave krojev.

  •    

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno,

  • grafični izdelki.

    Ocenijo se tudi, grafični in pisni izdelki, ki jih vajenci izdelajo po programu pri vajah in izdelana dokumentacija za izdelek ob koncu tretjega letnika.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • izbor ustrezne tehnološke opreme za izdelavo tapetniškega izdelka;

  • Konstrukcije

  • načrtovanje tapetniških izdelkov s konstrukcijskimi in oblikovnimi detajli;

  • tehnološka priprava izdelka

  • tehnološki postopki izdelave tapetniških izdelkov;

  • Gospodarjenje in podjetništvo

  • izdelava tehnološke priprave izdelka in predkalkulacije

  • načrtovanje racionalne porabe tapetniških materialov;

  • krojenje in razrez materialov;

  • varjenje, lepljenje in šivanje materialov;

  • pritrjevanje in prevlačenje;

  • blazinjenje;

  • Stroji in naprave

  • poznavanje strojev in naprav v tapetništvu z vidika delovanja in vzdrževanja;

  • krojenje in razrez materialov;

  • varjenje, lepljenje in šivanje materialov;

  • pritrjevanje in prevlačenje

  • blazinjenje.

  • Praktični pouk

  • izvajanje tehnoloških operacij na strojih in napravah v tapetništvu;