SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNAR (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

POSLOVNA KOMUNIKACIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

33

33

66

2.

   

 

3.

   

 

skupaj

33

33

66


* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Pri predmetu vajenec:

  • spozna osebnost človeka za samorazumevanje, presojanje drugih in ustrezno komuniciranje,

  • spozna zakonitosti dela, njegovo prilagajanje in primerno varovanje pri delu,

  • razume socialno klimo in dejavnike, ki vplivajo nanjo,

  • seznani se z elementi in načini uspešne poslovne komunikacije,

  • utrdi pozitivne navade in razvije ustrezne vedenjske vzorce, ki so pomembni za uspešno poslovno komunikacijo v različnih poslovnih situacijah,

  • razvije nekatere spretnosti v besedni in nebesedni komunikaciji za učinkovito vlogo v dialogu, delo v skupini, uspešno nastopanje, reševanje neprijetnih situacij,

  • spozna pomen uspešnosti pri delu in način reagiranja na neuspeh,

  • nauči se komunikacije s strankami,

  • razume in uporabi načela ekonomske propagande in reklame


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINA

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    ČLOVEK KOT OSEBNOST

    Vajenec

    Vajenec

     

  • spozna človeka kot skupnost najrazličnejših osebnostnih lastnosti;

  • prepozna in razlikuje bistvene značilnosti človekove osebnosti (celovitost, edinost, doslednost);

  • razume razvoj osebnosti (dednost, okolje, lastna aktivnost);

  • razume človekovo hotenje (potrebe, interese, motive, stališča, predsodke);

  • opazuje, prepoznava in ponazori strukturo človekove osebnosti (temperament, karakter, sposobnosti);

  • razloži in primerja človekov storilnostni potencial;

  • Razvija sposobnost opazovanja in prepoznavanja lastne osebnosti ter osebnosti drugih.

    Praktične vaje (igranje vlog): prepoznavanje človeka kot osebnosti.

    POSLOVNA KOMUNIKACIJA

     

     

     

  • pozna osnove poslovne komunikacije;

  • prepozna in razvija osnove komuniciranja, razume teoretične modele komuniciranja, spozna elemente komunikacijskega procesa;

  • razume pomen ustrezne komunikacije za poslovno uspešnost;

  • opazuje in uri prednosti in pomanjkljivosti posameznih osebnostnih naravnanosti ter vplive osebnostnih lastnosti za uspešno komunikacijo;

  • Razvija sposobnost boljše komunikacije.

    Razvija sposobnost opazovanja poslovne uspešnosti.

    Praktične vaje v urjenju komunikacije.

    NAČINI KOMUNICIRANJA

     

     

     

  • pozna in zna uporabiti najrazličnejše oblike komuniciranja;

  • opazuje, uri in razvija besedno komuniciranje (ustno, pisno, telefonično);

  • opazuje, uri in razvija nebesedno komuniciranje (izražanje osebnega stila, čustev, stališč, vrste nebesednih znakov);

  • prepozna, opazuje doživljanje in odzivanje na besedno komunikacijo;

  • razvija in dopolnjuje elemente besedne in nebesedne komunikacije;

  • Nauči se opazovati in spoznavati pomen nebesedne in besedne komunikacije.

    Igranje vlog - opazovanje besedne in nebesedne komunikacije.

    KOMUNICIRANJE V POSLOVNIH SITUACIJAH

     

     

     

  • pozna osnovne elemente uspešnega poslovnega komuniciranja;

  • nauči se vodenja dialoga in sodelovanja v dialogu;

  • spozna in uri poslovni, prodajni razgovor;

  • je sposoben sodelovanja v različnih skupinah;

  • uri obvladovanje neprijetnih situacij in reševanje reklamacij;

  • Razvija sposobnost prilagajanja komunikacije različnim poslovnim ciljem.

    Razvija najrazličnejše spretnosti v poslovnih situacijah.

    Vaje - poslovni razgovor, prodajni razgovor, reševanje reklamacij.

    Seminarske naloge (na osnovi velikega števila aktualne literature naredi vajenec vaje in seminarsko nalogo, ki jo predstavi sošolcem.

    DELO IN NJEGOVE ZAKONITOSTI

     

     

     

  • pozna pojem dela;

  • spozna osnovne zakonitosti in uspešnosti pri delu;

  • seznani se in razume značilnosti, ki določajo uspeh pri delu (sposobnosti, znanja, motivacija);

  • prepoznava osnovne pojme o delu;

  • prepoznava zakonitosti dela (krivulja dela, utrujenost, monotonija);

  • razume racionalizacijo dela z vidika človekovih zmogljivosti (orodja, stroji, delovne naprave);

  • razume pomen organizacije klimatskih in fizikalnih razmer delovnega okolja (osvetlitev, temperatura, vlaga, sevanje, …);

  • Razvija pomembnost sodelovanja pri delu, natančnost, doslednost pri dajanju navodil za delo.

    Igranje vloge: pomen uspešnosti delavca pri delu, konfliktna situacija.

    EKONOMSKA REKLAMA IN PROPAGANDA

     

     

     

  • pozna pojem propagande in vrsto le teh;

  • zna uporabljati reklamo;

  • zna reklamirati svoje proizvode.

  • razume pojem bele in črne propagande;

  • je sposoben razumeti pomen analize tržišča;

  • razvija poslovno politiko;

  • razume pomen reklame.

  • Razvije potrebo po spremljanju ekonomske propagande in reklame.

    Razvije sposobnost opazovanja.

    Seznanja se z novostmi in se tako dodatno izobražuje in usposablja.

    Vaje: priprava reklame in ekonomske propagande iz svojega področja.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Predmet se povezuje z znanjem strokovnih predmetov, z izkušnjami, pridobljenimi pri izvajanju praktičnega pouka ter s predmetom gospodarsko poslovanje.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • osebnostne lastnosti;

  • besedno in nebesedno komuniciranje;

  • poslovno komuniciranje;

  • delo kot vrednota in njegove zakonitosti;

  • elementi, ki pripomorejo k uspehu.

  • Praktični pouk

    Gospodarsko poslovanje

  • prepoznavanje osebnostnih lastnosti, storilnostnega potenciala;

  • kako biti uspešen in zadovoljen;

  • znati uporabljati tehnike vodenja pogovora,znati poslušati sogovornika, sodelovati v skupini, obvladovati najrazličnejše neprijetne situacije;

  • znati uporabljati ekonomsko propagando in reklame.