Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
GOSPODINJSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   110  | 
  
   30  | 
  
   140  | 
 
| 
   2.  | 
  
   110  | 
  
   30  | 
  
   140  | 
 
| 
   3.  | 
  
   50  | 
  
   18  | 
  
   68  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   270  | 
  
   78  | 
  
   348  | 
 
Dijaki:
1. letnik
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           RAZVOJ IN OBLIKE GOSPODINJSTVA  | 
         
           Dijaki  | 
         
           Dijaki  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut pripadnosti. Razvijajo odgovoren odnos do novih sošolcev. Razvijajo sposobnost ustvarjanja.  | 
         
           Ogled prostorov za izvajanje praktičnega pouka. Poročanje dijakov o domači samopreskrbi.  | 
      
|  
           higiena  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Privzgojijo si osebno odgovornost. Razvijajo estetsko zavest. Razvijajo čut za higieno in čistočo.  | 
         
           Seminarske naloge na temo higiena.  | 
      
|  
           hranoslovje  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Se zavedajo posledic nepravilnega prehranjevanja.  | 
        |
|  
           beljakovine in beljakovinska živila;  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
  | 
         
           Znajo ovrednotiti današnjo porabo beljakovin v prehrani. Zavedajo se pomena beljakovinskih živil.  | 
         
           Vaja: lastnosti beljakovin (zakrknjenje, topnost, ..). Pregled mlečnih izdelkov v trgovini.  | 
      
|  
           maščobe in maščobna živila  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Se naučijo opazovati in razvrščati živila po kvaliteti.  | 
         
           Vaja: lastnosti maščob.  | 
      
|  
           ogljikovi hidrati in ogljikohidratna živila  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
  | 
         
           Biti morajo dosledni in odgovorni. Se morajo zavedati posledic prekomernega uživanja sladkorjev.  | 
         
           Vaja: lastnosti sladkorja, škroba. Ogled pekarne.  | 
      
|  
           vitaminsko mineralna živila  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo osebno odgovornost za zdravo življenje. Si privzgojijo čut odgovornosti do pravilne prehrane, saj s pravilno prehrano vplivajo na človekovo zdravje.  | 
         
           Ogled tržnice.  | 
      
|  
           začimbe in dišavnice  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Si razvijajo sposobnost odločanja in svetovanja.  | 
         
           Ogled zeliščnega vrta.  | 
      
|  
           alkaloidna poživila  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Se morajo zavedati posledic uživanja prevelikih količin alkaloidov.  | 
         
           Pregled domačih čajev.  | 
      
|  
           brezalkoholne pijače  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Degustacija sokov in gaziranih pijač.  | 
      |
|  
           alkoholne pijače  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Morajo biti odgovorni za osveščanje potrošnika o kulturi pitja in vplivu pijače na zdravje.  | 
        
2. letnik
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           KONZERVIRANJE ŽIVIL  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
  | 
         
           Se zavedajo posledic nepravilnega ravnanja z živili.  | 
         
           Dijaki poročajo o domačem konzerviranju živil.  | 
      
|  
           tehnologija pripravljanja hrane  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Si morajo razviti delovno odgovornost za varno delo. Si pridobivajo skrben odnos do ravnanja s toplotnimi napravami.  | 
         
           
  | 
      
|  
           gospodinjski aparati in stroji  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Pridobivajo ekološko zavest (manj hrupni stroji, okolju prijazni, …). Razvijajo čut za odgovorno ravnanje z aparati in stroji.  | 
         
           Pregled omarice za prvo pomoč.  | 
      
|  
           kuhalna posoda  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo čut za odgovornost.  | 
        |
|  
           jedilna in servirna posoda  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Si razvijejo smisel za estetiko, odgovornost do inventarja.  | 
         
           
  | 
      
|  
           načrtovanje prehrane  | 
         
           
  | 
         
           Si razvijajo čut za natančnost  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Spreminjajo prehrambene navade.  | 
         
           Sestavljanje jedilnikov.  | 
      
|  
           bolezni zaradi nepravilne prehrane  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
  | 
         
           Se zavedajo pomena pravilnega prehranjevanja.  | 
        |
|  
           dietna prehrana  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
  | 
         
           Analize shujševalnih diet. Analiza domačih in zdravstvenih ukrepov.  | 
      
3. letnik
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           POTROŠNIŠKA VZGOJA  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Si razvijajo čut za pravilnost nakupov.  | 
         
           Izdelava načrta nakupa: a) kratkotrajnih porabnih dobrin, b) trajnejših porabnih dobrin.  | 
      
|  
           bivalno okolje  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvijajo estetsko in ekološko zavest. Vrednotijo kulturno dediščino.  | 
         
           Ogled starega in novega naselja. Analiza gradbenega načrta.  | 
      
|  
           stanovanje in oprema  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut za urejenost ter sodobno opremljanje doma.  | 
         
           Ogled trgovine s stanovanjsko opremo.  | 
      
|  
           vzdrževanje bivalnega okolja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvijajo natančnost, strokovnost, estetsko ter ekološko zavest.  | 
         
           Ogled trgovine s čistilnimi sredstvi.  | 
      
|  
           kultura obnašanja  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut za lepo vedenje in omizno kulturo. Ohranjajo stare šege in navade.  | 
         
           Izvedba praznovanja.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Naravoslovje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in srežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Oblikovanje tekstilij in urejanje prostorov  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Oblikovanje tekstilij in urejanje prostorov  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kuhanje in strežba  | 
  
   |