Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
KMETIJSKA PRIDELAVA IN REJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
           Letnik  | 
        
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
| 
           
  | 
        
           Teorija (ur)  | 
         
           Vaje (ur)  | 
        
           Skupaj (ur)  | 
      
| 
           1.  | 
        
           105  | 
        
           105  | 
      |
| 
           2.  | 
        
           105  | 
        
           105  | 
      |
| 
           3.  | 
        
           
  | 
      ||
| 
           skupaj  | 
        
           210  | 
        
           
  | 
        
           210  | 
      
Dijaki:
1. letnik
VRTNARSTVO (70 ur)
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           RAZLAGA POJMA VRTNARSTVO  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
        |
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijejo si sposobnost spoznavanja pomena zdravo pridelovanje hrane z domačega vrta.  | 
        |
 
          
  | 
         
          
  | 
        ||
|  
           VPLIV PODNEBJA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Naučijo se opazovati naravo. Razvijejo human odnos do narave.  | 
        |
|  
           TLA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijejo sposobnosti ekološkega osveščanja.  | 
         
           Demonstracija. Določanje Ph vrednosti tal.  | 
      
|  
           PREHRANA RASTLIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Izbirajo ustrezna gnojila in s tem vplivajo na varovanje okolja. Razvijajo natančnost pri delu.  | 
         
           Demonstracija. Vzorci gnojil.  | 
      
|  
           OBDELAVA TAL  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razširjajo pozitiven odnos do ohranjanja rodovitnosti tal. Razvijajo skrb za pravilno ravnanje s orodji in stroji.  | 
         
           Ogled: prikaz obdelave tal.  | 
      
|  
           RAZMNOŽEVANJE RASTLIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo občutek za natančnost pri delu s semenom. Naučijo se ekonomične rabe semena pri setvi. Razvijajo pravilen odnos do sadilnega materiala.  | 
         
           Demonstracija, vzorci semen, kalilni poskus. Primerjava seme Na in potaknjenca. Ukoreninjanje, potaknjenca v vodi ogled: vzgoja in oskrba sadik.  | 
      
|  
           ŠKODLJIVI VPLIVI OKOLJA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo si osebno odgovornost do dela. Razvijajo natančnost in zanesljivost. Razvijajo skrb za varovanje okolja.  | 
         
           Demonstracija. Prikaz plevelov (živih ali herbariziranih). Prikaz poškodb zaradi mraza.  | 
      
|  
           OBDELOVALNE TEHNIKE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo čut za natančnost in ekonomičnost.  | 
         
           Demonstracija. Prikaz pinciranja in vršičkanja. Prikaz beljenja in siljenja.  | 
      
|  
           VZGOJA V ZAŠČITENEM PROSTORU  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo čut za natančnost in ekonomičnost. Razvijajo odgovornost do dela.  | 
         
           Ogled: tunel, zaprta greda, plastenjak, rastlinjak.  | 
      
|  
           BIOVRTNARJENJE  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo si skrb za zdrav način življenje in prehranjevanja.  | 
        |
|  
           TEHNOLOGIJA PRIDELOVANJA POSAMEZNIH VRTNIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo čut za natančnost. Naučijo se racionalnega izkoriščanja vrta. Naučijo se ravnati z rastlinami kot z živimi bitji. Ohranjajo skrb za okolja. Razvijajo čut za estetiko.  | 
         
           Ogled: vrtnine na vrtu.  | 
      
|  
           OKRASNE ZELNATE RASTLINE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo čut za estetiko.  | 
         
           Ogled: okrasne rastline na vrtu.  | 
      
ŽIVINOREJA (35 ur)
|  
         VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
       
         FORMATIVNI CILJI  | 
       
         SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
       
         POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
    
|  
         GOVEDOREJA  | 
       
         Dijaki:  | 
       
         Dijaki:  | 
       
         
  | 
    
|  
         PRIREJA MLEKA  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
 
        
  | 
       
        
  | 
       
         Razvijejo čut za primerno ravnanje z živalmi za dobro izločanje mleka. Se zavedajo, da je čistoča pogoj za kvalitetno mleko in s tem višjo ceno.  | 
       
         Modeli. Video. Molzišča.  | 
    
|  
         OSKRBA GOVEDI  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
 
        
  | 
       
        
  | 
       
         Razvijejo sposobnosti skrbeti za živali z ljubeznijo in potrpljenjem.  | 
       
         Ogled zdrave in bolne živali.  | 
    
2. letnik
ŽIVINOREJA (35 ur)
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           PREHRANA KRAV  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijejo zavest o potrebi neprestanega izpopolnjevanja prehrane.  | 
        |
|  
           ZREJA TELET  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijejo čut za primerno oskrbo telet.  | 
         
           Primeri obrokov za različne tehnologije.  | 
      
|  
           PERUTNINA  | 
        |||
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Zavejo se pomena primerne priprave prostora,primerne oskrbe in krmljenja.  | 
         
           Ogled.  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo občutek doslednosti.  | 
         
           Ogled.  | 
      
|  
           MESO  | 
        |||
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Zavejo se ,da je potreben human odnos do živali.  | 
         
           Ogled.  | 
      
IZBIRNO: SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO ALI POLJEDELSTVO
SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (70 ur)
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           RAJONIZACIJA VINOGRADNIŠTVA  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
        |
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Spoznajo pomen pravilne izbire lege In sorte  | 
         
           Spoznavanje različnih sort v vinogradu.  | 
      
|  
           OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Pridobijo sposobnost natančnega opazovanja.  | 
         
           Prikaz slikovnega materiala.  | 
      
|  
           RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Poznajo pomen pridelave cepljenk v skladu z veljavnimi predpisi.  | 
         
           Ogled matičnjaka. Ogled matičnega vinograda.  | 
      
|  
           GOJITVENE OBLIKE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Poznajo prednosti posameznih gojitvenih oblik.  | 
         
           Prikaz rezi v vinogradu.  | 
      
|  
           GROZDJE IN VINO V PREHRANI  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Spoznajo pomen povezave med vinom in hrano. Znajo vino ponuditi in uživati na kulturen način.  | 
         
           Pripravijo razstavo vin iz domačega vinorodnega okoliša.  | 
      
|  
           SPOZNAVANJE SADNIH RASTLIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Spoznajo pomen rajonizacije.  | 
         
           Prepoznavajo plodove različnih sadnih vrst. Pripravijo razstavo sadja.  | 
      
|  
           OSNOVE ORGANOGRAFIJE IN FENOLOGIJE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijajo občutek za natančnost.  | 
        |
|  
           RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Poznajo pomen pridelave sadik v skladu z veljavnimi predpisi in normativi.  | 
         
           Ogled drevesnice.  | 
      
|  
           GOJITVENE OBLIKE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Se seznanijo z rezjo v nasadu.  | 
         
           Prikaz rezi v nasadu Rez v nasadu.  | 
      
|  
           OBIRANJE IN SHRANJEVANJE SADJA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
 
          
  | 
         
          
  | 
         
           Razvijejo odgovoren odnos do dela. Upoštevajo normative. Sodelujejo v skupini.  | 
         
           Obiranje sadja. Ogled hladilnice.  | 
      
POLJEDELSTVO (70 ur)
|  
           VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           Uvod v specialno poljedelstvo  | 
         
          
  | 
        ||
|  
           Žita (pšenica, rž, ječmen, oves, koruza, proso,ajda)  | 
         
          
  | 
         
           Razlikuje med krmna in krušna žita.  | 
         
           Vaja: Prepoznavanje semena žit. Ugotavljanje vznika in prezimitve  | 
      
|  
           Krompir  | 
         
          
  | 
         
           Spozna prehransko vrednost krompirja.  | 
         
           Skuhajo različne sorte krompirja in organoleptično ocenijo primernost za prehrano.  | 
      
|  
           Zrnate stročnice  | 
         
          
  | 
         
           Spremeniti prehranske navade.  | 
         
           Prepoznavanje semena.  | 
      
|  
           Oljnice  | 
         
          
  | 
         
           Rastlinska olja se med seboj razlikujejo po kvaliteti in od tega je odvisna primernost za prehrano.  | 
         
           Prepoznavanje semena.  | 
      
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
VRTNARSTVO
Splošno:
Znanja tega dela predmeta nadgrajujejo znanja iz naslednjih predmetov: Naravoslovje, Gospodinjstvo, Praktični pouk in vsebine sadjarstva in vinogradništva predmeta KPR.
Konkretno:
| 
           Znanja  | 
        
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
           
  | 
        
           Predmet  | 
        
           Znanja  | 
      
          
  | 
        
           Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Naravoslovje  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk KPR (sadjarstvo, vinogradništvo)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  | 
      
ŽIVINOREJA
Splošno:
Znanja tega dela predmeta nadgrajujejo znanja iz poljedelstva predmeta KPR in Gospodinjstva.
Konkretno:
| 
           Znanja  | 
        
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
           
  | 
        
           Predmet  | 
        
           Znanja  | 
      
          
  | 
        
           KPR (poljedelstvo) Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO
Splošno:
Vsebine tega dela predmeta so povezane z znanji iz predmetov Naravoslovje (biologija), Družboslovje (geografija), Gospodinjstvo in vsebinami Vrtnarstva predmeta KPR.
Konkretno:
| 
           Znanja  | 
        
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
           
  | 
        
           Predmet  | 
        
           Znanja  | 
      
          
  | 
        
           Družboslovje (geografija)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           KPR (poljedelstvo) Naravoslovje (biologija) Naravoslovje (biologija)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           KPR (Vrtnarstvo)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           KPR (Vrtnarstvo)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
POLJEDELSTVO
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja predmetov: Strokovno računstvo, Gospodinjstvo in vsebine iz Vrtnarstva inživinoreje predmeta KPR.
Konkretno:
| 
           Znanja  | 
        
           Povezava s predmetom  | 
      |
| 
           
  | 
        
           Predmet  | 
        
           Znanja  | 
      
          
  | 
        
           KPR (vrtnarstvo)  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Gospodinjstvo  | 
        
          
  | 
      
          
  | 
        
           Praktični pouk  | 
        
          
  |