Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
OBLIKOVANJE TEKSTILIJ IN UREJANJE PROSTOROV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
175 |
175 |
|
|
2. |
175 |
175 |
|
|
3. |
136 |
136 |
|
|
skupaj |
|
486 |
486 |
Dijaki:
1. letnik
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Dijaki: |
Dijaki: |
||
|
Delovno mesto, delovna sredstva, pribor za šivanje in pravila varstva pri delu. |
|
Razvijajo odnos do delovnih sredstev. Pazijo na varno delo. Zavedo se poklicne bolezni. |
|
|
Ročni vbodi |
|
||
|
|
|
Navajajo se na natančno izdelavo posameznega ročnega vboda. Razvijajo ročne spretnosti. |
Vaja: izdelava vajenic za ročne vbode, izdelava vajenice za šivanje gumbov. |
|
Gospodinjski večnamenski šivalni stroj |
|||
|
|
|
Pridobivajo delovne navade. Razvijajo čut za natančnost in samokritičnost. |
Vaja: šivanje na papir. Vaja: šivanje na tkanino. Vaja: izdelava strojnih šivov. Vaja: robljenje. |
|
Serviete, prti, brisače, zavese, vrečke |
|
Znajo uporabiti ustrezne šive pri izdelku. So seznanjeni z izračunom porabe materiala za izdelek glede na končni videz izdelka, oziroma porabo materiala za zavese glede na razmere okna. |
Vaja: izdelava serviet, prtov ali brisač. Vaja: izdelava zaves ali vrečk. |
|
Posteljnina |
|
Pravilno izberejo material za posteljnino. Pazijo na kakovost izdelka. Znajo povezati posamezne delovne faze v gotov izdelek. Razvijajo čut za estetiko. |
Vaja: strojna izdelava gumbnic. Vaja: izdelava posteljnine. |
|
Specialni stroj za opletanje |
|
Razvijajo čut za natančnost. |
Vaja: napeljava zgornjega sukanca. Vaja: opletanje s pomočjo specialnega stroja za opletanje. |
|
Gobelinska slika |
|
Razvijajo natančnost, varčnost, vztrajnost in čut za estetiko. Razvijajo ročne spretnosti. |
Vaja: izdelava gobelina. |
|
Preproga ali tapiserija |
|
Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, kreativnost in ustvarjalnost. |
Vaja: izdelava preproge ali tapiserije. |
|
Pletenje |
|
Razvijajo ročne spretnosti, vztrajnost in natančnost. |
Vaja: vajenica nasnutka, leve in desne petlje. |
|
Kvačkanje |
|
Razvijajo ročne spretnosti, vztrajnost in natančnost. |
Vaja: vajenica osnovne verižice in verižnih pentelj. |
|
Vezenje |
|
Razvijajo čut za lepo, ohranjajo narodno dediščino, razvijajo ročne spretnosti in delovne navade. |
|
|
Gospodinjski aparati (pralni stroj, likalni stroj, likalnik, sušilni stroj, sesalec za prah) |
|
Razvijajo odgovoren odnos do aparatov. |
Ogled šolskih aparatov. Vaja: delo s šolskimi aparati. |
|
Pralna in čistilna sredstva ter pripomočki |
|
Razvijajo ekološko zavest pri uporabi sredstev. Upoštevajo priporočila za varčevanje. |
Ogled oddelka s pralnimi in čistilnimi sredstvi in pripomočki. |
|
Pranje perila |
|
||
|
|
|
Razvijajo ekološko zavest pri izbiri in uporabi sredstev. |
Ogled pralnice ali kemične čistilnice. |
|
Sušenje perila |
|
||
|
|
|
Pridobijo občutek za pravilno izbiro načina sušenja. |
Vaja: sušenje perila. |
|
Likanje |
|
||
|
|
|
Razvijajo čut za natančnost. Upoštevajo priporočila za pravilno telesno držo. |
Vaja: likanje tekstilij. |
|
Zlaganje in shranjevanje perila |
|
Razvijajo čut za natančnost in red. |
Vaja: uredijo šolski garderobni prostor. |
|
Čiščenje |
|
||
|
|
|
Ravnajo odgovorno. Razvijajo ekološko zavest. |
Vaja: čiščenje. |
2. letnik
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Predpasnik |
Dijaki: |
Dijaki: |
|
|
|
|
Pravilno izberejo material za predpasnik. Pazijo na kakovost izdelka. Razvijajo čut za ustvarjalnost. |
Vaja: našivanje žepa nabiranje materiala v naborek. Vaja: izdelava predpasnika. |
|
Priprava materiala za šivanje polaganje in krojenje Jemanje mer |
|
Razvijajo skrbnost in varčnost z materialom. Razvijajo pravilni odnos do strank. Razvijajo natančnost in poklicno odgovornost. |
Vaja: jemanje mer krojaški. Lutki, medsebojno jemanje mer. |
|
Enostavno krilo z elastiko v pasu Vaja: enostaven razporek. |
|
Razvijajo čut za natančnost. |
Vaja: izdelava razporka. Vaja: izdelava enostavnega krila z elastiko v pase. |
|
Postopek jemanja krojev iz krojnih pol Krojenje |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost in osebno odgovornost. Upoštevajo navodila za ekonomičnost krojenja. |
Vaja: iskanje v krojnih polah. Vaja: krojenje enostavnega izdelka. Vaja: samostojna izbira in izdelava modela. |
|
Športne hlače z elastiko v pasu Vaja: žep v stranskem šivu. |
|
Pravilno izberejo material. Znajo povezati posamezne del faze v postopek. Razvijajo čut za estetiko in samostojno odločanje. |
Vaja: žep v stranskem šivu. Vaja: šivanje kratkih hlač. Vaja: šivanje dolgih hlač za prosti čas. |
|
Enostavna majica s kratkimi rokavi |
|
Razvijajo natančnost in strokovnost. Razvijajo pozitiven odnos do oblačil. |
Vaja: izdelava majice. |
|
Vezenine |
|
Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, kreativnost in ustvarjalnost. Razvijajo ročne spretnosti. Ohranjajo narodno dediščino. |
Vaja: izdelava vezenin Vaja: izvezen namizni prt |
|
Poslikava in tiskanje tekstilij |
|
Razvijajo natančnost, vztrajnost, čut za estetiko, varčnost, ekologijo, kreativnost in ustvarjalnost. Razvijajo ročne spretnosti. Znajo kreativno prekriti madeže na majici. |
Vaja: poslikava in tiskanje tekstilij. |
|
Pletenje |
|
Razvijajo ročne spretnosti in natančnost. Spoznajo način, kako izpolniti prosti čas. |
Vaja: pletenje nogavic. |
|
Kvačkanje |
|
Razvijajo ročne spretnosti, natančnost in vztrajnost. |
Vaja: kvačkan rob na prtu. |
|
Popravilo oblačil |
|
Razvijajo sposobnost varčevanja. Razvijajo ročne spretnosti in delovne navade. |
Vaja: popravilo oblačila. |
|
Gospodinjski aparati (pralni stroj, likalni stroj, likalnik, sušilni stroj, sesalec za prah) |
|
Razvijajo odgovoren odnos do aparatov. |
Vaja: uporaba gospodinjskih aparatov. |
|
Pralna in čistilna sredstva ter pripomočki |
|
Razvijajo ekološko zavest pri uporabi sredstev. Upoštevajo priporočila za varčevanje. |
|
|
Pranje perila |
|
||
|
|
|
Razvijajo ekološko zavest pri izbiri in uporabi sredstev. |
Ogled pralnice ali kemične čistilnice. |
|
Sušenje perila |
|
||
|
|
|
Razvijajo sposobnosti za izbiro primernega načina sušenja. |
Vaja: sušenje v sušilnem stroju. |
|
Likanje |
|
||
|
|
|
Razvijajo čut za natančnost. Upoštevajo priporočila za pravilno držo telesa. |
Vaja: likanje z likalnim strojem. |
|
Zlaganje in shranjevanje perila |
|
Razvijajo čut za natančnost in red. |
Vaja: zlaganje perila in oblačil. |
|
Čiščenje stanovanjskih prostorov |
|
Razvijajo ekološko zavest. |
Vaja: čiščenje. |
|
Čiščenje obutve iz različnih materialov |
|
Razvijajo čut za higieno. |
Vaja: sestavijo čistilni set. |
3. letnik
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Športni pulover |
|
Razvijajo natančnost varčnost in osebno odgovornost. Operirajo z znanjem, ki so si ga pridobili pri izdelavi majice. |
Vaja: krojenje in šivanje športnega puloverja. |
|
Nepodloženo krilo z zadrgo in všitki |
|
Razvijajo čut za natančnost in skrbnost. Razvijajo ustvarjalnost. |
Vaja: vstavljanje zadrge. Vaja: izdelava všitkov. Vaja: izdelava nepodloženega krila. |
|
Srajca s kratkim rokavom enostaven ovratnik |
|
Razvijajo natančnost, poklicno odgovornost in vztrajnost. |
Vaja: vstavljanje ovratnika. Vaja: izdelava srajce z kratkimi rokavi. |
|
Brezrokavnik |
|
Razvijajo vztrajnost, natančnost, čut za estetiko in osebno odgovornost. |
Vaja: izdelava brezrokavnika Ogled tekstilne tovarne |
|
Vozlanje (makrame) |
|
Razvijajo ustvarjalnost, kreativnost, natančnost, vztrajnost in čut za estetiko. Razvijajo ročne spretnosti. |
Vaja: izdelava makrameja. |
|
Pletenje |
|
Razvijajo ročne spretnosti, natančnost, vztrajnost in čut za lepo. |
Vaja: enostaven pleten izdelek. Ogled tovarne pletenin. |
|
Kvačkanje |
|
Razvijajo sposobnost za natančnost in vztrajnost. |
Vaja: kvačkan izdelek. |
|
Vezenje |
|
Razvijajo vztrajnost in natančnost Ohranjajo slovensko narodno dediščino. |
Vaja: izvezen namizni prt. Ogled tovarne vezenin. Ogled obrtnega sejma. |
|
Tkanje |
|||
|
|
|
Razvijajo čut za natančnost in barvno skladnost. |
Ogled tkalnice. |
|
Pranje perila |
|||
|
|
|
Razvijajo odgovoren odnos do različnih materialov in pralnih sredstev. |
Vaja: čiščenje madežev. |
|
Likanje |
|||
|
|
|
Razvijajo sposobnost pravilne telesne drže. |
Ogled oddelka z likalnimi pripomočki. |
|
Čiščenje |
|||
|
|
|
Pridobijo čut za red in higieno. |
Vaja: samostojno čiščenje prostora. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz predmetov naravoslovje in tekstilije.
Konkretno:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Naravoslovje |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Naravoslovje |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Tekstilije Naravoslovje |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Tekstilije |
|
|
|
Tekstilije |
|