Izobraževalni program: POMOČNIK PEKA IN SLAŠČIČARJA -KONDITORJA
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   420  | 
  
   420  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   525  | 
  
   525  | 
 |
| 
   3.  | 
        
   375  | 
  
   375  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   1320  | 
  
   1320  | 
 
Dijaki:
1. letnik
|  
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           SEZNANITEVZ DELOM V PEKARSTVU IN SLAŠČIČARSTVU  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
        |
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu.  | 
         
           Vaja: - določi sredstva za zaščito delavca. Vaja: - reševanje testa varstvo pri delu.  | 
      
|  
           
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Navajajo se na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo pomembnost le-teh.  | 
         
           Vaja: - pregled pravilnika o higienskem minimumu.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo zavest o odgovornem ravnanju z opremo v delavnici.  | 
         
           Ogled delavnice.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Vaja: - napišemo DELOVNO POROČILO  | 
      |
|  
           UREJANJE DELOVNIH POVRŠIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           .  | 
      
|  
           
 
 
 
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Ravnajo v skladu s higienskimi predpisi. Pazljivo ravnajo s čistili in razkužili, da ne ogrožajo svojega zdravja in ne onesnažujejo okolje.  | 
         
           Vaja: - čiščenje in razkuževanje posode in orodja. Vaja: - čiščenje delovnih površin in delovnih sredstev. Vaja: - čiščenje talnih površin.  | 
      
|  
           DELOVNA SREDSTVA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut za natančnost in spoštovanje pravil.  | 
         
           Vaja: - nastavitev kotla. Vaja: ogled delovanja mešalnih naprav in demonstracija delovnih strojev.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Dojamejo pomen spoštovanja varstva pri delu.  | 
         
           Vaja: - čiščenje, mazanje, posipavanje pekača in modela. Vaja: čiščenje in priprava košaric. Vaja: - oblagaje pekača s papirjem. Vaja: - zavijanje tortnega obroča in tulca.  | 
      
|  
           SUROVINE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut za ekonomičnost in gospodarno uporabo surovin.  | 
         
           Demonstracija: prikaz osnovnih surovin.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Demonstracija: pregled pomožnih surovin in vizuelno ter organoleptično ločevanje  | 
      |
|  
           PRIPRAVA SUROVIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Navajajo se na natančno pripravo surovin.  | 
         
           Vaja: - sejanje moke.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - mletje sladkorja.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Razvijajo natančnost pri tehtanju in merjenju.  | 
         
           Vaja: - tehtanje moke.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Razvijajo odnos do vestnega, natančnega in točnega dela.  | 
         
           Vaja: - lomljenje jajc.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - lupljenje jabolk.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - prebiranje orehov.  | 
      |
|  
           OBDELAVA SUROVIN  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - rezanje in ribanje sadja.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - pasiranje skute.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - blanširanje in praženje mandeljnov.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
        ||
|  
           RAVNANJE Z IZDELKI IN POLIZDELKI  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo natančnost pri delu.  | 
         
           Vaja: praktični prikaz tehnološkega postopka tehtanja in odščipavanja ter praktični prikaz kroglanja, valjanja in zavijanja drobnega peciva.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo občutek estetskega oblikovanja  | 
         
           Vaja: - nalaganje izdelkov na pekač in nato na voziček  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Pazijo, da pri odstranjevanju ne pride do velikega števila poškodovanih ali lomljenih izdelkov.  | 
         
           Vaja: - odstranjevanje izdelkov iz pekača.  | 
      
|  
           SKLADIŠČENJE  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Upoštevajo higienske predpise.  | 
         
           Vaja: - urejanje skladišča za osnovne surovine v pekarstvu in slaščičarstvu.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo zavest o namenu in uporabi skladišč.  | 
         
           Vaja: - skladiščenje maslenega testa v zamrzovalnik.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Vaja: - skladiščenje mehkega peciva v hladilnik.  | 
      |
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Znajo ravnati s pečenimi izdelki.  | 
         
           Vaja: skladiščenje izdelkov.  | 
      
2. letnik
|  
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           FORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
      
|  
           SPOZNAVANJE Z DELI V DELAVNICI  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           Dijaki:  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo osebno odgovornost glede varstva pri delu-  | 
         
           Vaja: - varstvo pri mešalnem stroju-  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Upoštevajo sanitetne predpise-  | 
         
           Vaja: - umivanje rok-  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
        ||
|  
           OBDELAVA POLIZDELKOV  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Dojamejo pomen natančnosti in zanesljivosti pri delu.  | 
         
           Vaja: - polnjenje krofov pred pečenjem in po pečenju. Vaja: izrezovanje domačih keksov, medenjakov. Vaja: - vlečenje vlečenega testa.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Razvijajo zavest o pravilnem odnosu do strojev in polizdelka. Se zavedajo, da je koristno poznati več strojev.  | 
         
           Vaja: zavijanje, mešanje, valjanje testa, okroganje testa. Vaja: - deljenje testa.  | 
      
|  
           IZVAJANJE POMOŽNIH DEL  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Razvijajo ročne spretnosti.  | 
         
           Vaja: kroglanje testa.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo ročne spretnosti.  | 
         
           Vaja: - polnjenje krofov in vzhajancev.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
  | 
         
           Razvijajo občutek za natančnost. Naučijo se opazovati.  | 
         
           Vaja: - posipavanje krofov in vzhajancev s sladkorjem.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
  | 
         
           Upoštevajo higienske predpise.  | 
         
           Vaja: - umivanje sadja. Vaja: - nalaganje sadja na sadno torto.  | 
      
|  
           IZDELAVA TRAJNEGA PECIVA  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
         
           
  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo ročne sposobnosti. Razvijajo odnos do vestnega, in natančnega dela.  | 
         
           Vaja: - izdelava domačih keksov. Vaja: - izdelava huzarskih poljubčkov. Vaja: - izdelava vanili rogljičkov. Vaja: - izdelava marmeladnih žepkov. Vaja: - izdelava medenih kolačev.  | 
      
|  
           
  | 
         
           
  | 
         
           Razvijajo ročne spretnosti.  | 
         
           Vaja: izdelava čokoladne pertinkuš mase  | 
      
|  
           
  | 
         
           
 
 
 
 
 
  | 
         
           Razvijajo čut ekonomičnosti in gospodarnosti. Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu.  | 
         
           Oblikovanje, polnjenje, prelivanje. Vaja: - strojno brizganje in prelivanje.  | 
      
3. letnik
|  
         INFORMATIVNI CILJI  | 
       
         FORMATIVNI CILJI  | 
       
         SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
       
         POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
    
|  
         IZDELAVA ENOSTAVNIH IZDELKOV  | 
       
         Dijaki  | 
       
         Dijaki  | 
       
         
  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
  | 
       
         Razvijajo čut ekonomičnosti in gospodarnosti. Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela.  | 
       
         Vaja: - priprava sadne kupe.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
 
 
  | 
       
         Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela.  | 
       
         Vaja: - izdelava skutinega in jabolčnega zavitka.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
  | 
       
         Razvijajo natančnost pri delu.  | 
       
         Vaja: - kroglanje testa.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
  | 
       
         Vaja: - izdelava palčk in prest.  | 
    |
|  
         
  | 
       
         
  | 
       
         Vaja: - izdelava pizze.  | 
    |
|  
         VZHAJANJE  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
|  
         
  | 
       
         
  | 
       
         Zavedajo se pomena kvalitetno opravljenega dela.  | 
       
         Vaja. – nalaganje izdelkov na pekač.  | 
    
|  
         PEČENJE  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
  | 
       
         Razvijajo odnos do vestnega, natančnega in točnega dela.  | 
       
         Vaja: premazovanje, zarezovanje in prebadanje testa.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
  | 
       
         Dojamejo pomen zanesljivosti in osebne odgovornosti.  | 
       
         Vaja: delo pri peči.  | 
    
|  
         MLETJE  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
  | 
       
         Dojamejo pomen spoštovanja pravil o varstvu pri delu.  | 
       
         Vaja: - strojni razrez in mletje.  | 
    
|  
         PAKIRANJE PECIVA  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
       
         
  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
 
 
  | 
       
         Spoznajo pravilno izpolnjevanje deklaracijskega lista.  | 
       
         Vaja: - ročno pakiranje peciva.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
  | 
       
         Dojamejo pomen natančnosti pri delu.  | 
       
         Vaja: strojno pakiranje v vakumskem pakirnem stroju.  | 
    
|  
         
  | 
       
         
 
 
  | 
       
         Vaja: nalaganje pakiranih izdelkov v transportno embalažo.  | 
    
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Vsebine predmeta praktični pouk se vsestransko povezujejo z vsebinami predmeta tehnologija.
Konkretno:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Naravoslovje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomika  | 
  
   |