Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ELEKTRONIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
DIGITALNA TEHNIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela:
Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | |
1. | 53 | 17 | 70 |
2. | 68 | 34 | 102 |
skupaj | 121 | 51 | 172 |
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Kombinacijska logika: 4 ted
|
|
|
Primera vaj v laboratoriju:
|
Minimizacija: 4 ted
|
|
|
Primeri vaj v laboratoriju:
|
Sestavljeni elementi: 2 ted
|
|
|
Dijak naj sam poišče informacije o različnih elementih in jih predstavi drugim v obliki referatov. Primer vaje v laboratoriju:
|
Realna vezja: 5 ted
|
|
|
Omejimo se samo na TTL in HCT vezja. Poglavje nujno zahteva vaje v laboratoriju. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Sekvenčna vezja - uvod: 4 ted
|
|
|
Zaradi široke uporabe v sodobnih krmiljih je najpomembnejši element tega poglavja RS ff, ki se veliko uporablja v mikroprocesorskih sistemih. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Uporaba flip-flopov: 7 ted
|
|
|
Natančno je potrebno obdelati sekvenčna vezja z uporabo RS ff.Naučimo jih logike konstruiranja asinhronih in sinhronih vezij. Poudarek je na časovnih diagramih in povezavi med tabelami stanj in časovnimi diagrami. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Lestvični diagrami: 8 ted
|
|
|
To poglavje je namenjeno utrditvi pridobljenih znanj in aktualizaciji predmeta. Znanja, ki jih bo pridobil o PLC, bo potreboval že v začetku 4. letnika pri meritvah, zato tega poglavja ne smemo izpustiti. Poglavje naj bo obdelano z reševanjem realnih problemov. Primeri vaj v laboratoriju:
(Vsaka izdelana vaja mora vsebovati vse elemente projektnega dela.) |
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Zgradba mini računalnika: 3 ted
|
|
|
Poglavje se naj obdeluje tako dolgo, da bodo dijaki razumeli pretoke informacij in naslovov v sistemu. Primer vaje v laboratoriju:
|
Pomnilniška vezja:
3 ted
|
|
|
Ker dijaki o tem poglavju že veliko vedo iz literature in vsakdanjega življenja, je poglavje primerno za referate. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Mikroprocesor: 6 ted
Aritmetična vezja:
|
|
|
V tem poglavju obdelamo le osnovne enote mikroprocesorja. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Zbirnik: 3 ted
|
|
|
Dijaki naj spoznajo nekaj osnovnih ukazov mikroprocesorja. Ukazi naj bodo v zbirniku, ker bodo tako lažje razumeli delovanje sistema. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Algoritmi: 2 ted
|
|
|
Poglavje je namenjeno pridobivanju sposobnosti analize problema in sistematičnega pristopa k izdelavi programa. Primeri vaje v laboratoriju:
|
Programiranje: 4 ted
|
|
|
V tem delu se dijaki srečujejo s povezavo zgradbe mikroprocesorja in algoritmi. Poglavje ni strogo limitirano v okvir te snovi - lahko se razprši čez več ostalih poglavij in programiranje spoznavamo skupaj s spoznavanjem zgradbe mikrokrmilnika. Primer vaje v laboratoriju:
|
Mikrokrmilnik: 2 ted
|
|
|
Dijaki spoznajo osnovne periferne sklope, ki so vgrajeni v mikrokrmilnik. Vedo naj za možnosti, ki jih nudi mikrokrmilnik, vendar ne učimo pomena posameznih registrov in njihove nastavitve. Primer vaje v laboratoriju:
|
Vhodno izhodne enote: 3 ted
|
|
|
To poglavje je namenjeno spoznavanju teoretičnih osnov zgradbe perifernih enot PLC -PPS sistemov. Naj bo vez med mikrokrmilnikom in prosto programirljivim sistemom. Dobro je treba obdelati digitalno!!! vhode izhodne enote. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Prosto programabilni sistemi – 27:
2 ted
|
|
|
Dijaki naj dobijo občutek o raznolikosti te opreme na trgu. Domača naloga: Dijaki naj raziščejo trg PLC-jev. |
Pristopi k programiranju: 3 ted
|
V enem izmed izbranih načinov programiranja (lestvični diagrami, funkcijski bloki, inštrukcije) zna:
|
|
Poglavje naj zaokroži predmet in ponovno opozori dijake na pravilen, sistematičen in s standardi določen pristop k pisanju katerih koli programov, posebej pa še programov za PPS. Primeri vaj v laboratoriju:
|
Praktični primeri uporabe pridobljenega znanja 2 ted |
|
|
Ponovitev celotne snovi in zaokrožitev predmeta. |
Znanje preverjamo ustno in z ocenjevanjem dela ter poročil vaj v laboratoriju.
Ustno preverjamo z vprašanji iz teorije snovi s poudarkom na razumevanju pojmov in povezovanju snovi v funkcionalno znanje.
Pri laboratorijskem delu preverjamo razumevanje, natančnost, izvirnost, inovativnost, sodelovanje v skupini, uspešnost uporabe virov informacij in vrednotenje le-teh ter racionalnost izrabe virov.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Praktični pouk Elektrotehnika, vezja in naprave |
|
|
Avtomatika |
Krmilja. |
|
Meritve in regulacije |
Regulacije, AD in DA pretvorba. |
|
Matematika |
Števila. |
|
Elektrotehnika Vezja in naprave |
Spoji s tranzistorji, elementi.
|