Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR
Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
PRAKTIČNI POUK - MODELIRANJE IN GRADIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   9  | 
  
   96  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   9  | 
  
   96  | 
  
   105  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   18  | 
  
   192  | 
  
   210  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
| 
    informativni cilji  | 
   
    formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   označevanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za natančnost pri označevanju.  | 
  
   Vaje: št. vaj: = M 1:4  | 
 
| 
   modeliranje krila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi čut za naravno merilo.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   uvod v gradiranje kril  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Nauči se pripraviti kroje za nadaljnje gradiranje. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje elementov krila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi čut za modeliranje v naravnem merilu.  | 
  
           Vaje (merilo 1:1): modelira navedene elemente krila.  | 
 
| 
   modeliranje kril  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek za samostojno delo.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi občutek za odločanje o pravilnosti modeliranja. Razvije odnos do pravilnih in natančno dodanih dodatkov za šive. Spozna realen način dela.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje moške srajce  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost za izbiranje primerne osnove moške srajce glede na material in obliko srajce.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1): iz osnovnega kroja modelira opisano moško srajco.  | 
 
| 
   modeliranje elementov moških srajc  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Razvije sposobnost prepoznavanja elementov srajce. Razvije sposobnost uporabe sestavljank.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1 in 1:4) - iz odgovarjajočega osnovnega kroja pripravi elemente za moško srajco. Pri tem pripravi:  | 
 |
| 
   modeliranje in gradiranje enostavne bluze  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja za nadaljnje modeliranje in gradiranje. Razvije odnos do materiala in njegovega vpliva na izbiro osnovnega kroja.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje in gradiranje različnih elementov ženske bluze  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume pomen različnih elementov bluze in vpliv na preostale dele kroja. Razume vpliv poglobitve rokavnega izreza na rokav. Razvije čut do hitrega prepoznavanja lege všitka v modelu.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1 in 1:4):  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume razliko med žensko bluzo in srajčno obleko. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume izpeljavo princes linije. Razvije sposobnost izpeljave princes linij. Razvije čut za samokontrolo pri gradiranju in občutek za princes linijo v ostalih velikostih.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje in gradiranje fazon  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za odvisnost med vratnim izrezom, obliko in velikostjo fazone in ovratnika. Razume vpliv debeline materiala na obliko fazone.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje ženskih hlač  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje moških hlač  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
2. letnik
| 
    informativni cilji  | 
   
    formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   modeliranje različnih modelov oblačil, upoštevajoč različne materiale  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije odnos do vpliva materiala na osnovni kroj in dodatke za udobnost. Razvije konstruktivno reševanje problemov pri modeliranju različnih oblačil.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje dvodelne obleke  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek za ustvarjalno uporabo pridobljenega znanja. Konstruktivno rešuje probleme modeliranja težjih izpeljav všitkov.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje enostavnega ženskega kostima in gradiranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume pomen različnih elementov ženskega kostima in njihov vpliv na preostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje in gradiranje ženskega plašča in detajlov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume razliko med modeliranjem ženskih plaščev in ostalih ženskih oblačil. Razume pomen različnih elementov kroja in njihov vpliv na ostale dele kroja. Dopolni znanje o gradiranju ženskih oblačil. Razvije odnos do natančnega modeliranja in gradiranja.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje in gradiranje moškega suknjiča  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost pravilnega izbora najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločitve o pravilnosti kroja. Razvije sposobnost izbiranja ustreznih materialov. Razume razliko med gradiranjem moških in ženskih oblačil.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje različnih elementov moškega suknjiča  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume pomen različnih elementov i in njihov vpliv na preostale dele kroja. Razvije odnos do natančnega modeliranja.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
| 
   modeliranje moških hlač  | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost izbire najprimernejšega osnovnega kroja. Razvije sposobnost odločanja o pravilnosti izbranega kroja. Razvije sposobnost izbiranja primernih materialov.  | 
  
   Vaje (merilo 1:1):  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje se izdelajo po zaključenih vsebinskih sklopih. Izdelajo se kroji danega modela, ki izhaja iz obdelanega vsebinskega sklopa. Izdelajo se klasično.
Risbe:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   Modeliranje in gradiranje  | 
          ||
| 
   | 
  
   Estetika oblačenja  | 
  
   | 
 
| 
   Uvod v konstrukcijo  | 
 ||
| 
   | 
  
   Konstrukcija krojev  | 
  
   | 
 
| 
   Modeliranje in gradiranje  | 
 ||
| 
   | 
  
   Računalniško konstruiranje  | 
  
   | 
 
| 
   Izdelava  | 
 ||
| 
   | 
  
   Praksa  | 
  
   |