Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER
Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998
ANALIZA ŽIVIL
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   4.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   5.  | 
  
   35  | 
  
   105  | 
  
   140  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   35  | 
  
   70  | 
  
   140  | 
 
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
           LABORATORIJSKA TEHNIKA  | 
  
   Dijaki  | 
  
   Dijaki  | 
        |
| 
   KEMIJSKI LABORATORIJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo osebno odgovornost za varstvo pri delu in poškodb pri delu.  | 
  
   Vaja: laboratorijski inventar.  | 
 
| 
   MERILNE NAPRAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Dojamejo pomen pravilnosti in natančnosti pri delu.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   LOČENJE IN ČIŠČENJE ZMESI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja ločevanje zmesi s pomočjo:  | 
 |
| 
   KVALITATIVNA ANALIZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut za jasnost in doslednost.  | 
  
   Vaja: določitev neznanega iona.  | 
 
| 
   KVANTITATIVNA ANALIZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   GRAVIMETRIČNA ANALIZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut za teamsko delo in kolegialnost. Razvijajo odnos za vestno in natančno dokumentiranje meritev.  | 
  
   Vaja: gravimetrična določitev sulfatnega (vi) iona.  | 
 
| 
   VOLUMETRIČNA ANALIZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja:  | 
 |
| 
   INSTRUMENTALNE METODE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   POTENCIOMETRIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobivajo samozaupanje za delo na visokoavtomatiziranih napravah. Razvijajo odgovornost za previdno ravnanje z merilnimi napravami.  | 
  
   Vaja: merjanje pH vrednosti živilom.  | 
 
| 
   REFRAKTOMETRIJA  | 
  
   | 
  
   Se z interesom vključujejo v razvojno delo.  | 
  
   Vaja: refraktometrično določanje suhe snovi v živilih.  | 
 
| 
   POLARIMETRIJA  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Vaja: polarimetrično določanje saharoze.  | 
 
| 
   SPEKTROFOTOMETRIJA  | 
  
   | 
        
   Vaja: določanje polifosfatov v mesnih izdelkih.  | 
 |
| 
   KROMATOGRAFIJA  | 
  
   | 
        
   Vaja: identifikacija umetnih barvil s TLC.  | 
 |
| 
   ANALIZA SESTAVIN ŽIVIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   DOLOČEVANJE VODE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut za natančno in dosledno delo in dokumentiranje. Razvijajo čut za teamsko delo in kolegialnost.  | 
  
   Vaja: določitev suhe snovi v mesnih izdelkih.  | 
 
| 
   DOLOČEVANJE ANORGANSKIH SNOVI  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Vaja: določitev tipa moke.  | 
 
| 
   DOLOČEVANJE OGLJIKOVIH HIDRATOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: določitev ogljikovih hidratov po Fehlingu.  | 
 |
| 
   DOLOČEVANJE BELJAKOVIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: določanje količine beljakovin v živilih.  | 
 |
| 
   ANALITIKA MAŠČOB  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja:  | 
 |
| 
   DOLOČEVANJE VITAMINOV  | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Vaja: določitev C-vitamina v sadnem živilu.  | 
 
| 
   DOLOČEVANJE ADITIVOV  | 
  
   | 
        
   Vaja: določitev Na-glutaminata.  | 
 |
| 
   ANALIZA POSAMEZNIH SKUPIN ŽIVIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   ANALIZA MESA IN MESNIH IZDELKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijajo čut odgovornosti za ustrezno kakovost živil. Aktivno sodelujejo v procesni kontroli. Skrbijo za zmanjšanje izmeta v proizvodnji. Skrbijo za svojo varnost in varnost sodelavcev.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   ANALIZA MLEKA IN MLEČNIH IZDELKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navajajo se na pravilno komuniciranje z delavci v laboratorijih. Skrbijo za čisto okolje.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   ANALIZA PEKARSKIH PROIZVODOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja:  | 
 |
| 
   ANALIZA VINA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: - senzorika vina.  | 
 |
| 
   ANALIZA MASTI IN OLJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   Vaja:- določitev jodnega števila.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija Prehrana Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Prehrana Tehnologija Mikrobiologija Praktični pouk  | 
  
   |