Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu vključuje izobraževalne programe: 
  Gradbeništvo z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      Informativni cilji   | 
      Formativni cilji  
          dijak:   | 
      Socializacijski cilji  
          dijak:   | 
      Posebnosti v izvedbi   | 
    
    
      1. letnik 
       | 
    
    
      OSNOVE GRADBENIŠTVA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - Pozna gradbeništvo, kotgospodarsko panogo 
 
        - organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove dejavnosti 
 
        | 
      
        - pridobi osnove o organiziranosti gradbeništva 
 
        - zna razložiti funkcije gradbenih organizacij in njihovo mesto v gospodarstvu in družbi 
 
        | 
      
        - razvija pozitiven odnos do poklica 
 
        - oblikuje svoje interese in mesto v tej gospodarski panogi 
 
        - spozna nujnost medsebojne povezanosti človeka in tehnike 
 
        | 
       | 
    
    
      VRSTE GRADBENIH OBJEKTOV   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  visoke zgradbe 
 
        -  nizke zgradbe 
 
        -  vodne zgradbe 
 
        | 
      
        - zna opisati različne vrste gradbenih objektov 
 
        - prepozna razliko med gradbenimi objekti in njihovo pravilno zasnovo 
 
        - primerja gradbene objekte po namenu, načinu in tehnologiji gradnje 
 
        | 
      
        - spozna strokovno soodgovornost v gradbeni dejavnosti, posebej v načrtovanju gradbenih objektov 
 
        - se zave medpoklicne povezanosti in potrebe odgovornosti do sorodnih gradbenih del in poklicev 
 
        | 
       | 
    
    
      GRADBENA DELA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - pripravljalna dela 
 
        - gradbena dela 
 
        - zaključna gradbena dela 
 
        - zemeljska dela 
 
        - prenos podatkov iz načrta na teren 
 
        | 
      
        - pozna vse dejavnosti ,ki potekajo pred pričetkom gradnje 
 
        - spozna povezanost gradbene dejavnosti 
 
        | 
      
        - spozna nujnost delovne hierarhije in medsebojne povezanosti vseh sodelujočih 
 
        | 
      vaje na terenu  
          16 ur   | 
    
    
      GRADBENI OBJEKT   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      nosilni in nenosilni gradbeni elementi   | 
      
        - pozna lastnosti in funkcijo gradbenih elementov 
 
        - zna razložiti njihovo nalogo v zgradbi 
 
        | 
      razvija sposobnost za sistematično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje   | 
       | 
    
    
      MATERIALI V GRADBENIŠTVU   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - vrste in lastnosti 
 
        - preizkušanje 
 
        - standardizacija 
 
        - naravni kamniti 
 
        - materiali 
 
        - keramični 
 
        - materiali 
 
        - veziva 
 
        - malte 
 
        - betoni 
 
        - kovine 
 
        - les ogljikovodikovi 
 
        - materiali 
 
        - izolacije 
 
        | 
      
        - loči gradbene materiale in pozna njihovo uporabo 
 
        - loči njihove fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti 
 
        - pozna pomen standardov za kvaliteto proizvodov 
 
        - pozna posameznegradbene materiala, prepoznava njihove lastnosti 
 
        - zna izbrati najprimernejši material za svoje delo 
 
        | 
      
        - razvija sposobnosti za sistemsko opazovanje, primerjanje in razločevanje 
 
        - spozna širino in medsebojno povezanost z drugimi panogami 
 
        - razvija sposibnost sistemetičnega primerjanja gradiv 
 
        - se zave medsebojne povezanosti lastnosti materialov 
 
        - razvija osebno in strokovno odgovornost 
 
        | 
      vaje v laboratoriju  
          16 ur   | 
    
    
      ORGANIZACIJA GRADBIŠČA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - spozna projekt organizacije gradbišča 
 
        - opiše zunanjo in notranjo infrastrukturo 
 
        - se seznani z začasnimi objekti na gradbišču 
 
        | 
      
        - zna prebrati projekt organizacije gradbišča: obstoječe objekte ali tiste ki so določeni za odstranitev ali kot sestavni del končne rešitve 
 
        - loči notranjo in zunanjo infrastrukturo/vodovod, kanalizacijo, elektriko,.. prometne poti- vodoravni, navpični in mešani transport/ 
 
        - ponazori začasne objekte na gradbišču 
 
        | 
      
        - se zave pomena urejenega varnega delovnega prostora 
 
        - razvija ekološko zavest 
 
        | 
       | 
    
    
      VARSTVO PRI DELU   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - pravni predpisi iz varstva pri delu 
 
        - osebna varstvena oprema 
 
        - varstvo pri gradbenem delu 
 
        | 
      
        - seznani se z zakonom o varstvu pri delu 
 
        - spozna zakon o zaščiti pred požarom 
 
        - spozna pravilnik o varstvu pri gradbenem delu 
 
        - spoznava odnos vzrok – posledica in razvija sposobnost predvidevanja seznani se z normativi in ukrepi za varno delo 
 
        | 
      
        - zna poiskati vire za pridobivanje potrebnih informacij 
 
        - razvija odnos do varnega dela v skladu s predpisi 
 
        - razvija sposobnosti za zavarovanje sebe in drugih udeležencev v delovnem procesu 
 
        - razvija sposobnosti zaznavanja nevarnosti in ustreznega ukrepanja 
 
        - zaveda se soodvisnosti med tehniko in človekovo dejavnostjo 
 
        - razvija zavest o osebni strokovni in moralni odgovornosti 
 
        | 
       | 
    
    
      2.letnik  
          
  | 
    
    
      GRADBENA MEHANIKA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
       | 
      
        - opredeli pojme:nosilna konstrukcija, sila, obtežba 
 
        - razlikuje med vrstami obtežbe 
 
        - prepozna osnovna napetostna stanja in njihov vpliv na gradbeno konstrukcijo 
 
        | 
      z znanjem splošnih pojmov pridobi odgovornost do natančnega in pravilnega izvajanja del   | 
      vaje v računalniški učilnici 4 ure   | 
    
    
      KALKULACIJE   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - pojem norme 
 
        - obračunska pravila 
 
        - normativi materialov 
 
        - struktura cene 
 
        | 
      
        - spozna pomen norm za kvalitetno obvladovanje del v gradbeništvu 
 
        - zna določiti porabo materiala, časa po normativih in poiskati prave norme za določeno delo 
 
        | 
      
        - razvija poklicno identiteto 
 
        - spozna pomen pravilno določene norme za doseganje predpisane kvalitete dela 
 
        - razvija sposobnost vrednotenja gradbenih del 
 
        | 
      vaje v računalniški učilnici 12 ur   | 
    
    
      3. letnik   | 
    
    
      VAROVANJE KULTURNE DEDIŠČINE   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        - organizacija na področju varovanja kulturne dediščine 
 
        | 
      
        - spozna institucije, ki sodelujejo pri varovanju in obnovi kulturne dediščine 
 
        - razume pomen povezovanja in sodelovanja različnih strok pri posameznem kulturnem spomeniku 
 
        | 
      
        - razvija spoznanje o pomembnosti povezovanja različnih strok 
 
        - razvija strokovno identiteto 
 
        | 
       | 
    
    
      PROJEKTNA DOKUMENTACIJA   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        - projektna dokumentacija /izbran primer/ 
 
               
  | 
      
        - seznani se z vsebino projekta za sanacijo 
 
        - spozna različne elemente projektne dokumentacije 
 
        - spozna in razume strokovne pojme s področja kulturne dediščine 
 
        - razume kompleksnost projektne dokumentacije 
 
        - spozna pomembnost potresne varnosti objekta 
 
        | 
      
        - razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine 
 
        - razvija sposobnost opazovanja in analiziranja 
 
        - bogati svoj besedni zaklad 
 
        | 
       | 
    
  
  
    
      Znanja   | 
      Povezava s predmetom   | 
    
    
      
  | 
      Predmet   | 
      Znanja   | 
    
    
      Gradbeništvo   | 
       | 
       | 
    
    
      Gradbeni elementi   | 
      
        - tehnologija 
 
        - praktični pouk 
 
        | 
      
        - tehnološki postopki gradnje posameznih elementov 
 
        - poznavanje materialov in izbira najprimernejših delovnih postopkov 
 
        | 
    
    
      Materiali   | 
      
        - tehnologija 
 
        - praktični pouk 
 
        | 
      
        - izbira materiala glede na tehnične in fizikalne lastnosti in poznavanje postopkov pravilne uporabe 
 
        | 
    
    
      Organizacija gradbišča   | 
       | 
      
        - pripravljalna dela in organizacija delovnega mesta 
 
        | 
    
    
      Varstvo pri delu   | 
      
        - tehnologija 
 
        - praktični pouk 
 
        | 
      
        - poznavanje varnih delovnih postopkov 
 
        - uporaba varovalne opreme in osebnih zaščitnih sredstev 
 
        | 
    
    
      kalkulacije   | 
      
        - tehnologija 
 
        - praktični pouk 
 
        - matematika 
 
        | 
      
        - poznavanje sestav delov posameznih gradbenih elementov 
 
        - uporaba predizmer materiala 
 
        - izbira najprimernejšega materiala 
 
        - poznavanje računskih operacij 
 
        | 
    
    
      Varstvo kulturne dediščine   | 
      
        - tehnologija 
 
        - praktični pouk 
 
        - umetnost 
 
        | 
      
        - poznavanje konstrukcijskih elementov zgradbe in tehnologije gradnje 
 
        - določitev najprimernejših materialov 
 
        - poznavanje zgodovine gradbeništva 
 
        |