Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program: 
  Tehnologija z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      Informativni cilji   | 
      Formativni cilji  
          dijak:   | 
      Socializacijski cilji  
          dijak:   | 
      Posebnosti v izvedbi   | 
    
    
      1. letnik  
          
  | 
    
    
      GRADBENI ELEMENTI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - nosilni elementi zgradbe; 
 
        - nenosilni elementi zgradbe; 
 
        - načini izvedbe gradbenih del; 
 
        - monolitna; 
 
        - montažna; 
 
        - polmontažna; 
 
        - konstrukcijski sistemi; 
 
        - masivni; 
 
        - skeletni. 
 
        | 
      
        - spozna funkcijo nosilnih in nenosilnih elementov zgradbe ter zna izbrati ustrezne materiale; 
 
        - razlikuje načine izvedbe, razloži vzroke za izbor določenega načina; 
 
        - razlikuje konstrukcijske sisteme in spoznava pomen pravilne konstrukcijske zasnove objekta. 
 
        | 
      
        - Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. 
 
        - Razvija čut za odgovorno strokovno delo. 
 
        | 
      Vaja skicira primere.   | 
    
    
      PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - organizacija gradbišča; 
 
        - pripravljalna dela; 
 
        - preiskave terena; 
 
        - zemeljska dela; 
 
        - prenos podatkov iz načrta v teren; 
 
        - zakoličevanje; 
 
        - profiliranje; 
 
        - zunanja ureditev; 
 
        - varstvo pri delu. 
 
        | 
      
        - spozna pomen ustrezne org. gradbišča; 
 
        - spozna osnovna pripravljalna dela; 
 
        - seznani se s pomenom in načini preiskav terena; 
 
        - seznani se z načini izvajanja zemeljskih del, osnovnim orodjem in gradbenimi stroji; 
 
        - spozna načine prenašanja podatkov; 
 
        - usposobi se za izvedbo enostavne zakoličbe; 
 
        - spozna postopek prenosa tlorisnih in višinskih podatkov iz načrta za teren. 
 
        | 
      
        - Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu. 
 
        - Razvija čut za strokovno odgovornost. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            - skicira primer organizacije manjšega gradbišča, 
 
            - zakoličba in prenos podatkov iz načrta na teren 
 
            | 
    
    
      GRADBENI ELEMENTI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - temelji, 
 
        - zidovi, 
 
        - stebri, 
 
        - mednadstropne konstrukcije, 
 
        - preklade, 
 
        - nosilci, 
 
        - AB zidne vezi, 
 
        - loki, 
 
        - oboki, 
 
        - kupule, 
 
        - stopnice, 
 
        - strehe, 
 
        - dimniki, 
 
        - ventilacije, 
 
        - okna in vrata, 
 
        - izolacije. 
 
        | 
      
        - spozna nalogo posameznega gradbenega elementa; 
 
        - razume nujnost uporabe ustreznega materiala; 
 
        - razume različne obremenitve in deformacije ab plošč; 
 
        - spozna različne načine izvedbe; 
 
        - razloži deformacijo oziroma poškodbo kot posledico strokovne napake; 
 
        - zna narisati gradbeni element oziroma izdelati maketo; 
 
        - spozna uporabo in sestavne dele shunt, schiedel, kovinskih in keramičnih dimnikov; 
 
        - seznani se z načini vzidav oken in vrat; 
 
        - spozna nalogo, materiale in načine izvedbe za hidroizolacijo, toplotno in zvočno izolacijo; 
 
        - določi hidroizolacije za kopalnico, balkon, oziroma teraso. 
 
        | 
      
        - Pridobiva poklicno identifikacijo. 
 
        - Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici. 
 
        - Razvija poklicno odgovornost. 
 
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        - Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            - skiciranje in izdelava modelov gradbenih elementov, 
 
            - risanje detajlov, 
 
            - analiziranje tehničnih podatkov iz prospektov proizvajalcev, 
 
                     Ogled:  
          
            - grabenih elementov na gradbišču, razstavi, sejmu, 
 
            - prospektov, 
 
            - vzorcev izolacijskih materialov. 
 
            | 
    
    
      TEMELJI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Vrste  
          zakoličevanje   | 
      
        - spozna s plitvim in globokim temeljenjem; 
 
        - pozna tehnologijo izvedbe plitvih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik; 
 
        - pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov; 
 
        - zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko in izvedbo temeljev; 
 
        - zna zakoličiti enostavni objekt; 
 
        - zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko temeljev 
 
        | 
      razvije odnos do varovanja okolja;  | 
      Vaja: Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.   | 
    
    
      2. letnik   | 
    
    
      KAMNOSEŠKA DEJAVNOST   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - kamnolomi 
 
        - obrtna dejavnost 
 
        - kamnarska industrija 
 
        - restavratorska dela 
 
        - kiparska dela 
 
        - kamnoseška galanterija 
 
        | 
      
        - spozna različne dejavnosti znotraj kamnoseške stroke 
 
        - razlikuje obrtna dela od industrijske proizvodnje 
 
        - spozna zgodovinske in sodobne načine pridobivanja kamna 
 
        - spozna kamnoseška dela v zvezi z ohranjanjem kulturne dediščine 
 
        - seznani se z izdelki kamnite galanterije 
 
        | 
      
        - pridobiva zanimanje za kamnoseški poklic 
 
        - spoznava možnosti dela in udejstvovanja v kamnoseškem poklicu 
 
        | 
      ogled diapozitivov s komentarjem   | 
    
    
      KAMEN V ZGODOVINI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Pregled kamnitih elementov v arhitekturnih obdobjih:  
          
            - Mezopotamija 
 
            - Egipt 
 
            - megalitska kultura 
 
            - Grčija 
 
            - Rim 
 
            - romanika 
 
            - gotika 
 
            - renesansa 
 
            - barok 
 
            - klasicizem 
 
            - historični slogi 
 
            - moderna 
 
            | 
      
        - zna kronološko uvrstiti kamnite elemente po arhitekturnih obdobjih 
 
        - pozna oblikovnne značilnosti kamnitih elementov po obdobjih 
 
        - zna imenovati značilne člene kamnitih elementov iz različnih obdobij 
 
        - pozna elemente zgodovinskih profilov 
 
        - spozna klasične tehnike obdelave kamna skozi zgodovinska obdobja 
 
        | 
      
        - poglablja občutek za kulturne vrednote 
 
        - širi spoznanja o povezanosti “sveta” 
 
        - bogati besedni zaklad 
 
        - razvija samostojnost v poklicni komunikaciji 
 
        | 
      VAJE:  
          Seminarska naloga:  
          izdelava plakata in poročilo o značilnih kamnitih elementih izbranega obdobja v zgodovini arhitekture   | 
    
    
      PRIDOBIVANJE KAMNA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - rezanje, lomljenje, žaganje 
 
        - obrezava blokov 
 
        - kategorizacija blokov 
 
        - cepljenje kock in robnikov 
 
        - transport in dobava kamna 
 
        - deponiranje kamna 
 
        | 
      
        - spozna sodobne stroje in načine za pridobivanje kamna 
 
        - razloži razliko med pridobivanjem granitov in apnencev oziroma marmorjev 
 
        - pozna tehnologijo cepljenja kock in robnikov 
 
        - pozna vse slovenske kamnolome 
 
        - pozna načine tranportiranja kamna 
 
        | 
      
        - krepi ekološko zavest 
 
        - zaveda se dragocenosti naravnih virov 
 
        | 
      
        - ogled vseh kamnolomov arhitektonskega kamna v Sloveniji v okviru strokovnih ekskurzij *** 
 
        - ogled transportnih naprav in deponije blokov ter izdelkov v večjem kamnoseškem podjetju 
 
        | 
    
    
      UPORABA KAMNITIH PLOŠČ V SODOBNI ARHUTEKTURI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - prezračevana fasada 
 
        - kontaktna fasada 
 
        - notranje stenske obloge 
 
        - zunanji tlaki 
 
        - notranji tlaki 
 
        - marmete 
 
        - rezane okenske police 
 
        - rezane obložene stopnice 
 
               
  | 
      
        - spozna gradbene predpise s področja sidranja kamnitih plošč 
 
        - spozna razliko med delovanjem prezračevane in kontaktne fasade s stališča gradbene fizike 
 
        - razume vpliv delovanja gradbenih konstrukcij na kamnite obloge 
 
        - spozna vrste sider in tehnike sidranja kamnitih plošč 
 
        - razlikuje mokro, polsuho in suho montažo oblog 
 
        - zna narisati fasadni pas z detalji 
 
        - zna razložiti postopke polaganja tlakov na klasično podlago ali na lepilo 
 
        - zna razložiti postopek oblaganja stopnic z rezanimi ploščami 
 
        - pozna postopek montaže rezane okenske police 
 
        - pozna ukrepe varnosti pri oblaganju stenskih in talnih oblog 
 
        | 
      
        - razvija smisel za estetiko 
 
        - krepi natančnost 
 
        - razvija sposobnost povezovanja znanj med strokovnimi predmeti 
 
        | 
      VAJE:  
          
            - fasadni pas 
 
            - vrste tlakov: 
 
            - standardni 
 
            - nestandardni 
 
            - rimski 
 
            - venecianski 
 
            - dvojci in četverci 
 
            - zvezde 
 
            - veliki mozaik 
 
            - mali mozaik 
 
            - tlakovanje s kockami 
 
            - detajli izdelave in vzidave rezane okenske police 
 
            - načrt oblaganja armiranobetonskih stopnic s kamnitimi ploščami 
 
            - dimenzioneranje 
 
            - oblikovanje 
 
            - izdelava kosovnice 
 
            - načrt oblaganja kopalnice z marmetami 
 
            | 
    
    
      KAMNOSEŠKI PROFILI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Osnovni profili:  
          
            - žleb 
 
            - greben 
 
            - pas pasni kot objeti valj ali palica 
 
            - obvalj 
 
            - val 
 
                     Oblike enostavnih in sestavljenih profilov:  
          
            - tekoči profil 
 
            - profilni kot 
 
            - profilni vogal 
 
            - krivinski profil 
 
            -   krožni profil 
 
            | 
      
        - pozna strokovno terminologijo 
 
        - zna konstruirati enostavne in sestavljene profile 
 
        - zna izdelati šablone in protišablone in delne šablone za poljubne profile 
 
        - upošteva proporcionalne velikosti elementov sestavljenega profila 
 
        - razloži postopek izdelave profilov s postopnim odklesovanjem 
 
        - zna konstruirati tlorisni profil elementov 
 
        - zna kombinirati več oblik profilov pri zahtevnih kamnoseških izdelkih 
 
        | 
      
        - krepi prostorsko predstavo 
 
        - povezuje tepretična znanja na konkretnih primerih iz prakse 
 
        | 
      VAJE:  
          
            - skiciranje profilov 
 
            - geometrijske konstrukcije osnovnih profilov 
 
            - zasnove kombiniranih profilov po lastni zamisli 
 
            - načrt profiliranega kamnitega elementa z obveznimi sestavinami: 
 
            - karakteristični pogled 
 
            - larakteristični prerezi 
 
            - aksonometrični prikaz 
 
            | 
    
    
      MASIVNI ELEMENTI IZ KAMNA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - kamniti zidovi 
 
        - obloge iz debelih plošč 
 
        - stebri 
 
        - masivne stopnice 
 
        - loki, oboki in kupole 
 
        | 
      
        - pozna oblikovne zakonitosti masivnih kamnitih izdelkov 
 
        - zna zasnovati stike sestavljenih kamnitih sklopov 
 
        - zasnuje izdelku primeren profil 
 
        - določi površinsko obdelavo 
 
        | 
      
        - pridobiva prostorsko predstavo 
 
        - povezuje teoretična znanja na konkretnih primerih iz prakse 
 
        | 
      VAJE:  
          
            - skiciranje profilov 
 
            - geometrijske konstrukcije osnovnih profilov 
 
            - zasnove kombiniranih profilov po lastni zamisli 
 
            - načrt profiliranega kamnitega elementa z obveznimi sestavinami: 
 
            - karakteristični pogled 
 
            - karakteristični prerezi 
 
            - aksonometrični prikaz 
 
                     
  | 
    
    
      DEKORATIVNA KAMNITA OPREMA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - vrtne mize 
 
        - vrtne klopi 
 
        - senčnice 
 
        - vodnjaki 
 
        - kamini 
 
        - svetilniki 
 
        - posode 
 
               
  | 
      
        - spozna značilnosti urejanja eksteriera po slovenskih pokrajinah 
 
        - po lastni zasnovi načrtuje dekorativne elemente zunanjih ureditev iz kamna 
 
        - upošteva predpisane dimenzije zunanje opreme 
 
        - spoštuje tradicijo oblikovanja po področjih 
 
        - zna načrtovati izdelku primeren ornament ali relief 
 
        - pozna postopke montaže in zaščite elementa 
 
        | 
      
        - krepi odnos do kulturne dediščine 
 
        - pridobi sposobnost reševenja strokovnih nalog na osnovi teoretičnega znanja 
 
        | 
      
        - načrti dekorativnih elementov iz kamna 
 
        - zasnova in načrt kamnite posode za izdelavo pri praktičnem pouku: 
 
        - skica 
 
        - karakteristični pogledi in prerezi 
 
        - detajli 
 
        - šablone za profile 
 
        - risba ornamenta ali reliefa 
 
        | 
    
    
      MEMORIALNA ARHITEKTURA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - spomeniki po namenu (oseba, dogodek, kraj...) 
 
        - “mesta mrtvih” v zgodovini 
 
        - tradicija arhitekture spomina na slovenskem 
 
        - tipi spomenikov 
 
        - izdelava spomenikov 
 
        | 
      
        - pozna predpise s področja izdelave spomenikov 
 
        - upošteva statične zakonitosti pri zasnovi spomenika 
 
        - zna načrtovati skladno oblikovan spomenik 
 
        - zna izbrati obliki spomenika primerno vrsto kamna in kamnu primerno površinsko obdelavo 
 
        - pozna tehniko ročne in strojne izdelave napisov 
 
        - pozna več tipov pisav 
 
        - pozna tehniko barvanja in zlatenja črk 
 
        - pozna tehniko montaže kovinskih črk 
 
        - zna narisati skico za večstopenjski relief 
 
        - zna razložiti potek opravil pri montaži spomenika 
 
        - zna izbrati pomožne materiale za montažo spomenika 
 
        - pozna ukrepe za zaščito in vzdrževanje spomenikov 
 
        - pozna ukrepe varnosti pri montaži spomenika 
 
        | 
      
        - pridobiva občutek za estetiko 
 
        - širi besedni zaklad s strokovnega področja 
 
        - zaveda se pomembnosti spoštovanja tradicionalnih vrednot kamnoseškega poklica 
 
        | 
      VAJE:  
          Načrti:  
          
            - spominska plošča 
 
            - kompozicija napisa in simbola 
 
            - spominski steber 
 
            - edikula, stela, “piramida” 
 
            - klasični nagrobni spomenik 
 
            - simetrična zasnova 
 
            - zasnova v zlatem rezu 
 
            - uravnotežene poljubna zasnova 
 
            | 
    
    
      ORODJA IN STROJI V KAMNOSEŠTVU   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - ročna orodja 
 
        - kotni strojčki 
 
        - kompresorska orodja 
 
        - stroji za razrez kamna 
 
        - stroji za obrezavo kamna 
 
        - stroji za površinsko obdelavo kamna 
 
        - specialni stroji 
 
        - CNC stroji 
 
        | 
      
        - pozna vrste ročnega orodja za obdelavo kamna 
 
        - pozna vrstni red uporabe orodij pri ročni obdelavi 
 
        - razlikuje videz površinske obdelave pri ročnem orodju in orodju na komprimiran zrak 
 
        - pozna vrste in delovanje strojev za razrez, obrezavo in površinsko obdelavo 
 
        - pozna možnosti obdelave kamna s specialnimi stroji 
 
        - pozna ukrepe varnosti pri delu z ročnim orodjem in s stroji 
 
        | 
      
        - razume nujnost upoštevanja predpisov varnosti pri delu 
 
        - razlikuje kvaliteto strojnega in ročnega dela 
 
        - usposobi se za strokovne odločitve v konkretnih situacujah 
 
        | 
      
        - zbiranje slikovnega gradiva 
 
        - izdelava plakata s poročilom na temo orodja ali strojev v kamnoseštvu 
 
        - ogled sejmov in razstav 
 
        | 
    
    
      | KAMEN  | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        - Klasifikacija kamnin po nastanku, obliki nastanka, rudninski sestavi ter kemijski sestavi 
 
        | 
      
        - Spozna nove pojme in izraze 
 
        - Razvrsti kamnine po navedenih kriterijih 
 
        | 
      
        - Pridobiva sposobnost povezovanja teoretičnega s praktičnim znanjem 
 
        | 
      Vaja:  
          Razvrščanje vzorcev kamnin po načelih osnovne klasifikacije   | 
    
    
      LASTNOSTI KAMNIN   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - Fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti kamnin 
 
        | 
      
        - Spozna problematiko lastnosti naravnega kamna s področja njegove obdelave, uporabe, vgraditve in zaščite 
 
        - Ovrednoti rezultate poizkusov na kamnu 
 
        - Določi strukturne in teksturne lastnosti kamnin z opazovanjem vzorcev 
 
        - Izračuna maso kamnine, odstotek pornega prostora, koeficient kompaktnosti kamnine 
 
        - Zna izbirati kombinacije kamnin za kamnoseška dela glede na lastnosti kamnin 
 
        - Zna razvrstiti kamnine po tehnoloških lastnostih in izbrati kamnini primeren način obdelave 
 
        - Pozna načine določanja nevarnih naravnih razpok v kamnitih obdelovancih 
 
        | 
      
        - S poglabljanjem strokovnega znanja pridobiva poklicno samozavest 
 
        - Motiviran je za prenos teoretičnega znanja v praktično obdelavo naravnega kamna 
 
        | 
      Vaja:  
          
            - Opazovanje vzorcev kamnin z določanjem strukture in teksture 
 
            - Vaje (33 ur) 
 
            - Laboratorij 
 
            - Določanje fizikalnih in kemijskih lastnosti 
 
            - Določanje prostorninske mase vzorcev 
 
            - Ogled preizkusov na kamnu v laboratoriju za preiskavo materialov in konstrukcij 
 
            | 
    
    
      3. letnik  
          
  | 
    
    
      SLOVENSKI KAMEN   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - Delujoči kamnolomi slovenskega naravnega kamna 
 
        - Opuščeni kamnolomi slovenskega naravnega kamna za potrebe pridobivanja pri obnovi kamnite kulturne dediščine 
 
        | 
      
        - Razloži izvor imen kamnin 
 
        - Pozna lastnosti, posebnosti in uporabnost slovenskih kamnin 
 
        | 
      
        - Zaveda se izjemnosti in raznolikosti nahajališč slovenskih kamnin na evropskem in svetovnem trgu 
 
        - Krepi zavest o nujnosti ekonomične uporabe naravnih surovin 
 
        - Razvija čut za varovanje okolja 
 
        | 
      Vaje:  
          dijaki in dijaki v treh letih izobraževanja v okviru strokovnih ekskurzij obiščejo vse večje slovenske kamnolome naravnega kamna   | 
    
    
      MATERIALI ZA OBDELAVO KAMNA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - Abrazivna sredstva 
 
        - Brusi za kamen, vezava oblike in uporaba brusov 
 
        | 
      
        - Pozna vrste, oblike, vezave in uporabnost brusov za različne kamnine 
 
        - Razloži tehnološke zahteve brusov za ročno in strojno brušenje in poliranje mehkih in trdih kamnin 
 
        | 
      
        - Razvija samostojnost pri uporabi različnih virov 
 
        | 
      Ogled proizvodnje brusov v okviru strokovnih ekskurzij   | 
    
    
      VZDRŽEVANJE IN ČIŠČENJE VGRAJENEGA KAMNA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - Površinska zaščita 
 
        - Čiščenje z vodo in paro 
 
        - Čiščenje z detergenti 
 
        - Peskanje 
 
        - Kemično čiščenje 
 
        - Mehansko čiščenje 
 
        - Čistilne obloge 
 
        - Protigrafitni premazi 
 
        | 
      
        - Pozna sredstva, načine in postopke za čiščenje in vzdrževanje kamna 
 
        - Zna izbrati načine čiščenja in sredstva za različne kamnine in vrsto umazanije 
 
        - Pozna škodljive učinke čiščenja 
 
        - Pozna lastnosti materialov za preventivno zaščito kamnitih površin 
 
        | 
      
        - Razvija čut za estetiko in kvaliteto dela 
 
        | 
      Čiščenje umazanih kamnitih površin na terenu   | 
    
    
      INFORMACIJSKA DRUŽBA IN INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Informacija  
          orodja   | 
      
        - Spozna pomen izraza informacijska družba in informacijska tehnologija 
 
        - Spozna in zna ceniti vlogo informacije v današnjem času 
 
        - Spozna orodja-stroje za obdelavo podatkov in medije za hranjenje slednjih 
 
        | 
      
        - Pridobiva spoznanja o trenutno najhitreje razvijajoči se panogi 
 
        - Osvaja nove pojme in jih smiselno povezuje in uporablja v pogovoru 
 
        - Razvija odnos do delovnih sredstev – opreme 
 
        | 
      Tekoča predstavitev omenjenih pojmov, predmetov, orodij v materializirani obliki ali s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme   | 
    
    
      STROJNA RAČUNALNIŠKA OPREMA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
  | 
      
        - Spozna pomen strojne računalniške opreme 
 
        - Seznai se z možnimi načini uporabe računalnika v svojem bodočem poklicu 
 
        | 
      
        - Sprejme računalnik kot orodje, s katerim si pomaga pri materializaciji svojih kreacij 
 
        - Razvija čut za opazovanje primerov uporabe računalnika v vsakdanjem življenju 
 
        | 
      Demonstracija vloge računalnika v proizvodni verigi (snovanje – priprava za izdelavo – krmiljenje CNC rezkalnega stroja )   | 
    
    
      PROGRAMSKA RAČUNALNIŠKA OPREMA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
  | 
      
        - Spozna vlogo operacijskega sistema in možnosti, ki jih ponuja 
 
        - Se seznani z znanimi operacijskimi sistemi 
 
        - Zna funkcionalno uporabiti osnovne korake in operacije pri delu z računalnikom 
 
        | 
      
        - Osvaja osnovna vedenja potrebna za delo z računalnikom in razume povezovalno vlogo operacijskega sistema med računalnikom in uporabnikom 
 
        - Napreduje v spretnostih uporabe računalnika kot delovnega pripomočka 
 
        | 
      
        - Demonstracija primerov uporabe paketov programske računalniške opreme s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme 
 
        - Dijak na svojem računalniku sledi in ponavlja korake preko računalniško podprte prezentacijske opreme izvajane vaje 
 
        - Skozi didaktične igre dijak pridobiva spretnosti komunikacije za računalnikom preko tipkovnice in miške 
 
        | 
    
    
      LOKALNO RAČUNALNIŠKO OMREŽJE IN SVETOVNI SPLET   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
  | 
      
        - Spozna razliko med lokalnim in globalnim računalniškim omrežjem – svetovnim omrežnim spletom (World Wide Web-om) 
 
        - Seznani se z možnostmi, ki jih ponuja Internet 
 
        | 
      
        - Krepi zavest o vlogi računalnika v sodobni družbi 
 
        - Se motivira za delo z računalnikom tudi v prostem času, ko preko Interneta zbira in išče podatke o novostih in posebnostih s področij povezanih z njegovim bodočim poklicem 
 
        | 
      
        - Demonstracija prenosa podatkov po lokalnem omrežju 
 
        - Demonstracija možnosti Interneta s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme 
 
        | 
    
    
      CAM OPREMA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
  | 
      
        - Seznani se s prednostmi računalniško podprte izdelave 
 
        - Spozna faze priprave v modelirniku predpisane geometrije za izdelavo na CNC stroju (izbira geometrijskih značilnosti na izdelku in izbira orodja in obdelovalnih parametrov) 
 
        - Spozna modul CAM programskega paketa, ki ponuja grafično simulacijo izdelovalnega procesa od surovca do izdelka 
 
        - Informativno se seznani z osnovnimi značilnostmi kode, ki krmili CNC stroj 
 
        | 
      
        - Bogati svojo bazo znanj in znanja pridobljenega pri drugih predmetih logično in funkcionalno povezuje v vidu izpolnitve cilja v obliki izdelka 
 
        - Razvija spretnosti povezane za uporabo računalnika v komercialne namene ( grafična simulacija izdelave predstavlja prihranek v smislu zmanjšanega odpadka materiala) 
 
        | 
      
        - Delo je programirano z literaturo vsebovano v izobraževalnem paketu CAM paketa EdgeCAM 
 
        - Delo poteka vodeno s pomočjo računalniško podprte prezentacijske opreme 
 
        - Dijak dela samostojno ali v skupini po predlog, rešitev po korakih pa je po končani vaji prikazana projicirana z računalniško podprto prezntacijsko opremo 
 
        - Kot demonstracijo praktične uporabe verige človek-računalnik-CNC stroj dijak izdelek preprostejše geometrije na namiznem CNC rezkalnem stroju tudi izdela 
 
        |