Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program: 
  Risanje z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      Informativni cilji   | 
      Formativni cilji  
          dijak:   | 
      Socializacijski cilji  
          dijak:   | 
      Posebnosti v izvedbi   | 
    
    
      1. letnik  
          
  | 
    
    
      TEHNOLOGIJA RISANJA   | 
       | 
       | 
          | 
    
    
      | 
         osnove in praktični pomen tehniškega risanja v gradbeništvu: 
         risalni pribor, 
         črte, pisava, glava, 
         oprema in formatiziranje načrtov, merila, 
         pravila kotiranja v načrtih, 
         simboli in pravila za označevanje materialov v načrtih. 
       | 
      
         zna uporabiti risalni pribor 
         se seznani s pravili za izdelavo tehniške risbe 
         pozna tehniško pisavo 
         spozna merila 
         zna uporabiti črte 
         zna formatizirati načrt A formata 
         se seznani z vrstami in opremo gradbenih načrtov 
         spozna simbole in pravila za označevanje materialov v načrtih, 
         pozna pravila kotiranja v načrtih. 
       | 
              Oblikuje urejen, discipliniran in kritičen odnos do gradbene risbe in stroke.         Razvija delovne navade in natančnost pri delu.         Spozna pomen standardov pri tehniškem risanju v gradbeništvu.  | 
       Vaje: formatiziranje načrtov, tehnična pisava, črte, označevanje materialov,merila, kotiranje v načrtih in oprema načrtov.   | 
    
    
      RAVNINSKI KOORDINATNI SISTEM   | 
       | 
       | 
          | 
    
    
      |          osnovni geometrijski pojmi in konstruiranje planimetrijskih konstrukcij:          geometrijski liki,          krožni prehodi,          osnovne krivulje.  | 
       pridobi osnovna znanja o pojmih in zakonitostih pri obvladovanju planimetrijskih konstrukcij, 
           konstruira osnovne krivulje  | 
              Se navaja na pomembnost obvladovanja metod tehniškega risanja.  | 
      Vaje: risanje programov osnovnih planimetrijskih konstrukcij: mnogokotnikov, krožnih prehodov, krivulj.   | 
    
    
      PROSTORSKI KOORDINATNI SISTEM   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      | 
         tloris, naris, stranski ris , 
         prava dolžina daljice, 
         konstruiranje v prostoru in raztegnjenih ravninah. 
       | 
      
         spozna prostorski koordinatni sistem, 
         se nauči osnovnih zakonitosti prostorskega koordinatnega sestava kot pogoj za definiranje geometrijske tvorbe po obliki, velikosti in legi v prostoru. 
       | 
              Se zave pomembnosti poznavanja geometrijskih teles v prostorskem koordinatnem sistemu in povezave s prakso.         Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.  | 
      Vaje: risanje programov osnovnih geometrijskih tvorb.   | 
    
    
      PROJEKCIJE   | 
       | 
       | 
          | 
    
    
      | 
         osnove projekcij 
         aksonometrični prikazi, 
         projekcije stranskega, oziroma prečnega risa, 
         prerezi in zvrati, 
       | 
      
         spozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoj razumevanja tehniške risbe, 
         pozna osnove perspektive, vzporedne pravokotne in poševne ter kotirane projekcije, 
       | 
              Razvija pomen odgovornosti pravilne prostorske predstave.         Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto.  | 
      Vaja: simulacija različnih projekcij s sodobnimi avdio vizualnimi sredstvi.   | 
    
    
      
  | 
      
         se nauči različnih prostorskih projekcij kot osnove prostorske predstave za branje načrtov: 
        dimetrija, izometrija, kavalirska in vojaška projekcija, 
         spozna metode in pomen prerezov in zvratov, 
       | 
      
        Se zaveda pomembnosti metod natančnega nastajanja in branja tehniške risbe. 
        Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. 
       | 
      Vaje: programi projekcij osnovnih in sestavljenih geometrijskih tvorb.  
          Uporaba najsodobnejših vizualnih metod za ponazoritev aksonometričnih konstrukcij.   | 
    
    
      MREŽE TELES   | 
       | 
       | 
          | 
    
    
      | 
         mreže oglatih teles, 
         mreže oblih teles. 
       | 
      
         pozna metode za določanje mreže teles na podlagi znanja o projekcijah in znanja geometrijskih telesih. 
       | 
      
        Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. 
       | 
      Vaje: iz tršega papirja izdela mreže različnih teles.   | 
    
    
      RISANJE IN BRANJE NAČRTOV   | 
       | 
       | 
          | 
    
    
      | 
         značilni gradbeni načrti in detajli, 
         branje in uporaba gradbenih načrtov, 
         načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov. 
       | 
      
         se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov, 
         pozna pomen poznavanja gradbenih detajlov pri izvedbeni plati projekta, 
         se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso. 
       | 
      
        Se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini. 
        Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. 
        Spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenih del. 
       | 
      Vaje: risanje gradbenih detajlov: tlorisi in prerezi raznih konstrukcij.  | 
    
    
      2. letnik  
         
       | 
    
    
      | NAČRT MANJ ZAHTEVNEGA ALI ENOSTAVNEGA OBJEKTA  | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         tlorisi, prerezi, fasade ali pogledi · 
         detajli 
       | 
      
         spozna pomen in izdelavo projektne dokumentacije; 
         uči se brati, razložiti in uporabljati projektno dokumentacijo; 
       | 
      
        Razvija samostojnost pri uporabi projektne dokumentacije. 
       | 
      
         ogled projektne dokumentacije s komentarjem; 
         izdelava risb po predlogi, odgovarjajočih izračunov, tehničnih opisov in poročil; 
       | 
    
    
      | prostoročno risanje in skiciranje; PREDIZMERE  | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         po modelu; 
         na terenu; 
         merjenje; 
       | 
      
         razvija prostoročno risbo; 
         zna izbirati zorne kote; 
         spozna pomen viziranja pri skiciranju; 
         zna skicirati in izmeriti predmet oziroma površine 
       | 
      
        Odkriva in razvija likovne sposobnosti. 
        Razvija strokovno komunikacijo. 
        Spozna prednosti in nujnost skupinskega dela. 
        Osvaja veščine dokumentiranja na terenu. 
       | 
      
         prostoročno risanje po modelu; 
         prostoročno risanje in skiciranje na terenu; 
         merjenje skiciranega modela oziroma posnetek obstoječega stanja 
       | 
    
    
      | RAVNINSKE KONSTRUKCIJE  | 
        | 
               | 
         | 
    
    
      | 
         geometrijski liki 
       | 
      
         uri natančnost 
         vadi kombiniranje geometrijskih likov v vzorec 
       | 
      
        Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto. 
        Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. 
       | 
      
        sestavljanje enakih in različnih geometrijskih likov v ponavljajoč se vzorec – ornament (bordura, rozeta, …)
       | 
    
    
      | 
         proporcionalne povečave in pomanjšave: 
        na mreži, 
        na transverzali, 
             | 
      
         nauči se tehnike pomanjševanja in povečevanja elementov iz stroke; 
       | 
      
        Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. 
       | 
      
         proporcionalno pomanjševanje in povečevanje ornamenta na mreži; 
         povečevanje in pomanjševanje ornamenta in reliefa na transverzali 
       | 
    
    
      | koordinatni sistem  | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         preseki teles z ravninami, 
         predornine, 
         kotirana projekcija 
       | 
      
         pridobi občutek za orientacijo v koordinatnem prostoru; 
       | 
      
        Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge s področja stroke. 
       | 
      
         določanje prave velikosti profilov oziroma risanje prerezov z zvratom presečne ravnine; 
         risanje predornin preprostih oglatih in oblih teles; 
         krojenje likov na ravnini z najugodnejšo izrabo površine; 
       | 
    
    
      | BARVA | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         osnovni pojmi 
         učinki in pomen različnih barvnih kompozicij 
       | 
      
         pozna naravo barv in učinke barvnih kombinacij 
         zna izbrati harmonične in kontrastne barve 
         razvija občutek za uravnoteženost barvnih ploskev na površini in v prostoru 
         zna uporabljati teoretično znanje pri načrtovanju izdelka 
       | 
      
        Razvija estetski čut. 
        Pridobiva občutek za barvno uravnoteženost. 
        Spozna likovne razsežnosti in estetske vrednosti svojega poklica. 
       | 
      
        barvni krog, 
         barvna ubranost (harmonija), 
         barvna nasprotja (kontrasti), 
         svetlostne vrednosti (valerji), 
         učinki posameznih barv in barvnih kombinacij na površinah različnih oblik in dimenzij, 
         učinki monokromih in barvno kombiniranih površin v prostoru. 
       | 
    
    
      | kompozicija in proporci  | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         osnovni pojmi; 
         učinki in pomen različnih proporcev in kompozicij; 
       | 
      
        pridobiva občutek za razmerja elementov; 
         spozna pomen kompozicije; 
         pridobi občutek za kombiniranje elementov in njihovo razvrstitev; 
         razvija občutek za uravnoteženost elementov v ploskovnem in prostorskem smislu; 
       | 
      
        Razvija odgovornost za svoj prispevek k estetskemu izgledu izdelkov. 
       | 
      
         statična in dinamična kompozicija; 
         zlati rez; 
         vodoravna, navpična, trikotna, krožna in prosta kompozicija; 
         simetrija in asimetrija; 
         proporci in ravnotežje. 
       | 
    
    
      | UPORABA RAČUNALNIKA  | 
        | 
        | 
        | 
    
    
      | 
         načrtovanje s pomočjo računalniških programov 
       | 
      
         obogati svoje znanje z osnovnim vpogledom v uporabo sodobnih delovnih pripomočkov; 
       | 
      
        Spozna prednosti uporabe računalnika pri svojem delu. 
        Razširi svoj pogled na sodobno poklicno komunikacijo. 
       | 
      
         vaje (33 ur) računalniška učilnica krojenje za računalniški razrez po NC tehnologiji; 
         risbe horizontalnih in vertikalnih kamnitih oziroma keramičnih oblog. 
       |