Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program: 
  Tehnologija z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      Informativni cilji   | 
      Formativni cilji  
          dijak:   | 
      Socializacijski cilji  
          dijak:   | 
      Posebnosti v izvedbi   | 
    
    
      1. letnik  
          
  | 
    
    
      GRADBENI ELEMENTI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - nosilni elementi zgradbe; 
 
        - nenosilni elementi zgradbe; 
 
        - načini izvedbe gradbenih del; 
 
        - monolitna; 
 
        - montažna; 
 
        - polmontažna; 
 
        - konstrukcijski sistemi; 
 
        - masivni; 
 
        - skeletni. 
 
        | 
      
        -  spozna funkcijo nosilnih in nenosilnih elementov zgradbe ter zna izbrati ustrezne materiale; 
 
        -  razlikuje načine izvedbe, razloži vzroke za izbor določenega načina; 
 
        -  razlikuje konstrukcijske sisteme in spoznava pomen pravilne konstrukcijske zasnove objekta. 
 
        | 
      
        - Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. 
 
        - Razvija čut za odgovorno strokovno delo. 
 
        | 
      Vaja skicira primere.   | 
    
    
      PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - organizacija gradbišča; 
 
        - pripravljalna dela; 
 
        - preiskave terena; 
 
        - zemeljska dela; 
 
        - prenos podatkov iz načrta v teren; 
 
        - zakoličevanje; 
 
        - profiliranje; 
 
        - zunanja ureditev; 
 
        - varstvo pri delu. 
 
        | 
      
        -  spozna pomen ustrezne org. gradbišča; 
 
        -  spozna osnovna pripravljalna dela; 
 
        -  seznani se s pomenom in načini preiskav terena; 
 
        -  seznani se z načini izvajanja zemeljskih del, osnovnim orodjem in gradbenimi stroji; 
 
        -  spozna načine prenašanja podatkov; 
 
        -  usposobi se za izvedbo enostavne zakoličbe; 
 
        -  spozna postopek prenosa tlorisnih in višinskih podatkov iz načrta za teren. 
 
        | 
      
        - Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu. 
 
        - Razvija čut za strokovno odgovornost. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            -  skicira primer organizacije manjšega gradbišča, 
 
            -  zakoličba in prenos podatkov iz načrta na teren 
 
            | 
    
    
      GRADBENI ELEMENTI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        - temelji, 
 
        - zidovi, 
 
        - stebri, 
 
        - mednadstropne konstrukcije, 
 
        - preklade, 
 
        - nosilci, 
 
        - AB zidne vezi, 
 
        - loki, 
 
        - oboki, 
 
        - kupule, 
 
        - stopnice, 
 
        - strehe, 
 
        - dimniki, 
 
        - ventilacije, 
 
        - okna in vrata, 
 
        - izolacije. 
 
        | 
      
        -  spozna nalogo posameznega gradbenega elementa; 
 
        -  razume nujnost uporabe ustreznega materiala; 
 
        -  razume različne obremenitve in deformacije ab plošč; 
 
        -  spozna različne načine izvedbe; 
 
        -  razloži deformacijo oziroma poškodbo kot posledico strokovne napake; 
 
        -  nariše gradbeni element oziroma izdelati maketo; 
 
        -  spozna uporabo in sestavne dele shunt, schiedel, kovinskih in keramičnih dimnikov; 
 
        -  seznani se z načini vzidav oken in vrat; 
 
        -  spozna nalogo, materiale in načine izvedbe za hidroizolacijo, toplotno in zvočno izolacijo; 
 
        -  določi hidroizolacije za kopalnico, balkon, oziroma teraso. 
 
        | 
      
        - Pridobiva poklicno identifikacijo. 
 
        - Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici. 
 
        - Razvija poklicno odgovornost. 
 
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        - Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            -  skiciranje in izdelava modelov gradbenih elementov, 
 
            -  risanje detajlov, 
 
            -  analiziranje tehničnih podatkov iz prospektov proizvajalcev, 
 
                     Ogled:  
          
            -  grabenih elementov na gradbišču, razstavi, sejmu, 
 
            -  prospektov, 
 
            -  vzorcev izolacijskih materialov. 
 
            | 
    
    
      TEMELJI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      Vrste  
          zakoličevanje   | 
      
        -  spozna s plitvim in globokim temeljenjem; 
 
        -  pozna tehnologijo izvedbe plitvih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik; 
 
        -  pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov; 
 
        -  upošteva dejavnike, ki vplivajo na obliko in izvedbo temeljev; 
 
        -  zakoliči enostavni objekt; 
 
        -  zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko temeljev 
 
        | 
        razvije odnos do varovanja okolja;   | 
      Vaja: Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.   | 
    
    
      2. letnik   | 
    
    
      OBLAGANJE S KERAMIČNIMI PLOŠČICAMI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  vrste ter uporaba keramičnih ploščic, lepil, fugirnih mas in pomožnega materiala 
 
        -  ročno in strojno orodje za obdelavo keramičnih ploščic 
 
        -  obdelava keramičnih ploščic 
 
        | 
      
        -  spozna uporabo keramičnih izdelkov in drugega pomožnega materiala 
 
        -  našteje ter opiše ročno in strojno orodje ter pojasni njegovo uporabo 
 
        -  pozna postopke zarisovanja, rezanja, brušenja in izdelave lukenj 
 
        | 
      
        - Razvija poklicno identiteto. 
 
        - Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. 
 
        | 
      Prospekti, vzorci.  
          Ogled orodja in njegove uporabe.  
          Vaje (33 ur)  
          Laboratorij – kemične in fizikalne lastnosti keramičnih materialov   | 
    
    
      OBLAGANJE NOTRANJIH TLAKOV   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        -  priprava podlage 
 
        -  postopek polaganja 
 
        | 
      
        -  iz načrta poisče potrebne podatke ter izračunati svetlo ter etažno višino prostora 
 
        -  izračuna najvišje in najnižje točke ter ustrezne naklone 
 
        -  pozna potreben material in postopek dela 
 
        -  razloži pomen izravnalnih mas 
 
        -  izračuna najvišjo in najnižjo točko končnega tlaka, višino vodilnih točk in pasov 
 
        | 
      
        - Pridobiva poklicno identiteto. 
 
        - Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. 
 
        | 
      
        - Branje podatkov iz načrta. 
 
        - Vaja: nariše risbo za različne primere oblaganja. 
 
        | 
    
    
      OBLAGANJE STEN IN STEBROV   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        -  na lepilo 
 
        -  v cementno malto 
 
        | 
      
        -  zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic, veznega in pomožnega materiala 
 
        -  nariše načrt oblaganja 
 
        -  pozna potreben material in postopek dela 
 
        -  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala 
 
        | 
      
        - Razvija smisel za estetiko. 
 
        | 
      Vaja: v načrt kopalnice oziroma kuhinje nariše predlog polaganja talne in stenske keramike.   | 
    
    
      OBLAGANJE STOPNIC   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        -  stopnice 
 
        -  oblaganje stopnic s keramičnimi ploščicami 
 
        | 
      
        -  dimenzionira zunanje in notranje stopnice 
 
        -  pozna potreben material in postopek oblaganja 
 
        -  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala 
 
        | 
      
        - Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. 
 
        - Pridobi smisel za estetiko. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            -  dimenzionira in nariše tloris ter vertikalni prerez skozi stopnice, 
 
            -  nariše detajle obloge s keramičnimi ploščicami. 
 
            | 
    
    
      ZUNANJI TLAKI   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        -  iz keramičnih ploščic 
 
        -  iz opečnih tlakovcev 
 
        | 
      
        -  razume vzroke za izbiro ustrezne podlage glede na predvidene obremenitve 
 
        -  pozna potreben material in postopek dela 
 
        -  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic, opečnih tlakovcev in pomožnega materiala 
 
        | 
      
        - Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. 
 
        -  pridobi smisel za estetiko. 
 
        | 
      Vaja: nariše primer izbranega zunanjega tlaka.   | 
    
    
      MOZAIK   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  izvor besede 
 
        -  zgodovina mozaika 
 
        -  sestavljanje mozaikov 
 
        | 
      
        -  spozna mozaik skozi zgodovino 
 
        -  spozna polaganje mozaika na dva načina: pozitivno in negativno 
 
        | 
      
        - Razvija čut do likovnih vrednot. 
 
        | 
      Ogled mozaika na arheološkem terenu   | 
    
    
      LONČENA PEČ   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
       | 
      
        -  spozna mere človeka kot izhodišče za dimenzioniranje uporabnih predmetov, kot so klop, miza, stol 
 
        -  določi mere za arhitekturne elemente na lončeni peči 
 
        -  zna brati arhitekturne načrte za lončeno peč 
 
        | 
      
        - Razvija prostorsko predstavo in čut za mere v prostoru. 
 
        - Razvija ustvarjalnost. 
 
        - Razvija zavest o strokovni odgovornosti. 
 
        | 
      Vaje:  
          
            -  določanje velikosti arhitekturnih elementov na lončeni peči in risanje teh, 
 
            -  izdelava modela arhitekture lončene peči po projektu v predstavitveni tehniki papirja. 
 
            | 
    
    
      
        -  ogrevalna površina lončene peči 
 
        | 
      
        -  izračuna ogrevalno površino lončene peči 
 
        -  razloži način oddajanja toplote lončene peči 
 
        -  razume vpliv akumulacije toplote na izvedbo peči 
 
        | 
       | 
      
        -  računanje volumna ogrevanega prostora, 
 
        -  računanje ogrevalne površine peči in določanje števila pečnic, 
 
        -  izračun in določanje velikosti rešetke in prečnega preseka dimnih kanalov. 
 
        | 
    
    
      
        -  podstavek 
 
        -  prostor za pepel 
 
        -  kurišče 
 
        -  dimni kanali 
 
        -  čistilna odprtina 
 
        -  venec 
 
        -  pokrov 
 
        -  priključek na dimnik 
 
        | 
      
        -  izračuna potrebno število pečnic 
 
        -  zna uporabiti tehnične podatke proizvajalca pečnic 
 
        -  spozna delovanje, lego in obliko funkcionalnih elementov lončene peči 
 
        -  izračuna dimenzije funkcionalnih elementov peči 
 
        -  nariše shemo lege dimnih kanalov v peči 
 
        -  zna določiti višino odprtine v steni za priključek na dimovod 
 
        -  nariše tlorise in prereze enostavne lončene peči 
 
        -  nariše detajle funkcionalnih elementov peči 
 
        -  pozna lastnosti materialov za zidanje lončene peči 
 
        -  razume pomen dovoda zraka za izgorevanje 
 
        | 
      
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        - Razvija motivacijo za kakovostno delo. 
 
        - Krepi samozavest. 
 
        - Razvija ročne spretnosti. 
 
        - Razvija poklicno odgovornost. 
 
        - Razvija zavest o odgovornosti svojega dela. 
 
        | 
      Vaje:  
          
            -  izdelava modela konstruktivnih delov lončene peči v predstavitveni tehniki kartona in papirja, 
 
            -  risanje tlorisov, prerezov in narisov lončene peči, 
 
            -  obisk proizvajalca lončenih peči, 
 
            -  meritev in analiza postavljene lončene peči. 
 
            | 
    
    
      
        -  postavljanje in vezanje pečnic 
 
        | 
      
        -  zna razložiti postopek zidanja lončene peči 
 
        -  nariše horizontalno in vertikalno povezovanje pečnic 
 
        -  spozna lastnosti in postopek dela s pečarskimi vezivi 
 
        | 
      
        - Razvija zavest o pomembnosti upoštevanja navodil. 
 
        | 
      Vaje: risanje povezovanja pečnic.   | 
    
    
      
        -  pripravljalna dela in organizacija delovnega prostora 
 
        | 
      
        -  razloži potek pripravljalnih del 
 
        -  razume pomen dobre organizacije delovnega prostora 
 
        -  razume obremenitev teže lončene peči na mednadstropno konstrukcijo 
 
        -  razume pomen upoštevanja predpisov s področja požarne varnosti 
 
        | 
      
        - Razvija sposobnost analiziranja in sklepanja. 
 
        - Razvija občutek za urejenost in sistematičnost pri svojem delu. 
 
        | 
       | 
    
    
      LONČENA PEČ S TOPLIM ZRAKOM   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  elementi peči 
 
        -  delovanje peči 
 
        -  oddajanje toplote 
 
        | 
      
        -  spozna konstruktivne elemente 
 
        -  razloži delovanje peči s toplim zrakom 
 
        -  razloži način oddajanja toplote peči 
 
        -  primerja oddajanje toplote običajne lončene peči in toplozračne peči 
 
        -  nariše presek peči in označiti osnovne elemente 
 
        -  zna uporabiti tehnične podatke 
 
        | 
      
        - Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. 
 
        - Razvija strokovnost. 
 
        | 
      Tehnični podatki peči s toplim zrakom.  
          Ogled peči s toplim zrakom.   | 
    
    
      ZIDAN ŠTEDILNIK   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  podstavek 
 
        -  prostor za pepel 
 
        -  dimni kanali 
 
        -  zunanje stene štedilnika 
 
        -  pekač 
 
        -  kotliček za vodo 
 
        -  jeklena plošča 
 
        | 
      
        -  spozna elemente zidanega štedilnika 
 
        -  nariše prerez zidanega štedilnika in poimenovati vse elemente 
 
        -  razloži delovanje zidanega štedilnika 
 
        -  pozna lastnosti materialov, vgrajenih v štedilnik 
 
        -  zna uporabiti tehnične podatke 
 
        | 
      
        - Razvija čut za poklicno odgovornost. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            -  risanje prereza zidanega štedilnika, 
 
            -  izdelava modela konstruktivnih elementov zidanega štedilnika v predstavitveni tehniki papirja. 
 
            - Ogled proizvodnje zidanih štedilnikov. 
 
            | 
    
    
      ZIDANA KRUŠNA (KMEČKA) PEČ   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  podpeček 
 
        -  obok podpečka 
 
        -  kurišče 
 
        -  obok nad kuriščem 
 
        -  dimni kanali 
 
        -  zaslon ustja 
 
        -  vrata peči 
 
        -  plašč peči 
 
        -  klop 
 
        | 
      
        -  spozna arhitekturne elemente peči 
 
        -  pozna konstrukcijske elemente kmečke peči 
 
        -  pozna funkcijo "ustja" pri kmečki peči 
 
        -  razloži delovanje kmečke peči 
 
        -  nariše tloris in prerez po predlogi 
 
        -  zna prebrati načrt kmečke peči 
 
        | 
      
        - Razvija občutek vrednotenja kulturne dediščine. 
 
        - Razvija odnos do preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. 
 
        - Bogati svoje strokovno znanje. 
 
        | 
      
        - Grafični posnetek konstrukcijskih elementov zidane kmečke peči. 
 
        - Zapis o starih krušnih pečeh. 
 
        - Vaja: izdelava modela konstrukcijskih elementov v predstavitveni tehniki papirja. 
 
        | 
    
    
      SODOBNA KRUŠNA PEČ   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  industrijsko izdelano kurišče 
 
        -  postavitev kurišča 
 
        -  priključitev na dimni vod 
 
        -  obzidava kurišča 
 
        | 
      
        -  spozna konstrukcijo in material industrijsko izdelanega kurišča 
 
        -  zna uporabiti navodila proizvajalca za vgraditev kurišča 
 
        -  določi višino postavljanja kurišča 
 
        | 
      
        - Zna ovrednotiti vpliv industrijskih izdelkov na pečarstvo. 
 
        - Razvija sposobnosti razumevanja in upoštevanja navodil. 
 
        - Razvija čut o vplivu ergonomije na prostor. 
 
        | 
      Analiza tehničnih podatkov proizvajalca in navodil za montažo.   | 
    
    
      KAMIN   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  arhitektura kamina 
 
        -  kurišče 
 
        -  stene kurišča 
 
        -  loputa in zajem dima pod loputo 
 
        -  dimniška cev 
 
        -  priključek na dimniško cev 
 
        -  pepelišče 
 
        -  tla pred kuriščem 
 
        -  dovod svežega zraka v kurišče 
 
        -  tehnični predpisi 
 
        -  kamini in adaptacije 
 
        -  nepravilno delovanje kamina 
 
        | 
      
        -  spozna arhitekturo kamina in postavitev kamina v prostoru 
 
        -  spozna vse elemente kamina 
 
        -  imenuje elemente kamina in razloži njihovo delovanje 
 
        -  uporablja tehnične podatke za določanje velikosti elementov kamina 
 
        -  nariše horizontalni in vertikalni prerez kamina 
 
        -  spozna pomembnost dovoda svežega zraka v kurišče 
 
        -  spozna različne možnosti zajema svežega zraka glede na lego kamina v hiši 
 
        -  pozna predpise s področja gradbeništva in varstva pred požarom 
 
        -  spozna možne nepravilnosti delovanja kamina 
 
        -  razloži ukrepe za odpravo napak 
 
        | 
      
        - Razvija občutek za likovne vrednote. 
 
        - Razvija spoznanje o povezavi pečarske stroke z gradbeno panogo. 
 
        - Pozna pomen upoštevanja predpisov s področja varstva pred požarom. 
 
        - Razvija samozavest, strokovnost, čut za strokovno odgovornost. 
 
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        | 
      Tehnični podatki.  
          
            - Analiziranje tehničnih podatkov. 
 
            - Slikovni material. 
 
                     Vaja:  
          
            -  risanje horizontalnega in vertikalnega prereza kamina (po predlogi) in označevanje vseh elementov, 
 
            -  izdelava modela konstrukcijskih delov kamina. 
 
            | 
    
    
      SODOBNE TEHNOLOGIJE KAMINA   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
  | 
      
        -  spozna industrijsko izdelane kamine 
 
        -  zna prebrati tehnične podatke proizvajalca 
 
        | 
      
        - Razvija zavest o stalnem izobraževanju. 
 
        | 
      Analiza tehničnih podatkov proizvajalca.   | 
    
    
      REDNO VZDRŽEVANJE   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  lončena peč 
 
        -  lončena peč s toplim zrakom 
 
        -  krušna peč 
 
        -  kamin 
 
        | 
      
        -  spozna pomen rednega vzdrževanja grelnih teles na trda goriva 
 
        -  izbira ustrezno in kakovostno gorivo 
 
        -  pozna pravilne načine kurjenja 
 
        -  pozna posledice nepravilnega kurjenja 
 
        -  pozna dejavnike, ki vplivajo na toplotno prehodnost 
 
        | 
      
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        - Razvija čut odgovornosti. 
 
        - Razvija zavest o varovanju okolja. 
 
        | 
       | 
    
    
      3. letnik  
          
  | 
    
    
      KERAMIČNO GRADIVO   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      GLINA   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      Vrste, lastnosti   | 
      
        - našteje vrste glin in razloži njihove lastnosti 
 
        | 
      
        - Razvija poklicno identiteto. 
 
        | 
       | 
    
    
      KERAMIČNE PLOŠCICE   | 
      
  | 
      
  | 
      
  | 
    
    
      
        -  notranje: 
 
        -  stenske 
 
        -  talne 
 
        -  zunanje: 
 
        -  fasadne 
 
        -  talne 
 
        | 
      
        -  pozna lastnosti keramičnih ploščic 
 
        -  razlikuje med stenskimi in talnimi ter zunanjimi in notranjimi keramičnimi ploščicami 
 
        -  izbere keramične ploščice glede na lokacijo obloge ter specialne zahteve 
 
        | 
      
        - Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. 
 
        - Zaveda se posledic nepravilnih odločitev. 
 
        | 
      Vaja:  
          
            -  izdelovanja izbranega izdelka (ploščice, pečnice) 
 
            - Ogled vzorcev in prospektov različnih proizvajalcev keramičnih ploščic. 
 
                      | 
    
    
      ŠAMOTNI IZDELKI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
       | 
      
        -  pozna lastnosti šamotnih izdelkov in njihovo uporabo 
 
        | 
      
        - Razvija samostojnost.
 
        - Razvija strokovno znanje. 
 
        | 
       | 
    
    
      PEČARSKI IZDELKI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  surovine 
 
        -  oblikovanje 
 
        -  sušenje 
 
        -  žganje 
 
        -  krčenje 
 
        -  glazura 
 
        -  temperaturne obremenitve 
 
        -  pečnice različnih oblik in dimenzij ter ostali zaključni elementi za peči 
 
        | 
      
        -  pozna lastnosti gline, primerne za izdelavo pečnic 
 
        -  razlikuje ročno in strojno oblikovanje gline 
 
        -  pozna pomen sušenja izdelkov 
 
        -  razloži potek žganja pečnic 
 
        -  razloži krčenja gline 
 
        -  razloži postopek nanašanja glazure 
 
        -  upošteva proizvajalčeva navodila za uporabo 
 
        -  pozna različne oblike in velikosti pečnic ter zaključne elemente 
 
        -  razvršča pečnice glede na lego 
 
        -  zna umestiti pečnico na ustrezno mesto glede na njeno funkcijo 
 
        | 
      
        - Razvija občutek za estetiko. 
 
        - Razvija poklicno identiteto in sposobnost samostojnega odločanja. 
 
        | 
      Ogled:  
          
            -  obrata za strojno izdelavo pečnic, 
 
            -  pečarske delavnice za ročno izdelavo pečnic. 
 
            | 
    
    
      LEPILA IN PREDPREMAZI ZA KERAMIČNE PLOŠČICE   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  vrste lepil in predpremazov: 
 
        -  notranja 
 
        -  zunanja 
 
        -  vodoodporna 
 
        -  hitro vezljiva 
 
        -  z visoko trdnostjo 
 
        -  za debelejše sloje 
 
        | 
      
        -  pozna lastnosti različnih lepil 
 
        -  razlikuje lepila za različne podlage 
 
        -  zna izbrati lepilo za notranje in zunanje podlage 
 
        -  razume navodila proizvajalca 
 
        -  pozna posledice napačne odločitev pri uporabi 
 
        | 
      
        - Razvija strokovnost. 
 
        - Razvija ekološko zavest. 
 
        - Se usposobi za spremljanje novosti na področju materialov. 
 
        | 
      Analiza podatkov proizvajalcev.  
          Ogled predstavitve proizvajalca lepil za keramiko.   | 
    
    
      FUGIRNE MASE   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      · vrste fugirnih mas   | 
      
        -  pozna lastnosti fugirnih mas 
 
        -  zna izbrati ustrezno fugirno maso 
 
        -  razume navodila proizvajalca 
 
        | 
      
        - Razvija zavest o varovanju okolja. 
 
        - Razvija občutek za estetske vrednote. 
 
        | 
      Analiza navodil proizvajalca.   | 
    
    
      POMOŽNI MATERIALI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  vogalne letvice 
 
        -  kotne letvice 
 
        -  dilatacijske letvice 
 
        -  distančniki 
 
        -  zaključne letvice 
 
        | 
       pozna različne vrste pomožnega materiala in njihovo uporabo   | 
      
        - Razvija poklicno samostojnost. 
 
        | 
      Analiza pomožnega materiala različnih proizvajalcev.   | 
    
    
      PEČI SKOZI ZGODOVIN, RAZVOJ PEČI   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  obokana peč 
 
        -  konična peč 
 
        -  peč v gotiki 
 
        -  peč v renesansi 
 
        -  peč v baroku 
 
        -  peč v rokokoju 
 
        -  peč v klasicizmu 
 
        -  meščanska peč 
 
        | 
      
        -  spozna razvoj in členjenost peči skozi različna zgodovinska obdobja 
 
        -  zna narisati členjenost peči različnih zgodovinskih obdobij 
 
        | 
      
        - Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. 
 
        - Razvija zavest o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na členjenost in arhitekturno podobo lončene peči. 
 
        | 
      Obisk muzeja, ki ima lončene peči v svoji zbirki.  
          Vaja:  
          
            -  v muzeju izmeri peč in nariše skico, 
 
            -  nariše in kotira peč, 
 
            -  opiše površinsko obdelavo peči in barvo, 
 
            -  opredeli obdobje peči. 
 
            | 
    
    
      RAZVOJ PEČNIC   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  skledaste pečnice v obliki posod 
 
        -  konveksne in konkavne pečnice 
 
        -  pečnice v gotiki 
 
        -  pečnice v renesansi 
 
        -  pečnice v baroku 
 
        | 
      
        -  razlikuje pečnice po obliki 
 
        -  primerja pečnice in ugotavlja razlike 
 
        -  povezuje obliko pečnice in peči v različnih zgodovinskih obdobij 
 
        | 
      
        - Razvija spoznanje o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na obliko pečnice. 
 
        - Spozna pomen raziskovanja kulturne dediščine s področja pečarstva. 
 
        - Razvija sposobnost analiziranja. 
 
        | 
      Ogled pečnic v muzejskih zbirkah.  
          Vaja:  
          
            -  izmeri pečnico in jo skicira, 
 
            -  nariše pečnico v merilu in jo kotira, 
 
            -  opiše površinsko obdelavo pečnice. 
 
            | 
    
    
      MOTIVNI SVET PEČNIC   | 
       | 
       | 
       | 
    
    
      
        -  pečnice z geometrično motiviko 
 
        -  pečnice z rastlinsko motiviko 
 
        -  pečnice z geometrično in rastlinsko motiviko 
 
        -  pečnice s figuralno-sakralno motiviko 
 
        -  pečnice s heraldično motiviko 
 
        -  pečnice z arhitekturnimi okrasi 
 
        | 
      
        -  spozna motivni svet pečnic 
 
        -  razlikuje motive na pečnicah 
 
        -  analizira elemente motivov na pečnicah 
 
        -  razume vsebino motiva 
 
        -  spozna rekonstrukcijo manjkajočih delov na pečnicah 
 
        -  predvideva motiv manjkajočih delov pečnice 
 
        -  razvija ročne spretnosti 
 
        | 
      
        - Razvija zavest o vplivu načina življenja in kulture na motivni svet pečnic. 
 
        - Razvija zavest o pomembnosti raziskovalnega dela. 
 
        - Razvija sposobnost analiziranja. 
 
        - Razvija sposobnost sklepanja na osnovi analize. 
 
        - Razvija ustvarjalnost. 
 
        -  razvija sposobnost skupinskega dela. 
 
        | 
      Ogled muzejske zbirke pečnic.  
          Vaja:  
          Izdelava pozitiva in negativa originalne pečnice v mavcu.   |