Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   315  | 
  
   315  | 
 |
| 
   2.  | 
  
   315  | 
  
   315  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   374  | 
  
   374  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   1004  | 
  
   1004  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  ||
| 
   SPOZNAVANJE POKLICA IN DELOVNEGA MESTA  | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah, še posebej ob delovnih nesrečah.  | 
  |
| 
   ROČNI ŠIVI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Si z delom oblikuje delovne navade in sposobnost strokovnega komuniciranja.  | 
  
   Izdelava vajenic z ročnimi vbodi - 2 vajenici. Izdelava vajenice za izdelavo gumbnic - 2 vajenici. Izdelava vajenice za prišivanje gumbov, stiskačev in zapencev - 1 vajenica.  | 
 
| 
   NAVADNI ŠIVALNI STROJ, STROJNO ŠIVANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi ustrezen odnos do dela s strojno opremo.  | 
  |
| 
   STROJNI ŠIVI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Izdelava vajenice za šivanje na papir - 2 vajenici. Izdelava vajenice za šivanje na tkanino - 2 vajenici. Sestavljanje trakov z različnimi strojnimi šivi: 3 x navaden šiv, 3 x angleški šiv, 3 x francoski šiv. Strojno robljenje 4 vajenic. Našivanje etiket - 10 etiket. Sestavljanje trakov s karo vzorcem - 8 x.  | 
 |
| 
   IZDELAVA ENOSTAVNIH TEKSTILNIH IZDELKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Krojenje in robljenje namiznih prtov - 2 kosa. Robljenje serviet - 12 kosov. Izdelava posteljine - 2 kosa. Krojenje in šivanje predpasnikov - 2 kosa.  | 
 
| 
   ŽENSKO KRILO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo. Ob samostojnem delu si pridobiva samozavest in zanesljivost.  | 
  
   Izdelava elementov za izdelavo krila: Krojenje in šivanje nepodloženega krila - 1 kos. Krojenje in šivanje podloženega krila -1 kos. Krojenje in šivanje modnega krila po meri - 1 kos.  | 
 
| 
   BLUZE IN SRAJCE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi delovno samozavest. Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Elementi za izdelavo bluze: Krojenje in šivanje otroške in ženske bluze ter moške srajce - po 1 kos.  | 
 
| 
   ŽENSKE HLAČE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Izdelava elementov: Krojenje in šivanje enostavnih ženskih hlač - 1 kos.  | 
 
| 
   SPALNA SRAJCA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Krojenje in šivanje spalne srajce - 1 kos,  | 
 
| 
   MOŠKA IN ŽENSKA PIŽAMA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Krojenje in šivanje pižame - 1 kos.  | 
 
2. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   ŽENSKE KLASIČNE HLAČE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za estetski videz izdelka. Pridobi delovno samozavest.  | 
  
   Izdelava elementov za ženske klasične hlače: Krojenje in šivanje ženskih klasičnih hlač:  | 
 
| 
   ŽENSKA OBLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za estetski videz. Razvija natančnost in pravočasnost. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov.  | 
  
   Izdelava elementov za žensko obleko: Krojenje in šivanje ženske obleke - 1 kos.  | 
 
| 
   ŽENSKA MODNA BLUZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za estetski videz. Razvija kontrolo in samokontrolo. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov.  | 
  
   Krojenje in šivanje ženske modne bluze - 1 kos.  | 
 
| 
   ŽENSKA MODNA OBLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo Ob samostojnem delu si pridobiva samozavest in zanesljivost.  | 
  
   Krojenje in šivanje ženske modne obleke - 1kos.  | 
 
| 
   DVODELNA ŽENSKA OBLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. Pridobi delovno samozavest. Razvija kontrolo in samokontrolo. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov.  | 
  
   Izdelava elementnov za žensko dvodelno obleko:  | 
 
| 
   ŽENSKI BREZROKAVNIK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. Razvija kontrolo in samokontrolo.  | 
  
   Izdelava elementov za ženski brezrokavnik - 3 vajenice. Krojenje in šivanje ženskega brezrokavnika - 1 kos.  | 
 
3. letnik
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   DETAJLI ZA LAHKO ŽENSKO JOPICO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   osvoji posamezne elemente ženske jopice: žepe, fazone in rokavni razpor, se nauči pravilnega razporedja delovnih operacij in ga upošteva pri izdelavi  | 
  
   Razvija samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo. Razvija kontrolo in samokontrolo.  | 
  
   Izdelava elementov za žensko jopico:  | 
 
| 
   ŽENSKA LAHKA JOPICA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   obvlada izdelavo elementov ženske jopice: žepi, razpori, fazona, osvoji vrstni red delovnih operacij ženske jopice (brez podloge), zna pravilno izdelati krojno sliko za žensko jopico brez podloge in s podlogo,  | 
  
   Razvija čut za samostojno strokovno delo. Razvija natančnost in pravočasnost.  | 
  
   Krojenje in šivanje ženske lahke jopice brez podloge 1 kom.  | 
 
| 
   DETAJLI ŽENSKIH VETROVK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   osvoji posamezne elemente za žensko vetrovko (letvica, zapestnik, skrito zapenjanje), se nauči pravilnega razporedja,  | 
  
   Razvija čut za estetski videz. Razvija čut za natančnost in hitrost.  | 
  
   Izdelava elementov:  | 
 
| 
   ŽENSKA VETROVKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna pravilno, racionalno izdelati krojno sliko za žensko vetrovko, zna vrstni red delovnih operacij in jih upošteva pri izdelavi, zna izbirati pravilen material za žensko vetrovko,  | 
  
   Razvije natančnost in estetski videz. Pridobi delovno samozavest.  | 
  
   Ženska vetrovka:  | 
 
| 
   DETAJLI ŽENSKE OBLEKE ZA POSEBNE NAMENE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   osvoji posamezne elemente (ovratnik, zapestnik, nabor), spozna vrstni red delovnih operacij in jih upošteva pri izdelavi,  | 
  
   Razvije kontrolo in samokontrolo. Razvije natančnost in pravočasnost.  | 
  
   Izdelava elementov za žensko obleko:  | 
 
| 
   ŽENSKA OBLEKA ZA POSEBNE NAMENE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   spozna in osvoji vrstni red delovnih operacij in ga upošteva pri izdelavi, zna izbirati pravilno tkanino in medvlogo za ženske obleke,  | 
  
   Razvije natančnost in hitrost. Razvija natančnost in samokritičnost.  | 
  
   Ženska obleka:  | 
 
| 
   DETAJLI ZA DVODELNO OBLEKO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   osvoji posamezne elemente (skrito zapenjanje, gumbnice, fazona), zna smotrno uporabiti material, spozna vrstni red operacij,  | 
  
   Natančnost in samokontrola. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Izdelava elementov za dvodelno obleko:  | 
 
| 
   DVODELNE OBLEKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna racionalno narediti krojno sliko za dvodelno obleko, spozna in osvoji vrstni red delovnih operacij, zna izbirati primerno tkanino in pomožni material glede na model,  | 
  
   Razvija natančnost in hitrost. Pridobi delovno samozavest.  | 
  
   Dvodelna obleka:  | 
 
| 
   ELEMENTI MOŠKIH HLAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   obvlada izdelavo posameznih elementov, obvlada vrstni red operacij, zna uporabiti sredstva za varno delo  | 
  
   Razvija čut za estetski videz izdelka. Pridobi delovno samozavest.  | 
  
   Krojenje in šivanje detajlev za moške hlače.  | 
 
| 
   MOŠKE HLAČE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   obvlada izdelavo žepov, razpora in pasu, obvlada vrstni red delovnih operacij,  | 
  
   Razvija natančnost. Razvija čut za estetski videz.  | 
  
   Krojenje - šivanje moških hlač.  | 
 
| 
   ELEMENTI ŽENSKE JOPICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna pravilno izdelati krojno sliko, zna pravilno izdelati elemente za jopico,  | 
  
   Ob samostojnem delu dobi samozavest in zanesljivost pri delu.  | 
  
   Izdelava elementov za jopico.  | 
 
| 
   ŽENSKA JOPICA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna pravilno ukrojiti žensko jopico, zna pravilno izbrati tkanino in medvlogo,  | 
  
   Razvija natančnost in hitrost šivanja.  | 
  
   Vaje: izdelava posameznih detajlov.  | 
 
| 
   IZDELAVA DETAJLOV ZA ŽENSKI PLAŠČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   sposobnost razumevanja izdelave detajlov,  | 
  
   Zanesljivost izdelave detajlov.  | 
  
   Vaja: izdelava preoblečenih gumbnic, paspolirani žep, karo fazona, žep z letvico.  | 
 
| 
   ELEMENTI ZA MOŠKI SUKNJIČ - PLAŠČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna pravilno izdelati športni žep, žep z letvico, žep s poklopcem in fazono,  | 
  
   Razvija samokontrolo. Pridobi natančnost in hitrost.  | 
  
   Krojenje in šivanje posameznih elementov.  | 
 
| 
   MOŠKI SUKNJIČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   zna pravilno izdelati krojno sliko, obvlada operacije dela,  | 
  
   Razvija čut za samostojnost, estetsko in strokovno delo.  | 
  
   Krojenje - šivanje moškega suknjiča.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnologija konfekcije  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poznavanje tekstilij  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Osnove konstruiranja - konstruiranje krojev  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Estetika oblačenja  | 
  
   |