Izobraževalni program: FRAMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
FARMACEVTSKA TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|  
           Letnik  | 
         
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
|  
           
  | 
         
           Teorija (ur)  | 
         
           Vaje (ur)  | 
         
           Skupaj (ur)  | 
      
|  
           1.  | 
         
           
  | 
      ||
|  
           2.  | 
         
           70  | 
         
           35  | 
         
           105  | 
      
|  
           3.  | 
         
           105  | 
         
           105  | 
      |
|  
           4.  | 
         
           102  | 
         
           102  | 
      |
|  
           skupaj  | 
         
           277  | 
         
           35  | 
         
           312  | 
      
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik
| 
    Informativni cilji in vsebine  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Uvod v farmacevtsko dejavnost  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena varstva pri delu. Zave se pomena čistoče pri delu. Razvija čut za poklicno odgovornost.  | 
  
   Ogled laboratorija, aparatur in sistema razporeditve substanc, napišejo vzorec vodenja laboratorijskega dnevnika. Vaja: skiciranje osnovnega laboratorijskega inventarja.  | 
 
| 
   Farmacevtsko tehnološki postopki  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Tehtanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije skrb za natančno izvajanje tehnoloških postopkov.  | 
  
   Vaja: tehtanje na različnih vrstah tehtnic.  | 
 
| 
   Drobljenje in sejanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za prenos teorije v prakso.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Gostota tekočin, ter gostota in površina trdnih snovi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut z natančnost in odgovornost.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Mešanje trdnih, poltrdnih snovi in tekočin ter homogeniziranje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena velikosti delcev za oblikovanje homogenih izdelkov in posledično uporabo in učinkovitost izdelkov.  | 
  
   Vaja: določanje nasipne in zbite gostote trdne snovi.  | 
 
| 
   Segrevanje in hlajenje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za doslednost pri delu.  | 
  
   Vaja: segrevanje in hlajenje.  | 
 
| 
   Ločevanje trdnega in tekočega  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Sušenje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: določanje izgube pri sušenju in sušenje v sušilniku in eksikatorju.  | 
 |
| 
   Čiščenje v farmacevtskem laboratoriju in industriji  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Vaja: čiščenje laboratorijskega pribora in naprav.  | 
 |
| 
   Priprava vode za farmacevtske namene  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena kvalitete vode v farmacevtski industriji.  | 
  
   Vaja: priprava vode za injekcije.  | 
 
| 
   Fizikalno-kemijske osnove oblikovanja zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena poznavanja lastnosti snovi za izdelavo kvalitetnih zdravilnih pripravkov.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Fizikalno-kemijske lastnosti raztopin  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja.  | 
  
   Določanje topnosti različnih substanc pri sobni temperaturi. Priprava raztopin različnih koncetracij.  | 
 
| 
   Zdravila – farmacevtske oblike  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena pravilnega poimenovanja zdravil. Zave se pomena pravilnega shranjevanja zdravil. Zave se pomena pravilnega označevanja zdravil.  | 
  
   Identifikacija učinkovine in pomožne snovi v zdravilu. Obisk lekarne.  | 
 
| 
   | 
        |||
| 
   Strokovna literatura  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena uporabe strokovne literature. Zave se pomena nenehnega strokovnega izpopolnjevanja.  | 
  
   Iskanje podatkov o zdravilih v strokovni farmacevtski literaturi.  | 
 
| 
   Zgodovina farmacije in razvoj oblikovanja zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije komunikacijske spretnosti.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek odgovornosti za svoje delo. Zave se pomena dpp za kvaliteto zdravilnih pripravkov.  | 
  
   Popravljanje podatkov v skladu z dpp.  | 
 
| 
   Kakovost in stabilnost zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Dojame pomen stabilnosti zdravil.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena biofarmacevtskih študij.  | 
        
3. letnik
| 
    Informativni cilji in vsebine  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Recept  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pravilnega razumevanja recepta za pravilno izdelavo ali izdajo zdravila.  | 
        |
| 
   Označevanje zdravil za izdajo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena pravilnega označevanja pri izdajanju zdravil. Zave se pomena svetovanja pri izdajanju zdravil.  | 
        |
| 
   Odmerjanje zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se odgovornosti za kontrolo odmerkov pri izdajanju zdravil.  | 
        |
| 
   Ovojnina  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena uporabe kvalitetne ovojnine za ohranjanje kvalitete zdravil.  | 
        |
| 
   Inkompatibilnosti pri izdelavi in izdaji zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena opazovanja posledic kombiniranja substanc.  | 
  
   Opazovanje fizikalne in kemijske inkompatibilnosti pri izdelavi zdravil.  | 
 
| 
   Računanje v farmaciji  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena pravilnega izračunavanja. Razvijajo sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja  | 
        |
| 
   PLINASTE FARMACEVTSKE OBLIKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pršila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena kvalitete izdelkov za uporabo.  | 
        |
| 
   TEKOČE FARMACEVTSKE OBLIKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Prave raztopine  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija doslednost in odgovornost pri delu. Se zaveda pomena in posledic možnih napak.  | 
        |
| 
   Koloidne disperzije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno odgovornost v procesu izdelave zdravilnih pripravkov. Razvija sposobnost abstraktnega razmišljanja.  | 
        |
| 
   Grobo disperzni sistemi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena čistoče pri izdelavi emulzij in suspenzij. Razvija osebno odgovornost v procesu izdelave zdrvilnih pripravkov.  | 
        |
| 
   POLTRDNE OBLIKE ZDRAVIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Mazila  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije čut za skrbno in natančno izvedbo tehnoloških postopkov. Se zaveda pomena čistoče naprav, prostorov in osebja pri izdelavi mazil.  | 
        
4. letnik
| 
    Informativni cilji in vsebine  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   TRDNE FARMACEVTSKE OBLIKE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   Praški in posipala  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja.  | 
        |
| 
   Zrnca  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave prednosti zrnc pred praški.  | 
        |
| 
   Pelete  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena razvoja novih zdravilnih oblik.  | 
        |
| 
   Kapsule  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija skrb za natančno odmerjanje učinkovine.  | 
        |
| 
   Tablete  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena uporabe zaščitnih sredstev pri izdelavi tablet. Razvija občutek za nenehno izpopolnjevanje pri delu.  | 
        |
| 
   Sladkorno in filmsko obložene tablete  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena delovnih izkušenj za izdelavo kvalitetnih zdravilnih pripravkov.  | 
        |
| 
   Peroralne oblike s podaljšanim soroščanjem  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena razvoja novih zdravilnih oblik.  | 
        |
| 
   Svečke in vagitoriji  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena natančnega in odgovornega dela pri izdelavi zdravilnih pripravkov.  | 
        |
| 
   Sterilizacija  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena sterilizcije pri izdelavi sterilnih zdravilnih pripravkov. Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti.  | 
        |
| 
   Sterilne farmacevtske oblike  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Farmacevtske oblike za oči  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena sterilizacije pri izdelavi sterilnih farmacevtskih oblik za oko. Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti in optimiranju fiziološke prenosljivosti pripravkov za oko.  | 
        |
| 
   Parenteralne farmacevtske oblike  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena aseptičnega okolja pri izdelavi parenteralnih zdravilnih pripravkov Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti in optimiranju fiziološke prenosljivosti parenteralnih zdravilnih pripravkov  | 
        |
| 
   Izvlečki iz drog  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut za kvaliteto naravnih zdravilnih pripravkov.  | 
        |
| 
   Novejše oblike zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za pomen razvijanja novih farmacevtskih oblik.  | 
        |
| 
   Ekološki vidiki pri izdelavi zdravil  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena odgovornosti posameznika in skupine za varovanje okolja.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Farmacevtska kemija 3.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Farmacevtska tehnologija 3. letnik Farmacevtska tehnologija 4. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Farmacevtska kemija 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Farmacevtska kemija 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Farmacevtska tehnologija 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kontrolne in analizne metode v farmaciji 4. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Kemija 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kemija 1. letnik PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   PP Farmacevtska tehnologija 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija 2. letnik PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Farmacevtska tehnologija 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   PP
  Farmacevtska tehnologija  MBE 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   PP
  Farmacevtska tehnologija   | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Farmakognezija 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija 3. letnik  | 
  
   |