Izobraževalni program: FOTOGRAFSKI TEHNIK
Sprejeto na 36.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
TEHNOLOGIJA PROCESOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|  
           Letnik  | 
         
           Oblike izobraževalnega dela  | 
      ||
|  
           
  | 
         
           Teorija (ur)  | 
         
           Vaje (ur)  | 
         
           Skupaj (ur)  | 
      
|  
           1.  | 
         
           
  | 
      ||
|  
           2.  | 
         
           70  | 
         
           70  | 
      |
|  
           3.  | 
         
           70  | 
         
           70  | 
      |
|  
           4.  | 
         
           68  | 
         
           68  | 
      |
|  
           skupaj  | 
         
           208  | 
         
           
  | 
         
           208  | 
      
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
2. LETNIK
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  ||
| 
   Spoznavanje fotografskih materialov in njihovih lastnosti  | 
  
   | 
  
   Spozna vzročno povezavo med poznavanjem materialov in rezultati svojega dela.  | 
  
   S primerki fotografskih materialov se nazorno pouči o njihovih lastnostih.  | 
 
| 
   KEMIJSKI POSTOPKI  | 
  
   | 
  
   Spoznava namen kemijske obdelave in se počasi navaja na praktično delo.  | 
  
   Učencem pokažemo najpomembnejše kemikalije, za obdelavo fotografskih materialov.  | 
 
| 
   SESTAVA RAZVIJALNE KOPELI  | 
  
   | 
  
   Se nauči natančnosti in doslednosti pri pripravi fotografskih kopeli.  | 
  
   Vaje izračunavanja razmerja med posameznimi sestavinami kopeli.  | 
 
| 
   Razvijanje  | 
  
   | 
  
   Se nauči uporabljati navodila za delo.  | 
  
   Pregled receptov in navodil za delo iz tuje literature.  | 
 
| 
   končna obdelava negativnih materialov  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen ostalih procesov obdelave.  | 
  
   Obnova vseh postopkov kemijske obdelave.  | 
 
| 
   Kontrolni postopki kemijskih procesov  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen kontrole procesov za uspešno delo.  | 
  
   Pokažemo instrumente za te potrebe, ki so nam na razpolago.  | 
 
| 
   Regeneracija kopeli  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen regeneracije kopeli za dobro delo, varčevanje s kemikalijami in varstvo okolja.  | 
  
   Pregled tovarniških prospektov in literature s podatki o sestavi regeneratorjev.  | 
 
| 
   Napake na negativih  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen natančnega dela, ki odpravlja kasnejše popravke.  | 
  
   Pokažemo nekaj vzorčnih primerkov z napakami.  | 
 
| 
   Razvijalni efekti  | 
  
   | 
  
   Spozna, da lahko z znanjem raznih efektov prepreči določene napake, ali pa z njimi doseže posebne rezultate.  | 
  
   Na fotografijah pokažemo posamezne primerke takih efektov.  | 
 
| 
   Sodobni čb fotografski materiali SENZITOMETRIJA  | 
  
   | 
  
   Se mora zavedati, da le s stalnim spremljanjem novosti na tem področju lahko uspešno deluje v spremenjenih gospodarskih razmerah.  | 
  
   Pregled dostopne literature s podatki o najnovejših materialih.  | 
 
| 
   Vrste in formati Čb filmov  | 
  
   | 
  
   Spozna, da le s pravilno izbiro vrste in formata materiala lahko naredi kvalitetne posnetke.  | 
  
   Prikaz v literaturi ali naravi.  | 
 
3. LETNIK
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  ||
| 
   Posebni čb postopki in materiali  | 
  
   | 
  
   Se zave, da s poznavanjem tehnike posebnih postopkov lahko obogati ali popravi svoje posnetke.  | 
  
   Primerjava fotografij, narejenih s posebnimi postopki.  | 
 
| 
   Pozitivni čb fotografski materiali in procesi  | 
  
   | 
  
   Spozna, da je potrebno za izdelavo kvalitetne pozitivne fotografije znanje najrazličnejših tehnik dela.  | 
  
   Primerjava slik, narejenih z različnimi papirji in tehnikami obdelave.  | 
 
| 
   Barvna fotografija fotografski materiali in kemijska obdelava  | 
  
   | 
  
   Spozna, da je znanje mešanja barvnih svetlob za razumevanje barvne fotografije izredno pomembno. Razvoj barvne fotografije je skokovit in ga je potrebno zasledovati.  | 
  
   Pregled strokovne literatutre in najnovejših prospektov.  | 
 
| 
   Postopki kemijske obdelave barvnih negativov  | 
  
   | 
  
   Spozna, da s sodobnimi procesi lahko doseže boljše rezultate.  | 
  
   Primerjava posameznih razvitih negativov.  | 
 
| 
   Postopki kemijske obdelave barvnih obračilnih filmov  | 
  
   | 
  
   Se nauči uporabljati najnovejše materiale in procese.  | 
  
   Primerjava posameznih razvitih negativov.  | 
 
| 
   Izdelava barvnih fotografij  | 
  
   | 
  
   Se pouči, da je kljub komercialni strojni izdelavi potrebno tudi znanje ročne izdelave barvnih fotografij.  | 
  
   Prikaz sit za barvno korekcijo.  | 
 
| 
   Barvne kopeli  | 
  
   | 
  
   Se nauči samostojne priprave ustreznih kopeli.  | 
  
   Pregled različnih navodil za pripravo.  | 
 
| 
   Posebni postopki v barvni fotografiji slabljenje in ojačevanje  | 
  
   | 
  
   Spozna, da so polaroidne fotografije slabše kvalitete, ter manj obstojne. Spozna, da lahko manjša barvna odstopanja sicer s slabljenjem in ojačevanjem korigiramo, a kakovostne fotografije s tem ne moremo doseči.  | 
  
   Prikaz polaroidnega posnetka. Praktičen prikaz različnih korektur.  | 
 
| 
   Shranjevanje in arhiviranje  | 
  
   | 
  
   Spozna, da s pravilnim shranjevanjem neposnete- ga fotografskega materiala lahko njegovo obstojnost bistveno podaljšamo. Spozna, da le s sprotnim urejevanjem fotografskega arhiva lahko vodi evidenco nad posnetim materialom.  | 
  
   Ureditev lastnega arhiva in zalog neposnetega materiala.  | 
 
4. LETNIK
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  ||
| 
   Fotografski materiali in njihova uporaba v znanosti in tehniki  | 
  
   | 
  
   Spozna, da fotografija ni uporabna le za običajne komercialne zahteve, temveč močno posega tudi na področja znanstveno tehničnih raziskovanj.  | 
  
   Ogled in vaje v različnih raziskovalnih laboratorijih.  | 
 
| 
   Strojna obdelava fotografskih materialov kontrola procesov DEZINTOMETRIJA  | 
  
   | 
  
   Se pouči, da je le z dobrim strojnim parkom in dobrim kontrolnim sistemom mogoče izdelovati kvalitetne komercialne fotografije.  | 
  
   Ogled dobro strojno opremljenega fotografskega laboratorija.  | 
 
| 
   Ureditev in oprema fotografskega laboratorija  | 
  
   | 
  
   Nauči se maksimalno izkoristiti dane prostore za ureditev laboratorija in ga tudi primerno opremiti.  | 
  
   Če so dane možnosti, ogled večjega fotografskega laboratorija.  | 
 
| 
   Varnost in zdrave razmere v laboratoriju PRVA POMOČ V LABORATORIJU  | 
  
   | 
  
   Se mora že v mladosti naučiti paziti na svoje zdravje. Spozna, da takojšnja prva pomoč lahko prepreči hujše zdravstvene zaplete.  | 
  
   Prikaz dajanja prve pomoči pri zastrupitvah, zadušitvah, poškodbah itd.  | 
 
| 
   Izdelava seminarske naloge S področjA TEHNOLOGIJE PROCESOV  | 
  
   | 
  
   Se s seminarsko nalogo nauči v literaturi poiskati novejša dognanja, jih oblikovati in posredovati ostalim dijakom.  | 
  
   Razredna predstavitev seminarske naloge.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Fotografska tehnika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Fotografsko snovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Obisk in vaje v različnih znanstveno raziskovalnih laboratorijih  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ogled dobro urejenega laboratorija  | 
  
   |