Izobraževalni program: FOTOGRAFSKI TEHNIK
Sprejeto na 36.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
UMETNOSTNA ZGODOVINA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   68  | 
  
   2  | 
  
   70  | 
 
| 
   2.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   4.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   skupaj  | 
  
   68  | 
  
   2  | 
  
   70  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
| 
   VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
  
   FORMATIVNI CILJI  | 
  
   Socializacijski cilji  | 
  
   Posebnosti v izvedbi  | 
 
| 
   Dijak zna  | 
  
   Dijak zna  | 
  ||
| 
   OSNOVE LIKOVNE UMETNOSTI  | 
  
   | 
  
   Vrednotiti umetnost, razumeti njeno sporočilnost. Razumeti umetnost kot človekov odraz odnosa do življenja. Vrednotiti naravno in kulturno dediščino.  | 
  
   Slikovno gradivo na prosojnicah diapozitivih in učbenikih. Videokaseta  | 
 
| 
   LIKOVNE DEJAVNOSTI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   
 
 
 
  | 
  
   
 
 
  | 
         
           Opredeliti slikarstvo kot vrsto likovne dejavnosti 
 Predstaviti kiparstvo kot zvrst likovne umetnosti, ki se izraža z volumnom različnih materialov. 
 Pojmovati arhitekturo kot likovno dejavnost. Predstaviti namembnost arhitekture (profana, sakralna, spomeniki). Predstaviti prostor kot celoto v odnosu do arhitekture in kiparstva. Predstaviti pomen prostora človekovega gibanja kot kulturnega ambienta.  | 
  
   Slikovno gradivo Ogled arhitekturnih spomenikov v mestu s poudarkom na urbanizmu. Izdelava poročila o ogledu. Pisna vaja za utrjevanje snovi.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Analizirati in označiti vrednote pri izdelkih z uporabnim smotrom. Določiti vlogo oblikovanja kot dela likovnega ustvarjanja.  | 
  
   Obisk oddelkov na sšof grafika, industrija, moda. Ogled izdelkov dijakov šole.  | 
 
| 
   PRISTOP K LIKOVNEMU DELU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razumeti osnovne značilnosti likovnega izražanja.  | 
  
   Slikovno gradivo Analiza likovnega dela  | 
 
| 
           UMETNOST PRAZGODOVINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   UMETNOST PALEOLITIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pregled življenja, odvisno od narave. Spoznajo življenje v praskupnosti. Ovrednotijo pomen religije. Pojasniti pomen kultne umetnosti.  | 
  
   Povezava z zgodovino. Slikovno gradivo  | 
 
| 
           UMETNOST NEOLITIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznati življenje, prehod od lova do poljedelstva, nastanek prvih naselij. Predstaviti kult mrtvih. Predstaviti megalite kot kultne objekte.  | 
  
   Povezovanje z zgodovino. Referat Slikovno gradivo  | 
 
| 
   UMETNOST KOVINSKIH DOB  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznati pomen vojaške družbe, aristokracije, pojav ljudstev, trgovine.  | 
  
   Povezovanje z zgodovino. Slikovno gradivo  | 
 
| 
   PRAZGODOVINA NA SLOVENSKEM  | 
  
   | 
  
   Oblikovanje odnosa do domačih kulturnih spomenikov.  | 
  
   Obisk Narodnega muzeja v Ljubljani.  | 
 
| 
           UMETNOST STAREGA VEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   UMETNOST MEZOPOTAMIJE  | 
  
   | 
  
   Analizirati družbene razmere, pomen religije, čaščenje vladarja kot božjega predstavnika, centralizacija moči.  | 
  
   Povezava z geografijo Slikovno gradivo  | 
 
| 
   EGIPČANSKA UMETNOST  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pomen religije za življenje Egipčanov, vloga faraona kot vladarja in božjega predstavnika na zemlji. Razumeti svetišče kot stanovanje božanstva. Opredeliti pomen religioznosti slikarstva. Opredeliti pomen povezave kiparstva z egipčansko religijo.  | 
  
   Slikovno gradivo Referat Videokaseta  | 
 
| 
   EGEJSKA UMETNOST  | 
  
   | 
  
   Razumeti pomen egejske umetnosti za razvoj evropske civilizacije.  | 
  |
| 
   UMETNOST KRETE  | 
  
   | 
  
   Ovrednotijo pomen starih kultur. Dobijo pregled nad ustvarjalno močjo visokih kultur.  | 
  
   Sodelovanje z zgodovino Slikovno gradivo  | 
 
| 
   UMETNOST MIKEN  | 
  
   | 
  
   Razumeti umetnost v vlogi strogo vojaško orientirane družbe.  | 
  
   Slikovno gradivo Zemljevid  | 
 
| 
   GRŠKA UMETNOST  | 
  
   Poznati značilnosti antične družbe, pomen religije.  | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Poznati pomen in potrebo vključevanje umetnosti v vsakdanjem življenju.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Opredeliti poseben pomen Aten za razvoj znanosti in kulture. Poznati pomen avtorske umetnosti. Pomen grške klasične umetnosti za kasnejšo evropsko umetnost.  | 
  
   Slikovno gradivo Referat Videokaseta  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Opredeliti umetnost, ki povzdiguje vladarja v bogove, kakor tudi male ljudi.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   ETRUŠČANSKA UMETNOST  | 
  
   | 
  
   Analizirati vpliv religije na umetnost. Analizirati poseben pomen družine v družbi.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
           RIMSKA UMETNOST  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Poznajo vplive grške in etruščanske arhitekturne gradnje na rimsko umetnost. Predstaviti novosti v arhitekturi in urbanizmu.  | 
  
   Slikovno gradivo Videokaseta Referat  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pojasniti vpliv grškega in etruščanskega kiparstva. Razložiti pomen kulta osebnosti.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   STAROKRŠČANSKA UMETNOST  | 
  
   | 
  
   Opredeliti krščanstvo kot prepovedano vero in novo nosliko umetnosti.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   BIZANTINSKA UMETNOST  | 
  
   | 
  
   Analizirati vpliv bizantinske umetnosti na zahodnoevropsko umetnost.  | 
  
   Ekskurizja v Ravenno Slikovno gradivo  | 
 
| 
           SREDNJI VEK  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   ZGODNJI SREDNJI VEK  | 
  
   | 
  
   Pojasniti vpliv življenja na umetnost.  | 
  |
| 
   ROMANIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Analiziarati vlogo cerkve kot mecena umetnosti. Opredeliti pomen samostanskih redov in romarskih poti pri razširjanju umetnosti.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   ROMANIKA NA SLOVENSKEM  | 
  
   | 
  
   Ovrednotijo pomen umetnosti romantike na Slovenskem. Razvijejo občutek odgovornosti do slovenske kulturne dediščine.  | 
  
   Ekskurzija v Stično Referat  | 
 
| 
   GOTIKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Znajo analizirati skozi umetniške dosežke družbene razmere in odnose v Evropi v visokem srednjem veku.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   GOTIKA NA SLOVENSKEM  | 
  
   | 
  
   Prepoznavanje kulturnih spomenikov, vrednotenje slovenske kulturne dediščine.  | 
  
   Slikovno gradivo Ekskurizja  | 
 
| 
           UMETNOST NOVEGA VEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pojasniti iskanje vzorov v antični umetnosti. Pojasniti vzpon umetnikov v družbeno elito. Pojasniti pomen velikih javnih del, mecenov in kolektivnih naročnikov. Pojasniti študij perspektive.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Opredeliti soodvisnost med humanizmom in umetnostjo. Pojasniti vpliv papeškega dvora v Rimu na razvoj renesančne umetnosti. Pojasniti značilni pojav univerzalnega človeka oziroma vsestranske umetniške osebnosti v vseh smereh likovnega ustvarjanja.  | 
  
   Slikovno gradivo Referat Videokaseta  | 
 
| 
   BAROK  | 
  
   | 
  
   Pojasniti vpliv absolutizma na umetnostna snovanja. Pojasniti razlike med katoliškim in protestantskim.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   BAROK NA SLOVENSKEM  | 
  
   | 
  
   Opredeliti vpliv Acedemije operosurum pri umetniškem snovanju. Pojasniti vpliv italijanskega in alpskega toka na vse zvrsti umetnosti.  | 
  
   Obisk Narodne galerije  | 
 
| 
   NEOKLASICIZEM  | 
  
   | 
  
   Opredeliti pomen francoske revolucije v umetnosti. Pojasniti vpliv novih arheoloških odkritij na umetnost.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
           UMETNOST 19. STOLETJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Pojasniti historicizem kot skupen pojem uporabe zgodovinskih slogov ob novi tehnologiji gradenj. Pojasniti romantično senzibilnost in avtonomijo duha v likovnih delih.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Analizirati vpliv buržuaznih revolucij, porajajočih se socialističnih idej in znanstvene misli na umetnost. Pojasniti prekinitev s tradicionalnimi načeli v umetnosti (plenerizem).  | 
  
   Ogled historičnih arhitektur v Ljubljani.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Analizirati slikarstvo kot izraz osebnega doživetja.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
           UMETNOST 20. STOLETJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Opredeliti kritični odnos umetnika do družbenih odnosov 20. Stoletja in pojasniti stopnjevanje individualnosti v likovnem izrazu.  | 
  
   Slikovno gradivo  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Opredeliti pomen arhitekture Jožeta Plečnika kot most med tradicionalno in moderno umetnostjo.  | 
  
   Obisk stalne zbirke Moderne galerije.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Upoštevamo znanje, razumevanje, uporabo znanja, analiza, sintezo in vrednotenje. Ocenjujejo se tudi referati, komentarji, poročila in druge oblike sodelovanja in nastopanja dijaka v okviru učne ure.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Zgodovina  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Likovna teorija Geografija  | 
  |
| 
   | 
  
   Geografija Zgodovina  | 
  |
| 
   | 
  
   Geografija Zgodovina Slovenščina  | 
  |
| 
   | 
  
   Geografija Zgodovina Slovenski jezik in književnost Tuji jeziki Filozofija  | 
  |
| 
   | 
  
   Geografija Zgodovina Slovenščina Tuji jeziki Psihologija  | 
  |
| 
   | 
  
   Geografija Zgodovina Slovenščina Psihologija  | 
  |