Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
ORGANIZACIJA IN EKONOMIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   70  | 
  
   35  | 
  
   105  | 
 
| 
   4.  | 
  
   67  | 
  
   35  | 
  
   102  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   137  | 
  
   70  | 
  
   207  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Cilj predmeta je usposobiti dijaka za reševanje določenih operativnih nalog v proizvodnji in za proizvodnjo v manjših ali večjih podjetjih.
Pri predmetu dijak:
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   GOSPODARSTVO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobiva splošno razumevanje dogajanj v družbi. Spoznava odnos država – gospodarstvo. Zave se vpliva zgodovine na razvoj dejavnosti in njihovega nenehnega spreminjanja in prilagajanja.  | 
  |
| 
   PODJETJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ozavešča relacijo človek – podjetje – družba in pomen konkurenčne sposobnosti. Spoznava pomen in vpliv zakonskih predpisov. Zave se pomembnosti podjetja kot osnovne celice gospodarskega procesa, ki zagotavlja tudi delovna mesta.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   STROŠKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna pomen gospodarnega poslovanja. Ozavešča odnos vzrok – posledica.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   POSLOVNA USPEŠNOST  | 
  
   | 
  
   Ugotavlja pomen širše informiranosti in razgledanosti za poslovno uspešnost in konkurenčnost na trgu. Razvija podjetniški pristop z analitičnim razmišljanjem.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   POSLOVANJE IN TRŽENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija marketinško razmišljanje. Zave se pomembnosti ugotavljanja tržnih niš. Zave se pomena inovacij.  | 
  |
| 
   KOMUNICIRANJE  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen in kriterije za dobro komuniciranje. Razvija sposobnosti za uspešno komuniciranje. Razvija poslovnost, poštenost, podjetniško razmišljanje.  | 
  
   Vaja: oblikovanje dokumentov - prodajne pogodbe, ponudbe in povpraševanja, računa (delo na računalniku).  | 
 
| 
   NAČINI PLAČEVANJA  | 
  
   | 
  ||
| 
   PRIPRAVA IZDELKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Povezuje tehnološka in konstrukcijska znanja in spoznava pomen priprave dela za proizvodnjo in poslovanje.  | 
  
   Vaje: priprava izdelka s predračunom – delo na računalniku.  | 
 
| 
   OBLIKOVANJE DELA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Uzavešča odnos človek – delovno okolje – širše okolje. Razvija ustvarjalnost, domiselnost. Razvija organizacijske sposobnosti. Zaveda se pomena dobrih delovnih odnosov. Razvija kritičnost in samokritičnost. Spozna pomembnost timskega dela. Razvija ekološko zavest. Zaveda se pomena zdravja.  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Razvija odgovornost za zdravje delavcev in premoženje. Osvoji pravila vedenja in odločanja v skladu z varnim delom.  | 
  ||
| 
   RACIONALIZACIJA DELA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost do dela, delavcev. Razvija skrben odnos do materialov, odgovornost za kvaliteto. Razvija sposobnosti ocenjevanja, presojanja, vrednotenja. Uri se v prenašanju teorije v prakso. Razvija zavest o sistemski povezanosti posameznih vplivov na celotno organizacijo v proizvodnji. Izbira najbolj optimalen postopek. Navaja se na natančnost in doslednost. Razvija delovno in strokovno odgovornost.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   OBVLADOVANJE KAKOVOSTI  | 
  
   | 
  
   Povezuje teorijo s prakso. Razvija zavest o sistemski povezanosti posameznih dejavnikov na kvaliteto.  | 
  |
| 
   PROIZVODNI PROCES  | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena sprotnega in nenehnega spremljanja novosti na strokovno teoretičnem področju.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   PLANIRANJE PROIZVODNJE  | 
  
   | 
  
   Se uči pridobljene informacije povezovati s tehničnim znanjem in vnašati odgovorne odločitve v proizvodnjo.  | 
  
   Vaja: Uporaba računalniških orodij za planiranje proizvodnje.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje, programi oziroma dokumenti, izdelani z računalniškimi orodji.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Projektiranje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Stroji in naprave  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcije  | 
  
   |