Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   105  | 
  
   105  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   68  | 
  
   68  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   243  | 
  
   
  | 
  
   243  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik: gradiva, strojni elementi;
3. letnik: lesnoobdelovalni stroji, pnevmatične in hidravlične naprave, stroji za primarno obdelavo;
4. letnik: numerično krmiljeni stroji, transportne naprave, energetske naprave.
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  ||
| 
   Uvod v predmet  | 
  
   | 
  
   Uzavešča relacijo človek - tehnika - delo.  | 
  |
| 
   GRADIVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna pomen gradiv za razvoj tehnike in industrije. Navaja se na natančnost in doslednost.  | 
  
   Demonstracija merjenja trdote in trdnosti na trgalnem stroju.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na natančnost izražanja.  | 
  
   Izdelava skice: pridobivanje železa.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   STROJNI ELEMENTI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se komuniciranja v tehnični stroki (skice, risbe). Gradi odnos do kvalitete in natančnosti v tehniki. Upošteva predpise in standarde.  | 
  
   Demonstracija nateznega preizkusa na trgalnem stroju.  | 
 
| 
   Navaja se na ekonomičnost in upoštevanje varnosti pri dimenzioniranju.  | 
  |||
| 
   Elementi za zveze:  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na natančnost pri risanju in delu. Navaja se na reševanje nalog in problemov, na doslednost (enote), pravilnost izračuna (rezultat).  | 
  
   Izdelava tehnične risbe: vijačna zveza in zveza pesta z gredjo.  | 
 
| 
   Elementi, ki omogočajo krožno gibanje:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja in prepoznavanja.  | 
  
   Prepoznavanje strojnih elementov na lesnoobdelovalnih strojih. Izdelava tehnične risbe:  | 
 
| 
   Elementi za prenos krožnega gibanja:  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost razumevanja delovanja strojev.  | 
  
   Izdelava tehnične risbe: gonilo. Prepoznavanje strojnih elementov na obdelovalnih strojih.  | 
 
| 
   LESNOOBDELOVALNI STROJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija zavest o izdelavi strojnih delov in strojev. Navaja se na uporabo tehničnih navodil in predpisov.  | 
  
   Ogled videokasete o izdelavi strojnih delov. Izdelava tehnične risbe: lesnoobdelovalni stroj in navedba tehničnih podatkov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost deduktivnega mišljenja.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja. Pravilno vrednoti osnovne parametre obdelave.  | 
  
   Ogled stroja za obdelavo lesa.  | 
 
| 
   Navaja se na podatke za nastavitev stroja.  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Oblikuje odnos do uporabe električnih strojev. Navaja se na previdnost in varno delo.  | 
  
   Iz tablice elektromotorja prepiše podatke in jih pojasni.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na avtomatizacijo delovnih operacij (zanesljivost, kvaliteto in varnost).  | 
  
   .  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Prepoznavanje strojnih delov in sklopov na lesnoobdelovalnih strojih.  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na uporabo varnostnih naprav in varno delo. Seznani se z nevarnostmi pri delu in posledicami nepravilne uporabe in dela s stroji.  | 
  
   Opis varnostnih naprav pri določenem stroju.  | 
 
| 
   LESNOOBDELOVALNI STROJI - splošno  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na delo v skupinah in vodenje skupin. Sklepa o temeljnih značilnostih, ki jih morajo upoštevati proizvajalci, kupci in uporabniki strojev. Navaja se na ocenjevanje in vrednotenje podatkov in rezultatov. Razvija ekološko zavest glede porabe energije pri lesnoobdelovalnih strojih.  | 
  
   Razvrstitev strojev (prospektni material) po klasifikaciji eumabois.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na odgovornost pri delu.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na pravilno ravnanje s stroji ter na minimizacijo stroškov.  | 
  
   Ekskurzija v podjetje: ogled strojev in proizvodnje. Izdelava poročila o strokovni eKskurziji.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do kvalitete dela.  | 
  |
| 
   PNEVMATIČNE IN HIDRAVLIČNE NAPRAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Pnevmatične naprave - splošno  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja, razločevanja in prepoznavanja.  | 
  
   Ogled kompresorja in napeljave. Prepoznavanje delov.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Prepoznavanje valjev, ventilov in razvodnikov.  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  
   Usposobi se za uvajanje enostavnih pnevmatičnih naprav v proizvodnjo. Razvija odgovoren odnos do vzdrževanja in upravljanja s stroji in napravami.  | 
  
   Ogled pnevmatične stiskalnice. Ogled modela krmiljenja pnevmatične naprave.  | 
 
| 
   Hidravlične naprave - splošno  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost upravljanja s stroji. Navaja se na natančnost, doslednost in varnost.  | 
  
   Ogled hidravlične stiskalnice (prepoznavanje delov stiskalnice, spoznavanje krmiljenja stiskalnice, demonstracija delovanja).  | 
 
| 
   | 
  |||
| 
   STROJI ZA PRIMARNO OBDELAVO LESA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Povezuje vzroke in posledice.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   EKskurzija v žagarski obrat.  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   NUMERIČNO KRMILJENI STROJI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Uzavešča se na relaciji človek - znanost - tehnika - delo.  | 
  
   Spoznavanje didaktičnega cnc stroja.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do natančnosti in kvalitete dela.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na uvajanje razvoja tehnike v stroko.  | 
  
   Ogled videokaset o cnc strojih Ali ogled proizvodnje s cnc stroji.  | 
 
| 
   TRANSPORTNE NAPRAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Izdelava tehnične risbe: transportna naprava in navedba podatkov.  | 
 |
| 
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na ekonomičnost. Navaja se na izdelavo tehničnih poročil.  | 
  
   Strokovna eKskurzija: ogled linije (npr. za proizvodnjo vrat,...) In izdelava tehničnega poročila.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest - varstvo zraka. Gradi pozitiven odnos do protipožarne varnosti v lesni industriji. Navaja se na predpise o varstvu in ekologiji.  | 
  
   Izdelava risbe: odsesovalna naprava v proizvodni hali. Ogled naprave.  | 
 
| 
   ENERGETSKE NAPRAVE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Gradi pozitiven odnos do varčevanja z energijo.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija pozitiven odnos do inovacij pri izkoriščanju možnih virov energije.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Vzgaja si ekološko ozaveščenost .  | 
  
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenijo se lahko tudi grafični in pisni izdelki, ki jih dijaki izdelajo.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Organizacija in ekonomika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Konstrukcije  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tvoriva  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   |