Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
PRAKTIČNI POUK - izbirno (očesni optik)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   140  | 
  
   140  | 
 |
| 
   2.  | 
  
   210  | 
  
   210  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   210  | 
  
   210  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   272  | 
  
   272  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   832  | 
  
   832  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Spoznavanje orodja in naprav v optični delavnici  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi pravilen odnos so dela s stroji in napravami v svojem delovnem okolju. Se nauči delati v skupini. Pridobi pozitiven pogled na skupinsko reševanje problemov. Skrbi za varno delo z vsemi sredstvi in napravami.  | 
  
   Vaje z orodji in napravami v optični delavnici.  | 
 
| 
   Uvod v obdelavo kovin in nekovin  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   Obdelovanje ravnega stekla  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja.  | 
  
   Vaja: na papirnato šablono si izriše različne oblike z določenimi merami (krog, pravokotnik, kvadrat, ...) In jih izbrusi.  | 
 
| 
   Brušenje plan stekel in pritrjevanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek odgovornosti pri delu z različnimi materiali.  | 
  
   Na plan steklo zariše oblike okularjev, jih zbrusi in s pomočjo segrevanja vstavi v plastične materiale okvirja. S pomočjo privijanja vstavi v kovinske materiale okvirja.  | 
 
| 
   Označevanje optičnih leč  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost povezovanja teorije s prakso.  | 
  
   Vsak dijak mora narediti pri vajah:  | 
 
| 
   Oblike, osnovne karakteristike in tovarniške oznake sfernih leč  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobiva natančnost.  | 
  
   Vaja: na osnovi merilnih podatkov zariše sferično lečo po dani šabloni.  | 
 
| 
   Rezanje in lomljenje sferičnega stekla  | 
  
   | 
  
   Pridobi delovno samozavest in iznajdljivost.  | 
  
   Vsak dijak opravi vajo:  | 
 
| 
   Ročno brušenje sferičnih stekel  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek za ročno obdelavo leč iz različnih materialov.  | 
  
   Dijak mora ročno zbrusiti obliko in rob sferične leče po okularju,  | 
 
| 
   Prilagoditev kovinskega okvirja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. Razvije predstavo o pravilni prilagoditvi kovinskega okvirja.  | 
  
   Vsak dijak mora opraviti vajo: sferično steklo z določeno zakrivljenost mora vstaviti in prilagoditi v kovinski okvir.  | 
 
| 
   Vstavljanje sferičnih stekel v okvirje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja.  | 
  
   Vsak dijak opravi vajo: zbrušene sferične leče vstavi v okvirje iz različnih materialov s pomočjo sredstev za segrevanje okvirja.  | 
 
| 
   Kontrola vstavljanja stekel v okvirje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo.  | 
  
   Vsak dijak mora izvršiti kontrolo izdelanih očal:  | 
 
| 
   Manjša popravila  | 
  
   | 
  
   Pridobi delovno samozavest in zanesljivost.  | 
  
   Vsak dijak mora opraviti vajo na okvirju:  | 
 
| 
   Čiščenje očal  | 
  
   | 
  ||
| 
   Cilindrična stekla  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge.  | 
  
   Vsak dijak mora izdelati vajo:  | 
 
| 
   Zenična razdalja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi delovno samozavest in zanesljivost.  | 
  
   Vsak dijak na modelu izmeri:  | 
 
| 
   Centriranje cilindričnih stekel  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja.  | 
  
   Vsak dijak opravi vajo centriranja z vsemi vrstami in postopki.  | 
 
| 
   Brušenje sferičnih in cilindričnih stekel  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi čut za natančnost, zanesljivost in doslednost pri delu.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Vstavljanje sferičnih in cilindričnih stekel v okvirje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije predstavo o pravilno izdelanih očalih.  | 
  
   Vsak dijak vstavi zbrušene sferične in cilindrične leče v okvirje iz kovine in ostalih plastičnih materialov.  | 
 
| 
   Kontrola izdelanih očal  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Odgovoren odnos do dela.  | 
  
   Vsak dijak opravi kontrolo optičnega stekla, optičnih merilnih točk in prilagoditve okvirja.  | 
 
| 
   Spajkanje okvirja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vsak dijak spoji posamezne dele okvirja v celoto.  | 
 |
| 
   Izdelava utora  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na natančno in dosledno delo.  | 
  
   Vsak dijak izdela:  | 
 
| 
   Popravila očal  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Na različnih okvirjih in materialih opravi vsa možna popravila.  | 
 |
| 
   Adicija pri bifokalnih steklih  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi občutek za kakovostno delo in zanesljivost.  | 
  
   Vsak dijak optično prilagodi bifokalna stekla ter preračuna adicijo (90% zanesljivost pri preračunavanju).  | 
 
| 
   Ročno in strojno brušenje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vsak dijak na bifokalnih in trifokalnih steklih ročno in strojno zbrusi različne oblike.  | 
 |
| 
   Izdelava ravnega roba  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vsak dijak ročno izdela ravni rob na različnih optičnih steklih.  | 
 |
| 
   Izdelava vodenega kraljevskega roba  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja.  | 
  
   Vaja: izdelava vodenega kraljevskega roba na različnih optičnih steklih.  | 
 
| 
   Izdelava plastičnega okvirja  | 
  
   Vsak dijak po predloženem načrtu iz acetatne ploščice izdela okvir.  | 
 ||
| 
   Preoblikovanje stekel  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vsak dijak izdela vsaj 10 različnih stekel in jih preoblikuje po danem okvirju.  | 
 |
| 
   Trdo spajanje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vsak dijak trdo spoji različne dele okvirja.  | 
 |
| 
   Izdelava utora  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge.  | 
  
   Vsak dijak izdela utor v mineralno in organsko steklo različnih debelin.  | 
 
| 
   Večžariščna stekla  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi pozitiven pogled na samostojno in skupinsko delo. Pridobi izkušnje za samostojno in skupinsko reševanje problemov.  | 
  
   Vsak dijak izmeri, zariše in označi vse optične podatke na večžariščnem steklu.  | 
 
| 
   Prizmatična stekla  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Postane dovzeten za novosti na strokovnem in delovnem področju.  | 
  
   Vsak dijak izmeri, zariše in označi prizmatična stekla, ter določi bazo prizmatičnega stekla.  | 
 
| 
   Brušenje vseh vrst stekel  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se nauči z delovnimi sredstvi in napravami pravilno ravnati.  | 
  
   Vsak dijak ročno in strojno izdela več vrst optičnega stekla za določene okvirje.  | 
 
| 
   Ročna izdelava kraljevskega roba na steklu  | 
  
   | 
  
   Vsak dijak izdela kraljevski rob na različnih vrstah in debelinah optičnega stekla.  | 
 |
| 
   Izdelava vseh vrst očal  | 
  
   | 
  
   Pridobi znanje, ki mu na delovnem mestu omogoča hitro integracijo.  | 
  
   Vsak dijak strojno in ročno izdela več vrst očal za vnaprej določene namene.  | 
 
| 
   Prilagajanje očal  | 
  
   | 
  
   Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo.  | 
  
   Vsak dijak na različnih modelih izvede prilagajanje očal za različne namene.  | 
 
| 
   Preverjanje točnosti izdelanih očal  | 
  
   | 
  
   Je usposobljen za odgovorno ravnanje ob upoštevanju navodil in predpisov.  | 
  
   Vsak dijak preveri točnost izdelanih očal na več primerih.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Očalna optika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Optika z meritvami  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Optični instrumenti  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija materialov  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Osnove tehnike  | 
  
   |