Vsebuje osnove predmetnih področij organizacije, tehničnega risanja, varstva pri delu, tehnologije, varovanja stavbne dediščine in kalkulacij
Navodilo: Katalog znanja za Temeljni strokovni predmet je pripravljen za skupno izvajanje in je vsebinsko enak posameznim delom potrjenig katalogov znanj za predmetna področja v navedenih izobraževalnih programih. Zaradi spremenjenega obsega ur po posameznih letnikih so nekatere vsebine prerazporejene,
V 1. letniku se izvaja v prvi polovic razpoložljivih ur (98) skupaj za poklice zidar, pečar keramičar in slikopleskar, drugo polovico pa se izvede ločeno po poklicih. V 2. Letniku se predmet v celoti izvaja ločeno po poklicih. V 3. Letniku se v začetku izvaja predmet skupaj 6a poklice zidar, pečar keramičar in slikopleskar v obsegu 20 ur, preostanek pa se izvede ločeno po posameznijh poklicih.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Splošni pojmi o gradbeništvu
gradbeništvo kot gospodarsko panogo
organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove dejavnosti
|
pridobi osnove o organiziranosti gradbeništva
zna razložiti funkcije gradbenih organizacij in njihovo mesto v gospodarstvu in v družbi
|
razvija pozitiven odnos do poklica
oblikuje svoje interese in mesto v tej gospodarski panogi
spozna nujnost povezanosti človeka s tehniko |
|
Vrste gradbenih objektov
osnovne gradbene dejavnosti
visoke zgradbe
nizke zgradbe
vodne zgradbe
zasnove gradbenih objektov
konstrukcijski sistemi objektov
|
zna opisati različne vrste gradbenih objektov
prepozna razliko med gradbenimi objekti in njihovo pravilno zasnovo
razvija sposobnost presojanja in ocenjevanja zasnov in konstrukcijskih sistemov gradbenih objektov
|
spozna strokovno odgovornost v posameznih gradbenih dejavnostih, posebej v načrtovanju gradbenih objektov
ugotovi nujnost teamskega dela na vseh strokovnih področjih |
|
Organizacija gradbišča
pripravljalna dela
gradbena dela
zaključna gradbena dela |
pozna vse dejavnosti, ki potekajo pri pričetku gradnje
spozna povezanost gradbenih dejavnosti
za manjši objekt zna napraviti shemo gradbišča
|
pridobiva občutek odgovornosti za neko odločitev
spozna omen timskega dela in sodelovanja pri delu na gradbišču
spozna nujnost delovne hierarhije |
|
Gradbeni elemeti
pregled nosilnih elementov zgradb
pregled nenosilnih elementov zgradb
|
spozna funkcijo posameznih elementov zgradbe
prepozna v zgradbi nosilne in nenosilne elemente
razvija občutek za pravilno oblikovanje zasnove objekta glede na nosilnost posameznih elementov objekta
spozna materiale za nosilne gradbene elemente
|
razvija sposobnost samostojnega mišlenja in povezovanja teorije in prakse
pridobiva osnove za identifikacijo s poklicem |
elemente
zgradb spoznava pri ekskurzijah na bliznja gradbišca
zahtevnejše vaje izdelujejo pri predmetu tehnologija
|
Osnove tehničnega risanja
osnove in praktični pomen tehničnega risanja v gradbeništvu
normativi
|
pozna osnovna pravila tehničnega risanja
zna upoštevati normative tehničnega risanja in uporablja osnovno risarsko orodje
|
oblikuje urejen, discipliniran kritičen odnos do gradbene risbe in stroke
|
|
Osnovne geometrijske konstrukcije
planimetrijske konstrukcije
opisno geometrijska telesa in konstrukcije
|
obvlada risanje osnovnih planimetrijskih in opisno geometrijskih konstrukcij
|
razvija prostorsko predstavljivost in čut za natančnost
|
Vaje:risanje osnovnih planimetrijskih konstrukcij in geometrijskih tvorov
|
Osnove projekcij
Osnove perspektive
Osnove vzporedne projekcije
Osnove kotirane projekcije
|
Pozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoja razumevanja tehnične risbe
|
razvija prostorsko predstavljivost in čut za natančnost
|
Vaje:risanje teles v različnih vrstah projekcij
|
Uporaba projekcij za prikazovanje gradbenih elementov v načrtih
prikazovanje gradbenih elementov
načrte, merila
tloris
prerez
fasade |
iz načrta zna prebrati osnovne mere gradbenih elementov
zna narisati v merilu enostavnejše risbe in pozna legendo materiala
pridobiva sposobnost predstavlja-nja gradbenih elementov
|
razvija natančnost pri delu
razvija čut odgovornosti svojega dela
|
|
Materiali v gradbeništvu
vrste in lastnosti
priskušanje
standardizacija
|
loči vrste materialov in pozna njihovo uporabo v gradbeništvu
loči fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti materialov
pozna netode preizkušanja naterialov
pozna metode preskav materialov in zna praktično ovrednotiti rezultate preiskav
pozna pomen standardov za kvaliteto proizvodov
|
razvija sposobnost za sistemetično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje
spozna širino in povezanost poklicnega področja z drugimi panogami
|
|
Varstvo pri delu
predpisi
osebna varstvena oprema
varstvo pri gradbenem delu
|
spozna splošno in področno zakonodajo s področja varstva pri delu
zna izbrati delovnim pogojem ustrezno osebno varstveno opremo
pozna pravila ureditve gradbišča in določanja transportnih poti
pozna nevarnosti in ukrepe varovanja pri gradbenih delih na višini, v globini, montažni gradnji in rušenju objektov
pozna pravila in predpise o skladiščenju materialov
|
zna poiskati vire za pridobitev ustreznih informacij
razvija sposobnost predvidevanja in povezovanja vzrokov in posledic
krepi zavest osebne, strokovne in moralne odgovornosti za upoštevanje in realizacijo varstvenih ukrepov
razvija sposobnost logočnega sklepanja
|
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Gradbeni elementi
|
razločuje gradbene elemente: temelje, stene, strope, strehe;
osvoji in uporablja osnovno strokovno terminologijo;
|
oblikuje pozitiven odnos do poklica;
|
Učna snov predstavljena s skicami, prosojnicami, prospekti, modeli in avdiovizualnimi sredstvi.
Ogled gradbenih elementov na objektu.
|
Nosilni in nenosilni gradbeni elementi
|
loči nosilne in nenosilne gradbene elemente;
povezuje posamezne elemente v večje celote;
|
razvija sposobnost sintetiziranja
spoznava pomen natančnosti pri poklicnem delu;
razvija čut odgovornosti za svoje delo;
|
|
Zemeljska dela
|
spozna tehnologijo izvedbe zemeljskih del: izkope, orodje, opaže;
zna določiti globino izkopa in izračunati gradbeno jamo
|
spozna povezanost gradenj z okoljem;
|
Ogled gradbišča v začetni fazi.
|
Temelji
|
Loči med plitvim in globokim temeljenjem;
pozna tehnologijo izvedbe plit-vih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik;
pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov;
zna upoštevati dejavnike, ki uplivajo na obliko in izvedbo temeljev
zna zakoličiti enostavni objekt
zna upoštevati dejavnike, ki uplivajo na obliko temeljev
|
razvije odnos do varovanja okolja;
|
Vaja: Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.
|
Izolacije
|
pozna tehnologijo izvedbe hidroizolacije, toplotne izolacije ter zvočne izolacije;
pozna uporabnost posameznih uzolativnih materialov
|
spozna pomen varčevanja z energijo in trajnosti kvalitetnega dela;
|
Vaja: risanje detajlov pri različnih vrstah izolacij
Vaja: primerjava posameznih izvedb izolacij med seboj
Ogled proizvodnje izolacijskih materialov.
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Oblaganje s keramičnimi gradivi
vrste gradiv
veziva
lepila im predpremazo
malte in betoni
fugirne mase
lastnosti keramičnih gradiv
orodje
|
pozna vrste in uporabnostne lastnosti gline, opečnih izdelkov, keramičnih ploščic, šamotnih in pečarskih izdelkov
glede na vrso in lastnosti gradiva zna izbrati primerna veziva pri keramičarskih in pečarskih delih
pozna namen uporabe predpremazov
zna izbrati lepilo za zunanje in notranje podlage in zna predvideti posledice napačne izbire
pozna načine priprave in vgradnje betona
pozna uporabnost malt glede na sestavo in pripravo
pozna lastnosti fugirnih mas
zna izbrati ustrezno fugirno maso za konkreten primer
zna izbrati ustrezno keramično gradivo glede na obstojnost in obrabno ter obrusno odpornost
pozna uporabo ročnega in strojnega orodja za rezanje, brušenje in izdelavo izvrtin
|
razvija poklicno identiteto
razvija sposobnost kritične presoje in izbire
razvija sposobnost povezovanja vzrokov in posledic
razvija čut za strokovno odgovornost
razvija občutek za estetiko
razvija sposobnost samostojnega strokovnega odločanja
krepi ekološko osveščenost
|
ogled betonarne in proizvodnje keramičnih gadiv
Vaja: izdelava pečnic (10 ur)
|
Oblaganja tlakov
Notranjih
zunanjih
|
iz načrta zna poiskati potrebne podatke ter izračunati svetlo in etažno višoino prostora
izračuna najnižjo in najvišjo točko končnega tlaka, višino voddilnih točk in pasov ter ustrezne naklone
izbere ustrezne materiale in postopke dela
razloži pomen izravnalnih mas
izračuna potrebno količino materiala in gradiv
|
spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela
razvija občutek za gospodarnost rabe materiala
|
vaja: na osnovi načrta določi računske parametre in potrebne količine materialov
|
Oblaganje sten in stebrov
na lepilo
v cementno malto | zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic, veznega in pomožnega materiala
zna narisati načrt oblaganja
pozna potreben material in postopek dela
zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala |
razvija smisel za estetiko
|
Vaja
v načrt kopalnice oziroma kuhinje nariše predlog polaganja talne in stenske keramike |
Oblaganje stopnic
dimenzioniranje enoramnih in dvoramnih stopnic
oblaganje stopnic s keramičnimi ploščicami
| zna dimenzionirati zunanje in notranje stopnice
pozna potreben material in postopek oblaganja
zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala |
spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela
pridobi smisel za estetiko |
Vaja
dimenzionira in nariše tloris ter vertikalni prerez skozi stopnice
nariše detajle obloge s keramičnimi ploščicami |
Zunanji tlaki
keramične ploščice
opečni tlakovci
|
razume vzroke za izbiro ustrezne podlage glede na predvidene obremenitve
pozna potreben material in postopek dela
zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic, opečnih tlakovcev in pomožnega materiala |
spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela
pridobi smisel za estetiko |
Vaja
nariše primer izbranega zunanjega tlaka |
Mozaik
izvor besede
zgodovina mozaika
sestavljanje mozaikov
|
spozna mozaik skozi zgodovino
pozna polaganje mozaika na dva načina: pozitivno in negativno |
razvija čut do likovnih vrednot |
ogled mozaika na arheološkem terenu |
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Predstavitev slikopleskarske dejavnosti |
Pozna vsebino, pomen in mesto slikopleskarstva v gradbeni dejavnosti
|
Oblikuje pozitiven odnos do poklica
|
Ogled gradbišča:
varnostni ukrepi na gradbišču
skladišče materiala in orodja
priprava za slikopleskarska dela, zaključna slikopleskarska dela |
Likovne ‘prvine
barva kot svetloba in snov
ploskovno oblikovanje
barvno oblikovanje
|
pozna urejenost likovnih prvin v kompoziciji
spozna videnje predmetov v odbiti svetlobi
pozna mešanje barvnih snovi in barvnih svetlob
pozna videnje predmetov v odbiti svetlobizna ustvarjalno izbirati likovna sredstva
pozna kriterije za barvno oblikovanje interierjev
osvoji barvno načrtovanje prostorov
pozna kriterije za oblikovanje pročelij
|
razvija ustvarjalnost in inovativnost
krepi poklicno samozavest
razvija občutek za oblikovanje in estetiko
razvija občutek za oblikovanje prostorov in pročelij po estetskih kriterijih
|
ogled likovne razstave
ogled urbano urejenega prostora in različnih interierjev
vaje: oblikovanje v 2D in 3D tehniki s pomočjo računalniške opreme |
Pripravljalna dela |
pozna pomen dobre priprave dela in ureditve delovišča
|
razvija odgovoren odnos do svojega dela
|
vaja (12ur) delovnego mesto:
- komuniciranje z strankami in predpostavljenimi
- varna priprava delovnega območja
|
Orodja in pripomočki slikopleskarja |
loči orodje po namenu uporabe in pozna načine vzdrževanja
loči osnovne pripomočke in zna predvideti njihovo uporabo
|
razvija pozitiven odnos do uporabe in vzdrževanja orodja
|
vaja: izbira in uporaba orodij in naprav
|
Brusna sredstva |
loči brusna sredstva po namenu uorabe
|
razvija logično mišlenje in sistematičnost pri iskanju informacij
|
Vaja (5 ur): uporaba brusnih papirjev za različne podlage pri ročnem in strojnem brušenju |
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zidovi
|
spozna tehnologijo izvedbe zidanih zidov in stebrov;
pozna tehnologijo izvedbe horizontalnih in vertikalnih zidnih vezi
zna uporabiti pravila za zidanje različnih vrst zidov
|
razume pomen natančnosti in odgovornosti pri svojem poklicnem delu;
|
vaja: risanje različnih vrst zidov z upoštevanjem posebnosti pri opečnih in ostalih zvezah
|
Loki in oboki
|
pozna tehnologijo izvedbe lokov in obokov različnih oblik;
|
razvija sposobnost samostojnega razmišljanja
|
vaja: risanje različnih oblik obokov in lokov s podpornimi konstrukcijami
|
Stropi
|
spozna tehnologijo izvedbe stropov : armiranobetonskih, armiranoopečnih in jeklenih;
usvoji konstrukcijska detajle
zna brati načrte stropnih konstrukcij
pozna vrste in faze priprave armatur
|
spozna pomen natančnosti pri delu
|
Ekskurzija v Gradbeni center v Ljubljani in ogled prerezov stropov in streh in napišejo poročilo.
|
Strehe
|
se seznani s tehnologijo izvedbe ravnih streh in streh z naklonom
se seznani s krovskimi deli;
|
razvija kritičen odnos do estetskega videza svojega dela;
spoznava pomen harmonične povezanosti gradenj z okoljem;
|
vaja: risanje različnih strešnih detajlov
|
Konstrukcijski elementi iz betona in arniranega betona
|
pozna konstrukcijske elemente in tehnologijo izdelave gradbenih elementov iz betona in tehnologijo izdelave zidov in stebrov, preklad in nosilcev, stropov;
|
razvija sposobnost primerjanja in izbire najprimernejših materialov in izvedb;
|
vaja:risanje konstrukcijskih elementov in načinov izvedb stropov, preklad...
|
Ometi, vzidave, fasade
|
obvlada tehnologije izdelave vseh vrst ometov, vzidav in fasad;
|
razvija čut za estetski videz izdelka
|
Ogled gradbišča.
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Lončena peč
arhitektura peči
ogrevalna površina lončene peči
podstavek
prostor za pepel
kurišče
dimni kanali
čistilna odprtina
venec
pokrov
priključek na dimnik
postavljanje in vezanje pečnic
pripravljalna dela in organizacija delovnega prostora |
zna določiti mere za arhitekturne elemente na lončeni peči
zna brati arhitekturne načrte za lončeno peč
zna izračunati ogrevalno površino lončene peči
razloži način oddajanja toplote lončene peči
razume vpliv akumulacije toplote na izvedbo peči
zna izračunati potrebno število pečnic
zna uporabiti tehnične podatke proizvajalca pečnic
pozna delovanje, lego in obliko funkcionalnih elementov lončene peči
zna izračunati dimenzije funkcionalnih elementov peči
nariše shemo lege dimnih kanalov v peči
določi višino odprtine v steni za priključek na dimovod
nariše tlorise in prereze enostavne lončene peči in detajle funkcionalnih elementov peči
pozna lastnosti materialov za zidanje lončene peči
razume pomen dovoda zraka za izgorevanje
zna razložiti postopek zidanja lončene peči
zna narisati horizontalno in vertikalno povezovanje pečnic
pozna lastnosti in postopek dela s pečarskimi vezivi
razloži potek pripravljalnih del
razume pomen dobre organizacije delovnega prostora
razume obremenitev teže lončene peči na mednadstropno konstrukcijo
razume pomen upoštevanja predpisov s področja požarne varnosti |
razvija prostorsko predstavo in čut za mere v prostoru
razvija ustvarjalnost
razvija zavest o strokovni odgovornosti
razvija ekološko zavest
razvija motivacijo za kakovostno delo
krepi zzavest o poklicni odgovornosti
razvija sposobnost analiziranja in sklepanja
razvija občutek za urejenost in sistematičnost pri svojem delu |
Vaje
določanje velikosti arhitekturnih elementov na lončeni peči in risanje teh
izdelava modela arhitekture lončene peči po projektu v predstavitveni tehniki papirja (15 ur)
računanje volumna ogrevanega prostora
računanje ogrevalne površine peči in določanje števila pečnic
izračun in določanje velikosti rešetke in prečnega preseka dimnih kanalov
izdelava modela konstruktivnih delov lončene peči v predstavitveni tehniki kartona in papirja (10 ur)
risanje tlorisov, prerezov in narisov lončene peči
obisk proizvajalca lončenih peči
meritev in analiza postavljene lončene peči
risanje povezovanja pečnic |
Lončena peč s toplim zrakom
elementi peči
delovanje peči
oddajanje toplote |
spozna konstruktivne elemente
razloži delovanje peči s toplim zrakom
razloži način oddajanja toplote peči
primerja oddajanje toplote običajne lončene peči in toplozračne peči
zna narisati presek peči in označiti osnovne elemente
zna uporabiti tehnične podatke |
razvija sposobnost opazovanja in analiziranja
razvija strokovnost |
|
Zidan štedilnik
podstavek
prostor za pepel
dimni kanali
zunanje stene štedilnika
pekač
kotliček za vodo
jeklena plošča |
spozna elemente zidanega štedilnika
narisše prerez zidanega štedilnika in poimenovati vse elemente
razloži delovanje zidanega štedilnika
pozna lastnosti materialov, vgrajenih v štedilnik
zna uporabiti tehnične podatke |
razvija čut za poklicno odgovornost
|
Vaja
risanje prereza zidanega štedilnika
ogled proizvodnje zidanih štedilnikov |
Zidana krušna peč
(kmečka peč)
podpeček
obok podpečka
kurišče
obok nad kuriščem
dimni kanali
zaslon ustja
vrata peči
plašč peči
klop
|
spozna arhitekturne elemente peči
pozna arhitekturne in konstrukcijske elemente kmečke peči
pozna funkcijo "ustja" pri kmečki peči
razloži delovanje kmečke peči
nariše tloris in prerez po predlogi
zna prebrati načrt kmečke peči |
razvija občutek vrednotenja kulturne dediščine
bogati svoje strokovno znanje |
grafični posnetek konstrukcijskih elementov zidane kmečke peči
zapis o starih krušnih pečeh |
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Slikopleskarske tehnike |
Loči slikopleskarske tehnike glede na namen uporabe
Pozna postopke dela pri različnih slikopleskarskih tehnikah
|
Razvija poklicno identifikacijo
|
ogled starejšega objekta
primerjava uporabe različnih tehnik nanašanja barve
primerjava med apneno, akrilno, silikatno in silikonsko barvo |
Načini odstranjevanja starih slikopleskarskih tehnik |
pozna tehnike suhega, mokrega, kemijskega in fizikalnega odstranjevanja nanosov starih materialov
|
spozna pomen sistematičnega pristopa k delu
oblikuje ekološko zavest
|
ogled strokovnega filma o možnih načinih odstranjevanja starih premazov |
Vrste podlag in priprava za slikanja
bandažiranje
|
zna pripraviti trdno podlago
razvije sposobnost primerjanja in izbire primernejših materialov in izvedb
pozna pomen bandažiranja
|
naauči se poiskati informacije in jih kritično vrednotiti
|
Vaja (5 ur): prikaz možnih načinov bandažiranja – uporaba lepil, mavčnih mas in bandažnih trakov |
Vrste podlag |
loči med vrstami podlag (beton, ometi, mavčni ometi in plošče, les, kovine) in pozna lastnosti podlag
zna izbrati material glede na podlago
pozna postopek odstranjevanja produktov korozije
pozna postopek izolacije, nevtralizacije impregnacije in grundiranja različnih podlag
|
razvija sposobnost analiziranja in povezovanja vzrokov in posledic
|
vaja (16 ur): priprava različnih vrst podlag |
Vrste materialov za slokopleskarska dela
Mavčne mase
Disperzni kiti
Apno
Disperzne barve
Akrilne barve
Silikatne barve
Oljne barve
Temeljna premazna sredstva za les
Oljni kiti
laki
|
pozna lastnosti premaznih materialov
loči materiale za zunanjo in notranjo površine
pozna klasične oljne tehnike in njihovo uporabo
glede na namen zna izbrati ustrezno temeljno premazno sredstvo za les
pozna oljne tehnike dela
pozna vezivne lastnosti olja
pozna uporabo mehčalcev, sušilcev in sikativov, zamreževalcev in zgoščevalcev
pozna škodljive uplive materialov na človekovo zdravje
|
razvija sposobnost primerjanja in izbire najprimernejših materialov in izvedb
razvija čut odgovornosti za varovanje okolja |
ogled proizvodnje:
tapet
disperznih barv
antikorozijskih premaznih sredstev
lazurnih prermazov |
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Pojem kalkulacije in norme
Pomen in vloga kalkulscije
Pojem norme
Obračunska pravila
Struktura cene
|
Pozna pomen norm za kvalitetno obvladovanje del v gradbeništvu
Zna določiti porabo materiala in časa in zna poiskati potreben normativ
Razume vsebino kalkulacijskega elaborata in jo zna v praksi uporabiti
Zna uporabljati obračunska pravila pri sestavljanju normativov
Zna izdelati popis del
Pozna pomen racionalne rabe materiala in časa
Zna izdelati preprosto kalkulacijo
Pozna postopek končnega oblikovanja cene gradbenih del
Pozna pomen posrednih in neposrednih stroškov na oblikovanje končne cene
|
Rszvija poklicno identiteto
Razvija čut za odgovorno ravnanje pri delu
Razvija sistematičen in natančen pristop k delu
Razvija čut za gospodarnost
Razvija sposobnost vrednotenja gradbenih del
Pridobi občutek za določizev reda velikosti pri oblikovanju normativov in kalkulacije
|
Vaja: izdelava popisa del z upoštevanjem obračunskih pravil za enostaven primer
Vaja:izdelava materialnega in časovnega normativa za enostavnejša gradbena dela
|
Investicijsko tehnična dokumentacija in poslovanje gradbenih podjetij |
Pozna elemente investicijsko tehnične dokumentacije
Pozna pomen tehničnih in strokovnih del ter nadzora na gradbišču
Loči in pozna vsebino dokumentacije: projektna dokumentacija, gradbena knjiga, gradbeni dnevnik, primopredajni zapisnik
Pozna osnove poslovanja gradbenega podjetja
|
Spozna pomen delovne hierarhije
Spozna pravila obnašanja in sodelovanja pru timskem delu |
|
Varovanje stavbne dediščine
Pomen
Terminologija
Organiziranost
Projektna dokumentacija
|
Pozna pomen stavbne dediščine
Razume strokovne pojme s področja naravne in kulturne dediščine
Pozna dejavnost in vlogo institucij, ki sodelujejo pri varovanju in obnovi dediščine
Razume pomen povezovanja in sodelovanja različnih strok pri obnovi kulturne dediščine
Pozna elemente projektne dokumentacije za obnovo stavbne dediščine
|
Razvija pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine
Bogati strokovni besedni zaklad
Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja
Spozna pomembnost timskega dela |
Izdelava seminarske naloge s tematiko varovanja in obnove stavbne dediščine (4 ure)
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dimniki in ventilacije
|
spozna različne izvedbe dimnikov in drugih ventilacijskih elementov
spozna tehnologijo izvedbe dimnikov in ventilacij : zidanih, polmontažnih, montažnih;
|
oblikuje ekološko zavest;
|
ogled proizvodnje dimnikov in ventilacijskih elementov
|
Stopnice
|
pozna tehnologijo izvedbe stopnic: betonskih, kamnitih in armiranobetonskih;
pozna standarde in osnove za premostitve nivojev z različnimi vrstmi in tipi stopnic
|
razvija čut za natančnosti pri delu |
vaja: risanje različnih izvedbstopnic.
|
Tlaki
|
pozna tehnologijo izvedbe notranjih in zunanjih tlakov
pozna osnovne sestave tlakov - podlago in obrabne sloje
|
razvija čut za natančnost pri delu
|
vaja: izdelava kataloga osnovnih notranjih in zunanjih tlakov
|
Kanalizacuja
|
pozna tehnologijo izvedbe kanalizacije in drenaže;
|
oblikuje ekološko zavest
|
vaja: izdelava prereza drenaže enostavnega objekta v merilu 1:1
|
Nizke gradnje
|
pozna osnovne značilnosti nizkih gradenj
pozna osnove tehnologije izdelave prometnih in vodnih gradenj;
|
spozna povezanost gradenj z okoljem;
|
Ogled gradbišča.
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Sodobna krušna peč
industrijsko izdelano kurišče
postavitev kurišča
priključitev na dimni vod
obzidava kurišča |
spozna konstrukcijo in material industrijsko izdelanega kurišča
zna uporabiti navodila proizvajalca za vgraditev kurišča
zna določiti višino postavljanja kurišča |
zna ovrednotiti vpliv industrijskih izdelkov na pečarstvo
razvija sposobnosti razumevanja in upoštevanja navodil
razvija čut o vplivu ergonomije na prostor |
analiza tehničnih podatkov proizvajalca in navodil za montažo |
Kamin
arhitektura kamina
kurišče
stene kurišča
loputa in zajem dima pod loputo
dimniška cev
priključek na dimniško cev
pepelišče
tla pred kuriščem
dovod svežega zraka v kurišče
tehnični predpisi
kamini in adaptacije
nepravilno delovanje kamina |
spozna arhitekturo kamina in postavitev kamina v prostoru
imenuje elemente kamina in razloži njihovo delovanje
zna uporabljati tehnične podatke za določanje velikosti elementov kamina
nariše horizontalni in vertikalni prerez kamina
pozna pomembnost dovoda svežega zraka v kurišče tudi glede na lego kamina v hiši
pozna predpise s področja gradbeništva in varstva pred požarom
spozna možne nepravilnosti delovanja kamina
zna razložiti ukrepe za odpravo napak |
razvija občutek za likovne vrednote
razvija spoznanje o povezavi pečarske stroke z gradbeno panogo
razvija čut za strokovnost in strokovno odgovornost
pozna pomen upoštevanja predpisov s področja varstva pred požarom
razvija samozavest
razvija ekološko zavest |
tehnični podatki
analiziranje tehničnih podatkov
slikovni material
VAJA:
risanje horizontalnega in vertikalnega prereza kamina (po predlogi) in označevanje vseh elementov (5 ur) |
Sodobne tehnologije kamina
|
spozna industrijsko izdelane kamine
zna prebrati tehnične podatke proizvajalca |
razvija zavest o nujnosti stalnega strokovnega izobraževanju |
analiza tehničnih podatkov proizvajalca |
Redno vzdrževanje
lončena peč
lončena peč s toplim zrakom
krušna peč
kamin
|
spozna pomen rednega vzdrževanja grelnih teles na trda goriva
zna izbirati ustrezno in kakovostno gorivo
pozna pravilne načine kurjenja
pozna posledice nepravilnega kurjenja
pozna dejavnike, ki vplivajo na toplotno prehodnost |
razvija ekološko zavest
razvija čut odgovornosti
razvija zavest o varovanju okolja |
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVANI CILJI
Dijak: |
SOCIALIZACIJSKI CILJI
Dijak: |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Lazurni premazi
na vodni osnovi
na osnovi topil
|
loči lastnosti lazurnih premazov, izdelanih na različni osnovi in zna predvideti njihovo uporabo
pozna lazurne premaze po primernosti za notranja in zunanja dela
|
razvija občutek za sistematičnost pri delu
oblikuje ekološko zavest
|
ogled filma o zaščiti lesa |
Premazi za kovine
temeljni antikorozijski
zaključni premazi
razredčila
|
pozna postopek priprave kovine za temeljni premaz
glede na namembnost zna izbrati primeren zaključni premaz
predvidi zaščitnemu premazu primerno razredčilo
|
razvija sistenamtičen pristop k delu
razvija sposobnpst predvidevanja posledic ob napačni izbiri
|
|
Tehnika polaganja tapet
vrste tapet
lepila |
loči vrste tapet glede na njihovo uporabo
zna izbrati in pripraviti ustrezno lepilo glede na vrsto tapet in podlago
pozna tehnike krojenja tapet, sestavljanja vzorcev in polaganja tapet
|
razvija kritičen odnos do estetskega videza svojega dela |
|
Zaščita fasade
toplotno izolacijski materiali
premazi
|
pozna lastnosti, uporabnost in pravilno tehniko vgradnje toplotno izolacijskih materialov
pozna uporabnost različnih premazov, namenjenigh zunanji uporabi
pozna možne spremembe na fasadi zaradi delovanja atmosferskih uplivov
|
spozna pomembnost varčevanja z energijo
|
ogled filma – tehnološki postopek izdelave fasade |
Dekorativne tehnike
šabloniranje
valjčkanje
|
pozna postopke dela pri različnih dekorativnih tehnikah
loči različne vrste materialov in njihovo uporabo
|
spozna barvno harmonijo in estetski videz |
vaja (6 ur): izdelava dekorativnih tehnik |
Osnove štukaterstva |
pozna osnovne tehnike izdelave štukature
zna izbrati in pripraviti ustrezne materiale
pozna osnovne postopke popravila štukatur
|
razvija čut za natančnost pri delu in estetski videz izdelka
|
Vaja (10 ur): izdelava štukatur
(načrtovanje štukatur, izdelava modela, vlivanje, vlečenje in montaža štukatur) |
Stavbna dediščina |
Pozna zgodovinske osnove in mesto slikopleskarstva v stavbni dediščini
Zna vrednotiti stavbno dediščino
Izdela posnetek obstoječega stanja objekta pred slikopleskarsko obnovo
|
Oblikuje pozitiven odnos do stavbne dediščine
|
Ogled stavbne dediščine
|
Obvezna oblika preverjanja in ocenjevanja je ustna.