Izobraževalni program: OSKRBNIK/OSKRBNICA
PREHRANA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
55 |
15 |
70 |
|
2. |
55 |
15 |
70 |
|
3. |
|
||
|
skupaj |
110 |
30 |
140 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1.letnik
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
POMEN PREHRANE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
|
Se zavedajo posledic nepravilnega prehranjevanja. |
Vaja: Sestavljanje energijsko polnovrednih obrokov. |
|
beljakovine in beljakovinska živila |
|
|
|
|
|
|
Znajo ovrednotiti današnjo porabo beljakovin v prehrani. Se zavedajo pomena beljakovinskih živil. |
Seminarska naloga: mlečni izdelki. Seminarska naloga: jajca. Seminarska naloga: ribe. |
|
maščobe in maščobna živila |
|
|
|
|
|
|
Si privzgojijo čut odgovornosti do pravilne prehrane, saj s pravilno prehrano vplivajo na človekovo zdravje. |
Vaja: lastnosti maščob. |
|
ogljikovi hidrati in ogljikohidratna živila |
|
|
|
|
|
|
Morajo biti dosledni in odgovorni. Se zavedajo morajo posledic prekomernega uživanja sladkorjev. |
Seminarska naloga: olja. Vaja: lastnosti sladkorjev. Seminarska naloga: umetna sladila. Seminarska naloga: kruh. |
2.letnik
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
VITAMINSKO MINERALNA ŽIVILA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
|
Razvijajo osebno odgovornost za zdravo življenje. Si privzgojijo čut odgovornosti do pravilne prehrane, saj s pravilno prehrano vplivajo na človekovo zdravje. |
Seminarska naloga: golšavost. Seminakska naloga: domače sadje. Seminarska naloga: zelenjava. |
|
začimbe in dišavnice |
|
|
|
|
|
|
Razvijejo si sposobnost odločanja in svetovanja. |
Seminarska naloga: dišave in začimbe. |
|
konzerviranje živil |
|
|
|
|
|
|
Se zavedajo posledic nepravilnega ravnanja z živili. |
Seminarska naloga: zmrzovanje živil. |
|
pijače |
|
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za osveščanje potrošnika o kulturi pitja. |
|
|
bolezni zaradi nepravilne prehrane |
|
|
|
|
|
|
Se zavedajo posledic nepravilne prehrane. |
Seminarska naloga: debelost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Hranilne snovi |
Priprava in serviranje jedi |
|
|
Živila |
|
|
|
Vrste konzerviranja |
|
|
|
Dišave in začimbe |
|
|
|
Vitaminsko-mineralna živila |
|
|
|
Pijače |
|
|