|
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
Socializacijski cilji
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
|
Pisava
|
Dijak
|
Dijak
|
Dijak
|
|
pozna načela blok pisave in tehniške pisave
|
osvoji zakonitosti blok pisave in tehniške pisave,
oblike, medsebojna razmerja
pridobi sposobnost uporabe medprostorov pri pisavi (
to pa lahko uporabi pri drugih likovnih delih na konkretnih primerih)
nauči se uporabljati redis pero
|
Je
motiviran, da odda program čist.
Razvija
čut za čistočo.
|
Vaja:
vaja s tušem in redis peresom različnih debelin: blok
pisava (abeceda, števila, tekst, vabilo),
tehniška pisava: dijak predhodno izdela mrežo in
vanjo vpiše abecedo in števila.
|
|
Oblikovni elementi – črta
|
|
|
|
|
pozna oblikovne elemente
obvlada oblikovni element črto
|
razloži pomen osnovnih likovnih elementov
gradi likovno kompozicijo s pomočjo likovnega
elementa črte
se nauči uporabljati rotring, pri tem si pomaga z
ravnili in sočasno riše vzporednice
se nauči graditi in razlikovati različne sivine s
pomočjo črte
|
Razvija
iniciativnost, vztrajnost.
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Pozna
pomen načrtovanja dela.
|
Vaja:
predhodno v brezčrtni zvezek formata A4 nariše
osnutke s svinčnikom in ravnili,
po pregledu le-to po potrebi popravi in nariše na
šeleshamer z ravnili in rotringi.
|
|
Osnove risanja
|
|
|
|
|
pozna:
formate a, b
merila
standarde
kotiranje
načela določenih geometrijskih konstrukcij
|
preračuna dimenzije formatov papirja
opiše načelo meril in njihovo uporabo
razume pomen standardov
predstavi pravila kotiranja in jih pri delu uporabi
razlikuje različne geometrijske konstrukcije
ugotovi in razume pomen različnih tipov črtovja
uporabi nastavek za rotring pri šestilu
|
Razvija
vztrajnost: se navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Pridobiva
občutek za pomembnost tehniške dokumentacije.
|
Vaja:
risanje osnovnih konstrukcij (krog, elipsa,
mnogokotnik, ...), delitev kotov v zvezek,
samostojno risanje konstrukcij in tuširanje z
rotringi na šeleshamer.
|
|
Projekcije
|
|
|
|
|
pozna različne projekcije
razloži razlike med načini risanja
izbere način risbe za posamezno predstavitev predmeta
|
razloži pomen projekcij
predmet zna narisati v vseh treh projekcijah
|
Razvija
čut za natančnost in odgovornost.
Razvija
čut za dosledno izvajanje predpisanih meril.
Se
zaveda pomena natančnosti pri delu.
Razvija
sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja.
|
Vaja:
opazovanje in primerjanje enakega predmeta v
različnih projekcijah,
risanje predmeta v vseh projekcijah.
|
|
Sorazmerje, zlati rez
|
|
|
|
|
pozna načelo sorazmerja
pozna načelo zlatega reza
razume odnose sorazmerij
zna s pomočjo mreže predmete povečevati in
pomanjševati
s pomočjo mreže riše pravokotnike, ki so v razmerju
zlatega reza
|
z elementi zlatega reza in sorazmerja je sposoben
graditi prosto, urejeno kompozicijo
razvija ročne spretnosti pri uporabi izvlečnega
peresa, ravnil in barvanja ploskev s tempera barvami
zna namešati določeni barvni ton po vzorcu
|
Razvija
vztrajnost, iniciativnost.
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Razvija
čut za urejenost.
Razvija
osebno in poklicno odgovornost za delo z orodji in se zaveda pomena
natančnosti in zanesljivosti pri delu z njimi.
|
Vaja:
natančno risanje mrež
mešanje barv in redčenje barv za risanje z izvlečnim
peresom,
pravilno barvanje ploskev – ustrezna gostota barve.
|
|
Barva
|
|
|
|
|
obnovi znanje o barvnem krogu
zna krog razdeliti na 12 enakih delov
pozna in loči tople, hladne, svetle, temne in
komplementarne barve
razume zakonitosti komplementarnega kontrasta in
odnose komplementarnosti barv
obnovi znanje o tonskem prehodu -sivem klinu
|
prepozna tople, hladne, svetle, temne, komplementarne
barve
opiše medsebojne odnose med barvami
obvlada barvanje enakomernega sivega klina
|
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Razvija
čut za razlikovanje barv.
|
Vaja:
nariše krog in ga razdeli na 12 enakih delov,
nariše pravokotnik, ki ga razdeli na 10 enakih delov.
s tempera barvami meša posamezne barve, prav tako
meša tudi posamezne sive tone,
vse ploskve obrobi z izvlečnim peresom ob ravnilu in
te ploskve nato pobarva.
|
|
Tipografija-deformacija
črke
|
|
|
|
|
razume pomen pretvorbe posameznih črk – iz ene v
drugo novo obliko
pozna možnosti povečevanja in pomanjševanja črk,
hkrati pa se ukvarja z mrežami in zna jih tudi deformirati
|
obnovi znanje o sorazmerjih pri črkah
izdela izpeljavo posamezne črke v več različnih
deformacijah
nariše osnovno črko iz deformirane
nauči se postavljati deformirane črke v urejeno
kompozicijo
s pomočjo deformiranih mrež konstruira deformirane
črke
|
Razvija
ročne spretnosti.
Razvija
iniciativnost, vztrajnost.
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Se
zave problemov pri preoblikovanju posameznih oblik.
|
Vaja:
nariše oziroma skonstruira črko po lastni izbiri v
pravilnih razmerjih,
nariše različno velike mreže, ki jih tudi poljubno
deformira in potem uporabi za risanje osnovne oblike črke,
z deformiranimi oblikami črk postavlja prostor in
urejeno kompozicijo,
uvajanje v računalniško grafiko.
|
|
Črka – znak - zaščitni znak
|
|
|
|
|
zna iz danih začetnic ali znakov izoblikovati
zaščitni znak, ki je vsebinsko in likovno zgovoren, lep in hitro pomljiv
|
izbere oblike ali črke, lahko pa tudi oboje, glede na
namen in obliko znaka
razloži postopke pri nastajanju določenega zaščitnega
znaka
opiše pojme povečave, pozitiv, negativ, deformacija
določa razmerja med pozitivnim in negativnim
prostorom
|
Razvija
čut za natančnost in kreativnost.
Razvija
občutek za lepo in usklajeno.
|
Vaja:
risanjem osnutkov pride do najboljše variante,
najboljši znak nariše s šestili, ravnili in rotringi
na šeleshamer.
|
|
Prelom
|
|
|
|
|
loči različne tipe črk
izbere slikovni material, črkovno-besedilni material,
ki je barvno, oblikovno in slogovno usklajen
opiše možnosti različnih prelomov
iz danih materialov gradi novo oblikovno in tonsko
vrednost (uvajanje v računalniško oblikovanje)
|
razloži večstranski prelom
določi, koliko stranskih prelomov bo delal in v
kakšni postavitvi bodo potekali
razlikuje lepe črke od kičastih
razvija ročne spretnosti
je sposoben iz že dane strani oblikovati lepo in lepo
oblikovano novo stran
obvlada rezanje z olfa nožem ob ravnilu
|
Razvija
natančnost, vztrajnost, doslednost.
Pozna
pomen načrtovanja dela
Se
navaja na vrednotenje dobljenih rezultatov.
|
Vaja:
iz raznih revij izbere slikovni in tekstovni
material,
na osnovi zbranega materiala po svoje oblikuje
strani,
material izreže in ga prilepi na šeleshamer,
nalogo izvede na računalniku,
prelom se obdela z dijaki z izbirno smerjo
embalažerstvo.
|
|
Tonska obdelava ploskve
|
|
|
|
|
loči različne tonske vrednosti in jih zna omejiti
na osnovi predloge zna izbrati najbolj primeren način
tonskega prenosa
|
loči različne možnosti tonskega prenosa
razlikuje različne tone na slikovni predlogi
loči mejne prehode na sliki v tonske ploskve
|
Razvija
čut za natančnost in doslednost.
|
Vaja:
izbere primerno sličico in na njeni osnovi izdela
tonski prenos,
tonska obdelava ploskve se obdela z dijaki z izbirno
smerjo tisk.
|
|
Sredstva ekonomske
propagande
|
|
|
|
|
Plakat
|
|
|
|
|
loči posamezna sredstva propagande
prav tako zna vzpostaviti odnos med obliko in črko
(oglas, prospekt, katalog, letak, plakat, koledar)
|
se nauči kombinirati oblike in črke v skladno
kompozicijo
je sposoben razmišljati o sorodnih oblikah
je sposoben tudi vsebinsko vključiti sorodne oblike
|
Je
motiviran, da odda program čist in vnese v program čim več lastnih različic
dobrega oblikovanja.
Se
zave pomembnosti enotnosti oblike in besedila v oblikovanju.
|
Vaja:
določi področje, za katero bo izdelal plakat,
skladno s tem izbira oblike in besedilo.
|
|
Sredstva ekonomske
propagande
|
|
|
|
|
Embalaža
|
|
|
|
|
pozna osnovne zakonitosti oblikovanja prostora
loči pojem realnega in navideznega prostora
|
s pomočjo primerov pozna namen oblikovanja embalažnih
predmetov
razume ekonomski pomen lepo oblikovane embalaže
razlikuje osnovna načela oblikovanja prostora
razloži pomen medprostorov med posameznimi
oblikovnimi elementi
izbere, glede na funkcijo embalaže, osnovne elemente
(besedilo, barve)
|
Azvije
pozitiven odnos do lepega (loči lepo od kiča).
Pridobi
občutek za pomembnost oblikovanja embalaže.
Razvija
inciativnost.
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
|
Vaja:
že obstoječo embalažo podre, si preriše plašč in nato
plašč ponovno oblikuje na svoj način,
embalaža se obdela z dijaki z izbirno smerjo
embalažerstvo.
|
|
Razgradnja črke
|
|
|
|
|
oblikuje črko in jo smiselno razgradi in sestavi v
novo obliko – črko
v okviru črke vpeljuje likovne spremenljivke
|
izbere najprimernejše likovne spremenljivke
razume pomen različnih prostorov v oblikovanju
|
Razvija
čut za natančnost in odgovornost
Se
zaveda pomena čistoče pri izdelavi programa
|
Vaja:
na osnovi osnutkov izbere in postavi črko,
črko razgradi v novo obliko s pomočjo osnutkov oziroma
računalnika
|
|
Sredstva ekonomske
propagande
|
|
|
|
|
Koledar
|
|
|
|
|
rešuje problem kompozicije v kombinaciji slike in
besedila
opiše različne možnosti koledarjev
|
opiše različne tipe koledarjev
nariše osnutke z različnimi kombinacijami slike in
besedila
izboljša osnutke, ki mu jih predhodno korigira
profesor
prilagaja tone in oblike danemu mesecu
|
Zaveda
se pomena dobrega oblikovanja.
Zaveda
se pomena barv pri oblikovanju.
Zaveda
se vloge kontrasta pri oblikovanju.
|
Vaja:
nariše osnutke, jih po potrebi dopolni in popravi,
izbere najboljša osnutka in nariše program.
|
|
Oblikovni elementi –
naslovnica
|
|
|
|
|
prikazuje prostor
gradi prostor z uporabo perspektive
gradi navidezni prostor s prostorskimi ključi
|
vključi negativni in pozitivni prostor na naslovnici
tako, da hkrati gradi navidezni prostor
razloži načela prostorskih ključev
je sposoben uporabiti perspektivo
|
Zaveda
se pomena dobrega oblikovanja.
|
Vaja:
nariše osnutke, jih po potrebi dopolni in popravi,
izbere najboljša osnutka in nariše program.
|
|
Kompozicija
|
|
|
|
|
razstavlja in sestavlja kompozicijo modularno; zna
graditi dominanto in barvno harmonijo
|
nauči se komponirati ustrezni modul, ki je izhodišče
likovne kompozicije
gradi barvno harmonijo
|
Je
motiviran, da odda program čist in vnese v vajo čim več lastnih različic
dobrega oblikovanja.
|
Vaja:
kvadrat ali trikotnik kot izhodiščni modul sestavi v
makro in mikrokompozicijsko vrednost,
na osnovi osnutkov izbere in postavi kvadrate in
trikotnike v kompozicijo; to potem postavi v novo kompozicijo s pomočjo
osnutkov oziroma računalnika,
kompozicija se obdela z dijaki z izbirno smerjo tisk.
|
|
Celostna podoba
|
|
|
|
|
zna oblikovati zaščitni znak
zna zaščitni znak uporabiti pri gradnji celostne
podobe – ga vpelje v pisemsko ovojnico, vizitko in dopisni obrazec
|
uporabi zaščitni znak pri gradnji celostne podobe
definira zakonitosti oblikovanja celostne podobe
uporablja pozitiven in negativen prostor pri
oblikovanju
|
Razvija
iniciativnost, vztrajnost.
Se
navaja na natančnost in doslednost pri delu.
Pozna
pomen načrtovanja dela.
|
Vaja:
z risanjem osnutkov pride do najboljše različice
zaščitnega znaka,
znak izriše, prenese v računalnik in nadaljuje z
oblikovanjem na računalniku.
|