A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega program: ELEKTROTEHNIK
1.2 Naziv strokovne izobrazbe: elektrotehnik/ elektrotehnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- pridobijo splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi,
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo izdelati analitične in grafične prikaze,
- obvladajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehniškega dokumentiranja,
- spoznajo materiale in elemente s področja elektrotehnike, pravilno in varno rabo orodij, strojev in naprav,
- spoznajo osnovne elemente programske opreme, pravila za pisanje programov in osnovna znanja o sintaksi in semantiki pri pisanju programov,
- razvijejo sposobnost razumevanja in ustvarjanje abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
- spoznajo področje elektrotehniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna strokovna znanja za povezovanje teorije in prakse,
- osvojijo strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
- spoznajo instrumente in merilne metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin, za analizo elementov in sistemov na področju elektrotehnike ter razvijejo spretnosti in pridobijo izkušnje,
- pridobijo osnovna znanja s področja elektrotehnike in se specializirajo za eno izmed področij, ki ustreza naročilom poklicnih standardov: elektroenergetike, stikalničarstvo, avtomatika, elektronika ali multimedije,
- usposobijo se za načrtovanje enostavnejših električnih sistemov in izdelavo projektnih nalog,
- spoznajo delovanje in vzdrževanje električnih sistemov in področje uporabe,
- poznajo elemente programirljivih naprav in znajo rešiti manj kompleksne primere z elementi programirljivih naprav,
- spoznajo elektronske komponente v sistemih aplikacij za regulacije, krmiljenje in nadzor,
- usposobijo se za delo s strojno in programsko opremo, ki podpira multimedijske sisteme,
- spoznajo standarde, tehniške predpise in regulativo s področja elektrotehnike in varstva pri delu,
- razvijejo zavest in pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo okolja, racionalno rabo energije in materialov,
- osvojijo sposobnosti podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega ravnanja v delovnem okolju,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- poznajo pomen in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- imajo znanja, da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju ob upoštevanju, ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina ipd.)
- obvladajo splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
- obvladajo vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence, zapisnik o poškodbi ipd.),
- poznajo osnove finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki urejajo vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn.,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi in
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah in
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Izobraževanje traja dve leti.
3.2. Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal srednje poklicno izobraževanje in si pridobil enega od naslednjih nazivov srednje poklicne izobrazbe:
- elektrikar, elektrikar energetik, elektrikar elektronik, mehatronik operater, računalnikar, avtoserviser, avtomehanik ali
- pridobil drugi naziv srednje poklicne izobrazbe in ima vsaj tri leta delovnih izkušenj na področju elektrotehnike ali
- pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmet
ali strokovni modul |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oziroma storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P6 |
Geografija |
x |
|
|
|
P7 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P8 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P9 |
Fizika |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Informatika |
x |
|
|
|
P12 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Podjetništvo s poslovnim sporazumevanjem |
|
|
x |
|
M2 |
Programirljive naprave |
|
|
x |
|
M3 |
Uporaba električnih vezij in naprav |
|
|
x |
|
M4 |
Načrtovanje električnih inštalacij |
|
|
x |
|
M5 |
Elektromotorni pogoni in regulacije |
|
|
x |
|
M6 |
Proizvodnja in prenos električne energije |
|
|
x |
|
M7 |
Vzdrževanje računalniške opreme |
|
|
x |
|
M8 |
Upravljanje distribucijskih omrežij |
|
|
x |
|
M9 |
Regulacije v avtomatiziranih postrojih |
|
|
x |
|
M10 |
Uporaba mikroprocesorskih naprav |
|
|
x |
|
M11 |
Pridobivanje in pretvarjanje električne energije |
|
|
x |
|
M12 |
Prenos in zapis informacij |
|
|
x |
|
M13 |
Oprema za multimedijsko tehniko |
|
|
x |
|
M14 |
AV komunikacije |
|
|
x |
|
M15 |
Spletne aplikacije v multimedijski tehniki |
|
|
x |
|
M16 |
Računalniško oblikovanje |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošno izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz elektrotehnike.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitev nacionalnih poklicnih kvalifikacij.