Izobraževalni program: PROMETNI TEHNIK
Sprejeto na 67.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003
ŠPEDICIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik  | 
    Oblike izobraževalnega dela  | 
  ||
  | 
    Teorija (ur)  | 
    Vaje (ur)  | 
    Skupaj (ur)  | 
  
1.  | 
    56  | 
    19 *  | 
    56  | 
  
skupaj  | 
    56  | 
    19  | 
    56  | 
  
* Vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pri predmetu pridobijo splošni vpogled v špedicijo, zavarovanje transporta in carinski postopek. Je povezava z ostalimi splošnimi in strokovnimi predmeti. Spoznajo pomen špedicije, zavarovanja, in carinjenja, kakor tudi potrebe po tem znanju v transportnem delu. Oblikujejo si delovne navade, občutek za sprotno in natančno opravljeno delo in dokazujejo sposobnost povezovanja teoretičnih spoznanj in praktičnih izkušenj pri reševanju konkretnega primera.
INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
Dijaki  | 
    Dijaki  | 
    Dijaki  | 
    
  | 
  
Razvijejo čut odgovornosti za pripomočke in naloge, ki jih morajo pravilno in pravočasno opraviti.  | 
    
  | 
  ||
Razvijajo odnos do špedicije.  | 
    
  | 
  ||
Pridobijo predstavo o sestavi in funkciji špedicije.  | 
    Vaja: primerjava z drugimi podjetji.  | 
  ||
Občutijo pomembnost pravil, običajev in navad.  | 
    
  | 
  ||
Razvijejo sposobnost opravljanja nalog špediterja.  | 
    Vaja: ugotavljajo stroške z iskanjem najprimernejše prevozne poti in sredstva  | 
  ||
Dojamejo pomembnost vrstnega reda dela in pomembnost posameznih dokumentov.  | 
    Vaja: izpolnjevanje špediterskih dokumentov.  | 
  ||
Se zavedajo prednosti mednarodnih prevozov cestnega prometa.  | 
    Vaja: pregled priročnika TIR karneta in pojasnila ATA karneta.  | 
  ||
Se zavedajo posledic neopravljenih posebnih del.  | 
    
  | 
  ||
Se zavedajo posledic spremljanja tarif in tečajev.  | 
    Vaja: iz posameznih tarif izračunajo stroške.  | 
  ||
Se zave pomena uporabe modernih informacijskih sredstev in računalnikov.  | 
    Vaja: sestavljanje faktur, pozicij in ugotavljanje dobička.  | 
  ||
Se zavejo pomembnosti povezav v mednarodnih odnosih.  | 
    Vaja: izbirajo posamezne paritete.  | 
  ||
Razvijanje odgovornosti.  | 
    
  | 
  ||
Razvijanje komunikacije.  | 
    Vaje: izpolnjevanje zavarovalne police.  | 
  ||
Se zavedo posameznih rizikov.  | 
    
  | 
  ||
Dojamejo ugodnosti zavarovanca in zavarovalnice.  | 
    
  | 
  ||
Dojamejo dolžnosti in dokaze za povračilo škode.  | 
    Vaja: priprava potrebnih dokumentov.  | 
  ||
Pridobijo predstavo o prednosti po generalni polici.  | 
    
  | 
  ||
Zavedajo se, da obstojajo tudi izjeme.  | 
    
  | 
  ||
Zavedajo se odgovornosti zavarovanca.  | 
    
  | 
  ||
Se zavedajo pomena pogojev zavarovalnice.  | 
    Vaja: pregledajo zavarovalno polico s pogoji.  | 
  ||
Dojamejo pomen pojmov , ki so potrebni za carinske postopke.  | 
    
  | 
  ||
Zavedajo se pomena carinske tarife  | 
    Vaja: naredijo primere iz carinske tarife.  | 
  ||
Razvijajo občutek za natančno, pravilno in pravočasno izpolnjevanje.  | 
    Vaje: izpolnjujejo posamezne ECL.  | 
  ||
Primerna komunikacija pri izvajanju carinskega nadzora.  | 
    
  | 
  ||
Navajanje na doslednost in upoštevanje pravil.  | 
    
  | 
  
Za kandidate je potrjena literatura in drugi viri objavljena v vsakoletnem Katalogu učbenikov za poklicne in strokovne šole za posamezno šolsko leto, ki ga izdaja Center RS za poklicno izobraževanje oziroma Zavod RS za šolstvo.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
V oceni za predmet špedicija se upošteva tudi ocena, pridobljena pri praktičnem pouku.
Splošno
Vsebine predmeta se navezujejo na vse strokovno-teoretične predmete in tudi tuji jezik, še posebej pa na tehnologijo prometa, ekonomiko in praktični pouk, v okviru katerega se dijaki usposabljajo za samostojno delo pri izpolnjevanju in pripravi raznih dokumentov, tako ročno kakor tudi z uporabo računalnika in ustrezne namenske programske opreme.
Konkretno
Znanja  | 
    Povezava s predmetom  | 
  |
  | 
    Predmet  | 
    Znanja  | 
  
1. letnik  | 
    
  | 
    
  |