Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC
VZGOJA ZA ZDRAVJE IN HIGIENA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   70  | 
        
   70  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   35  | 
        
   35  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   105  | 
  
   
  | 
  
   105  | 
 
Pri predmetu dijak:
1. letnik
| 
    Informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   Higiena in promocija zdravja  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Išče svojo poklicno vlogo in odgovornost znotraj higiene in skrbi za zdravje.  | 
        |
| 
   Zdravje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek odgovornosti za ohranitev zdravja. Razvija ustvarjalnost pri iskanju možnosti za skladno življenje človeka z okoljem.  | 
  
   Interakcijske igre.  | 
 
| 
   Osebna higiena  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za lastno zdravje. Oblikuje zavest o pomenu osebne higiene.  | 
        |
| 
   Zdravje kože in lasišča  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   V okviru svojih pristojnosti. Skrbi za svoje in za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci.  | 
        |
| 
   Skrb za zdravje ustne votline  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Zdravje sluha in vida  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin Uči se sprejemati meje.  | 
        |
| 
   Zdravje gibal  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci.  | 
        |
| 
   Zdravje srca in ožilja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Zdravje dihal  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Preprečevanje malignih obolenj  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Preprečevanje nalezljivih bolezni  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. Uči se sprejemati meje lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. Razvija empatijo do obolelih.  | 
        |
| 
   Vzgoja za družino  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnosti za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa; Razvija odgovorno skrb za načrtovanje družine; Razvija pozitivno samopodobo; Si razvije odgovoren odnos do spolnega življenja; Razvije strpnost do drugače spolno usmerjenih;  | 
        
3. letnik
| 
   Informativni cilji  | 
  
   Formativni cilji  | 
  
   Socializacijski cilji  | 
  
   Posebnosti v izvedbi  | 
 
| 
   Okoljska vzgoja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Zrak in zdravje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek povezanosti z okoljem. Navaja se na skrb za zdravo okolje.  | 
        |
| 
   Voda in zdravje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na odgovoren in ekonomičen odnos do uporabe vode, energije.  | 
        |
| 
   Odpadne snovi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Energija  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   Duševni in socialni vplivi na zdravje  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Psihični in socialni razvoj  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost razumevanja drugih, biti odprt do mnenj drugih.  | 
  
   Interakcijske igre.  | 
 
| 
   Krizne situacije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ponotranja vrednote, ki omogočajo zadovoljstvo. Zna primerno izražati čustva; Razvija čustveno stabilnost Razvije občutek za človeka v stiski. Zna poslušati.  | 
  
   Interakcijske igre.  | 
 
| 
   Zdravje ogroženih skupin ljudi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Navaja se na posebnosti pri delu z ljudmi s posebnimi potrebami. Oblikuje spoštljiv odnos do ljudi s posebnimi potrebami. Zmanjšuje strah pred starostjo. Navaja se na posebnosti pri skrbi za invalide. Razvija solidarnost s sodelavci. Navaja se na skrb za zdravje pri delu.  | 
        |
| 
   Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ustvarjalnost za oblikovanje življenjskih okoliščin, ki zmanjšujejo nevarnost bega v odvisnost. Oblikuje razumevajoč odnos do zasvojenih.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   Zdravje  | 
  
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Osebna higiena  | 
  
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Zdravje kože in lasišča  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje ustne votline  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje sluha in vida  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje gibal  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje srca in ožilja  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje dihal  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Preprečevanje malignih obolenj  | 
  
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Preprečevanje nalezljivih obolenj  | 
  
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Vzgoja za družino  | 
  
   Socialno skrbstvo 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zrak in zdravje  | 
  
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Voda in zdravje  | 
  
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Odpadne snovi  | 
  
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Psihični in socialni razvoj  | 
  
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo 3. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Krizne situacije  | 
  
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo 3. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zdravje ogroženih skupin ljudi  | 
  
   Pomoč in oskrba 3. letnik  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo 3. letnik  | 
  
   | 
 |
| 
   Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi  | 
  
   Kontaktna kultura 2. letnik  | 
  
   |