Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC
KONTAKTNA KULTURA (B)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   70  | 
        
   70  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   35  | 
        
   35  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   105  | 
  
   
  | 
  
   105  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        ||
| 
   Osnove psihologije  | 
  
   | 
  
   Se motivira za spoznavanje temeljnih psiholoških značilnosti ljudi. Se seznani z vplivom duševnega stanja na odnose med ljudmi in na medsebojno sprejemanje in razumevanje.  | 
        |
| 
   Temelji duševnega delovanja  | 
  
   | 
  
   Prepoznavanje obnašanja v različnih okoliščinah. Se zave, da je samoaktivnost tisti temelj duševnega delovanja, s katerim vsakdo lahko doseže svoj osebni napredek.  | 
  
   Interakcijska igra: spontanost v neznani situaciji.  | 
 
| 
   Duševni procesi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Motivacija  | 
  
   | 
        
   Igra vlog: kako drugega navdušiti za delo.  | 
 |
| 
   Potrebe  | 
  
   | 
  
   Se zave, da je medsebojno zadovoljevanje potreb temelj dobrih odnosov.  | 
  
   Interakcijska igra: vaja poslušanja.  | 
 
| 
   Vrednote  | 
  
   | 
  
   Začuti, da spoštovanje vrednot naredi življenje bolj človeško. Se vzgaja za odgovornost.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Duševne obremenitve  | 
  
   | 
  
   Osvoji pomen konstruktivnega premagovanja ovir.  | 
  
   igra vlog: obrambni mehanizmi (negacija, racionalizacija, projekcija).  | 
 
| 
   Čustvovanje  | 
  
   | 
  
   Se zave izražanja pomena čustvovanja za medsebojne odnose. Se zave pomena izražanja čustev za dobro telesno zdravje. Se nauči prepoznavati neverbalna sporočila.  | 
  
   Interakcijska igra: prepoznavanje čustvenega stanja glede na telesni izraz.  | 
 
| 
   Spoznavi procesi  | 
  
   | 
  
   Razume osnove zaznavnih motenj.  | 
  
   Interacijska igra: slepe miši (vodenje slepega).  | 
 
| 
   Osebnost  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Temperament in značaj  | 
  
   | 
  
   Zave se bistva človekove osebnosti. Prepoznava različne značaje ljudi.  | 
        |
| 
   Razvoj osebnosti  | 
  
   | 
  
   Razvija ustrezne osebnostne lastnosti za delo z ljudmi.  | 
        |
| 
   Zrelost in motnje osebnosti  | 
  
   | 
  
   Si prizadeva za osebnostno rast.  | 
        |
| 
   Humanistična teorija osebnosti  | 
  
   | 
  
   Zave se pomena ustvarjanja bolj humane družbe. Zna spoštovati človeka. Zave se, da so predsodki, stereotipi, ”halo” učinki - ovire za dobro sporazumevanje.  | 
        |
| 
   Posameznik in družba  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   Skupina  | 
  
   | 
  
   Zave se pomena interakcije v skupini.  | 
  
   Interacijska igra: sodelovanje.  | 
 
| 
   Agresivnost  | 
  
   | 
  
   Nauči se agresivnosti usmeriti v dobro - konstruktivno energijo.  | 
  
   Interacijska igra: besedna agresivnost,  | 
 
| 
   Altruizem  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen pomoči drugemu kot način pridobivanja lastnega zadovoljstva in izpolnitve.  | 
  
   Interacijska igra: biti dober  | 
 
| 
   Premagovanje strahu, stresa  | 
  
   | 
  
   Spozna pomen emapatije v odnosu do človeka, ki ga je strah.  | 
  
   Vaja: sprostitvene tehnike,  | 
 
| 
   Konflikt  | 
  
   | 
  
   Nauči se pogovarjati in poslušati drugega ter izraziti svoje potrebe (v konfliktu).  | 
  
   Interakcijska igra: spor in reševanje konflikta.  | 
 
| 
   Etika pri delu z ljudmi  | 
  
   | 
  
   Zna sprejemati etične norme. Spozna pomen prizadevanja za dobro, plemenito - pomen vzgoje vesti, vzgoje za odgovornost (odgovorno ravnanje).  | 
        |
| 
   Kodeks etike  | 
  
   | 
  
   Osvoji spoštovanje etičnih načel  | 
        |
| 
   Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu  | 
  
   | 
  
   Osvoji spoštovanje kodeksa  | 
        |
| 
   Bonton  | 
  
   | 
  
   Zna ravnati v skladu z bontonom.  | 
  
   Vaja: obnašanje.  | 
 
| 
   Varovanje poklicne skrivnosti  | 
  
   | 
  
   Zave se odgovornosti ob posedovanju Informacij.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Spoštovanje človekovega življenja  | 
  
   | 
  
   Spoštuje osebnost, človekovo enkratnost, dostojanstvo, različnost. Spoštuje življenje od spočetja do naravne smrti.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Spoštovanje človekovega prepričanja  | 
  
   | 
  
   Si privzgoji nepristranost do človekove verske, politične, rasne opredelitve.  | 
  
   Razgovor  | 
 
| 
   Srečanje s smrtjo  | 
  
   | 
  
   Nauči se spoštljivega spremljanja umirajočih do naravnega konca. Empatija ob srečanju s svojci umrlega.  | 
  
   Razgovor. Interakcijska igra: srečanje s svojci umrlega.  | 
 
3. letnik
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        ||
| 
   Komunikacija  | 
  
   | 
  
   Nauči se pozitivne, odprte, komunikacije, prevzemanja odgovornosti za posredovana sporočila, jasnosti izražanja, prepoznavanja nebesednih sporočil.  | 
  
   Vaja: prepoznavanje odprte in zaprte ter pozitivne in negativne komunikacije. Interakcijska igra: prepoznavanje sporočil.  | 
 
|  
           Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami  | 
         
           | 
         
           Se vzgaja za strpnost v komuniciranju z ljudmi s posebnimi potrebami.  | 
        |
| 
   Komunikacija v timu  | 
  
   | 
  
   Si privzgoji osebno odgovornost v mejah svojih kompetenc.  | 
  
   Vaja: jaz - ti sporočila.  | 
 
| 
   Spretnosti v medsebojnih odnosih  | 
  
   | 
  
   Osvoji osnovne veščine formalnih odnosov. Začuti pomen urejenosti pri delu z ljudmi.  | 
  
   Vaje: kako se predstavim. Vaja: zunanja urejenost (obleka, ličenje) za različne. Priložnosti. Vaja: urejenost na delovnem mestu.  | 
 
| 
   Samovrednotenje  | 
  
   | 
  
   Se zave pomena samovrednotenja kot vira osebne energije-  | 
        |
| 
   Pomoč ljudem v stiski  | 
  
   | 
  
   Si pridobi občutek za sočloveka v težavah-  | 
        |
| 
   Empatija  | 
  
   | 
  
   Si prizadeva ”biti blizu” ljudem-  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   Osnove psihologije in socialne psihologije  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Temelji duševnega delovanja  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Osnove anatomije in fiziologije  | 
  
   | 
 |
| 
   Spoznavni procesi  | 
  
   Osnove anatomije in fiziologije  | 
  
   | 
 
| 
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 |
| 
   Duševne obremenitve  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Posameznik in družba  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Premagovanje strahu in stresa  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Komunikacija  | 
          ||
| 
   Duševni procesi  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Etika pri delu z ljudmi  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Pomoč in oskrba  | 
  
   | 
 |
| 
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 |
|  
             Kodeks etičnih načel  | 
  
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Bonton  | 
  
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 |
| 
   Spoštovanje človekovega življenja  | 
  
   Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Srečanje s smrtjo  | 
  
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 
| 
   Pomoč in oskrba  | 
  
   | 
 |
| 
   Komunikacija  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 |
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika  | 
  
   | 
 |
| 
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 |
| 
   Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Socialno skrbstvo  | 
  
   | 
 |
| 
   Komunikacija v timu  | 
  
   Pomoč in oskrba  | 
  
   | 
 
| 
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 |
| 
   Spretnost v medsebojnih odnosih - zunanja urejenost  | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   Samovrednotenje  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 |
| 
   Pomoč ljudem v stiski  | 
  
   Vzgoja za zdravje in higiena  | 
  
   | 
 
| 
   Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika  | 
  
   | 
 |
| 
   Pomoč in oskrba  | 
  
   | 
 |