Izobraževalni program: ELEKTRIKAR ELEKTRONIK (šs)
Sprejeto na 50. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 7. 2001
RAČUNALNIŠTVO IN DOKUMENTIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   35  | 
  
   70  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   3.  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   35  | 
  
   70  | 
  
   105  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
° spozna in zna opredeliti pogosto uporabljane pojme, ki se pojavljajo v zvezi z informatiko in računalništvom
° spozna osnovne dele računalnika in njihove funkcije, razlikuje karakteristične podatke sestavnih delov računalnika in perifernih enot
° spozna operacijski sistem Windows in zna pokazati glavne možnosti razširjene programske opreme
° zna osnovna opravila v operacijskem sistemu Windows
° zna uporabiti urejevalnik besedil in se seznani z enim programom za urejanje preglednic
° seznani se z možnostmi elektronskih komunikacij in razširjenih omrežij ter se usposobi za osnovna opravila pri komuniciranju
° razume pomen in vlogo informatike ter možnosti, ki jih nudijo informacijski sistemi
° seznani se z vrstami programskih orodij za svoje strokovno področje in zna nekatera uporabiti
° spozna programsko orodje za obdelavo in izdelavo poročil
° spozna pojem intelektualne lastnine in razvija odnos do intelektualne lastnine
° spozna osnovna pravila tehniškega risanja in se seznani s tehniško dokumentacijo
° zna risati enostavne tehniške risbe
° pozna električne simbole osnovnih elementov v elektrotehniki
° zna brati in risati enostavne električne sheme
° spozna računalniška orodja za risanje tehniških risb
° pozna struktuiran tehniški načrt in pripadajočo dokumentacijo.
|  
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           INFORMATIVNI CILJI  | 
         
           SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
         
           POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
           OSNOVE INFORMATIKE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sprejema in ceni pomen informacije v sodobni družbi. Ugotavlja in se zaveda, da je bila učinkovitost in uspešnost vedno odvisna od razpoložljivih informacij; zaveda se, da je človekov vsakdan močno odvisen od urejenih informacij in hitre informacijske tehnologije.  | 
  
   
  | 
 
|  
           RAČUNALNIŠKA STROJNA OPREMA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume medsebojno odvisnost in povezavo človek-informacija-tehnika. Sprejema računalnik kot delovni pripomoček za reševanje nalog s področja obdelave informacij in tudi drugih tehniških opravil; nadzora, varovanja, vodenja, zamenjave človeka s strojem.  | 
  
   Predstavitev sestavnih enot in prikaz v sestavljenem računalniku.  | 
 
|  
           VAJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sodeluje pri skupinskem delu s sošolci preko računalnika. Razvija spretnosti za iskanje rešitev in izobraževanje s pomočjo računalnika. Spoznava računalnik kot orodje v svoji stroki.  | 
  
   Individualno delo na računalniku.  | 
 
|  
           TEHNIČNA DOKUMENTACIJA  | 
  
   | 
  
   Spoznava različna področja, ki jih pokriva tehnično risanje in dokumentiranje.  | 
  
   Dijakom pokažemo različne tehniške dokumente za analizo in prepoznavanje.  | 
 
|  
           VRSTE ČRT IN NJIHOVA UPORABA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija delovne navade in natančnost pri delu. Vrednoti možnosti programskega okolja. Ugotavlja nove delovne naloge v izbranem poklicu.  | 
  
   
  | 
 
|  
           TEHNIŠKA PISAVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           MERILA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           PROJEKCIJSKO RISANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija in občutek prostorske predstave.  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna zahtevo za različne načine ponazoritve različnih materialov v risbah.  | 
  
   Prikaz primerov šrafur, in določitev pomembnejših kot osnovno znanje o materialih in načinih tehniškega dokumentiranja.  | 
 
|  
           KOTIRANJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost ter preglednost nad delovnim objektom v obliki natančne tehnične predstave, to je z definiranjem minimalnih potrebnih dimenzij.  | 
  
   Dijakom nazorno ponazorimo vrste kotiranja in jih vodimo skozi primer.  | 
 
|  
           RISANJE ENOSTAVNE TEHNIŠKE RISBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Poveže znanja tehniškega risanja z elektrotehniko. Oblikuje pregledno predstavo in primerjavo svojega delovnega okolja s sorodnimi.  | 
  
   Dijake vodimo skozi postopek nastajanja tehniške risbe in jih sproti opozarjamo na možne težave pri risanju.  | 
 
|  
           ELEKTROTEHNIŠKE RISBE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
|  
           ELEKTROTEHNIŠKI SIMBOLI ZA ELEKTROTEHNIKO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. Prepozna novo pridobljena znanja skozi tehniške risbe v strokovnih revijah.  | 
  
   Analiza načrtov s področja elektrotehnike.  | 
 
|  
           ELEKTROTEHNIŠKI SIMBOLI ZA ELEKTROENERGETIKO IN ELEKTRONIKO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Poveže nova znanja s praktičnimi primeri (npr. Načrt elektronskih vezij in naprav).  | 
  
   Dijaki dobijo več načrtov s področja elektroenergetike ter jih v skupinah analizirajo.  | 
 
|  
           IZDELAVA STRUKTURIRANEGA PROJEKTA  | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do sošolcev in profesorja. Oblikuje odnos do dokumentacije. Spozna smisel predmeta. Spozna pomen projektne dokumentacije. Oblikuje delovne navade.  | 
  
   Skupaj z dijaki ponovimo vsebine šolskega leta in jim pomagamo pri izdelavi projekta. Dijakom dodelimo tematiko iz področja elektronike ali elektroenergetike. Kompleksnost naloge priredimo njihovim sposobnostim.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje, projektna naloga),
° ustno.
Dijak izdela eno projektno nalogo s področja tehniškega risanja, ki zajema vse vrste tehniške dokumentacije, ki spremljajo izdelek skozi proizvodni proces.
Pri oblikovanju ocene se upošteva:
° poznavanje delovnega okolja in učinkovitost delovnih postopkov
° funkcionalnost in spoštovanje standardov oblikovanja izdelkov
° razumevanje, uporaba in preglednost pri delu z računalnikom
° točnost dela in upoštevanje standardov in dogovorov
° natančnost postopkov tehniškega risanja
° upoštevanje napotkov za delo (izdelava risb in računalniških izdelkov).
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Elektrotehnika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tuji jezik  | 
  
   |