SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: FRIZER 
ZAKLJUČNI IZPIT
IZDELEK Z ZAGOVOROM 
 VSEBINA
1. Ime izpitne enote
2. Izpitni cilji
3. Izpeljava izpita 
4. Poklicne kompetence 
5. Ocenjevanje
6. Primeri izdelkov oziroma storitev
 1. Ime izpitne enote
STORITEV IN ZAGOVOR
 2. Izpitni cilji
Na izpitu ocenjujemo splošne in   poklicne kompetence, ki so jih dijaki usvojili pri strokovno vsebinskih  sklopih
  - skupna  poglavja frizerstva,
  
- nega,
- striženje,
- barvne  spremembe,
- oblikovne spremembe,
v katerih  se povezujejo cilji strokovne teorije, praktičnega izobraževanja in ključnih  kompetenc.
Na izpitu kandidat/-ka izkaže obvladovanje naslednjih poklicnih in ključnih  kompetenc:
  -  načrtuje  in racionalno organizira delo,
- obvladuje  vse klasične tehnološke postopke  frizerstva,  manikire in ličenja,
- izdela  osnovno in specialno manikiro, 
- liči  glede na namen, tip kože, obliko obraza, telesno konstitucijo in oblačila,
- neguje  lase, nohte in kožo z izbiro ustreznih negovalnih sredstev,
- oblikuje  pričeske glede na značilnosti las, časa in celostno podobo stranke po tehnoloških  postopkih različnih tehnik striženja, trajnega preoblikovanja in spreminjanja barve, v skladu s teorijo barvnih  odnosov, 
- kontrolira,  ovrednoti in utemeljuje opravljene storitve,
- identificira  napake, ugotavlja vzroke napak in izvede rešitev za popravo le-teh,
- komunicira  s sodelavci in strankami strokovno in  po  pravilih poslovnega bontona v slovenskem   in tujem jeziku,
- upošteva  posebnosti  strank  in njihove potrebe, 
- upošteva  pravila higiensko varnostnih predpisov za zagotavljanje lastnega zdravja,  varnosti stranke  in varnosti delovnega  mesta, 
- varuje  okolje, pravilno in varčno ravna s preparati, z utrjevalci in z negovalnimi  sredstvi,
- uporablja  informacijsko komunikacijsko tehnologijo za iskanje, obdelavo, vrednotenje podatkov  in vodenje dokumentacije pri svojem delu,
- promovira,  trži in kalkulira stroške storitev,
- povezuje  praktično delo s teoretičnimi znanji,
- evalvira opravljeno delo in išče ideje za  izboljšave.
 3. Izpeljava izpita
Kandidati morajo pred pristopom k opravljanju storitve načrtovati končno  obliko pričeske izbor ustreznih preparatov, pripomočkov, materialov, orodij, in  naprav ter določiti ustrezne tehnološke postopke. O opravljanju storitve vodijo  ustrezno dokumentacijo.
Storitev  in zagovor se opravlja po projektni metodi dela. Glede na obseg in vsebino je  izvedba projektnega dela lahko skupinska ali individualna.
Zagovor  je sestavljen iz dveh delov: 
  - predstavitve opravljanja  storitve in 
- strokovnega zagovora. 
Pri  izvedbi storitve morajo biti predstavljeni vsi osnovni frizerski postopki.  Izbira  se lahko le med trajnim  kodranjem  in oksidacijskim spreminjanjem  barve las.
Pri  strokovnem zagovoru kandidat  predstavi  načrtovano storitev s pomočjo različnih IKT sredstev in utemelji uporabo preparatov,  pripomočkov, materialov, orodij in naprav, izbranih tehnoloških postopkov ter  upoštevanje predpisov iz varnosti in zdravja pri delu ter varovanja okolja  storitev, ki jo je opravil.
 4. Poklicne kompetence 
Storitev:
  - Urejanje ženske in moške pričeske za različne priložnosti (umivanje las in lasišča, 
    striženje las, oblikovanje mokrih in suhih las, 
    britje,  
    trajno preoblikovanje, 
    spreminjanje barve las,
    izdelava in uporaba lasnih vstavkov) 
- Manikiranje
- Ličenje za različne priložnost
Elementi:
  - priprava na storitev
- sprejem stranke
- analiza las, lasišča, nohtov in kože
- razgovor in svetovanje
- izbira negovalnih sredstev, utrjevalcev, preparatov, ličil  in sredstev za manikiro,
- upoštevanje varstva pri delu in sanitarno higienskih  pogojev,
- izvedba testov,
- izvedba  vseh postopkov storitve za končno obliko  (pričeske, manikire in ličenja)  
- zaključna  dela, 
- dezinfekcija in čiščenje pripomočkov,
- vrednotenje  in evalvacija opravljenega dela.
Poklicne kompetence:
  -  celostno  načrtuje storitve s tehničnega, tehnološkega in estetskega vidika glede na  namen in celostno podobo modelov 
- racionalno  organizira delo,
- neguje  lase, nohte in kožo z izbiro ustreznih negovalnih sredstev,
- obvladuje  izvedbo  tehnoloških postopkov različnih  tehnik striženja, trajnega preoblikovanja in   spreminjanja barv,
- oblikuje  pričeske glede na značilnosti las, časovno obdobje, namen in celostno podobo  stranke, 
- izdela  osnovno in specialno manikiro, 
- liči  glede na namen, tip kože, obliko obraza, telesno konstitucijo in oblačila,
- dezinficira  in čisti pripomočke 
- kontrolira,  ovrednoti in utemeljuje opravljene storitve. 
5. Ocenjevanje
MERILA  OCENJEVANJA
Merila ocenjevanja in število točk se prilagodijo opravljanju storitve.
  
    | področje ocenjevanja | merila ocenjevanja | število točk | 
  
    | 1 načrtovanje
 | izvirnost in kreativnost | 15 | 
  
    | strokovnost    načrtovanja izvedbe | 
  
    | izbira    ustreznih preparatov, utrjevalcev in negovalnih sredstev | 
  
    | izbire    naprav in pripomočkov | 
  
    | 2 izvedba
 | urejenost    delovnega mesta in kandidata | 60 | 
  
    | upoštevanje    higiensko-varnostnih predpisov v frizerskem salonu | 
  
    | uporaba preparatov,    utrjevalcev in negovalnih sredstev | 
  
    | tehnologija    izvedbe storitev | 
  
    | uporaba    naprav in pripomočkov | 
  
    | kakovost    celovitega izgleda izvedenih storitev | 
  
    | 3 dokumentacija
 | preglednost    in izgled projektne naloge | 5 | 
  
    | uporabnost | 
  
    | 4 strokovni zagovor
 | predstavitev    projektnega dela z utemeljitvijo  s    pomočjo IKT | 20 | 
  
    | strokovnost    zagovora | 
  
    | SKUPAJ | 100 | 
 
Predlog  pretvorbe točk v oceno
  
    | številčna ocena | število točk | 
  
    | odlično    (5) | 88    - 100 | 
  
    | prav    dobro (4) | 75    - 87 | 
  
    | dobro    (3) | 62    - 74 | 
  
    | zadostno    (2) | 50    - 61 | 
  6. Primer
a) Naslov:
  Svečana pričeska,  Manikira in Ličenje neveste
b) Elementi:
  - zbiranje podatkov in postavitev cilja 
- načrtovanje izgleda  nevestine pričeske, manikire in ličenja 
- priprava frizerja in  delovnega mesta
- sprejem stranke, razgovor in svetovanje
- analiza las, lasišča, nohtov in kože
- izvedba testov
- izbira negovalnih sredstev, utrjevalcev, preparatov, ličil in  sredstev za manikiro
- izvedba postopkov storitve
- zaključna  dela  z dezinfekcijo in čiščenjem pripomočkov
- vrednotenje dela
c) Potek:
1. faza
  - zbiranje podatkov o  oblekah, pričeskah in celostni podobi nevest
- zbiranje slikovnega  gradiva
- organiziranje  in razdelitev dela v skupini
- razgovor s stranko o  njenih željah
- analiza las, kože in  nohtov
- svetovanje vrste  storitev glede na upoštevanje celostnega izgleda neveste
- načrtovanje izgleda  nevestine pričeske, manikire in ličenja 
- postavitev cilja, miselno  oblikovanje in skiciranje podobe neveste
2. faza
  - načrtovanje oblike  pričeske in barve las skladno s celostno podobo stranke in barvnimi odnosi
- izbiranje barvnih  kombinacij
- načrtovanje striženja
- izbiranje dodatkov za  pričesko
- načrtovanje ličenja in  poslikave nohtov
- izbiranje naprav in  pripomočkov za oblikovanje pričeske
- izbiranje preparatov,  utrjevalcev, negovalnih sredstev in kozmetičnih izdelkov 
- določanje termina za  storitev 
- izračun kalkulacije  predvidenih stroškov  izvedbe storitev
3. faza
  - osebna zaščita, priprava  na izvajanje storitev z urejanjem delovnega mesta
- sprejem in zaščita stranke
- analiza las, kože in  nohtov
- izvajanje ustreznih  testov
- priprava pripomočkov  za delo
- priprava in uporaba  ustreznih negovalnih sredstev, utrjevalcev, kozmetičnih izdelkov in preparatov  ter dodatkov 
- izvajanje frizerskih  postopkov (umivanje las in lasišča, striženje, barvanje las, ličenje in  manikiranje) 
- oblikovanje svečane  pričeske z upoštevanjem estetskih meril in barvnih odnosov
- izvajanje  nege rok in nohtov ter izdelava estetske  manikire skladno z barvnimi odnosi celostne podobe
- izvajanje estetskega  ličenja neveste glede na tip kože, obliko obraza, telesno konstitucijo in  oblačila, 
- upoštevanje Pravilnika  o minimalnih sanitarno higienskih pogojih
4. faza
  - identificiranje  in ugotavljanje vzrokov napak
- izvedba rešitev za  popravo napak,
- obrazložitev in  svetovanje stranki za vzdrževanje pričeske, manikire in make-upa.
5. faza
  - zaključna dela  urejanja delovnega mesta in ustrezno shranjevanje preparatov
- dezinfekcija  in čiščenje pribora, pripomočkov in druge  opreme
6. faza
  - Predstavitev skupnega  in svojega opravljenega dela s pomočjo AV ali drugih sredstev
- Evalvacija in predlogi  za izboljšave
d) Poklicne kompetence, ki jih  mora dijak izkazati:
  - pridobiva in beleži  informacije za načrtovanje dela s pomočjo informacijsko komunikacijske  tehnologije
- estetsko uredi sebe in  delovni prostor z upoštevanjem varstva pri delu   in higiensko varstvenih predpisov
- komunicira s stranko  ob sprejemu in  jo  zaščiti glede na vrsto  postopka dela
- analizira lase, lasišče,  nohte, kožo na obrazu in vratu ter ugotavlja morebitne spremembe in zapisuje  podatke v evidenčni karton
- svetuje izbiro  pričeske, pri čemer upošteva kodravost, debelino, barvo, strukturno  spremenjenost, smer rasti las in obliko obraza, glave ter celostno podobo  stranke
- izvaja teste pred  frizerskim postopkom  (test občutljivosti  kože, test poroznosti las, test inkompatibilnosti)
- stranki razloži  postopke dela  in vplive negovalnih  sredstev, utrjevalcev in preparatov na lase in lasišče
- izbira in uporablja  ustrezna negovalna sredstva, utrjevalce, preparate in ustrezne kozmetične  izdelke  po navodilih za uporabo glede na strukturo las 
- oblikuje  estetsko pričesko glede na značilnosti las, namen in celostno podobo neveste po  izbranih tehnoloških postopkih striženja, trajnega preoblikovanja in  spreminjanja barve, v skladu s teorijo  barvnih odnosov, 
- estetsko  izdela specialno manikiro, 
- estetsko  liči glede na namen, tip kože, obliko obraza, telesno konstitucijo in oblačila,
- kontrolira,  ovrednoti in utemeljuje opravljene storitve,
- identificira  napake, ugotavlja vzroke napak in izvede rešitev za popravo le-teh,
- komunicira  s sodelavci in strankami strokovno in  po  pravilih poslovnega bontona v slovenskem   in tujem jeziku,
- upošteva  pravila higiensko varnostnih predpisov za zagotavljanje lastnega zdravja,  varnosti stranke  in varnosti delovnega  mesta, 
- varuje  okolje, pravilno in varčno ravna s preparati, z utrjevalci in z negovalnimi  sredstvi.
e) Zagovor:
  
    - kandidat  predstavi opravljeno storitev  celostno  s poudarkom na svojem delu, s pomočjo AV ali  drugih sredstev.  
- zagovor  opravljene storitve Svečana pričeska, manikira in ličenje  neveste: različni vidiki dogodka in  pričesk  skozi zgodovinsko obdobje,  zbiranje informacij, načrtovanje in odločitev za  izbiro pričeske, manikire in ličenja,  izbira tehnik in  postopkov dela, organizacija dela, strokovne  vsebine…
f)  Ocenjevanje:
  
    | Merila ocenjevanja | Maksimalno število točk | Doseženo število točk | 
  
    | NAČRTOVANJE |  |  | 
  
    | izvirnost in kreativnost | 4 |  | 
  
    | strokovnost    načrtovanja izvedbe | 5 | 
  
    | izbira    ustreznih preparatov, utrjevalcev in negovalnih sredstev | 3 | 
  
    | izbire    naprav in pripomočkov | 3 | 
  
    | IZVEDBA |   |  | 
  
    | urejenost    delovnega mesta in kandidata | 5 |  | 
  
    | upoštevanje    higiensko-varnostnih predpisov v frizerskem salonu | 10 | 
  
    | uporaba    preparatov, utrjevalcev in negovalnih sredstev | 5 | 
  
    | tehnologija    izvedbe storitev | 5 | 
  
    | uporaba    naprav in pripomočkov | 5 | 
  
    | kakovost    celovitega izgleda izvedenih storitev | 30 | 
  
    | VODENJE DOKUMENTACIJE |   |  | 
  
    | preglednost    in izgled dokumentacije | 2 |  | 
  
    | uporabnost | 3 | 
  
    | STROKOVNI POGOVOR |   |  | 
  
    | predstavitev    storitve  s pomočjo IKT | 10 |  | 
  
    | Strokovnost    zagovora | 10 | 
  
    | SKUPAJ | 100 |  | 
  
    | PRETVORBA TOČK V OCENO |  |  |