Izobraževalni program: GOZDAR
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
GOJENJE IN VARSTVO GOZDOV
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   95  | 
  
   10  | 
  
   105  | 
 
|  
           2.  | 
         
           140  | 
         
           140  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   102  | 
        
   102  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   337  | 
  
   10  | 
  
   347  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   GOZD IN GOZDARSTVO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvoji občutek pripadnosti gozdarski stroki. Uvidi možnosti za razvoj svoje poklicne kariere. Razvije ekološko zavest. Osvoji osebno in poklicno odgovornost za ohranjanje naravnega ravnovesja in obstoja gozdov.  | 
  
   Vaja: (3 ure): orientacija v gozdu s pomočjo gozdarske karte, kompasa in gozdarskih oznak. Ekskurzije: tipi gozdov v Sloveniji, pragozdni ostanki  | 
 
| 
   GOZDOSLOVJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost pri opazovanju in razvrščanju gozdnih sestojev in razvojnih stopenj gozda. Razvijajo doslednost pri uporabljanju strokovne terminologijo.  | 
  
   Vaja: (4 ure): določanje vrste in oblike sestoja ter razvojne stopnje gozda.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in zanesljivost pri merjenju in odčitovanju. Osvaja strokovno terminologijo. Uvidi nujnost upoštevanja prirastoslovnih osnov nege  | 
  
   Vaja: (3 ure): merjenje debeline in višine dreves ter uporaba dvovhodnih deblovnic.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi odgovoren odnos do vseh posegov v naravo. Uvidi prepletenost in soodvisnost vseh naravoslovnih sfer okolja.  | 
        |
| 
   GOSPODARJENJE Z GOZDOVI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   NEGA GOZDA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
         
           
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija zanesljivost in skrbnost pri gojitvenih opravilih. Zave se nujnosti uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri negi v različnih razvojnih stopnjah gozda. Razvija zavest o nujnosti upoštevanja zakona o zdravju in varstvu pri delu.  | 
        |
| 
   OBNOVA GOZDA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sprejme moralno etično načelo trajnosti v gozdni proizvodnji.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
        ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave nujnosti upoštevanja pravil varnega dela pri pripravi sestoja za pomlajevanje, pri sadnji sadik in pri vzdrževanju orodja in pripomočkov.  | 
        |
| 
   GOZDNO SEMENARSTVO IN DREVESNIČARSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
        
   Ekskurzija: gozdarska semenarna in drevesnica.  | 
 |
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave varnega načina nabiranja semen gozdnega drevja.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
        ||
OSNOVE VARSTVA GOZDOV  | 
  
   | 
  
   Osvoji strokovno izrazoslovje s področja varstva gozdov. Oblikuje naravovarstveno zavest. Razvija osebno in poklicno odgovornost.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Uvidi družbeni in gospodarski problem ujm in požarov v naravnem okolju. Se zaveda svojih pravic pri delu v poškodovanih gozdovih. Uvidi nujnost uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri gašenju požarov in nujnost spoštovanja zakona o zdravju in varstvu pri delu.  | 
  
   Ekskurzija: ogled gasilskega doma in obisk poklicne gasilske enote. Ogled pogorišča in njegove sanacije.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovno primeren odnos do naravne pestrosti in biotske funkcije gozda. Razvija ekološko zavest Uvidi nujnost ukrepov varstva gozdov. Razume nujnost uporabe osebnih zaščitnih sredstev pri delih s področja varstva gozdov.  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Uvidi negativne posledice človekove dejavnosti v gozdu in možnosti zmanjšanja škodljivih posledic. Razvija osebno odgovornost.  | 
        
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
             Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Dendrologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Biologija in ekologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Pridobivanje gozdnih proizvodov  | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
           
             Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
          
   | 
 |