Izobraževalni program: KMETOVALEC (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   245  | 
  
   245  | 
 |
| 
   2.  | 
        
   245  | 
  
   245  | 
 |
| 
   3.  | 
        
   272  | 
  
   272  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   762  | 
  
   762  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik - POLJEDELSTVO (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   PODNEBNI DEJAVNIKI  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost opazovanja, strokovnost in natančnost.  | 
  
   Ogled: meteorološka postaja.  | 
 
| 
   TLA IN OBDELAVA TAL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija skrb za pravilno ravnanje s tlemi, pozitiven odnos do ohranjanja rodovitnosti tal.  | 
  
   Ogled: tekmovanje oračev.  | 
 
| 
   PREHRANA RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave poklicne odgovornosti in natančnost, Razvija pozitiven odnos do okolja.  | 
  
   Ogled: pedološki laboratorij.  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in strokovnost.  | 
  
   Ogled: laboratorij za določanje kakovosti semen.  | 
 
| 
   SETEV IN SADITEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in ekonomičnost.  | 
        
1. letnik - ŽIVINOREJA (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   ANATOMIJA IN FIZIOLOGIJA DOMAČIH ŽIVALI  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija human in skrben odnos do živali, sposobnost opazovanja živali, natančnost in zanesljivost.  | 
  
   Demonstracija: označevanje posameznih telesnih delov pri različnih vrstah domačih živali v hlevu. Ogledi: Vaja: merjenje telesne temperature živalim.  | 
 
| 
   SELEKCIJA DOMAČIH ŽIVALI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, ustvarjalnost, ekološko zavest. Krepi zanesljivost, poklicno odgovornost.  | 
  
   Demonstracija: uporaba evidenčnih listov za selekcijo. Vaja: merjenje živali (merilni trak, lydtinova palica in tehtnica).  | 
 
| 
   KRMILA ZA DOMAČE ŽIVALI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost in natančnost, ekološko zavest, delovno in osebno odgovornost.  | 
  
   Vaja: ocenjevanje krme. Prikaz: tabele, rezultati analiz. Ogled: tovarna močnih krmil, laboratorij za analizo krmil. Demonstracija: krmila.  | 
 
| 
   SESTAVLJANJE KRMNIH OBROKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, strokovnost, osebno odgovornost. Se zave pomena varčnosti. Krepi ekološko zavest.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   | 
 |||
| 
   ŽIVINOREJSKA PRAKSA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija delovno odgovornost.  | 
  
   Ogled: potek oskrbe različnih vrst domačih živali v hlevu.  | 
 
1. letnik - KMETIJSKI STROJI (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   VARSTVO PRI DELU V DELAVNICI  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena uporabe sredstev za varno delo. Razvija delovno odgovornost, navade za varno delo.  | 
  
   Demonstracija: uporaba sredstev za varno delo.  | 
 
| 
   SPOZNAVANJE ORODJA IN DELAVNICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost.  | 
  
   Prikaz: delo s posameznimi orodji.  | 
 
| 
   SPOZNAVANJE IN UPORABA MERIL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Osvaja natančnost merjenja z merili. Krepi inovativnost.  | 
  
   Demonstracija: uporaba meril. Vaja: merjenje različnih predmetov.  | 
 
| 
   OBDELAVA KOVIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena pravilne izbire vrste žage za določen material. Krepi natančnost in vztrajnost. Razvija ročne spretnosti.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   VARJENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija vztrajnost, varčnost, ustvarjalnost in inovativnost, ročne spretnost.  | 
  
   Vaja: risanje risbe ter po risbi s pomočjo varjenja ter drugih postopkov varjenje jeklene  | 
 
| 
   konstrukcije (manjša z 2-3 deli).  | 
 |||
| 
   VIJAČNE ZVEZE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, strokovnost, ročne spretnosti. Se zave osebne odgovornosti.  | 
  
   Vaje :  | 
 
| 
   OBDELAVA LESA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija varčnost, skrbnost, ekološko zavest, pripadnost, ročne spretnosti.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   VARNO DELO S TRAKTORJEM IN TRAKTORSKIMI PRIKLJUČKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno in delovno odgovornost pri uporabi traktorja in strojev.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   VOŽNJA TRAKTORJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi osebno in delovno odgovornost. Razvije spretnosti vožnje.  | 
  
   Vaja : vožnja s traktorjem.  | 
 
1. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (35)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   ORGANOGRAFIJA SADNIH RASTLIN  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost natančnega opazovanja.  | 
  
   Vaje :  | 
 
| 
   FENOLOGIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost opazovanja in zapisovanja, sposobnost povezovanja.  | 
  
   Ogled: nasad v različnih časovnih obdobjih. Vaja: določitev fenofaze in potrebnega tehnološkega ukrepa.  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE SADNIH RASTLIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost in poklicno odgovornost. Krepi delovno odgovornost. Se zave natančnosti.  | 
  
   Ogled: drevesnica. Vaje:  | 
 
| 
   ORGANOGRAFIJA VINSKE TRTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost natančnega opazovanja.  | 
  
   Prikaz: rodni les.  | 
 
| 
   FENOLOGIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Razvija sposobnost natančnega opazovanja in zapisovanja.  | 
  
   Ogled: vinograd v različnih časovnih obdobjih. Vaja: določitev fenofaze ter potrebnega tehnološkega ukrepa.  | 
 |
| 
   RAZMNOŽEVANJE VINSKE TRTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost, natančnost in zanesljivost. Se zave pomena kakovosti.  | 
  
   Vaja: cepljenje vinske trte (stroj za cepljenje, cepiči, podlage, zaboji za siljenje, parafin, silnica). Ogled: trsnica in matičnjak.  | 
 
2. letnik - POLJEDELSTVO (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   VARSTVO RASTLIN  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost prepoznavanja plevelov, bolezni in škodljivcev, poklicno strokovnost, pozitiven odnos do varovanja okolja, živali in ljudi.  | 
  
   Ogledi:  | 
 
| 
   ŽITA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost in delovno odgovornost. Usvoji pomen žit v prehrani.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   | 
 |||
| 
   KORUZA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest pri uporabi herbicidov, poklicno odgovornost.  | 
  
   Ogled: poskusi s hibridi koruze. Vaja: siliranje koruze s silažnim kombajnom.  | 
 
| 
   KROMPIR  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija poklicno odgovornost, spretnosti.  | 
  
   Ogled: poskusni center v Šenčurju. Vaje:  | 
 
| 
   SLADKORNA PESA*  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost, zanesljivost in natančnost.  | 
  
   Ogled: tovarna sladkorja v Ormožu.  | 
 
Opomba: dijak dobi osnovne informacije, podrobneje individualno.
2. letnik - ŽIVINOREJA (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   RAZMNOŽEVANJE PREŽVEKOVALCEV  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi strokovnost, zanesljivost, skrbnost. Razvija osebno odgovornost, poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Ogled: živali v času gonjenja. Vaje:  | 
 
| 
   SELEKCIJA PREŽVEKOVALCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, ustvarjalnost. Se zave pomena strokovnosti. Krepi zanesljivost, poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Ogled: pasme goveda, pasme ovc, pasme koz, Demonstracija: Vaja:  | 
 
| 
   PRIREJA MLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, zanesljivost, ekološko zavest. Razvija strokovnost, občutek doslednosti, delovno odgovornost, varčnost Se zave potrebe humanega odnosa do živali.  | 
  
   Ogled: presoja nje vimena. Vaje:  | 
 
| 
   | 
 |||
| 
   PREDELAVA MLEKA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost posameznih postopkov, inovativnost pri izdelavi izdelkov, ustvarjalnost. Krepi natančnost, ekološko zavest.  | 
  
   Vaje: izdelava kislega mleka, jogurta, surovega masla, skute, sladoleda in mehkega sira. Ogled: mlekarna in predelava na ekološki kmetiji.  | 
 
| 
   PREHRANA PREŽVEKOVALCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov, ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   OSKRBA PREŽVEKOVALCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest, delovno odgovornost, sposobnost opazovanja, vztrajnost in zanesljivost, sposobnost komunikacije. Se zave odgovornosti. Krepi pravilen odnos do živali. Se zave natančnosti pomena higiene.  | 
  
   Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). Vaje:  | 
 
| 
   Demonstracija: nudenje prve pomoči, karantena.  | 
 |||
| 
   ŽIVINOREJSKA PRAKSA  | 
  
   | 
  
   Razvija delovno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
2. letnik - KMETIJSKI STROJI (35 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   SESTAVLJANJE IN RAZSTAVLJANJE GONIL  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost in strokovnost.  | 
  
   Vaja: sestavljanje različnih gonil, zamenjava jermena.  | 
 
| 
   VZDRŽEVANJE KMETIJSKIH STROJEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno in poklicno odgovornost, varčnost in skrbnost, ekološko zavest, ročne spretnosti.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   PRIPRAVA STROJEV ZA DELO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi strokovnost in delovno odgovornost.  | 
  
   Vaja : pravilen priklop orodja ali stroja k traktorju, nastavitev orodja ali stroja.  | 
 
2. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (70 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   REZ IN GOJITVENE OBLIKE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost in poklicno odgovornost.  | 
  
   Ogled: različne gojitvene oblike. Vaja: rez sadnega drevja (škarje, žaga, lestev, cepilna smola, vrvica).  | 
 
| 
   NAPRAVA, OBNOVA IN OSKRBA NASADOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija varčnost, sposobnost povezovanja znanja različnih predmetov. Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti.  | 
  
   Ogledi: Vaje:  | 
 
| 
   REZ IN GOJITVENE OBLIKE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija občutek za pravilno obremenitev vinske trte pri zimski rezi. Razvije občutek za varčnost.  | 
  
   Prikaz: rodni les. Vaje:  | 
 
| 
   | 
 |||
| 
   NAPRAVA IN OBNOVA VINOGRADOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. Razvije občutek za varčnost.  | 
  
   Ogled: naprave vinogradov. Vaja: sajenje (lopata, samokolnica, kompost, kalež, gnojilo, trsna cepljenka, opora).  | 
 
| 
   OSKRBA VINOGRADOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost. Krepi osebno odgovornost.  | 
  
   Vaja: pletev vinske trte.  | 
 
3. letnik - POLJEDELSTVO (68 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   HMELJ *  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija poklicno odgovornost in strokovnost.  | 
  
   Ogled: ihp žalec. Ogled: proizvodnja piva.  | 
 
| 
   OLJNICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija pozitiven odnos do okolja. Osvoji pomen oljnic v prehrani.  | 
  
   Ogled: oljarna.  | 
 
| 
   ZRNATE STROČNICE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija pozitiven odnos do okolja in tal. Se zave pomena stročnic v prehrani.  | 
        |
| 
   ALTERNATIVNE POLJŠČINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija pozitiven odnos do okolja, strokovnost.  | 
  
   Ogled: usmerjena kmetija.  | 
 
| 
   PRIDELOVANJE KRME NA NJIVAH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekonomičnost in racionalno rabo tal.  | 
        |
| 
   PRIDELOVANJE KRME NA TRAVINJU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odnos do okolja, poklicno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
Opomba: dijak dobi osnovne informacije, podrobneje individualno.
3. letnik - ŽIVINOREJA (68 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   SELEKCIJA NEPREŽVEKOVALCEV  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost. Krepi poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Vaje: Ogled: pasme prašičev, pasme perutnine, pasme konj, pasme kuncev.  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi delovno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   PREHRANA PRAŠIČEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija inovativnost pri sestavljanju krmnih obrokov, ekološko zavest, čut za živali, strokovnost, delovno odgovornost.  | 
  
   Vaja:krmljenje. Ogled: krmljenje na konvencionalni in ekološki kmetiji.  | 
 
| 
   OSKRBA PRAŠIČEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Vaje: Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki).  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE PERUTNINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija čut za živali, strokovnost, delovno odgovornost.  | 
  
   Vaja: valjenje (matična jata, valilnik, hladilnik, embalaža).  | 
 
| 
   PREHRANA PERUTNINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, skrbnost, osebno odgovornost, strokovnost, delovno odgovornost. Razvija ekološko zavest, čut za živali.  | 
  
   Vaja: krmljenje piščancev.  | 
 
| 
   OSKRBA PERUTNINE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki). Vaja: debikiranje, čiščenje hleva.  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE KONJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, strokovnost, zanesljivost, skrbnost. Razvija osebno odgovornost, poklicno odgovornost.  | 
  
   Ogled živali v času gonjenja. Vaja: pripust živali.  | 
 
| 
   PREHRANA KONJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, osebno odgovornost. Razvija ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost, skrbnost.  | 
  
   Vaja: krmljenje konj z različno delovno obremenitvijo.  | 
 
| 
   OSKRBA KONJ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost.  | 
  
   Ogled: konjeniški klub. Vaje:  | 
 
| 
   RAZMNOŽEVANJE KUNCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, strokovnost, zanesljivost, skrbnost.  | 
  
   Vaja: pripust živali.  | 
 
| 
   | 
  
   Razvija osebno odgovornost, sposobnost opazovanj, poklicno odgovornost.  | 
        ||
| 
   PREHRANA KUNCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi natančnost, skrbnost, osebno odgovornost, . Razvija ekološko zavest, čut za živali, zanesljivost, strokovnost, delovno odgovornost.  | 
  
   Vaja: krmljenje kuncev. Ogled: hlev (konvencionalni in ekološki).  | 
 
| 
   HLEVI IN OSKRBA KUNCEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, skrbnost, strokovnost, sposobnost opazovanja. Krepi zanesljivost, čut za živali, poklicno odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Vaja: oskrba kuncev.  | 
 
| 
   PREDELAVA MESA DOMAČIH ŽIVALI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave humanega odnosa do živali. Krepi skrbnost, ekološko zavest. Razvija osebno odgovornost.  | 
  
   Ogled: klavnica. Prikaz: razkosavanje zaklane živali v ustrezno opremljenem prostoru. Demonstracija: izdelava izdelkov. Ogled: kmetija z ekološko predelavo. Vaja: zapisnik ekološke pridelave.  | 
 
| 
   ČEBELJA DRUŽINA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija prijaznejši odnos do čebel. Razvija strokovnost, skrbnost, delovno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   | 
  
   Krepi natančnost, zanesljivost, odgovornost, ekološko zavest.  | 
  
   Uporaba čebelarske obleke in orodja. Ogled: čebelnjak (konvencionalni in ekološki).  | 
 |
| 
   REJA VODNIH ŽIVALI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti. Krepi natančnost, skrbnost, zanesljivost, strokovnost.  | 
  
   Prikaz: Vaja: čiščenje ribnika.  | 
 
| 
   ŽIVINOREJSKA PRAKSA  | 
  
   | 
  
   Razvija delovno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
3. letnik - KMETIJSKI STROJI (34 ur)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   PRIPRAVA IN NASTAVITEV STROJEV ZA DELO  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija ekološko zavest, delovno in osebno odgovornost, strokovnost.  | 
  
   Vaja : priprava, nastavitev in preizkus nastavitve, priklop strojev, pranje in čiščenje strojev.  | 
 
| 
   IZVEDBA MEHANIZIRANIH DEL  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija strokovnost, poklicno, delovno in osebno odgovornost, vztrajnost in inovativnost.  | 
  
   Vaja: izvedba najpogostejših tehnoloških operaciji s stroji. Ogled: izvedba del s stroji, ki jih ni na šolskem posestvu. Demonstracija: delovanje strojev.  | 
 
3. letnik - SADJARSTVO IN VINOGRADNIŠTVO (102 uri)
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   OBIRANJE, SHRANJEVANJE IN PREDELAVA SADJA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija natančnost, timsko delo. Krepi ekološko zavest. Se zave osebne odgovornosti.  | 
  
   Ogled: hladilnica. Vaje:  | 
 
| 
   OSNOVE VINARSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave delovne odgovornosti. Razvija natančnost in odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   | 
 |||
| 
   VARSTVO SADNEGA DREVJA IN VINSKE TRTE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi ekološko zavest. Se zave pomena natančnosti in varčnosti. Razvija osebno in poklicno odgovornost.  | 
  
   Vaje:  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: matematika, poljedelstvo, živinoreja, kmetijski stroji, gospodarsko poslovanje, sadjarstvo in vinogradništvo, zelenjadarstvo, vinarstvo in predelava sadja.
Konkretno
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   POLJEDELSTVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Kmetijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Kmetijski stroji Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Živinoreja  | 
  
   | 
 
| 
   živinoreja  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Živinoreja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Kmetijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Matematika Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Živinoreja Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Kmetijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Kmetijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   sadjarstvo in vinogradništvo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
 ||
| 
   | 
  
   Sadjarstvo in vinogradništvo Poljedelstvo Kmetijski stroji Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Vinarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   kmetijski stroji  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Kmetijski stroji Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Kmetijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Živinoreja Zelenjadarstvo Vinarstvo in predelava sadja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Živinoreja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Živinoreja  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poljedelstvo Sadjarstvo in vinogradništvo Zelenjadarstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   |