Izobraževalni program: KMETOVALEC (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
VINARSTVO IN PREDELAVA SADJA - izbirni predmet
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
        
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   58  | 
  
   10  | 
  
   68  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   58  | 
  
   10  | 
  
   68  | 
 
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
| 
    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   POMEN PREDELAVE SADJA  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
        |
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave vloge predelave za samozaposlitev. Se zave vloge sadja in sadnih izdelkov v prehrani ljudi. Razvija komunikativnost.  | 
        |
| 
   SADJE KOT SUROVINA ZA PREDELAVO  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Krepi sposobnost povezovanja in sklepanja. Se zaveda uporabne vrednosti sadja. Se zaveda pomena kakovosti sadja.  | 
  
   Vaje: Ogled: strojno sortiranje.  | 
 
| 
   SKLADIŠČENJE SADJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave vloge skladiščenja sadja. Razvija natančnost in inovativnost.  | 
  
   Ogled: skladišče sadja in hladilnica. Vaja: prepoznavanje skladiščnih bolezni.  | 
 
| 
   TEHNOLOŠKI POSTOPKI PREDELAVE SADJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave uporabne vrednosti sadja. Se zaveda delovne odgovornosti. Razvija natančnost.  | 
  
   Demonstracije:  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija inovativnost. Krepi sposobnost povezovanja in sklepanja.  | 
  
   Ogledi:  | 
 
| 
   KONTROLA KAKOVOSTI KONZERVIRANIH PROIZVODOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnosti natančnega opazovanja. Se zaveda delovne odgovornosti. Razvija strokovnost.  | 
        |
| 
   OSNOVE VINARSTVA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomembne vloge vinarstva.  | 
  
   Ogledi:  | 
 
| 
   TRGATEV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ravna v skladu s strokovnimi navodili in predpisi. Razvija natančnost opazovanja in zapisovanja. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti. Se zave upoštevanja higienskih predpisov.  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   PREDELAVA GROZDJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zave pomena higienskih predpisov, strokovnih navodil. Se zaveda upoštevanja veljavnih zakonskih predpisov. Se zave pomena natančnosti in strokovnosti.  | 
  
   Vaja: tehtanje, merjenje določene količine enoloških sredstev (laboratorij, klet).  | 
 
| 
   KLETARJENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Ravna v skladu s higienskimi predpisi in strokovnimi navodili. Krepi zavest o zdravju. Se zave odgovornost za pravilno izvedbo posameznih tehnoloških postopkov. Krepi natančnost. Krepi ekološko zavest (azbestni filtri).  | 
  
   Vaje:  | 
 
| 
   BOLEZNI IN NAPAKE VINA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovoren odnos do dela. Razvija zavest o pomenu zdravega proizvoda.  | 
  
   Vaja: prepoznavanje bolezni in napak vina.  | 
 
| 
   STRANSKI PROIZVODI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija inovativnost. Razvija zavest o pomenu zdravja.  | 
  
   Vaja: priprava vinskega kisa.  | 
 
| 
   POKUŠNJA IN OCENJEVANJE VINA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost zaznavanja in natančnega opisovanja, izražanja. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija zavest o pomenu zaznavanja lepega, estetike.  | 
  
   Vaja: predstavitev vin: degustacija v kleti. Degustacija: vzorci vin ob primerni hrani (šolska jedilnica). Vaja: strežba vin, hrane, izdelava pogrinjkov.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezuje z naslednjimi predmeti: sadjarstvo in vinogradništvo, poljedelstvo, kmetijski stroji, praktični pouk, gospodarsko poslovanje.
Konkretno
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Gospodarsko poslovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Sadjarstvo in vinogradništvo Poljedelstvo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
          
   | 
 |
| 
   | 
  
   Sadjarstvo in vinogradništvo Kmetijski stroji Praktični pouk  | 
  
   |