PREDMETNIK : MEHATRONIK OPERATER / SPI
| PROGRAMSKE ENOTE 
 | 1. letnik | 2. letnik | 3. letnik | SKUPNO št. ur in tednov v programu | |||
| št. ur na | št. ur na | št. ur na | |||||
| teden | leto | teden | leto | teden | leto | ||
| A – Splošno izobraževalni predmeti-ključne kvalifikacije | |||||||
| Slovenščina | 3 | 99 | 2 | 66 | 3 | 48 | 213 | 
| Matematika | 3 | 99 | 2 | 66 | 3 | 48 | 213 | 
| Tuji jezik | 2 | 66 | 2 | 66 | 2 | 32 | 164 | 
| Umetnost | 1 | 33 | 33 | ||||
| Naravoslovje | 1 | 33 | 1 | 33 | 66* | ||
| Družboslovje | 2 | 66 | 2 | 66 | 132 | ||
| Športna vzgoja | 2 | 66 | 2 | 66 | 2 | 32 | 164 | 
| Skupaj A | 14 | 462 | 11 | 363 | 10 | 160 | 985 | 
| B - Strokovni vsebinski sklopi** | |||||||
| Tehniško komuniciranje | |||||||
| Proizvodni procesi | |||||||
| Mehatronika | |||||||
| Skupaj B | 12 | 396 | 15 | 495 | 13 | 208 | 1099 | 
| Od tega za: | |||||||
| C - Praktično izobraževanje v šoli | |||||||
| Praktični pouk | 5 | 165 | 10 | 330 | 10 | 160 | 655 | 
| Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu | |||||||
| Praktično usposabljanje z delom | 114 | 114 | 684 | 912 | |||
| D - Interesne dejavnosti | |||||||
| Interesne dejavnosti | 64 | 64 | 32 | 160 | |||
| E - Odprti kurikulum | |||||||
| Na ravni šole | 7 | 231 | 7 | 231 | 9 | 144 | 606 | 
| Skupno število ur pouka (A+B+E) | 33 | 108 9 | 33 | 1089 | 32 | 512 | 2690 | 
| Skupaj praktično izobraževanje (C+Č) | 279 | 444 | 844 | 1567 | |||
| Skupno število ur izobraževanja v šoli (A+B+D+E) | 1153 | 1153 | 544 | 2850 | |||
| Skupaj (A+B+Č+D+E) | 1267 | 1267 | 1228 | 3762 | |||
| Število tednov izobraževanja v šoli | 33 | 33 | 16 | 82 | |||
| Število tednov praktičnega usposabljanja z delom | 3 | 3 | 18 | 24 | |||
| Število tednov interesnih dejavnosti | 2 | 2 | 1 | 5 | |||
| Skupno število tednov izobraževanja | 38 | 38 | 35 | 111 | |||
Pojasnila k predmetniku:
* Neintegrirani del naravoslovja. Za celotni katalog znanja je predvideno 132 ur.
** V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo, informacijsko-komunikacijska pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti, učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu lahko poveča na 7 tednov v 1. in 2. letniku in na 19 tednov v 3. letniku; poleg tega se z individualno učno pogodbo lahko določi, da dijak opravlja namesto praktičnega pouka v 2. in 3. letniku (2 dni na teden) praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih s sklenjeno kolektivno ali individualno učno pogodbo.
VSEBINSKI SKLOPIV tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
| OZNAKA | KOMPETENCE | RAVEN Poklicne kompetence | ||
| TK | TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE | |||
| TK1 | Poznavanje in razumevanje tehniških navodil, delavniških dnevnikov in delovnih nalogov. | Osnovni Nivo | ||
| TK2 | Sodelovanje v projektnem delu z odgovornim pristopom do delovnega mesta, organizacije in okolja (logistika, odnos do stranke, kupca). | Osnovni Nivo | ||
| TK3 | Uporabljanje in razumevanje tehniških risb in shem, upoštevanje pravil in predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. | Rutinski nivo | ||
| TK4 | Razvijanje osebne organizacijske kulture na delovnem mestu, v delovnem okolju in pri projektnem delu. | Rutinski nivo | ||
| TK5 | Izdelava tehniške dokumentacije in tehničnih navodil z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij. | Napredni nivo | ||
| TK6 | Uporaba standardov, upoštevanje pravil ter predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. | Napredni nivo | ||
| TK7 | Uporaba računalniških aplikacij, vrednotenje stroškov ter skrb za urejeno delovno okolje. | Napredni nivo | ||
| PP | PROIZVODNI PROCESI | |||
| PP1 | Poznavanje in razumevanje proizvodnih procesov in materialnih tokov | Osnovni Nivo | ||
| PP2 | Pregled splošnega stanja stroja in energetskih virov, opravljanje enostavnih vzdrževalnih del (čiščenje stroja, mazanje) | Osnovni Nivo | ||
| PP 3 | Poznavanje principov delovanja proizvodnih celic in linij (zgradba predelovalne linije, osnovni stroji linije in njih principi delovanja ...) | Rutinski nivo | ||
| PP 4 | Razumevanje procesa preoblikovanja (mehanskega, toplotnega ...) | Rutinski nivo | ||
| PP5 | Spremljanje delovanja stroja, vpenjanje in vlaganje materiala v stroj, kontroliranje delovnega procesa, odpravljanje enostavnih zastojev delovnega procesa, opravljanje osnovnih vzdrževalnih del | Napredni nivo | ||
| PP6 | Vključevanje metode TPM (celovito preventivno vzdrževanje) v svoje delo in delovno okolje | Napredni nivo | ||
| PP7 | Pripraviti stroj v stanje za zagon, odkrivanje in lokaliziranje napak na stroju, popravilo poškodb stroja in zamenjevanje pokvarjenih komponent z originalnimi rezervnimi deli | Napredni nivo | ||
| MHT | MEHATRONIKA | |||
| MHT1 | Uporaba osnovnih energetskih virov. | Osnovni Nivo | ||
| MHT 2 | Spremljanje in evidentiranje zahtevanih merilnih parametrov stroja ali linije, prepoznavanje osnovnih krmilnih elementov stroja, odprava manjših okvar. | Osnovni Nivo | ||
| MHT 3 | Ugotavljanje obremenitev strojnih elementov in njihove funkcije v stroju. | Rutinski nivo | ||
| MHT 4 | Kontroliranje zahtevnejših parametrov delovnega procesa. Rokovanje s krmilnikom stroja s pomočjo sinoptičnih prikazov in vhodno izhodnimi krmilnimi elementi. | Rutinski nivo | ||
| MHT 5 | Upravljanje in nastavljanje procesnih, električnih in mehanskih veličin in parametrov. | Napredni nivo | ||
| MHT 6 | Izvajanje kontrolnih in krmilnih funkcij na stroju ali proizvodni liniji. | Napredni nivo | ||
ZNANJE, KI GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
| Predmet oziroma vsebinski sklop (VS) | Izvajalec | Znanje | 
| Slovenščina | učitelj | visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti | 
| Tuji jezik | učitelj | visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika | 
| Matematika | učitelj | visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, metalurgija, elektrotehnike ali kemije | 
| Umetnost | učitelj | visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine | 
| Naravoslovje | učitelj | visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike | 
| laborant | srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja | |
| Družboslovje | učitelj | visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije | 
| Športna vzgoja | učitelj | visokošolska izobrazba iz športne vzgoje | 
| VS: Tehniško komuniciranje | učitelj | visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela | 
| učitelj praktičnega pouka | višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike | |
| VS: Proizvodni procesi | učitelj | visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike | 
| učitelj praktičnega pouka | višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike | |
| VS: Mehatronika | učitelj | visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike | 
| učitelj praktičnega pouka | višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |