Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu vključuje izobraževalne programe: 
  Gradbeništvo z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      | Informativni cilji  | Formativni cilji  dijak:  | Socializacijski cilji  dijak:  | Posebnosti v izvedbi  | 
    
      | 1. letnik | 
    
      | OSNOVE GRADBENIŠTVA  |  |  |  | 
    
      | 
        Pozna gradbeništvo, kotgospodarsko panogo organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove dejavnosti  | 
        pridobi osnove o organiziranosti gradbeništva zna razložiti funkcije gradbenih organizacij in njihovo mesto v gospodarstvu in družbi  | 
        razvija pozitiven odnos do poklica oblikuje svoje interese in mesto v tej gospodarski panogi spozna nujnost medsebojne povezanosti človeka in tehnike  |  | 
    
      | VRSTE GRADBENIH OBJEKTOV  |  |  |  | 
    
      | 
         visoke zgradbe  nizke zgradbe  vodne zgradbe  | 
        zna opisati različne vrste gradbenih objektov prepozna razliko med gradbenimi objekti in njihovo pravilno zasnovo primerja gradbene objekte po namenu, načinu in tehnologiji gradnje  | 
        spozna strokovno soodgovornost v gradbeni dejavnosti, posebej v načrtovanju gradbenih objektov se zave medpoklicne povezanosti in potrebe odgovornosti do sorodnih gradbenih del in poklicev  |  | 
    
      | GRADBENA DELA  |  |  |  | 
    
      | 
        pripravljalna dela gradbena dela zaključna gradbena dela zemeljska dela prenos podatkov iz načrta na teren  | 
        pozna vse dejavnosti ,ki potekajo pred pričetkom gradnje spozna povezanost gradbene dejavnosti  | 
        spozna nujnost delovne hierarhije in medsebojne povezanosti vseh sodelujočih  | vaje na terenu  16 ur  | 
    
      | GRADBENI OBJEKT  |  |  |  | 
    
      | 
        nosilni in nenosilni gradbeni elementi  | 
        pozna lastnosti in funkcijo gradbenih elementov zna razložiti njihovo nalogo v zgradbi  | 
        razvija sposobnost za sistematično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje  |  | 
    
      | MATERIALI V GRADBENIŠTVU  |  |  |  | 
    
      | 
        vrste in lastnosti preizkušanje standardizacija naravni kamniti materiali keramični materiali veziva malte betoni kovine les ogljikovodikovi materiali izolacije  | 
        loči gradbene materiale in pozna njihovo uporabo loči njihove fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti pozna pomen standardov za kvaliteto proizvodov pozna posameznegradbene materiala, prepoznava njihove lastnosti zna izbrati najprimernejši material za svoje delo  | 
        razvija sposobnosti za sistemsko opazovanje, primerjanje in razločevanje spozna širino in medsebojno povezanost z drugimi panogami razvija sposibnost sistemetičnega primerjanja gradiv se zave medsebojne povezanosti lastnosti materialov razvija osebno in strokovno odgovornost  | vaje v laboratoriju  16 ur  | 
    
      | ORGANIZACIJA GRADBIŠČA  |  |  |  | 
    
      | 
        spozna projekt organizacije gradbišča opiše zunanjo in notranjo infrastrukturo se seznani z začasnimi objekti na gradbišču  | 
        zna prebrati projekt organizacije gradbišča: obstoječe objekte ali tiste ki so določeni za odstranitev ali kot sestavni del končne rešitve loči notranjo in zunanjo infrastrukturo/vodovod, kanalizacijo, elektriko,.. prometne poti- vodoravni, navpični in mešani transport/ ponazori začasne objekte na gradbišču  | 
        se zave pomena urejenega varnega delovnega prostora razvija ekološko zavest  |  | 
    
      | VARSTVO PRI DELU  |  |  |  | 
    
      | 
        pravni predpisi iz varstva pri delu osebna varstvena oprema varstvo pri gradbenem delu  | 
        seznani se z zakonom o varstvu pri delu spozna zakon o zaščiti pred požarom spozna pravilnik o varstvu pri gradbenem delu spoznava odnos vzrok – posledica in razvija sposobnost predvidevanja seznani se z normativi in ukrepi za varno delo  | 
        zna poiskati vire za pridobivanje potrebnih informacij razvija odnos do varnega dela v skladu s predpisi razvija sposobnosti za zavarovanje sebe in drugih udeležencev v delovnem procesu razvija sposobnosti zaznavanja nevarnosti in ustreznega ukrepanja zaveda se soodvisnosti med tehniko in človekovo dejavnostjo razvija zavest o osebni strokovni in moralni odgovornosti  |  | 
    
      | 2.letnik  
 | 
    
      | GRADBENA MEHANIKA  |  |  |  | 
    
      |  | 
        opredeli pojme:nosilna konstrukcija, sila, obtežba razlikuje med vrstami obtežbe prepozna osnovna napetostna stanja in njihov vpliv na gradbeno konstrukcijo  | 
        z znanjem splošnih pojmov pridobi odgovornost do natančnega in pravilnega izvajanja del  | vaje v računalniški učilnici 4 ure  | 
    
      | KALKULACIJE  |  |  |  | 
    
      | 
        pojem norme obračunska pravila normativi materialov struktura cene  | 
        spozna pomen norm za kvalitetno obvladovanje del v gradbeništvu zna določiti porabo materiala, časa po normativih in poiskati prave norme za določeno delo  | 
        razvija poklicno identiteto spozna pomen pravilno določene norme za doseganje predpisane kvalitete dela razvija sposobnost vrednotenja gradbenih del  | vaje v računalniški učilnici 12 ur  | 
    
      | 3. letnik  | 
    
      | VAROVANJE KULTURNE DEDIŠČINE  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
        organizacija na področju varovanja kulturne dediščine  | 
        spozna institucije, ki sodelujejo pri varovanju in obnovi kulturne dediščine razume pomen povezovanja in sodelovanja različnih strok pri posameznem kulturnem spomeniku  | 
        razvija spoznanje o pomembnosti povezovanja različnih strok razvija strokovno identiteto  |  | 
    
      | PROJEKTNA DOKUMENTACIJA  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
        projektna dokumentacija /izbran primer/  
 | 
        seznani se z vsebino projekta za sanacijo spozna različne elemente projektne dokumentacije spozna in razume strokovne pojme s področja kulturne dediščine razume kompleksnost projektne dokumentacije spozna pomembnost potresne varnosti objekta  | 
        razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine razvija sposobnost opazovanja in analiziranja bogati svoj besedni zaklad  |  | 
  
  
    
      | Znanja  | Povezava s predmetom  | 
    
      | 
 | Predmet  | Znanja  | 
    
      | Gradbeništvo  |  |  | 
    
      | Gradbeni elementi  | 
        tehnologija praktični pouk  | 
        tehnološki postopki gradnje posameznih elementov poznavanje materialov in izbira najprimernejših delovnih postopkov  | 
    
      | Materiali  | 
        tehnologija praktični pouk  | 
        izbira materiala glede na tehnične in fizikalne lastnosti in poznavanje postopkov pravilne uporabe  | 
    
      | Organizacija gradbišča  |  | 
        pripravljalna dela in organizacija delovnega mesta  | 
    
      | Varstvo pri delu  | 
        tehnologija praktični pouk  | 
        poznavanje varnih delovnih postopkov uporaba varovalne opreme in osebnih zaščitnih sredstev  | 
    
      | kalkulacije  | 
        tehnologija praktični pouk matematika  | 
        poznavanje sestav delov posameznih gradbenih elementov uporaba predizmer materiala izbira najprimernejšega materiala poznavanje računskih operacij  | 
    
      | Varstvo kulturne dediščine  | 
        tehnologija praktični pouk umetnost  | 
        poznavanje konstrukcijskih elementov zgradbe in tehnologije gradnje določitev najprimernejših materialov poznavanje zgodovine gradbeništva  |