Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program: 
  Risanje z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      | Informativni cilji  | Formativni cilji  dijak:  | Socializacijski cilji  dijak:  | Posebnosti v izvedbi  | 
    
      | 1. letnik  
 | 
    
      | TEHNOLOGIJA RISANJA  |  |  |    | 
    
      | osnove in praktični pomen tehniškega risanja v gradbeništvu: 
         risalni pribor, 
         črte, pisava, glava, 
         oprema in formatiziranje načrtov, merila, 
         pravila kotiranja v načrtih, 
         simboli in pravila za označevanje materialov v načrtih. | zna uporabiti risalni pribor 
         se seznani s pravili za izdelavo tehniške risbe 
         pozna tehniško pisavo 
         spozna merila 
         zna uporabiti črte 
         zna formatizirati načrt A formata 
         se seznani z vrstami in opremo gradbenih načrtov 
         spozna simbole in pravila za označevanje materialov v načrtih, 
         pozna pravila kotiranja v načrtih. | Oblikuje urejen, discipliniran in kritičen odnos do gradbene risbe in stroke.         Razvija delovne navade in natančnost pri delu.         Spozna pomen standardov pri tehniškem risanju v gradbeništvu. |  Vaje: formatiziranje načrtov, tehnična pisava, črte, označevanje materialov,merila, kotiranje v načrtih in oprema načrtov.  | 
    
      | RAVNINSKI KOORDINATNI SISTEM  |  |  |    | 
    
      | osnovni geometrijski pojmi in konstruiranje planimetrijskih konstrukcij:          geometrijski liki,          krožni prehodi,          osnovne krivulje. | pridobi osnovna znanja o pojmih in zakonitostih pri obvladovanju planimetrijskih konstrukcij, 
           konstruira osnovne krivulje | Se navaja na pomembnost obvladovanja metod tehniškega risanja. | Vaje: risanje programov osnovnih planimetrijskih konstrukcij: mnogokotnikov, krožnih prehodov, krivulj.  | 
    
      | PROSTORSKI KOORDINATNI SISTEM  |  |  |  | 
    
      | tloris, naris, stranski ris , 
         prava dolžina daljice, 
         konstruiranje v prostoru in raztegnjenih ravninah. | spozna prostorski koordinatni sistem, 
         se nauči osnovnih zakonitosti prostorskega koordinatnega sestava kot pogoj za definiranje geometrijske tvorbe po obliki, velikosti in legi v prostoru. | Se zave pomembnosti poznavanja geometrijskih teles v prostorskem koordinatnem sistemu in povezave s prakso.         Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. | Vaje: risanje programov osnovnih geometrijskih tvorb.  | 
    
      | PROJEKCIJE  |  |  |    | 
    
      | osnove projekcij 
         aksonometrični prikazi, 
         projekcije stranskega, oziroma prečnega risa, 
         prerezi in zvrati, | spozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoj razumevanja tehniške risbe, 
         pozna osnove perspektive, vzporedne pravokotne in poševne ter kotirane projekcije, | Razvija pomen odgovornosti pravilne prostorske predstave.         Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto. | Vaja: simulacija različnih projekcij s sodobnimi avdio vizualnimi sredstvi.  | 
    
      | 
 | se nauči različnih prostorskih projekcij kot osnove prostorske predstave za branje načrtov: 
        dimetrija, izometrija, kavalirska in vojaška projekcija, 
         spozna metode in pomen prerezov in zvratov, | Se zaveda pomembnosti metod natančnega nastajanja in branja tehniške risbe. 
        Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. | Vaje: programi projekcij osnovnih in sestavljenih geometrijskih tvorb.  Uporaba najsodobnejših vizualnih metod za ponazoritev aksonometričnih konstrukcij.  | 
    
      | MREŽE TELES  |  |  |    | 
    
      | mreže oglatih teles, 
         mreže oblih teles. | pozna metode za določanje mreže teles na podlagi znanja o projekcijah in znanja geometrijskih telesih. | Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. | Vaje: iz tršega papirja izdela mreže različnih teles.  | 
    
      | RISANJE IN BRANJE NAČRTOV  |  |  |    | 
    
      | značilni gradbeni načrti in detajli, 
         branje in uporaba gradbenih načrtov, 
         načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov. | se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov, 
         pozna pomen poznavanja gradbenih detajlov pri izvedbeni plati projekta, 
         se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso. | Se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini. 
        Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. 
        Spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenih del. | Vaje: risanje gradbenih detajlov: tlorisi in prerezi raznih konstrukcij. | 
    
      | 2. letnik 
 
 | 
    
      | NAČRT MANJ ZAHTEVNEGA ALI ENOSTAVNEGA OBJEKTA |  |  |  | 
    
      | tlorisi, prerezi, fasade ali pogledi · 
         detajli | spozna pomen in izdelavo projektne dokumentacije; 
         uči se brati, razložiti in uporabljati projektno dokumentacijo; | Razvija samostojnost pri uporabi projektne dokumentacije. | ogled projektne dokumentacije s komentarjem; 
         izdelava risb po predlogi, odgovarjajočih izračunov, tehničnih opisov in poročil; | 
    
      | prostoročno risanje in skiciranje; PREDIZMERE |  |  |  | 
    
      | po modelu; 
         na terenu; 
         merjenje; | razvija prostoročno risbo; 
         zna izbirati zorne kote; 
         spozna pomen viziranja pri skiciranju; 
         zna skicirati in izmeriti predmet oziroma površine | Odkriva in razvija likovne sposobnosti. 
        Razvija strokovno komunikacijo. 
        Spozna prednosti in nujnost skupinskega dela. 
        Osvaja veščine dokumentiranja na terenu. | prostoročno risanje po modelu; 
         prostoročno risanje in skiciranje na terenu; 
         merjenje skiciranega modela oziroma posnetek obstoječega stanja | 
    
      | RAVNINSKE KONSTRUKCIJE |  |   |  | 
    
      | geometrijski liki | uri natančnost 
         vadi kombiniranje geometrijskih likov v vzorec | Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto. 
        Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. | sestavljanje enakih in različnih geometrijskih likov v ponavljajoč se vzorec – ornament (bordura, rozeta, …) | 
    
      | proporcionalne povečave in pomanjšave: 
        na mreži, 
        na transverzali, | nauči se tehnike pomanjševanja in povečevanja elementov iz stroke; | Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. | proporcionalno pomanjševanje in povečevanje ornamenta na mreži; 
         povečevanje in pomanjševanje ornamenta in reliefa na transverzali | 
    
      | koordinatni sistem |  |  |  | 
    
      | preseki teles z ravninami, 
         predornine, 
         kotirana projekcija | pridobi občutek za orientacijo v koordinatnem prostoru; | Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge s področja stroke. | določanje prave velikosti profilov oziroma risanje prerezov z zvratom presečne ravnine; 
         risanje predornin preprostih oglatih in oblih teles; 
         krojenje likov na ravnini z najugodnejšo izrabo površine; | 
    
      | BARVA |  |  |  | 
    
      | osnovni pojmi 
         učinki in pomen različnih barvnih kompozicij | pozna naravo barv in učinke barvnih kombinacij 
         zna izbrati harmonične in kontrastne barve 
         razvija občutek za uravnoteženost barvnih ploskev na površini in v prostoru 
         zna uporabljati teoretično znanje pri načrtovanju izdelka | Razvija estetski čut. 
        Pridobiva občutek za barvno uravnoteženost. 
        Spozna likovne razsežnosti in estetske vrednosti svojega poklica. | barvni krog, 
         barvna ubranost (harmonija), 
         barvna nasprotja (kontrasti), 
         svetlostne vrednosti (valerji), 
         učinki posameznih barv in barvnih kombinacij na površinah različnih oblik in dimenzij, 
         učinki monokromih in barvno kombiniranih površin v prostoru. | 
    
      | kompozicija in proporci |  |  |  | 
    
      | osnovni pojmi; 
         učinki in pomen različnih proporcev in kompozicij; | pridobiva občutek za razmerja elementov; 
         spozna pomen kompozicije; 
         pridobi občutek za kombiniranje elementov in njihovo razvrstitev; 
         razvija občutek za uravnoteženost elementov v ploskovnem in prostorskem smislu; | Razvija odgovornost za svoj prispevek k estetskemu izgledu izdelkov. | statična in dinamična kompozicija; 
         zlati rez; 
         vodoravna, navpična, trikotna, krožna in prosta kompozicija; 
         simetrija in asimetrija; 
         proporci in ravnotežje. | 
    
      | UPORABA RAČUNALNIKA |  |  |  | 
    
      | načrtovanje s pomočjo računalniških programov | obogati svoje znanje z osnovnim vpogledom v uporabo sodobnih delovnih pripomočkov; | Spozna prednosti uporabe računalnika pri svojem delu. 
        Razširi svoj pogled na sodobno poklicno komunikacijo. | vaje (33 ur) računalniška učilnica krojenje za računalniški razrez po NC tehnologiji; 
         risbe horizontalnih in vertikalnih kamnitih oziroma keramičnih oblog. |