Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program: 
  Tehnologija z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu. 
  
    
      | Informativni cilji  | Formativni cilji  dijak:  | Socializacijski cilji  dijak:  | Posebnosti v izvedbi  | 
    
      | 1. letnik  
 | 
    
      | GRADBENI ELEMENTI  |  |  |  | 
    
      | 
        nosilni elementi zgradbe; nenosilni elementi zgradbe; načini izvedbe gradbenih del; monolitna; montažna; polmontažna; konstrukcijski sistemi; masivni; skeletni.  | 
         spozna funkcijo nosilnih in nenosilnih elementov zgradbe ter zna izbrati ustrezne materiale;  razlikuje načine izvedbe, razloži vzroke za izbor določenega načina;  razlikuje konstrukcijske sisteme in spoznava pomen pravilne konstrukcijske zasnove objekta.  | 
        Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. Razvija čut za odgovorno strokovno delo.  | Vaja skicira primere.  | 
    
      | PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA  |  |  |  | 
    
      | 
        organizacija gradbišča; pripravljalna dela; preiskave terena; zemeljska dela; prenos podatkov iz načrta v teren; zakoličevanje; profiliranje; zunanja ureditev; varstvo pri delu.  | 
         spozna pomen ustrezne org. gradbišča;  spozna osnovna pripravljalna dela;  seznani se s pomenom in načini preiskav terena;  seznani se z načini izvajanja zemeljskih del, osnovnim orodjem in gradbenimi stroji;  spozna načine prenašanja podatkov;  usposobi se za izvedbo enostavne zakoličbe;  spozna postopek prenosa tlorisnih in višinskih podatkov iz načrta za teren.  | 
        Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu. Razvija čut za strokovno odgovornost.  | Vaja:  
             skicira primer organizacije manjšega gradbišča,  zakoličba in prenos podatkov iz načrta na teren  | 
    
      | GRADBENI ELEMENTI  |  |  |  | 
    
      | 
        temelji, zidovi, stebri, mednadstropne konstrukcije, preklade, nosilci, AB zidne vezi, loki, oboki, kupule, stopnice, strehe, dimniki, ventilacije, okna in vrata, izolacije.  | 
         spozna nalogo posameznega gradbenega elementa;  razume nujnost uporabe ustreznega materiala;  razume različne obremenitve in deformacije ab plošč;  spozna različne načine izvedbe;  razloži deformacijo oziroma poškodbo kot posledico strokovne napake;  nariše gradbeni element oziroma izdelati maketo;  spozna uporabo in sestavne dele shunt, schiedel, kovinskih in keramičnih dimnikov;  seznani se z načini vzidav oken in vrat;  spozna nalogo, materiale in načine izvedbe za hidroizolacijo, toplotno in zvočno izolacijo;  določi hidroizolacije za kopalnico, balkon, oziroma teraso.  | 
        Pridobiva poklicno identifikacijo. Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici. Razvija poklicno odgovornost. Razvija ekološko zavest. Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela.  | Vaja:  
             skiciranje in izdelava modelov gradbenih elementov,  risanje detajlov,  analiziranje tehničnih podatkov iz prospektov proizvajalcev,  Ogled:  
             grabenih elementov na gradbišču, razstavi, sejmu,  prospektov,  vzorcev izolacijskih materialov.  | 
    
      | TEMELJI  |  |  |  | 
    
      | Vrste  zakoličevanje  | 
         spozna s plitvim in globokim temeljenjem;  pozna tehnologijo izvedbe plitvih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik;  pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov;  upošteva dejavnike, ki vplivajo na obliko in izvedbo temeljev;  zakoliči enostavni objekt;  zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko temeljev  |   razvije odnos do varovanja okolja;  | Vaja: Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.  | 
    
      | 2. letnik  | 
    
      | OBLAGANJE S KERAMIČNIMI PLOŠČICAMI  |  |  |  | 
    
      | 
         vrste ter uporaba keramičnih ploščic, lepil, fugirnih mas in pomožnega materiala  ročno in strojno orodje za obdelavo keramičnih ploščic  obdelava keramičnih ploščic  | 
         spozna uporabo keramičnih izdelkov in drugega pomožnega materiala  našteje ter opiše ročno in strojno orodje ter pojasni njegovo uporabo  pozna postopke zarisovanja, rezanja, brušenja in izdelave lukenj  | 
        Razvija poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela.  | Prospekti, vzorci.  Ogled orodja in njegove uporabe.  Vaje (33 ur)  Laboratorij – kemične in fizikalne lastnosti keramičnih materialov  | 
    
      | OBLAGANJE NOTRANJIH TLAKOV  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
         priprava podlage  postopek polaganja  | 
         iz načrta poisče potrebne podatke ter izračunati svetlo ter etažno višino prostora  izračuna najvišje in najnižje točke ter ustrezne naklone  pozna potreben material in postopek dela  razloži pomen izravnalnih mas  izračuna najvišjo in najnižjo točko končnega tlaka, višino vodilnih točk in pasov  | 
        Pridobiva poklicno identiteto. Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela.  | 
        Branje podatkov iz načrta. Vaja: nariše risbo za različne primere oblaganja.  | 
    
      | OBLAGANJE STEN IN STEBROV  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
         na lepilo  v cementno malto  | 
         zna izračunati potrebno količino keramičnih ploščic, veznega in pomožnega materiala  nariše načrt oblaganja  pozna potreben material in postopek dela  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala  | 
        Razvija smisel za estetiko.  | Vaja: v načrt kopalnice oziroma kuhinje nariše predlog polaganja talne in stenske keramike.  | 
    
      | OBLAGANJE STOPNIC  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
         stopnice  oblaganje stopnic s keramičnimi ploščicami  | 
         dimenzionira zunanje in notranje stopnice  pozna potreben material in postopek oblaganja  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic in pomožnega materiala  | 
        Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela. Pridobi smisel za estetiko.  | Vaja:  
             dimenzionira in nariše tloris ter vertikalni prerez skozi stopnice,  nariše detajle obloge s keramičnimi ploščicami.  | 
    
      | ZUNANJI TLAKI  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
         iz keramičnih ploščic  iz opečnih tlakovcev  | 
         razume vzroke za izbiro ustrezne podlage glede na predvidene obremenitve  pozna potreben material in postopek dela  izračuna potrebno količino keramičnih ploščic, opečnih tlakovcev in pomožnega materiala  | 
        Spozna pomembnost natančnega in strokovnega dela.  pridobi smisel za estetiko.  | Vaja: nariše primer izbranega zunanjega tlaka.  | 
    
      | MOZAIK  |  |  |  | 
    
      | 
         izvor besede  zgodovina mozaika  sestavljanje mozaikov  | 
         spozna mozaik skozi zgodovino  spozna polaganje mozaika na dva načina: pozitivno in negativno  | 
        Razvija čut do likovnih vrednot.  | Ogled mozaika na arheološkem terenu  | 
    
      | LONČENA PEČ  |  |  |  | 
    
      |  | 
         spozna mere človeka kot izhodišče za dimenzioniranje uporabnih predmetov, kot so klop, miza, stol  določi mere za arhitekturne elemente na lončeni peči  zna brati arhitekturne načrte za lončeno peč  | 
        Razvija prostorsko predstavo in čut za mere v prostoru. Razvija ustvarjalnost. Razvija zavest o strokovni odgovornosti.  | Vaje:  
             določanje velikosti arhitekturnih elementov na lončeni peči in risanje teh,  izdelava modela arhitekture lončene peči po projektu v predstavitveni tehniki papirja.  | 
    
      | 
         ogrevalna površina lončene peči  | 
         izračuna ogrevalno površino lončene peči  razloži način oddajanja toplote lončene peči  razume vpliv akumulacije toplote na izvedbo peči  |  | 
         računanje volumna ogrevanega prostora,  računanje ogrevalne površine peči in določanje števila pečnic,  izračun in določanje velikosti rešetke in prečnega preseka dimnih kanalov.  | 
    
      | 
         podstavek  prostor za pepel  kurišče  dimni kanali  čistilna odprtina  venec  pokrov  priključek na dimnik  | 
         izračuna potrebno število pečnic  zna uporabiti tehnične podatke proizvajalca pečnic  spozna delovanje, lego in obliko funkcionalnih elementov lončene peči  izračuna dimenzije funkcionalnih elementov peči  nariše shemo lege dimnih kanalov v peči  zna določiti višino odprtine v steni za priključek na dimovod  nariše tlorise in prereze enostavne lončene peči  nariše detajle funkcionalnih elementov peči  pozna lastnosti materialov za zidanje lončene peči  razume pomen dovoda zraka za izgorevanje  | 
        Razvija ekološko zavest. Razvija motivacijo za kakovostno delo. Krepi samozavest. Razvija ročne spretnosti. Razvija poklicno odgovornost. Razvija zavest o odgovornosti svojega dela.  | Vaje:  
             izdelava modela konstruktivnih delov lončene peči v predstavitveni tehniki kartona in papirja,  risanje tlorisov, prerezov in narisov lončene peči,  obisk proizvajalca lončenih peči,  meritev in analiza postavljene lončene peči.  | 
    
      | 
         postavljanje in vezanje pečnic  | 
         zna razložiti postopek zidanja lončene peči  nariše horizontalno in vertikalno povezovanje pečnic  spozna lastnosti in postopek dela s pečarskimi vezivi  | 
        Razvija zavest o pomembnosti upoštevanja navodil.  | Vaje: risanje povezovanja pečnic.  | 
    
      | 
         pripravljalna dela in organizacija delovnega prostora  | 
         razloži potek pripravljalnih del  razume pomen dobre organizacije delovnega prostora  razume obremenitev teže lončene peči na mednadstropno konstrukcijo  razume pomen upoštevanja predpisov s področja požarne varnosti  | 
        Razvija sposobnost analiziranja in sklepanja. Razvija občutek za urejenost in sistematičnost pri svojem delu.  |  | 
    
      | LONČENA PEČ S TOPLIM ZRAKOM  |  |  |  | 
    
      | 
         elementi peči  delovanje peči  oddajanje toplote  | 
         spozna konstruktivne elemente  razloži delovanje peči s toplim zrakom  razloži način oddajanja toplote peči  primerja oddajanje toplote običajne lončene peči in toplozračne peči  nariše presek peči in označiti osnovne elemente  zna uporabiti tehnične podatke  | 
        Razvija sposobnost opazovanja in analiziranja. Razvija strokovnost.  | Tehnični podatki peči s toplim zrakom.  Ogled peči s toplim zrakom.  | 
    
      | ZIDAN ŠTEDILNIK  |  |  |  | 
    
      | 
         podstavek  prostor za pepel  dimni kanali  zunanje stene štedilnika  pekač  kotliček za vodo  jeklena plošča  | 
         spozna elemente zidanega štedilnika  nariše prerez zidanega štedilnika in poimenovati vse elemente  razloži delovanje zidanega štedilnika  pozna lastnosti materialov, vgrajenih v štedilnik  zna uporabiti tehnične podatke  | 
        Razvija čut za poklicno odgovornost.  | Vaja:  
             risanje prereza zidanega štedilnika,  izdelava modela konstruktivnih elementov zidanega štedilnika v predstavitveni tehniki papirja. Ogled proizvodnje zidanih štedilnikov.  | 
    
      | ZIDANA KRUŠNA (KMEČKA) PEČ  |  |  |  | 
    
      | 
         podpeček  obok podpečka  kurišče  obok nad kuriščem  dimni kanali  zaslon ustja  vrata peči  plašč peči  klop  | 
         spozna arhitekturne elemente peči  pozna konstrukcijske elemente kmečke peči  pozna funkcijo "ustja" pri kmečki peči  razloži delovanje kmečke peči  nariše tloris in prerez po predlogi  zna prebrati načrt kmečke peči  | 
        Razvija občutek vrednotenja kulturne dediščine. Razvija odnos do preteklosti, sedanjosti in prihodnosti. Bogati svoje strokovno znanje.  | 
        Grafični posnetek konstrukcijskih elementov zidane kmečke peči. Zapis o starih krušnih pečeh. Vaja: izdelava modela konstrukcijskih elementov v predstavitveni tehniki papirja.  | 
    
      | SODOBNA KRUŠNA PEČ  |  |  |  | 
    
      | 
         industrijsko izdelano kurišče  postavitev kurišča  priključitev na dimni vod  obzidava kurišča  | 
         spozna konstrukcijo in material industrijsko izdelanega kurišča  zna uporabiti navodila proizvajalca za vgraditev kurišča  določi višino postavljanja kurišča  | 
        Zna ovrednotiti vpliv industrijskih izdelkov na pečarstvo. Razvija sposobnosti razumevanja in upoštevanja navodil. Razvija čut o vplivu ergonomije na prostor.  | Analiza tehničnih podatkov proizvajalca in navodil za montažo.  | 
    
      | KAMIN  |  |  |  | 
    
      | 
         arhitektura kamina  kurišče  stene kurišča  loputa in zajem dima pod loputo  dimniška cev  priključek na dimniško cev  pepelišče  tla pred kuriščem  dovod svežega zraka v kurišče  tehnični predpisi  kamini in adaptacije  nepravilno delovanje kamina  | 
         spozna arhitekturo kamina in postavitev kamina v prostoru  spozna vse elemente kamina  imenuje elemente kamina in razloži njihovo delovanje  uporablja tehnične podatke za določanje velikosti elementov kamina  nariše horizontalni in vertikalni prerez kamina  spozna pomembnost dovoda svežega zraka v kurišče  spozna različne možnosti zajema svežega zraka glede na lego kamina v hiši  pozna predpise s področja gradbeništva in varstva pred požarom  spozna možne nepravilnosti delovanja kamina  razloži ukrepe za odpravo napak  | 
        Razvija občutek za likovne vrednote. Razvija spoznanje o povezavi pečarske stroke z gradbeno panogo. Pozna pomen upoštevanja predpisov s področja varstva pred požarom. Razvija samozavest, strokovnost, čut za strokovno odgovornost. Razvija ekološko zavest.  | Tehnični podatki.  
            Analiziranje tehničnih podatkov. Slikovni material.  Vaja:  
             risanje horizontalnega in vertikalnega prereza kamina (po predlogi) in označevanje vseh elementov,  izdelava modela konstrukcijskih delov kamina.  | 
    
      | SODOBNE TEHNOLOGIJE KAMINA  |  |  |  | 
    
      | 
 | 
         spozna industrijsko izdelane kamine  zna prebrati tehnične podatke proizvajalca  | 
        Razvija zavest o stalnem izobraževanju.  | Analiza tehničnih podatkov proizvajalca.  | 
    
      | REDNO VZDRŽEVANJE  |  |  |  | 
    
      | 
         lončena peč  lončena peč s toplim zrakom  krušna peč  kamin  | 
         spozna pomen rednega vzdrževanja grelnih teles na trda goriva  izbira ustrezno in kakovostno gorivo  pozna pravilne načine kurjenja  pozna posledice nepravilnega kurjenja  pozna dejavnike, ki vplivajo na toplotno prehodnost  | 
        Razvija ekološko zavest. Razvija čut odgovornosti. Razvija zavest o varovanju okolja.  |  | 
    
      | 3. letnik  
 | 
    
      | KERAMIČNO GRADIVO  |  |  |  | 
    
      | GLINA  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | Vrste, lastnosti  | 
        našteje vrste glin in razloži njihove lastnosti  | 
        Razvija poklicno identiteto.  |  | 
    
      | KERAMIČNE PLOŠCICE  | 
 | 
 | 
 | 
    
      | 
         notranje:  stenske  talne  zunanje:  fasadne  talne  | 
         pozna lastnosti keramičnih ploščic  razlikuje med stenskimi in talnimi ter zunanjimi in notranjimi keramičnimi ploščicami  izbere keramične ploščice glede na lokacijo obloge ter specialne zahteve  | 
        Razvija zavest o povezavi teoretičnega in praktičnega znanja. Zaveda se posledic nepravilnih odločitev.  | Vaja:  
             izdelovanja izbranega izdelka (ploščice, pečnice) Ogled vzorcev in prospektov različnih proizvajalcev keramičnih ploščic.  | 
    
      | ŠAMOTNI IZDELKI  |  |  |  | 
    
      |  | 
         pozna lastnosti šamotnih izdelkov in njihovo uporabo  | 
        Razvija samostojnost.Razvija strokovno znanje.  |  | 
    
      | PEČARSKI IZDELKI  |  |  |  | 
    
      | 
         surovine  oblikovanje  sušenje  žganje  krčenje  glazura  temperaturne obremenitve  pečnice različnih oblik in dimenzij ter ostali zaključni elementi za peči  | 
         pozna lastnosti gline, primerne za izdelavo pečnic  razlikuje ročno in strojno oblikovanje gline  pozna pomen sušenja izdelkov  razloži potek žganja pečnic  razloži krčenja gline  razloži postopek nanašanja glazure  upošteva proizvajalčeva navodila za uporabo  pozna različne oblike in velikosti pečnic ter zaključne elemente  razvršča pečnice glede na lego  zna umestiti pečnico na ustrezno mesto glede na njeno funkcijo  | 
        Razvija občutek za estetiko. Razvija poklicno identiteto in sposobnost samostojnega odločanja.  | Ogled:  
             obrata za strojno izdelavo pečnic,  pečarske delavnice za ročno izdelavo pečnic.  | 
    
      | LEPILA IN PREDPREMAZI ZA KERAMIČNE PLOŠČICE  |  |  |  | 
    
      | 
         vrste lepil in predpremazov:  notranja  zunanja  vodoodporna  hitro vezljiva  z visoko trdnostjo  za debelejše sloje  | 
         pozna lastnosti različnih lepil  razlikuje lepila za različne podlage  zna izbrati lepilo za notranje in zunanje podlage  razume navodila proizvajalca  pozna posledice napačne odločitev pri uporabi  | 
        Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Se usposobi za spremljanje novosti na področju materialov.  | Analiza podatkov proizvajalcev.  Ogled predstavitve proizvajalca lepil za keramiko.  | 
    
      | FUGIRNE MASE  |  |  |  | 
    
      | · vrste fugirnih mas  | 
         pozna lastnosti fugirnih mas  zna izbrati ustrezno fugirno maso  razume navodila proizvajalca  | 
        Razvija zavest o varovanju okolja. Razvija občutek za estetske vrednote.  | Analiza navodil proizvajalca.  | 
    
      | POMOŽNI MATERIALI  |  |  |  | 
    
      | 
         vogalne letvice  kotne letvice  dilatacijske letvice  distančniki  zaključne letvice  |  pozna različne vrste pomožnega materiala in njihovo uporabo  | 
        Razvija poklicno samostojnost.  | Analiza pomožnega materiala različnih proizvajalcev.  | 
    
      | PEČI SKOZI ZGODOVIN, RAZVOJ PEČI  |  |  |  | 
    
      | 
         obokana peč  konična peč  peč v gotiki  peč v renesansi  peč v baroku  peč v rokokoju  peč v klasicizmu  meščanska peč  | 
         spozna razvoj in členjenost peči skozi različna zgodovinska obdobja  zna narisati členjenost peči različnih zgodovinskih obdobij  | 
        Razvija občutek za estetiko in pomen likovnih vrednot. Razvija zavest o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na členjenost in arhitekturno podobo lončene peči.  | Obisk muzeja, ki ima lončene peči v svoji zbirki.  Vaja:  
             v muzeju izmeri peč in nariše skico,  nariše in kotira peč,  opiše površinsko obdelavo peči in barvo,  opredeli obdobje peči.  | 
    
      | RAZVOJ PEČNIC  |  |  |  | 
    
      | 
         skledaste pečnice v obliki posod  konveksne in konkavne pečnice  pečnice v gotiki  pečnice v renesansi  pečnice v baroku  | 
         razlikuje pečnice po obliki  primerja pečnice in ugotavlja razlike  povezuje obliko pečnice in peči v različnih zgodovinskih obdobij  | 
        Razvija spoznanje o vplivu različnih zgodovinskih obdobij na obliko pečnice. Spozna pomen raziskovanja kulturne dediščine s področja pečarstva. Razvija sposobnost analiziranja.  | Ogled pečnic v muzejskih zbirkah.  Vaja:  
             izmeri pečnico in jo skicira,  nariše pečnico v merilu in jo kotira,  opiše površinsko obdelavo pečnice.  | 
    
      | MOTIVNI SVET PEČNIC  |  |  |  | 
    
      | 
         pečnice z geometrično motiviko  pečnice z rastlinsko motiviko  pečnice z geometrično in rastlinsko motiviko  pečnice s figuralno-sakralno motiviko  pečnice s heraldično motiviko  pečnice z arhitekturnimi okrasi  | 
         spozna motivni svet pečnic  razlikuje motive na pečnicah  analizira elemente motivov na pečnicah  razume vsebino motiva  spozna rekonstrukcijo manjkajočih delov na pečnicah  predvideva motiv manjkajočih delov pečnice  razvija ročne spretnosti  | 
        Razvija zavest o vplivu načina življenja in kulture na motivni svet pečnic. Razvija zavest o pomembnosti raziskovalnega dela. Razvija sposobnost analiziranja. Razvija sposobnost sklepanja na osnovi analize. Razvija ustvarjalnost.  razvija sposobnost skupinskega dela.  | Ogled muzejske zbirke pečnic.  Vaja:  Izdelava pozitiva in negativa originalne pečnice v mavcu.  |